Tesla Model Y z Evropy bude prý revoluce ve výrobě aut, říká Elon Musk

Elon Musk posledních pár hodin srší novinami. Mimo jiné aktuálně napsal na Twitteru, že Model Y bude revoluce ve výrobě aut.

Výroba elektromobilu Tesla Model Y se už dnes liší v USA a Číně. Jakmile začne výroba Modelu Y také v Evropě, i tato verze bude odlišná od zbývajících.
foto: Tesla

Stavba evropské Tesla Gigatovárny u Berlína po krátké koronavirové pauze zdárně pokračuje. Výroba tam má začít do července 2021, tedy téměř „do roka a do dne“.

Hlavním tamním produktem se má stát Tesla Model Y následovaný elektromobilem Tesla Model 3.

Elon Musk aktuálně na Twitteru de-facto potvrdil to, o čem už se dlouho mluvilo v kuloárech. Totiž, že karoserie v Evropě vyráběného elektromobilu Tesla Model Y bude vylisována v jednom kuse.

Kromě toho se auto se možná dočká po stránce výroby i dalších vylepšení – už dříve se např. hovořilo o zjednodušení elektroinstalace tak, aby ji mohly provádět roboti.

Podle reportáží z místa stavby Gigatovárny Berlín se na místě budují velmi odolné podlahy, schopné snést obrovskou zátěž. Tou se velmi pravděpodobně stanou gigantické lisy OL 6100 CS Giga Press společnosti IDRA Group.

Právě ty budou mít na starosti lisování revoluční karoserie elektromobilu Tesla Model Y. Celkem má jít až o osm kusů těchto lisů, modifikovaných dle požadavků Tesly. Jejich maximální roční kapacita bude 213 474 tun ročně.

Díky tomu chce Tesla hned během prvního roku v berlínské gigatovárně dosáhnout výroby až 150 000 elektromobilů Model Y. Lisováním větších celků odpadne při výrobě Modelu Y spousta práce manipulační a montážní navíc.

Je pravděpodobné, že podobná vylepšení výroby se časem dostanou také do továrny Fremont, případně dalších, které Tesla provozuje nebo plánuje.

81 Comments on “Tesla Model Y z Evropy bude prý revoluce ve výrobě aut, říká Elon Musk”

  1. “ karoserie v Evropě vyráběného elektromobilu Tesla
    “ karoserie v Evropě vyráběného elektromobilu Tesla Model Y bude vylisována v jednom kuse.”

    To bude asi pěkna blbost že? Spíš se bude lisovat míň větších kusů ne? Nebo snad existou lisy co uměj lisovat za roh? A jak to z tý formy pak vyndáte? To je rozkládací? To by pak asi nevydržela ty tlaky?
    Btw, z kolika dílu je vylisována karoserie Y teď, teda kromě těch 2 odlitých kusů zadního rámu?

    V titulku vyhrožujete revolucí, ale v pidičlánku článku to odbydete jednou větou a nevysvětlíte zhola nic jen to obložíte nějakejma nepodstatnejma informacema o jinejch věcech.

            1. Ne částečně, v podání devadesáti procent lidí, co to
              Ne částečně, v podání devadesáti procent lidí, co to dělají, to hazardní hra je. Kalkulované riziko vypadá diametrálně jinak a samozřejmě není možné dosáhnout papírově takových výnosů o jejich materializaci pak ani nemluvě.

                1. Kolem mně si takhle hrají 2/3 – 3/4 lidí. Já to tak
                  Kolem mně si takhle hrají 2/3 – 3/4 lidí. Já to tak sleduju z povzdálí – nikdo nijak závratně nezbohatl, většina scénářů je taková: je to koníček, věnují tomu spoustu času, mají to nějak diverzifikované, pětkrát něco málo vydělají, po šesté ďábelsky prodělají (zpravidla to, co vypadá, že nemůže prodělat), ve dlouhodobém výsledku ti lepší jsou +- na svém…

                2. Specialista na cizí prachy zase do toho vidí nejvíc. :)))
                  Specialista na cizí prachy zase do toho vidí nejvíc. :)))

