Tesla Model Y si z crashtestu odnesl pětihvězdičkové hodnocení

Americký úřad podrobil elektromobil Tesla Model Y crashtestu. Výsledky jsou působivé.

Elektromobily Tesla se navenek prezentují jako nejmodernější technologické hračky, plné vymožeností jako je možnost hrát videohry nebo vzdáleně updatovat software vozu. Na skutečnost, že jde zároveň o jedny z nejbezpečnějších vozů na silnicích se přitom často a rádo zapomíná.
foto: NHTSA

Tesla od svých prvopočátků říká, že bezpečnost je jedním z klíčových aspektů, na které se při vývoji svých aut zaměřuje. S novinkou v podobě Tesla Model Y to opět potvrdila.

Předchozí Tesla Model S, Tesla Model X i Tesla Model 3 si z crashtestů za oceánem i v Evropě odnášely samá skvělá hodnocení. Model Y není výjimkou.

Ve všech kategoriích crash-test NHTSA získal elektromobil Tesla Model Y pět hvězdiček z pěti možných. Letos vůz čekají ještě testy IIHS a NCAP. Bezesporu jim pomůže i to, že se Model Y již začal dodávat s odlitou zadní části rámu v jednom kuse namísto té montované z několika desítek komponent.

146 Comments on “Tesla Model Y si z crashtestu odnesl pětihvězdičkové hodnocení”

  1. KRVÍTKO v TESLE 🙂 NHTSA (Národní správa bezpečnosti
    KRVÍTKO v TESLE 🙂 NHTSA (Národní správa bezpečnosti silničního provozu) požádala TESLu aby kvůli poruchám MCU řídicí jednotky 17″ DISPLAY ta přetékající fleška kdy obrazovka zčerná…
    https://teslawissen.ch/tesla-emmc-speicherchip-probleme-bei-der-mcu/
    …stáhli 158.000 ks svých bateriových Modelů S 2012-18 a Model X 2016-18 … ;)) Zatímco svolávací akce jsou skutečností v automobilovém průmyslu, je neobvyklé, že NHTSA formálně požaduje svolání. Tesla musí na NHTSA odpovědět do 27. ledna. Pokud nesouhlasí, musí agentuře poskytnout „úplné vysvětlení svého rozhodnutí“, uvádí se v dopise.

          1. To je z anglického SHOULD, což je v případě komunikace
            To je z anglického SHOULD, což je v případě komunikace úřadů, regulací a direktiv znamená mandatorní požadavek a správně se překládá jako MUSÍ.

            Vězte, že You SHOULD present your ID rozhodně neznamená, že byste to měl udělat, ale že teda jako nemusíte, když nechcete 😀

  2. To je dobře, protože Tesla 3 v IIHS small overlap dopadla
    To je dobře, protože Tesla 3 v IIHS small overlap dopadla katastrofálně navzdory hodnocení Goood. Zlomený A-sloupek..to se tam povede málokomu…

    A je potřeba férově říct, což zmiňuje i autor původní TZ, že Tesle k tomu pomohla bezpečnostní výbava ve standardu. Pokud by Octavia neměla low-cost varianty, ale jen tu za 1,3mio, možná by taky dosáhla na 5 hvězd. A stejně tak další auta.

    1. Pět hvězdiček ve všech kategoriích určitě není
      Pět hvězdiček ve všech kategoriích určitě není standard.

      2020 Tesla MY – 5
      2020 BMW X5 SUV AWD – 4,25
      2020 AUDI Q7 – 4,5

      Nehledě na to, že Tesla zveřejňovala i podrobnější údaje z testů – jaké síly působí na posádku, a vždy skončila na čele žebříčku. To už je více než jenom o hvězdičkách.

      1. Ano u malých levných aut jsou akceptovatelné 4 hvězdy,
        Ano u malých levných aut jsou akceptovatelné 4 hvězdy, protože nemusí mít všechny bezpečnostní systémy, u aut velikosti octavie, ceed, golf… a větší beru pět hvězdiček jako samozřejmost – to v čem a kde bylo lepší si pak můžu provovnávat dle preferencí.
        to že almary X5 a Q7 toho nedosáhly je řadí do skupiny – nezajímají mě – navíc jsou to almary a tam to hvězdičky nezachrání

        1. Porovnával jsem srovnatelná auta. Q5, Jeep Compass, Passat
          Porovnával jsem srovnatelná auta. Q5, Jeep Compass, Passat SUV. Ani jedno nemělo 5 hvězdiček.

          Krom toho Tesla nabízí spoustu bezpečnostní výbavy zdarma, které mají ostatní auta za příplatek, jako je udržování v jízdním pruhu, nouzové brždění před překážkou.

          Almara Model X má pět ve všech.

