Tesla prodala další akcie, potřebuje finance na Model 3

Tesla před pár dny uskutečnila veřejnou nabídku akcií, prodala jich za $1,4 mld. Akcie prodal i samotný šéf automobilky Elon Musk.

Gigatovárna Tesla, která se právě staví v Nevadě. Stav k březnu 2016.
foto: Tesla Motors

Kalifornská automobilka Tesla Motors se rozhodla nabídnout na veřejném trhu akcie za přibližně $2 mld. Celkem 2,7 mil. akcií prodal i samotný šéf automobilky Elon Musk. Nakonec Tesla prodala akcie za $1,4 mld.

Je to zajímavý krok i z toho hlediska, že Elon Musk tím – i přesto, že část akcií prodal,- zvýšil už tak vysoký podíl ve vlastní automobilce. Tesla se k tomuto kroku rozhodla z jediného důvodu: potřebuje finance na (urychlenou) výrobu levného elektromobilu Tesla Model 3.

Tesla podle Jona McNeilla, prezidenta globálních prodejů Tesly, automobilka očekávala, že během pěti měsíců od představení elektromobilu Tesla Model 3 bude mít na toto auto 135 000 rezervací.

Ve skutečnosti ale měla takové množství téměř během prvního dne. K 15. květnu potvrdila Tesla celkem 373 000 rezervací. Zájem násobně předčil očekávání.

Tesla se proto rozhodla významně urychlit navýšení výroby. Původně počítala, že v roce 2020 bude ročně vyrábět 500 000 aut, z toho asi 400 000 měl tvořit právě Model 3.

Aktuálně ale Elon Musk a daší zástupci automobilky Tesla potvrdili, že se budou snažit urychlit výrobu tak, aby se půl milionu aut vyrábělo už v roce 2018. První dodávky Tesla Model 3 by se přitom měly uskutečnit už na přelomu let 2017/2018.

Na urychlení výroby Modelu 3 si dokonce Tesla aktuálně najala bývalého šéfa produkce Audi. Přemýšlí také o stavbě nové továrny v Číně.

To JAK vlastně Tesla dokáže tak masivně rozjet výrobu Modelu 3, která je násobně vyšší než výroba Tesla Model S a Tesla Model X, je aktuálně předmětem mnoha spekulací. Mnozí, i vzhledem k předchozím velkým slibům a následným zpožděním, o realističnost záměru pochybují.

Na druhou stranu, pochybovat je možné snad jen o velkolepě na/před-stavených termínech. Tesla totiž v předchozích letech jasně ukázala, že heslo „Nic není nemožné!“ je jí vlastnější, než jiným automobilkám.

I společnost Panasonic, která je klíčovým společníkem Tesly při budování její gigatovárny, aktuálně ohlásila, že udělá vše pro to, aby se vše stihlo co možná nejlépe.

Právě dostatečná produkce baterií totiž bude pro Teslu klíčová. Aktuálně se také objevují zprávy, že Tesla se začíná poohlížet po dalších dodavatelích bateriových článků, včetně Samsung SDI nebo LG Chem.

Tesla

45 Comments on “Tesla prodala další akcie, potřebuje finance na Model 3”

    1. co2 zajima jen uredniky a
      co2 zajima jen uredniky a demagogi, nam ostatnim je co2 u zadnice a zajimaj nas spise ty slozky emisi ktere nas a faunu a floru okolo nas pomalu zabijej 😉

      E15 je posledni cca rok platek hodnej „Pulitzerovi“ ceny za blbost, neb clanky tam celkem casto pisou lidi co o tom o cem pisou vedi asi tolik co reporterka v TV co si mysli ze na 3D tiskarne jde vytisknout nuklearni bomba 😀 aneb 95% textu na E15 je spise shit hodnej tak vytistenum na toaletak a utrenim toho co z cloveka vyleze 🙂

        1. ccc kdo říkal že e15cka
          ccc kdo říkal že e15cka je svaty gral 🙂 Odkazy slouží pro rozšíření obzorů a funkci jak vidno splnilo :)))
          K tomu abys dokazal rozlišit pravdu od lži si musis jeste dopalice naintegrovat analytickej system dědavševěda 😉
          e15cka sama o sobě nestačí 🙂

          koukej jak se plodí ovoce ;)))

          http://www.novinky.cz/auto/404328-nemecko-zvazuje-zakaz-prodeje-nekterych-znacek-aut.html

    2. Aha další web, který
      Aha další web, který přepsal tu anonymizovanou zprávu z ČTK. Přitom, když se to tvrzení rozklíčuje, tak pán fakticky tvrdil, že elektromobilita není samospasitelná (to má pravdu) a že hromadná, hlavně vlaková, doprava jsou dost elektrifikované už teď a podstatně energeticky efektivnější (to je taky pravda).
      Proto by se mělo primárně tlačit tímhle směrem. Jenže pořád je tu ještě spousta snobů, co „sockou“ jezdit neumí a nebudou.
      P.S.: Udělal jsem si doma takový ověřovací výpočet a při srovnání Leaf x benzíňák 5 l/100km mi pro německý mix vyšly poloviční emise CO2 a samozřejmě, každá postavená vrtule, každý panel na střeše, každá odstavená uhelná elektrárna, ten poměr ještě vylepší.