        1. K čemu revoluční baterie? Cenu pod $100 máme, víc než
          K čemu revoluční baterie? Cenu pod $100 máme, víc než dostatečný dojezd aut také, tak co dál by mělo přijít? Bohatě stačí evoluce tak jak probíhá nyní.
          Tesla model S má EPA dojezd 647 km s bateriemi 240 Wh/kg. Dát tam baterie od LG Chem co jsou v čínské TM3 (257 Wh/kg) a tepelné čerpadlo, tak je dojezd hodně přes 700 km. Nestačí? Tak tu máme baterie od CATL se 280 Wh/kg (v autě Leap Motor T03). Příští rok to bude ke 300 Wh/kg v prémiových autech a levné LFP baterie za $80/kWh jako základ, když bude dostačovat 50 kWh.
          Takže opravdu nevím, na jakou revoluci čekáte (možná snad pro letadla). Teď jde už jen a jen o objem výroby a tam doufejme, že se nebude smát nikdo, ale bude se prát o podíl na trhu spousta společností z různých států.

          1. Hm. A cim to tedy je ze bez dotaci by byly prodeje daleko
            Hm. A cim to tedy je ze bez dotaci by byly prodeje daleko mensi a i tak stoji ty auta majlant?

            A zeptejte se Pepika z horni dolni jesi si koupi elektroauto ktery nabije do plna za 20 minut (ani to dnes nedokaza temer zadne ev) nebo za 5. Hadejte trikrat ktere si vybere. A ktery si vyberu ja. Vy si vyberete to co nabiji dele?

            Dal treba vaha baterii.

            A davat za prikdad luxusni auto ktery stoji pres dva miliony…..

            Samozrejme je to uz pouzitelny ale na masovy rozsireni to jeste neni. Aspon teda podle meho nazoru.

            1. Mám to v poslední větě – objem výroby, o nic jiného
              Mám to v poslední větě – objem výroby, o nic jiného nejde. Až bude dostatečný objem baterií, bude dostatečná výroba aut pro pokles cen. Nemůžete čekat stejnou cenu u auta s výrobou 36 tisíc za rok (e-Golf) a 400+ tisíc za rok (Golf) i kdyby cena baterií byla nula.
              Vy furt chcete revoluci a když už ta technologie existuje, tak se vám nelíbí něco jiného (cena auta), tak co vlastně chcete? 🙂
              Pokud vám jde jen o cenu, tak to jsem taky psal – LFP baterie za $80/kWh = $4000/50 kWh, přidejte k tomu objem výroby (stovky tisíc ročně na jeden model) a nic víc k masovému rozšíření není potřeba, rozhodně ne nějaké čekání na zázrak.

          2. Odhaduje se, že ty nové baterie od Tesly by měly mít
            Odhaduje se, že ty nové baterie od Tesly by měly mít energetickou hustotu 300-320 Wh/kg. Plus předělaný battery pack bez modulů, takže energetická hustota na pack by měla být ještě lepší než jenom co se týče nových článků.

  2. Odborníci na akcie se už jen smějí co dělají US akcie.
    Odborníci na akcie se už jen smějí co dělají US akcie. Ekonomika USA je totálně předlužená a v hajzlu a akcie jsou na tom lépe než před coronavirem. Akcie Tesly někdo nafuguje do nebe, nechci vidět až tahle bublina praskne….

      1. doníkovi 3 bilijony za 3 měsíce a příkaz noušort
        doníkovi 3 bilijony za 3 měsíce a příkaz noušort pumpujou na znamení velkýho kámošství před volbama tezlu to aby se ještě víc nezaprodala žlutýmu komančoj, takže se ted jen a jen nakupuje 😉 Zároven chce vyhrát jak ílon tak i doník a zároven zničit evropský autodebilky a vytvořit KONEČNĚ ZASE VELKOU AMERICKOU SKVĚLOU AUTOMOBILKU největší na světě náhradu za zkrachovalý gm… ;))))

        Hodte do toho fšechno evropani!
        fšechen majetek prodejvole penzijko i barák a pošlete to ílonoj do ameriky zaručeně nemůžete prodělat vlastní kalhoty :))) když už pak nebudete mít co dělat a jíst tak nasednete na další velkou lod (u anglije se jich tedka poflakuje) a pojedete ZASE hledat nove obzory kam jinam než do amerikýýýýýýýýý

        ps: pro srovnání obama narval 2 bilijony za 2 roky 😉

        https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=b1POvp8sUTA&feature=youtu.be&t=122

