Tesla možná hledá nové partnery pro výrobu baterií - v Jižní Koreji

Jan Horčík - 30 Říjen 2017

Noviny The Korea Herald aktuálně přinesly zprávu, že zástupci automobilky Tesla se aktuálně v Jižní Koreji setkali s manažery firem Samsung SDI a LG Chem. Nebavili se o ničem jiném než o bateriích.auto baterie LG Chem

LG Chem dnes dodává baterie světovým automobilkám typu Audi nebo Renault-Nissan. V sousedním Polsku buduje obří továrnu na baterie.
foto: LG Chem

Tesla od roku 2008 v oblasti baterií spolupracuje s japonským gigantem Panasonic. S ním také staví v Nevadě svou gigatovárnu.

Jenže výroba nejnovějšího elektromobilu Tesla Model 3 nejde podle plánu a Tesla viní dodavatele. Dost možná jsou ale nakonec problémem baterie?

Tesla se dnes těší obrovskému zájmu o svá bateriová úložiště Powerwall a Powerpack a dost možná na nich vydělává víc, než na elektromobilech. Gigatovárna bude dokončena až za několik let (očekává se 2020-22) a teprve tehdy má chrlit opravdu výjimečné množství baterií.

Je proto nasnadě, že se Tesla poohlíží po bateriích pro své elektromobily i jinde. A LG Chem a Samsung SDI patří společně s SK Innovation mezi tři největší jihokorejské, ale i světové výrobce baterií.

Všechny tyto tři firmy aktuálně ohlásily, že doma v Jižní Koreji budou do rozšíření výroby baterií investovat do roku 2020 v přepočtu $2,3 mld. (asi 50 miliard korun). Z toho pětina půjde na výzkum a vývoj, zbytek na výrobu.

Informace z The Korea Herald hovoří o tom, že žádná dohoda zatím z jednání mezi zástupci Tesly a jihokorejských výrobců baterií nevzešla. Už před dvěma lety se nicméně objevily spekulace, že Tesla jedná se Samsung SDI.

Otázka co přesně Tesla rozhovory s dalšími výrobci sleduje nicméně zůstává nezodpovězena. Mohlo by stejně dobře jít o krátkodobé nahrazení dodávek z gigatovárny Tesla/Panasonic, než naběhne na plnou výrobu. Stejně tak by mohlo jít o zajištění si dostatečného přísunu baterií pro budoucí elektromobily, jako je třeba Tesla Model Y.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si dělají srandu? Dostavba továrny až 2020-22 ? Vždyť to stavějí už dva roky ! To by měli ze všeho nejdřív sdělit těm idiotům sedícím v radách velkých měst, zejména Paříže, ty žvaní nesmysli o úplným zákazu spalovacích motorů do roku 2030. Přičemž jsem nedávno četl, že k realizaci takovýchto záměrů celoplošně, by bylo potřeba na každém kontinentu minimálně dvou takovýchto gigatováren, aby to pokrylo poptávku po bateriích v momentě, kdybychom měli všechny spalovací motory nahradit elektromoteorem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No každopádně Tesla plánuje snížit o 40% svých objednávek na součásti modelu 3 od tchajwanského výrobce automobilů Hota Industrial kvůli "úzkému" stavu ve výrobě modelu 3, říká agentura Reuters s odvoláním na zprávy společnosti Economic Daily News. Tesla očekává, že sníží objednávky na 3 000 sérií za týden z 5 000, které začnou v prosinci, a automobilka také může odložit plánované týdenní dodávky 10 000 kusů v březnu o několik týdnů do května nebo června.

thefly.com/landingPageNews.php?id=2630461

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla změna hodnocení Tesla se zhoršil na stupeň 3 opatrnosti v modelu Evercore ISI. Jak již bylo dříve uvedeno, analytik společnosti Evercore ISI George Galliers snížil Teslu na In Line z Outperformu, když uváděl opatrnější pohled na výrobu modelu 3. Zatímco řekl, že zůstává pozitivní na společnost Tesla jako společnost, Galliers dodala, že "zřetelně" produkce Q3 byla slabší než očekával Tesla a v tomto okamžiku má jen malý pohled na to, jak funguje výroba. Společnost Galliers snížila své předpovědi o dodávkách modelu 3 pro tento rok v letech 2018, 2019 a 2020 a snížila své předpovědi o příjmech automobilů, čímž snížila svůj cenový cíl na akcie společnosti Tesla na 312 dolarů z 330 dolarů.