          A co jsem se dívál na 82 testovaných aut na https://www.nhtsa.gov/ratings, tak 5/5 je velmi vzácných, takže o nějakém „slušném“ autě s 5/5 nemůže být řeč. Stále se jedná o vzácnost.

              1. Zajímají mě auta do roku uvedení na trhu 2000 (nejradši
                Zajímají mě auta do roku uvedení na trhu 2000 (nejradši mám 60. a 30. léta), od roku 2000 jsou to pro mě přepravní manipulátory, kdy je mi vcelku jedno, kdo to napáchal a chci aby to bylo spolehlivé, bezpečné s levným provozem, velkým kufrem, odvezlo nosič na čtyři kola a rodinu na lyže.

                1. Tak samozřejmě. Auta do roku 2000 jsou pověstná 5
                  Tak samozřejmě. Auta do roku 2000 jsou pověstná 5 hvězdičkama.

                2. Ne, ale jsou to dneska hezká a zábavová auta, která
                  Ne, ale jsou to dneska hezká a zábavová auta, která obvykle nejsou pro běžné použití.
                  Pro novou daily není jiné cesty než pět hvězdiček

                3. Tohle byla teda pořádná otočka od „slušné auto má 5
                  Tohle byla teda pořádná otočka od „slušné auto má 5 hvězdiček“. Pro někoho je nejzabavnější jízda na koni, ale asi bych to taky nepletl do diskuze o bezpečnosti aut.

                4. ano proto se doprostuji od zábavových aut, veteránů,
                  ano proto se doprostuji od zábavových aut, veteránů, motorek…a konstatuji slušené auto má 5 hvězdiček – můžu vám to doplnit pro denní použití, pokud vám to udělá radost, protože kolostřešní kombinace bude asi i v nejlepším kabrioletu dost fatální
                  ale klidně si Teslu adorojte, že má pět hvězdiček a je lepší než konkurence…za mě prostě auto s méně hvězdičkami konkurence není a méně než pět hvězdiček beru jako neúspěch, pokud to není lowcosťák do města ala Dacia, nebo pracant Ala Niva (ale to už je spíš něco jako relikvijní traktor do extrémních podmínek) a pokud si budu kupovat novou dejlinu tak pět hvězdiček je must

                5. Takže podle vás není žádná z uvedených prémiových
                  Takže podle vás není žádná z uvedených prémiových automobilek slušná, protože nevyrábějí slušná auta s 5 hvězdičkama ve všech kategoriích? Mercedes, BMW, Audi, Jaguár, Infiniti, Volvo, Toyota

                  Tesla nejenom že má 5/5 ve všech kategoriích, ale dosáhla toho u VŠECH aut VŠECH variant ve VŠECH letech. To nedokázal nikdo.

                  A nejenom to. Tesla jde nad rámec hvězdičkového hodnocení, ale má nejnižší pravděpodobnost zranění posádky ze všech aut na trhu na základě sil působící na posádku při nehodě.

                  Váš problém je, že musíte tento skvělý a vzácný výsledek dehonestovat jenom proto, že jej dosáhla Tesla. Možná by nebylo na škodu, kdybyste byl trochu objektivnější.

                6. Ne já Teslu MY nedehonestuju – to máte mylnou představu.
                  Ne já Teslu MY nedehonestuju – to máte mylnou představu. Prostě bych si nové auto bez pěti hvězdiček nekoupím ani o něm nebudu uvažovat. Takže v podstatě je to pro Teslu Y pochvala, protože se na must kritériu nevyřadila. Proč bych se měl spokojit s něčím, co bezpečnostní testy splňuje s nějakou výhradou, kdy si můžu vybírat mezi premianty?

                  Neřeším značku, řeším auto. Každá značka má auta povedenější a auta méně povedená a ja nejsem fanda zadne aktivne fungujici znacky

                7. klidně se na tu stránku podívejte. Zjistíte, že moc na
                  klidně se na tu stránku podívejte. Zjistíte, že moc na výběr ve skutečnosti nemáte. 5/5 všude je velmi vzácné. Takže podle vaši definice těch slušných aut moc neexistuje. Myslím, že Audi a BMW neměla za 2020 ani jedno.

                8. Myslím, že se setkávají dvě věci.
                  1) testy se vyvíjí a

                  Myslím, že se setkávají dvě věci.
                  1) testy se vyvíjí a to jak legislativně, tak provedením, stačí třeba nová rázová nebo vibrační stolice a pokud jedete na knap, tak hodnocení z výborné je dobré.
                  2) výrobci se maximálně snaží šetřit, takže mnohdy udělají nový model poctivě a pak se přijde na to, že tohle a tamto bylo předimenzované a mohlo by se ubrat, což bohužel jde proti tomu, že většina dětských nemocí je vychytána až po faceliftu.

                9. No vidíte, mě jsou naopak nějaké hvězdy ukradené,
                  No vidíte, mě jsou naopak nějaké hvězdy ukradené, protože vůbec nezohledňují variabilitu provozu.