  3. chlapi pochopte že tezla je dobrá jen k vysátí americkýho
    chlapi pochopte že tezla je dobrá jen k vysátí americkýho akcijovýho trhu DOKUD SYPOU / TISKNOU a pak prachy vraťte fofrem zpátky do evropy, ne že je tam utopíte a už vůbec sem netahat nějaký jejich tabletí kraksny nakolečkách co ti bezbaterky nestáhnou ani vokýnko 😉

    https://youtu.be/KW-6Klu4rnQ?t=950

    Po prvním padáku fpráci pochopíte, ale to už bude pozdě na titanik 2 😉

    https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/radomir-lapcik-trinity-bank.A200712_193432_ekonomika_rik

  4. Pánové, já nevím proč by to mělo být na opravdu
    Pánové, já nevím proč by to mělo být na opravdu dražší než normální auto. Ten jeden kus je myšlena kostra auta, která když se poškodí, tak je auto stejně na odpis. V současné době je to stejně svařované do jednoho kusu tak jako tak. Díl z jednoho kusu by právě mohl být tužší a snesl by větší námahu než svařované díly.

    Samozřejmě vnější plášť bude normálně přimontovaný a vyměnitelný.

      1. No nevím jak vy, ale já bych si nechtěl kupovat na
        No nevím jak vy, ale já bych si nechtěl kupovat na sekundárním trhu „opravenou“ káru po nehodě. Bůh ví, jak moc byla bouraná, jak dobře opravená atd…
        On ten systém NEOPRAVITELNOSTI má taky něco do sebe.
        A ohledně toho EKO – záleží na tom, jak se ten nabouraný kus zlikviduje, ale na likvidaci bouraného auta, nemusí být nic neekologického.

          1. tak neutorizak by tohle asi taky zvladl pod 100k, jenze kdo
            tak neutorizak by tohle asi taky zvladl pod 100k, jenze kdo normalni by to resil prez garaznika kdys to plati pojistovna? u toho garaznika by pojistovna asi dost pindala a snizila by plneni, takze by to nakonec vyslo majitele auta draz nez kdys si to poresej autorizovany servis s pojistovnou a majitel auta dostane jen opravene auto a kopii faktury 😉

      2. Oprava za 250 tis. a 75 dnů v servisu, no potěš. Ale je to
        Oprava za 250 tis. a 75 dnů v servisu, no potěš. Ale je to logické, i promáčklý blatník jde na výměnu a stojí to s prací kolem 3000 EUR. Dnes to je ale poměrně časté, ťukanec s výměnou nárazníku, čidel a bezpečnostních přepážek stojí 50 tis.

      3. tak 300 tisic u takoveho karambolu je jeste docela vpohode, i
        tak 300 tisic u takoveho karambolu je jeste docela vpohode, i konkurencnich znacek aut v podobnych cenach by to asi bylo jeste vic, je to na pojistovnu, tam se s tim nikdo nesere a proste se to spravuje vymenou vseho co je jen skrabnute, aneb „hele tady ten nyt je skrabnutej, …..hmmm, takze vymenime obadva ty dily co ten nyt spojuje“ 😀

        resil jsi nekdy servis auta z havarijka? ja pred 3 lety na aute co nove stalo 300 tisic pri malem kartambolu kde zvenku nebilo videt zadnou skodu a po otevrenu 5 dveri tam nasel jen 2 praskle plastiky, servis to ale odstrojil a pojistovna nakonec servisu calovala prez 48 tisic, ted resim pojistnou udalost s kroupama a ac na strese je viditelnych jen par dubek a nepraskl jediny dil ani zadne sklo, tak po nasviceni se odhaduje cena servisu na 380 tisic, auto v cene 2.2 milionu nove, laik by na prvni pohled nevidel ani tech par dubek na strese 😀

        1. ale dyt seš směšnej, každej franta v autoservise se při
          ale dyt seš směšnej, každej franta v autoservise se při takovým tukanečku smíchy válí po zemi jak tesláka s rozbitým autem ještě víc podojit :)) Samožřejmě že se bude zvedat havarijko, kdo si myslíte že ten přepal sponzoring tezly asi tak zaplatí, pojištovny ze svýho ne :))) za 300klacků máš nový auto alebo parádní vojetinu z germányje!! kůů*va tablet na kolečkách, ani zavřít vokýnka nejde, ještě že zrovna nepršelo cooo :))

      1. Ale to není jen auto po bouračce – vemte si jen něaký
        Ale to není jen auto po bouračce – vemte si jen něaký problém v palubní desce – celá palubní deska je dneska smonována a nastrojena mimo auto – pokud v ní něco chcete, tak bez poškození se dá rozebrat, jedině pokud bude celá mimo auto..