thefly.com/landingPageNews.php?id=2630559

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jefferies tries Tesla odhaduje zpožděnou rampu modelu 3. Analytik společnosti Jefferies Philippe Houchois ohodnotil své odhady za rok 2017 a 2018 za Teslu o 3% -4%, aby odrážel zpožděnou rampu modelu 3. V předběžném výzkumném výzkumu s názvem "Q3 - Street Credits Stress Test" analytik říká, že si myslí, že peněžní čísla společnosti mohou pozitivně překvapit ve třetím čtvrtletí podle Teslových standardů vzhledem k výhodám modelů S a X. bere na vědomí, že snížení tržní hodnoty za posledních šest týdnů by mohlo být cenou krátkodobého rizika. Houchois drží rating Tesla za nižší cenu za 240 dolarů.

thefly.com/landingPageNews.php?id=2630479

Dle informaci jsou pro projekt baterioveho uloziste v Jizni Autstralii v baterieovem systemyu Tesly pouzity baterie SAMSUNG SDI

https://cleantechnica.com/2017/09/30/tesla-using-samsung-sdi-battery-cells-129-mwh-south-australia-facility/

Takze asi probihaji dalis jenani o dalsi spolupraci, ale pouziti batreii SAMSUNG je jiz relane

Na electreku je nekolik komentaru od uzivatele EnDeep (link vede na seznam jeho prispevku), ktery tvrdi, ze pracuje v Panasonic casti GF a ze je to jeden obrovsky slendrian (neschopni zamestnanci poskozujici stroje, neschopne vedeni). Nakolik se tomu da verit, necham na ctenarich. Me to v kontextu udalosti nepripada az tak nepravdepodobne (nejspis ale v trochu mensi mire, nez komentar naznacuje).
Napr (v danem vlakne je jich vic): http://disq.us/p/1nbi2nu

EDIT: pokud ovsem Musk neplanuje zopakovat "Mobileye" scenar...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zaměstnává tam mexikánce. Jejich preciznost a pečlivost je pověstná v negativním slova smyslu. Jak se říká: běloch musí být nejlepší, u asiata je dobré, pokud má střední, u černocha je dobré pokud se naučí číst a psát a u latinos je dobré pokud přijde.
Musk a Panasonic musí připlatit za schopné zaměstnance nebo změnit výrobní postup.

mám skúsenosť z firmy nemeckých majiteľov, naivne vedenie zverili sk MENEŽÉROM, ktorých nemčina nedosahovala úrovne kuchynskej, radoví pracovníci boli kvalitnejší.
a o amíckych ODBOROCH sa nikde nedozviete, že by sa rozišli s mafiánskymi spôsobmi.
ps - poznám niekoľkých dnes už veľmi bohatých ľudí, ktorí získali (najprv renomé, neskôr aj bohatstvo) záchranou firiem cudzincov na sk.

Obrázek uživatele Michelin

No u prvnich kusu trojek uz pry menili baterky...

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Josef

Jo, ale ne snad kvůli článkům, ale kvůli nějaké jiné vadě.

Link?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele PaRi

Povídaly babky před sámoškou...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak je známo, že USA mají nejdražší a nejneschopnější iluzorně odborné dělníky na světě.
A jestli i poškozují stroje, tak to tam fakt nevytrhne ani dnešní špičková automatizace, takže bude skutečně nejspíš lepší stále vyrábět i roboticky baterie raději v Koreji, Číně, Německu či střední Evropě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

houby šlendriján ale ropácký sabotáže tj tutovka se dalo čekat, budou se s tím muset vypořádat

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za velmi zajímavé doplnění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonProdej pneu 100% online

Newsletter