                  V čem byste seděl raději při vzájemné srážce? V Landcruiseru bez jediné hvězdičky, nebo v pětihvězdičkové Hyunday i20 na letňákách?

                  A o tom to je…

                10. V čem byste seděl raději při vzájemné srážce? V
                  V čem byste seděl raději při vzájemné srážce? V Landcruiseru bez jediné hvězdičky, nebo v pětihvězdičkové Tesle X.
                  A vo tom to je.

                11. Samozřejmě v Landcruiseru s rámem, jehož půtunový ingot
                  Samozřejmě v Landcruiseru s rámem, jehož půtunový ingot motoru by se zastavil až někde na úrovni sedaček Modelu X.
                  To je bohužel fyzika, té jsou hvězdičky ukradené.

                12. Nevim zda to pochopite, ale na vas pasuje toto nemecke
                  Nevim zda to pochopite, ale na vas pasuje toto nemecke rčení.
                  Acht Zylinder ersetzen keinen Kopf.

                13. Právě že ty motory mají tendenci zpřelámat hnáty
                  Právě že ty motory mají tendenci zpřelámat hnáty posádce vozu ze kterého pocházejí. Právě ten ten půltunový blok motoru velmi špatně absorbuje energii, zatímco posádka v Tesle by byla chráněna metrem deformační zony a nedeformovatelným battery blockem, kteří tvoří ochranou obálku.

                14. Ten půltunový blok má kinetickou energii závislou na své
                  Ten půltunový blok má kinetickou energii závislou na své hmotnosti a rychlosti. Z pohledu vlastní bezpečnosti je velmi výhodné mít tuto obtížně deformovatelnou hmotu s vysokou kinetickou energií co neblíže druhému autu, protože nejdříve skonzumujete jeho deformační zónu, než dojde k deformaci vlastního vozidla (a zasouvání motoru směrem dolů).

                  https://www.youtube.com/watch?v=A9rNLnRczZg

                15. Nikdy není dobré mít vepředu auta nedeformovatelný
                  Nikdy není dobré mít vepředu auta nedeformovatelný ocelový blok, protože si nejenom zkracujete deformační zonu, ale ten ocelový blok se zarazí do kabiny řidiče. Energii nejenom nepohltí, ale ještě se na ni podílí. Zatímco Tesla má před sebou obrovský deformační blok a posádka je chráněná nedeformovatelnou zonou baterie.

                  Tesly jsou proslulé tím, že z nich lidé odešli po svých po nehodách, u kterých by je v jiných autech odvezli v igelitovém pytli.

                16. Tak to bude nějaká nová progresivistická fyzika. V té
                  Tak to bude nějaká nová progresivistická fyzika. V té mojí klasické to totiž nevadí, protože se deformuje zóna za touto hmotou a podílet se na energii s opačným vektorem může asi jen v sešitu propadlíka z osmé třídy základní školy.

                17. Energie nárazu působí i na ten motor, který ji nevstřebá
                  Energie nárazu působí i na ten motor, který ji nevstřebá a motor se zasune do kabiny posádky. A protože už z principu mezi motorovým blokem a kabinou posádky moc místa na deformační zonu není, pak to odnesou nohy řidiče.

                  Ostatně výsledky crash testů mluví samy za sebe.

                18. Motor ji nemusí vstřebávat, protože se deformuje zóna
                  Motor ji nemusí vstřebávat, protože se deformuje zóna druhého vozidla. Deformační zóny se totiž sčítají.

                19. Kdyz se celne srazi dva spalovaky, tak mate u obou aut takovy
                  Kdyz se celne srazi dva spalovaky, tak mate u obou aut takovy ocelovy blok, ktery je pro obe auta devastujici.

                20. Ano, máte to stejné. Nemít tento ocelový blok oproti auto
                  Ano, máte to stejné. Nemít tento ocelový blok oproti auto které ho má ale není výhoda, je to naopak nevýhoda.

                21. A ještě lepší jsou 2 auta co ho nemají.
                  A ještě lepší jsou 2 auta co ho nemají.

                22. No jo, ale problém je ten, že W123 a Š120 mají společné
                  No jo, ale problém je ten, že W123 a Š120 mají společné to, že mají přední deformační zónu až po motor (pro odlehčení)

                23. 😀
                  Ovšem věcně to má důvod, protože právě kinetická

                  😀

                  Ovšem věcně to má důvod, protože právě kinetická energie motoru působí pro posádku nevýhodným směrem a způsobuje deformaci tohoto prostoru.

                  Což se tady snažím už několik příspěvků marně vysvětlit 😀

                24. Drtiva vetsina Tesel ma take motor vpredu. Akorat je mensi a
                  Drtiva vetsina Tesel ma take motor vpredu. Akorat je mensi a nezabira tolik prostoru. Tesla vasemu bloku hrave odola. Vsak to dokazuji pripady, kdy posadka Tesly dopadla lepe nez kolizni partner ve spalovaku.