        Ano systém neopravitelnosti má něco do sebe – především, jak ve jménu ekologismu lhát o tom, jak je super neopravovat, ale měnit – máte zajištěnou nadprodukci, není třeba kvalifikovaná síla..stačí jen ekologicky posvětit, že příroda pláče nikoho nezajímá

      1. ono až budete mít pojistky na auta hodnotách 100 000 Kč a
        ono až budete mít pojistky na auta hodnotách 100 000 Kč a víc, protože banální nehoda nového auta = totální škoda – vemte si, že ten ťukanec auta electrodada byla škoda v hodnotě 16 procent ceny nového vozu, tak suverenita bude mizet

        1. Nic se neji tak horke jako se uvari. Trh se vyviji podle
          Nic se neji tak horke jako se uvari. Trh se vyviji podle financnich schopnosti zakazniku. Kdyz budou ochotni platit 100.000 za pojistku, tak tomu tak bude. Kdyz to nikdo nebude platit, tak to pujde jinym smerem. Videl jste na silnicich co jezdi za draha auta? Ty se opravuji stejne draze jako Tesla. A jelikoz ma Tesla mensi nehodovost, tak zadna predrazena pojistka asi nehrozi. Stare Tesly tu a tam horely a predpovedi bylo ze to zdrazi pojistku. A uz se o tom ani nepise, protoze to bylo par pripadu.

          1. Pojistky musí pokrýt škodní události – jinak je nikdo
            Pojistky musí pokrýt škodní události – jinak je nikdo dělat nebude a teď jsou v záporu = musí se zdražit, v průměru je ťukanec dneska 50 – 60 tis Kč, pokud bude ťukanec v průměru za 300 000 Kč – je třeba pojistka 5-6x dražší… pojistky na auta jsou strašně dole kvůli velké konkurenci.
            Osobně očekávám, že havarijní pojištění + povinné ručení bude do deseti let pro řadu lidí dražší majoritní položkou v ročním rozpočtu provozu auta a to i u vozidel spalovacích… a to není o typu auta, to je trh + pojistné vybrané vs škodní události proplacené

            1. Budou li skody neumerne vysoke a lide nebudou mit na pojistky,
              Budou li skody neumerne vysoke a lide nebudou mit na pojistky, tak logicky nebudou mit ani na opravy z vlastni kapsy a tak takova auta nebudou kupovat a vyrobci budou delat auta jednoducha na opravy. Je to uzavreny regulacni okruh. Akorat s pomalou odezvou. Ale ze ty opravy budou 5x drazsi jste vyhodnotil z jednoho pripadu?

                1. Pokud by Tesla mela vyssi skodnost a vyssi castky za opravy,
                  Pokud by Tesla mela vyssi skodnost a vyssi castky za opravy, tak by pojistovny davno zareagovaly. Zijete jen z vasich bludnych predstav a ty jsou daleko od reality.

                2. Hele, že nejste paranoidní, to neznamená, že po vás
                  Hele, že nejste paranoidní, to neznamená, že po vás nejdou…napsal jsem to obecně, ale jako správný Tesla fathead, hned vidíte Teslu…to už je fakt nemoc… je tak těžké pochopit, že pokud i průměrná octavia bude stát mega, tak škody vzrostou = vzrostou plnění, systém se dostane víc do mínusu, bude potřebovat víc finančně krmit = výrazně se zdraží pojistka?

                3. Puvodni prispevek byl o predrazenych opravach Tesly, viz video
                  Puvodni prispevek byl o predrazenych opravach Tesly, viz video atd. Je vcelku logicke drzet se tematu a odpovidat na predesle veci. Ze jsm zminil Teslu je teda k veci. Jenom vam to nejak unika asi jako to „ee“ do kalhot.