      1. Jenom dvě poznámky.
        Jenom dvě poznámky. Žádný normální benziňák za 5L/100km nejezdí. Ani Smart ne. Na takovou spotřebu potřebujete hybrid nebo extrémně úsporný diesel a kliku na trasy, kde nejsou kolony. Za další, v té rozvaze doufám máte započítanou i elektřinu, která se spotřebuje při výrobě benzínu, tj. minimálně kolem 1,5kWh/litr (pouze samotné zpracování v rafinerii).

        1. S první poznámkou
          S první poznámkou souhlasím. Já chtěl na ně být hodný.
          Spotřebu elektřiny v rafinériích jsem do toho započítal podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Tam jsem taky benzínu přál, protože jsem uvažoval 1 kWh/litr a pracoval jsem s něměckým mixem, i když si rafinérky hodně/všechnu elektřinu dělají samy pálením zbytků po rafinaci.

          1. Tak buď chcete dostat
            Tak buď chcete dostat nějaká reálná čísla nebo být hodný. I když budete počítat spotřebu 7l na 100, tak jste hodný stejně až moc. A proč počítat 1kW na litr, když veřejné zdroje uvádí hodnoty mezi 1,4kWh až 1,9kWh? A to je, opět podotýkám, pouze spotřeba v samotné rafinérii. Zajímavé by bylo vyčíslit spotřebu čerpadel ropovodu, vždyť to jede přes celé kontinenty. A že si rafinérie vyrábí část elektřiny pálením zbytků, neznamená nic jiného, že používá 100% fosilní elektřinu, která ty emisní nůžky mezi spalováky a EV dál rozevírá.

  1. „… i přesto, že část
    „… i přesto, že část akcií prodal,- zvýšil už tak vysoký podíl ve vlastní automobilce. “ – nechápem, ako je toto možné? Mal nejaké akcie, z tých niečo predal, má teda menej. A navyše navýšili počet akcií, takže i keby nepredal nič, má menší podiel? Je to chyba alebo sa predpokladá že to je každému jasné?!

    1. no ono je to blbě napsany,
      no ono je to blbě napsany, ale polopate to znamena:
      On neprodal, ale firma Tesla prodala … a jelikoz Tesla patri „Muskoj“ media napisou ze jako on prodal. Takže ve skutecnosti Tesla prodala za 215$ a Musk inkasoval jak pise Saman nejaký ten svůj balik 😉

        1. Apple je taky jedinej kterej
          Apple je taky jedinej kterej na svých mobilech něco vydělá ostatní maj zisk nula nula prd. Takže ukřivděný fňukači si můžou vesele fňukat dál. 😛
          Jsou stejně efektivní jako Porsche mezi automobilkami. ;D

          Na smartphonech vydělává pouze Apple a Samsung, ostatní živoří
          http://mobil.idnes.cz/na-smartphonech-vydelava-pouze-apple-a-samsung-fl5-/mob_tech.aspx?c=A160215_193713_mob_tech_ada

          http://mobil.idnes.cz/foto.aspx?r=mob_tech&c=A160215_193713_mob_tech_ada&foto=ADA61501f_podlziskvrobcsmartphon2015.jpg

          1. tam neberou v potaz spoustu
            tam neberou v potaz spoustu faktoru, data vpodstate k nicemu neb jim presna data neda zadny vyrobce vcetne Apple 😉 vpodstate si vzali par udaju ktere se daj nekde dohledat ve financnich zpravach a pak se s toho pokusili udelat grafy ac kazda z tech spolecnosti to pocita a pocita do toho neco jineho, abytecne na to vubec koukat 🙂

            vubec tam treba neni reflektovano ze Apple do toho pocita zisky z appstore, tedy to kde ostatni nemuzou tak notne vydelavat, neb na Androidu na tom vydelava Google

            realne marze a zisky z divizi ciste zamerenych na hardware, tedy ten telefon nebo tablet se nedozvis ani z tech financnich zprav danych firem

                1. Ano, opravdu nemají
                  Ano, opravdu nemají problém platiti. Mame lidi co v nasi appce utratili pres 200.000 kč behem par mesicu. Na androidu je to vetsinou tak 1/4 toho co na iOS.

                2. Uživatelé jablek utrácej
                  Uživatelé jablek utrácej daleko víc za appky na hlavu než robůtci kolenovrti. Žeby lepší a užitečnější appky? 😀
                  Taky je na robutkách 85% veškerýho mobilního malaweru.

      1. Apple chtěl ty nejlepší z
        Apple chtěl ty nejlepší z autoprůmyslu – tedy Němce. Oslovil Mercedec i BMW, ale oba mu nakonec dali košem. Takže nejblíž bylo Rakousko – Magna – výrobce Mini apod. No a vývojový centrum založil aspoň v nejprogresivnějším německém městě Berlíně. Myslím, že výroba ve Francii či u toho Fiat kašpara v Itálii, natož v Americe je naprosto nelákala. Asie je zatím pasé a Japonsko výrobně asi přiliš drahé. Až to rozjedou tak můžou udělat montovnu u nás, na Slovensku nebo kdekoliv.

Napsat komentář