                25. Aby se vas motor mohl dostat pres celou prid Tesly az ke
                  Aby se vas motor mohl dostat pres celou prid Tesly az ke kabine, musel by byt naraz tak veliky, ze by obe posadky nemely sanci na preziti. Naopak pokud se srazi dve EV, tak absence obriho motoru snizi drasticky riziko velkych zraneni. Takze se zanikem spalovaku bude bezpecneji. Jeste bych byl rad o vyjadreni o bezpecnosti Porsche 911 s motorem vzadu. Dle vasich uvah, musi to byt smrtelne nebezpecne auto.

                26. Jenže ona 911 smrtelně nebezpečné auto je – ne na čelní
                  Jenže ona 911 smrtelně nebezpečné auto je – ne na čelní náraz, ale ne neum řidiče, že snadno přecení síly a přetáčivost ho namotá na strom. Což je mimochodem i největší riziko Tesel, že je někdo někam namotá

                27. Ano souhlasím a doplním, že právě doménou 911 a důvodem
                  Ano souhlasím a doplním, že právě doménou 911 a důvodem proč jsem ji naprosto zavrhl je na sebe navazující střídání přetáčivosti a nedotáčivosti.

                28. Nemáte pravdu. Protože obě deformační zóny musí být
                  Nemáte pravdu. Protože obě deformační zóny musí být konstruovány na pohlcení energie podle hmotnosti vozidla, a te je víceméně stejná.

                  Ano, 911 je smrtelně nebezpečné auto. A to především díky naprosto nevhodnému umístění motoru, kdy hmotnost zvyšuje adhezi poháněné, místo řízené nápravy. RR koncepce je naprosto překonaná. Myšleno samozřejmě na silnici.

                29. Koncepce vše vzadu v elektromobilech zažije renesanci.
                  Koncepce vše vzadu v elektromobilech zažije renesanci.

                30. Zadní pohon, tedy pohon neřízení nápravy je skvělá
                  Zadní pohon, tedy pohon neřízení nápravy je skvělá věc. Vše ostatní vzadu je chyba.

                  Pro mě je naprosto nejlepší FR koncepce. Zatížení řízené a pohon neřízené nápravy. Sice při vyšších výkonech je problém to přenést na silnici, takže široké pneu je nutnost a s tím příchází problém s odvodem vody, ale na suchu je to naprosto nejlepší řešení.

                31. Protoze neznate princip EV se 2 motory a 4×4. Predni pohon se
                  Protoze neznate princip EV se 2 motory a 4×4. Predni pohon se pripoji jen kdyz to vyzaduji jizdni podminky. Vysoky vykon, nebo nedostatecna trakce. Pri klidne jizde a pri malych polomerech zataceni je predni nahod bez prace.

                32. Nevim co tam rika, nemam zvuk. Pokud muzu porovnat TM3 dual
                  Nevim co tam rika, nemam zvuk. Pokud muzu porovnat TM3 dual motor a Porsche zadni pohon, tak s Teslou je jizda mnohem prijemejsi. U Porsche vyzaduje rizeni mnohem vic ostrazitosti. U Tesly projedu stejnou zatacku stejnou rychlosti s prstem v nose.

                33. V podstatě to tam chválí, jen popisuje přesně to, co vy z
                  V podstatě to tam chválí, jen popisuje přesně to, co vy z opačného směru. Že je to auto rychlé, ale chybí mu signály do volantu a do těla, čímž se blbě hledá hrana a když se najde, tak je to auto nedotáčivé – což je v podstatě vlastnost většiny aut s rozložením hmotnosti 50:50.
                  Ale to už je na vkusu každého – někdo chce jet rychle v relativní pohodě pod dozorem spousty elektronické asistence a jiný zase pod emocemi, že si to zasloužil a že ho to stálo získání nějakých znalostí a úsilí.

                34. Z Porsche jsem pokazde skoro hluchy. V tom aute neni ani
                  Z Porsche jsem pokazde skoro hluchy. V tom aute neni ani slyset kdyz mobil zvoni. Ze zacatku to bylo motivujici. Ale na trvalo to je za trest.

                35. Tak proč jste si ho kupoval? Já svoje auto přes puštěné
                  Tak proč jste si ho kupoval? Já svoje auto přes puštěné rádio na běžnou hlasitost slyším někde nad 5 000RPM, nebo při stažených oknech a rozhodně to není nepříjemný hluk, co by unavil, prostě o něm člověk tak nějak ví. V běžné Octavii je hluk větší. Naopak mě při delších jízdách štve to rádio a buď ho ztlumím nebo vypínám.