            2. JJ … V USA je fakt levný koupit auto. Zaplatit pojistku a
              JJ … V USA je fakt levný koupit auto. Zaplatit pojistku a opravy je ale ranec peněz. Proto „people with low social status“ používají autobusy.

              Pojištění cca 1300 USD ročně průměr.
              Jde to ale od státu k státu.

              Někde je draze:

              Michigan: 2648 USD
              Florida: 1904 USD
              Kalifornie: 1792 USD

              A někde v prdeli na Great plains je blaze: Nebaska: 1273
              Idaho na severozápadě u Canada hranic: 975 USD

              Mapa podle států je v linku dole.

              https://cars.usnews.com/cars-trucks/car-insurance/average-cost-of-car-insurance

              1. Tak to prostě ve světě je a myslím, že jsou i drsnější
                Tak to prostě ve světě je a myslím, že jsou i drsnější země, ale tady se bude povídat o trhu a že to nejde…stejně tak očekávám, že se výrazně zdraží zdravotnická péče a rozjede se trh s komerčním zdravotním pojištěním… „jistota“ a „zajištění“ budou jedněmi z největších luxusů

          2. jj díky pošahaným amerikánců vážně mít na auta
            jj díky pošahaným amerikánců vážně mít na auta nebudeme a bude vůbec co jíst?? chlapi pochopte že tesla je dobrá jen k vysátí americkýho akcijovýho trhu a pak prachy fofrem zpátky do evropy ne že to tam utopíte už vůbec ne sem tahat nějaký jejich tabletí kraksny nakolečkách 😉

            https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/radomir-lapcik-trinity-bank.A200712_193432_ekonomika_rik

            s první padákem to pochopíte ano ale to už bude pozdě na titanik 2

            1. Mate v tom gulas. USA dovazi mnohem vic aut z Evropy nez se do
              Mate v tom gulas. USA dovazi mnohem vic aut z Evropy nez se do Evropy z USA dovazi. Auta z USA podlehaji clu 10% a evropska auta jdou do USA bez cla, nebo s minimalni sazbou. Proto Trump vyhrozuje. Mnohem lepsi by byl dovoz US LNG jako kompenzace vyvoznich prebytku.

              1. Pro ekologii je to stejný jako dovážet z jižní ameriky
                Pro ekologii je to stejný jako dovážet z jižní ameriky dřevo a tady si hrát na ekobiomasu.Spalovat tady US LNG získaný frakováním je pro planetu podobný, jako tady těžit a spalovat hnědý uhlí.Na jednu stranu propagujete soláry, ale tohle zvěrstvo vám nevadí.

                1. V rusku tece kazdy tyden ropa a jine svinstvo do tundry, jezer
                  V rusku tece kazdy tyden ropa a jine svinstvo do tundry, jezer a oceanu. To je asi lepsi nez US LNG? Rusky LNG se vozi lodi pres pulku zemekoule v mnohem vetsim mnozstvi.

                2. Podobný chuťovky jsou okolo letišť, hlavně za války se
                  Podobný chuťovky jsou okolo letišť, hlavně za války se vyléval při změnách cíle benzín z letadel na zem, a to dost často ,viz např.naši piloti v anglii, o zničených cisternách na železnici ani nemluvím.

                3. Komunisti delali zlo na lidech i prirode a hlavne se o tom moc
                  Komunisti delali zlo na lidech i prirode a hlavne se o tom moc nemluvilo. Kdyby to zlo vyplavalo vsechno na povrch, lide by se asi divili co to bylo za zlocince. Co se deje v rusku je mnohem zavaznejsi a prijde se jen na to co se fakt nepodari ututlat. Frakovani je proti tomu elegantni zpusob tezby. V rusku to tece primo do prirody a nikdo nic nedela. A kdo tu ruskou ropu kupuje, je spolupachatel.

                4. Neměl by jste si na monitoru zase zapnout barvy, jasně to
                  Neměl by jste si na monitoru zase zapnout barvy, jasně to černobílé vidění světa je jednodušší na přemýšlení a k tomu fanatizmus, to není dobrá kombinace.

                5. Hele, zastance komunistu. Vidite jen rude. Ani to cernobile
                  Hele, zastance komunistu. Vidite jen rude. Ani to cernobile videni neznate.