                36. Kdyz jsem ho pred lety kupoval, bylo to fajn. Kazdy kluk ma
                  Kdyz jsem ho pred lety kupoval, bylo to fajn. Kazdy kluk ma rad buraceni motoru a ze ten zvuk je hezky, to musim potvrdit. Ale natrvalo to neni dobre. Kor kdyz mam ted v EV ticho.

                37. Jo chápu, jeden z důvodů, proč jsem si vybral kompromis v
                  Jo chápu, jeden z důvodů, proč jsem si vybral kompromis v podobě použitelného sporťáku…není až tak ostrý, jako maximalistické verze, ale nabízí samozřejmě i rozumnou možnost svezení s patřičnou komunikativností, hravostí a živostí už pepřenou kořením komfortu a jízdy ve čtyřech. Já jsem tedy nikdy na nějaké lazené a uječené výfuky nebyl a když mám možnost se s něčím takovým svézt, tak to samozřejmě využiji, ale prakticky vždy nosím špunty do uší.

                38. Připojování pohonu náprav je nebezpečná věc a limituje
                  Připojování pohonu náprav je nebezpečná věc a limituje způsob jízdy na kloubočnický styl. Při něm je to přínosné, ovšem při jiném je to nebezpečné.

                  Příkladem budiž rozšířený haldex. Zatímco trvalá čtyřkolka je velmi bezpečná, připojení nápravy haldexem při prokluzu je pozvánka na důvěrné seznámení se s blízkým stromem.

                39. Haldex je mechanika z minuleho tisicileti. U EV je regulace
                  Haldex je mechanika z minuleho tisicileti. U EV je regulace tak hladka, ze ridic vubec nic nepozna. U Tesly nikdy nezazijete hvizdani protacejicich kol. I na zledovatele vozovce je trakce plne pod kontrolou a strci kazdy spalovak do kapsy. U brzdeni je to bohulel uz jinak, tam je to uplne stejne jako u spalovaku.

                40. No ale není spíš důležitější rozložení hmotnosti
                  No ale není spíš důležitější rozložení hmotnosti mezi nápravy než umístění motoru? To znamená, pokud bude 50:50, tak je jedno, že elektromotor je vzadu, ne?

                41. No technicky vzato úplně jedno to není, protože nejde jen
                  No technicky vzato úplně jedno to není, protože nejde jen o zatížení náprav, ale obecně 50:50 je ideální a elektromobil má lepší možnosti v distribuci hmotnosti. Bohužel za cenu, že ta hmotnost bude značná a budehrát roli např. při bočním přetížení, kde za to pro změnu zaplatí.

                42. No, ale když se podívám
                  tak model 3 curb weight
                  Standard

                  No, ale když se podívám
                  tak model 3 curb weight
                  Standard Range RWD : 3,552 lb (1,611 kg) Standard Range plus RWD : 3,627 lb (1,645 kg) Mid Range RWD: 3,686 lb (1,672 kg) Long Range RWD: 3,814 lb (1,730 kg) Long-Range Dual-Motor AWD (including Performance): 4,072 lb (1,847 kg)
                  BMW
                  M3 Competition Auto F80 -1635 kg G80 -1805 kg 170 kg

                  Takže hádat se v tomhle případě o hmotnost je ptákovina. Prostě lehkonozí sprinteři vymizeli a i z etalonu hot sedanů BMW M3 se stal pořádnej otesánek – mimochodem M3 na E30 na tom byla takhle 1,165–1,360 kg (2,568–2,998 lb) – že já si jí nekoupil, dokud byla za jakž takž rozumný prachy v použitelným stavu 🙁

                43. To Tesla není lehka, ale BMW je těžké 🙂
                  Ne ale vážně,

                  To Tesla není lehka, ale BMW je těžké 🙂

                  Ne ale vážně, hmotnost sportovních aut opravdu může být 1,5 tuny, protože je nutné tato auta stavět s vysokou tuhostí karoserie a to si prostě něco vezme. Nedej bože cabrio, tam ty výztuže mají hned 200 kilo navíc.

                  Naproti tomu Tesla je lacinej šunt, který se naklání a vlní jako prase. A hmotnost působí ta baterka.

                44. EV ma teziste mnohem nize polozene, nez nejaky spalovak. Pokud
                  EV ma teziste mnohem nize polozene, nez nejaky spalovak. Pokud vam to nic nerika, zeptejte se zaka 8. tridy, ten vam to vysvetli.

                45. To bych si teda netroufl říct, že teslí karoserie je
                  To bych si teda netroufl říct, že teslí karoserie je měkká. Ano můžeme se bavit o tom, kdo má lepší/tužší nápravy a lepší horší uchycení, či jak vypadá jaká část, ale paušálně je to odvážné tvrzení – prostě tak kostka BP je sama o sobě tuhá a nechutně to vyzuží.
                  O cabriech nemluvě – jsou to často krásná auta, ale na okraji zájmu společnosti a jejich doba bohužel končí

                46. Ok, no byl to můj dojem, že to lítá jako blázen.
                  Ok, no byl to můj dojem, že to lítá jako blázen. Každopádně si ho asi nupravím, protože vzít na okruh auto, které nebrzdí, do toho prostě nejdu.

                47. Tesla je naopak velmi stabilní s přesným řízením. To je
                  Tesla je naopak velmi stabilní s přesným řízením. To je jedna z jejich nej vlastností. Má díky baterce velmi nízko těžiště a velmi rigidní konstrukci.

                48. Kazdy zak 8. tridy prece vi, ze odstrediva sila roste linearne
                  Kazdy zak 8. tridy prece vi, ze odstrediva sila roste linearne s hmotnosti. To same plati pro treci silu, ktera udrzuje auto na silnici. Takze hmotnost auta nema zadny vliv na prujezd zatackou.

                49. Tak to se tam vraťte a požádejte paní učitelku, ať vám
                  Tak to se tam vraťte a požádejte paní učitelku, ať vám vysvětlí rozdíl mezi těžištěm a hmotovým středem u vozidla pohybujícího se v klopené zatáčce.

                50. Pozor v osmé třídě se nakloněná rovina nebrala.
                  Pozor v osmé třídě se nakloněná rovina nebrala.

                51. Ja nejezdim na klopenem okruhu, ale na verejnych komunikacich.
                  Ja nejezdim na klopenem okruhu, ale na verejnych komunikacich. Ba naopak jsou kruhove objezdy v CR obracene klopene. Tedy presne proti vasi predstave.

                52. Panenko Maria Podsrpenská, vidíš to?
                  „Ba naopak jsou

                  Panenko Maria Podsrpenská, vidíš to?

                  „Ba naopak jsou kruhove objezdy v CR obracene klopene“…. tím hůř Leošku, tím hůř…

                53. Negativne klopena zatacka je naopak pro spalovak horsi. Vysoke
                  Negativne klopena zatacka je naopak pro spalovak horsi. Vysoke teziste naklani nastavbu a nadmerne nadlehcuje „vnitrni“ kola a zhorsi tim prilnavost a zhorsi geometrii rizeni a plochu pneumatiky v kontaktu s povrchem vozovky. Ostatne jste to sam popsal u pozitivne klopene zatacky. Tam se to zvysene teziste tak negativne neprojevuje.

                54. To vy jste vnesl do diskuse aspekt klopené zatáčky. Do té
                  To vy jste vnesl do diskuse aspekt klopené zatáčky. Do té doby to byl irelevantní prvek diskuse. Teď jste z toho udělal bod který sice s jízdními vlastnostmi v zatáčkách (alespoň většiny) nemá co do činění ale můžete se na neporozumění „zadání“ vozit po ostatních.

                  Možná se vozíte na vlastním neporozumění vašeho diskusního partnera. To vás nenapadlo ?

                55. Každý student prvního ročníku SŠ ví, že výsledná
                  Každý student prvního ročníku SŠ ví, že výsledná síla na vozidlo je vektorový součet, který při jíždě v obloukové trajektorii je vůči ní situován. Takže mluvíme o složkách Fh, Fo, Ft, Fg, Fpřítlaku a Fvztlaku a to jsme jen z pohledu vozidla jako hmotného bodu. takže vliv vozidla samozřejmě na průjezd vozidla zatáčkou má.

                56. Nevim co ktera indexovana sila znamena. Samozrejme ze kdyz
                  Nevim co ktera indexovana sila znamena. Samozrejme ze kdyz pridate u urciteho auta dodatecnou hmotnost nad teziste, tak tim zmenite jizdni vlastnosti auta. Uz jste videl, ze Mercedes S muze projet zatackou pomaleji nez nejake jine auto s polovicni hmotnosti? A co teprve kamiony, ty musi jezdit jen krokem. Hmotnost je neutralni velicina, pokud je auto na hmotnost navrzeno.

                57. Tak až si to nastudujete, můžeme pokračovat 😉
                  Tak až si to nastudujete, můžeme pokračovat 😉

                58. Tak hodte do placu vyznam tech indexu.
                  Tak hodte do placu vyznam tech indexu.

                59. Proč? Jde o učivo základní max prvního ročníku
                  Proč? Jde o učivo základní max prvního ročníku střední školy. Když se tu oháníte odstředivou silou a nevíte jak se značí, tak je diskuse ztráta času.

                60. Ja mam jine oznacovani. Fz Zentrifugalkraft atd. Vasi ucebnici
                  Ja mam jine oznacovani. Fz Zentrifugalkraft atd. Vasi ucebnici nemam uz ani skripta z univerzity. Ja to muzu odvodit z fleku bez ucebnic. A pokud se odkazujete na vztlak (aerodynamicky?) a co ja vim co jste tam jeste psal, tak to hraje akorat ve prospech tezsiho auta.