                6. Kde se konkrétně koho zastávám?Realita je, že ruské
                  Kde se konkrétně koho zastávám?Realita je, že ruské suroviny a některé zboží bere celý svět.Amici např. ruské motory do svých raket, které vynáší i vojenské satelity, takže podle vaší „logiky“ jsou spolupachatelé, trochu schíza co?

                7. Rusko-Americké motory do svých raket.
                  Rusko-Americké motory do svých raket.

                8. Tak jasně, nějaké ventily a čidla a pod. jsou us, ale to
                  Tak jasně, nějaké ventily a čidla a pod. jsou us, ale to hlavní je ruské.A je to spávný příklad spolupráce, jako na ISS, nejhorší je, když se odborníkům pletou do práce politici.

                9. Ony hlavně byly DR-180 vyvinuté ve spolupráci ruských a
                  Ony hlavně byly DR-180 vyvinuté ve spolupráci ruských a amerických firem. Ale vycházejí z ruských motorů RD-170

                10. Neumite udrzet myslenku. Pisu o znecistovani tundry a vody pri
                  Neumite udrzet myslenku. Pisu o znecistovani tundry a vody pri tezbe a transportu ruske ropy a kdo ji pouziva, stava se pachatelem na devastaci prirody. Vase motory s tim nemaji vubec nic spolecneho. Delate z diskuze gulas a jeste rozvareny.

                11. Zkuste se podívat na můj první příspěvek, kde kritizuji
                  Zkuste se podívat na můj první příspěvek, kde kritizuji frakování a dovoz přes půl světa, a parafrázuji, kdo používá plyn z frakování stává se spolupachatelem za devastaci přírody.A co ty úniky ropy po celém světě, to by byli všichni spolupachatelé, i ti gulášoví, včetně vás co?

                12. Jenomze v rusku jsou ochranci prirody obtizny hmyz a je jich
                  Jenomze v rusku jsou ochranci prirody obtizny hmyz a je jich mene a proto se tam ropa vsakuje v obrovskem mnozstvi. Na rozdil v otevrenych spolecnostech se to neda ututlat a vse se zverejni. A proto je uniku mnohem mene. Moje EV uz ropu k provozu nepotrebuji a nejsem spolupachatel.

                13. Máte na to množství úniků nějaké odkazy a porovnání
                  Máte na to množství úniků nějaké odkazy a porovnání se zbytkem světa?Pokud ne, je to jenom JPP.To že vaše EV už ropu k provozu nepotrebuje doufám nemyslíte vážně, když pominu ropu potřebnou na výrobu, tak pneu,oleje atd jsou asi z babišovy řepky co?

                14. Aktualne uniklo v rusku zase nejake svinstvo do prirody. Nejak
                  Aktualne uniklo v rusku zase nejake svinstvo do prirody. Nejak casto, ze.

                15. Už jsem vám to psal, konkrétně co , kolik a jaká jsou
                  Už jsem vám to psal, konkrétně co , kolik a jaká jsou opatření k nápravě?Tady máte jeden z ne moc dobrých příkladů:::: Plynovod provozovala společnost Southern California Gas Company (SoCalGas). Ačkoli k poruše došlo 23. října, firma vydala první varování až po měsíci. A teprve 6. ledna kalifornský guvernér Jerry Brown vyhlásil stav ohrožení a nařídil evakuaci 20 tisíc místních obyvatel. Do té doby totiž společnost dávkovala informace více než lakonicky.https://zpravy.tiscali.cz/neviditelna-katastrofa-ekologicka-havarie-horsi-nez-vybuch-ropne-plosiny-271841 A o praktikách nadnárodních společností v třetím světě, jste určitě slyšel co?Nevím, jestli tu naivitu jenom hrajete, nebo stále žijete v pohádkovém světě, kde je jenom dobro a zlo?

              2. podstatne je tezlu nenechat namnožit v evropě jinak
                podstatne je tezlu nenechat namnožit v evropě jinak zlikviduje zaměstnanost a lidi dostanou padáky a budou naštvaně pobíhat v ulicích s bejsbolkou v ruce a hledat jaký káry no hádej 🙂 Jinak votročina v americký tezle není žádnej socik fšádebilce soudluzi s tím počítejte 😉

Napsat komentář