                61. Vypada to vic, ze u EV je koncepce 4×4 se dvema motory
                  Vypada to vic, ze u EV je koncepce 4×4 se dvema motory castejsi, nez 4×4 u spalovaku.

                62. Ano, v tom má elektromobil určitě výhodu. Tedy pokud
                  Ano, v tom má elektromobil určitě výhodu. Tedy pokud hledáte sterilní auto.

                63. Jo to jo, ale entry bude hnanej zadek a to bude většině
                  Jo to jo, ale entry bude hnanej zadek a to bude většině lidí stačit. Samozřejmě za předpokladu, že 4×4 bude příplatkové.
                  Ostatně – Tesla M3 – když porovnám LR a Standard, tak si objednám LR a hlavní důvod je dojezd. Ta 4×4 je něco navíc, co mě popravdě zajímá až po lepším interiéru. Kdyby byl dojezd SR jako LR a nemusel se s tím koupit i 4×4, tak bych volil SR
                  Ta 4×4 by tam byla super, kdyby šlo zároveň do nějaké rychlosti 30 km/h podvozek přizvednout. Jinak je to stejnej břichoplaz jako můj šuplík a to není žádná sláva už při vyjíždění z ulice přes obrubník, kterej má asi 15cm

                64. Neodbocujte. Porovnavame celni naraz aut motor vpredu a bez
                  Neodbocujte. Porovnavame celni naraz aut motor vpredu a bez motoru vpredu. Porsche 911 je absolutne bezpecne pri takovem stretu s klasickym spalovakem. To same Ferrari.

                65. Není mi jasné, co na tom nechápete.
                  Pokud by spalovací

                  Není mi jasné, co na tom nechápete.
                  Pokud by spalovací auto nemělo žádnou deformační zónu a měl ji pouze elektromobil, při čelním střetu je to naprosto jedno. Obě auta se podělí o deformační zónu toho elektromobilu, která absorbuje enegii, která je součtem kinetických energií obou vozidel.
                  Po jejím skonzumování dojde na deformaci zbytku. A pak bohužel pro posádku elektromobilu pokračuje nedeformovatelná hmota motoru do jejich kabiny a v opačném směru působí jen energie, která se rovná energii nepohlcené deformací kabiny elektromobilu.
                  A hádejte, co se deformuje lépe – motor, nebo kabina?

                  K 911 – nevidím k takovému prohlášení důvod ani data. Osobně znám nehody 911 pouze smrťáky.

                66. Bohužel video pro mě není dostupné, vyžaduje login.

                  Bohužel video pro mě není dostupné, vyžaduje login.
                  Já Google služeb nevyužívám a využívat nebudu.

                67. Pro vasi pohodu se na ten vrak radeji nekoukejte. Vsichni
                  Pro vasi pohodu se na ten vrak radeji nekoukejte. Vsichni zemreli.

                68. Jenomže to druhé auto má obvykle taky motor a krátkou
                  Jenomže to druhé auto má obvykle taky motor a krátkou deformační zonu. Pokud tedy narazíte do srovnatelného auta, pak vás to smete srovnatelně. Dva těžké bloky se zasunou do kabin řidičů a malé deformační zony nedokážou pohltit energii nárazu. Samozřejmě pokud v Q7 narazíte do Citigo, tak budou výsledky ve prospěch Q7. Ale když se srazí 2 krávy, tak budou dva chlapi jezdit na kriplkárách.

                69. Ovšem téma není dvě stejné auta, ale proč bych raději
                  Ovšem téma není dvě stejné auta, ale proč bych raději seděl v Landcruiseru než v Modelu X.
                  Zatímco deformační zóny se sčítají, tak energie ingotu motoru působí jen jedním směrem proti kabině Modelu X.

                  Zatímco celková kinetická energie obou vozidel bude víceméně podobná, umístění motoru před kabinou spalovacího auta je nevýhodné pro elektromobil.

                70. Až Tě trefí auto z boku (třeba na křižovatce na
                  Až Tě trefí auto z boku (třeba na křižovatce na červenou), tak se budeš kutálet jak koblížek.

                71. A co Tesla Cybertruck, to bude také „dlabaný ingot“?
                  A co Tesla Cybertruck, to bude také „dlabaný ingot“?

                72. Co se srazí se Cybertruckem, ušetří šrotišti za
                  Co se srazí se Cybertruckem, ušetří šrotišti za elektřinu na šrotování. To se tam jenom odevzdá jako hotová cihlička.

                73. Může být, stejně jako jakékoliv další neexistující
                  Může být, stejně jako jakékoliv další neexistující auto.

                74. Tak nějaké kusy už existují, a poslední dobou Musk plány
                  Tak nějaké kusy už existují, a poslední dobou Musk plány vcelku dodržuje, tak se můžete těšit,že si ho koupíte.

                75. Byly tisíce kusů designových konceptů, ale ta auta
                  Byly tisíce kusů designových konceptů, ale ta auta neexistují a pokud se něco z nich dostalo do výroby je to fakticky jiné auto. Čest výjimkám.

                  Já si ho nekoupím, na pozérský auta nejsem.

                  A s tím dodržováním plánů jste mě fakt pobavil, asi si ráno zavolám do práce robotaxi. A nebo zůstanu doma a ten receiver co mi má DHLka přivézt do přesměruju sem, určitě mi ho přiveze ten Tesla Semi, že?

                76. Uvidíme jaká bude seriová podoba, ale ten „dlabanej ingot“
                  Uvidíme jaká bude seriová podoba, ale ten „dlabanej ingot“ to podle mě na 101% bude, za mě to bude naopak velice funkční auto do nepohody, už jenom ten nerez je bonus, abych neřešil ťukance a škrábance.

                77. A proč byste měl řešit škrábance? Myslíte, že mě u
                  A proč byste měl řešit škrábance? Myslíte, že mě u Landcrusiera zajímají? Je mi to šumák…

                  A jako koncept to stopro nebude, protože to nesplňuje podmínky homologace.

                78. Tak jestli vám nevadí orezlé dveře, blatníky nebo
                  Tak jestli vám nevadí orezlé dveře, blatníky nebo popraskané plasty, tak proč ne, ale dost lidí to řeší.Ad homologace, nebude to už „náklaďák“?Ty velký US pickapy taky nejsou např. k chodcům moc ohleduplný co?

                79. Proto píšu:poslední dobou Musk plány vcelku dodržuje.
                  Proto píšu:poslední dobou Musk plány vcelku dodržuje.

                80. Život je složitější, zapomínáte na mnoho dalších
                  Život je složitější, zapomínáte na mnoho dalších možností, jako je např. náraz do betonové zdi, a tam bych byl radši v té i20.Nebo Landcruiser/Tatra 111, losí test Landcruiser/jakákoliv Tesla, atd. atd.

                81. No to máte pravdu, ale ani nárazové testy nepokrývají
                  No to máte pravdu, ale ani nárazové testy nepokrývají vše.
                  A v drtive většině případů dopadnete lépe v Landcruiseru s rámovou kontrukcí, než v i20, i když by byla hvězdičkama oblepená od předu dozadu.

                82. Stejně jako v drtivé většině případů dopadneš daleko
                  Stejně jako v drtivé většině případů dopadneš daleko lépe v Modelu X než v LandCruiseru.

                83. A nějakou statistiku pro to v „drtive většině případů“
                  A nějakou statistiku pro to v „drtive většině případů“ by jste neměl?Např. ten lepší losí test vám mnohdy umožní tu nehodu odvrátit.

                84. ty jsi idiot 😀 😀 takže jsi všem lhal, nebo musíš být
                  ty jsi idiot 😀 😀 takže jsi všem lhal, nebo musíš být děsně blbej 🙂

  3. Model Y je jeden z nejpovedenějších SUV/crosoverů
    Model Y je jeden z nejpovedenějších SUV/crosoverů současnosti – když to srovnám z nudným E-Tronem, laciným ID4, a pak ne moc hezkým Hyundai.
    Pak jsou tu paskvily z Číny a samozřejmě Škoda s světelným orchestrem na masce.
    Srovnatelný je jedině Taican – ale to je úplně jiné auto – třeba srovnávat s Roadsterem. Takže suma sumárum velice povedené auto.

    1. Jestli myslíte dizajn, tak ja to vidím opačne. Model Y je
      Jestli myslíte dizajn, tak ja to vidím opačne. Model Y je dost nevzhledný, bachratý, proporčně ne moc povedený. Jak ID.4, tak e-Tron je mnohem hezčí, Hyundai se uvidí, až přijde na trh nová řada Ioniq.

      Interiér modelu Y jsem neviděl, ale pokud to bude stejné jako model 3,tak tam není co řešit, to se nechytá ani na ID.3.

      Ale je to subjektivní, samozřejmě. Tesly me obecně dizajnem neoslovuji, řekl bych, že je to čím dál horší. Roadster a S (po facelift) jsou docela povedené, ale pak X, 3 a Y jsou ošklivé.

      1. Já pako jsem se včera nudil u „Velkého třesku“ zatímco
        Já pako jsem se včera nudil u „Velkého třesku“ zatímco tady místní komici v čele s Martínkem bavili svět. Ještě, že člověk skoro nemusí hnout prstem, aby ty skvosty zábavy zde našel a bavil se se zpožděním……

    1. Co je krásné/ošklivé, „malý“ příklad z
      Co je krásné/ošklivé, „malý“ příklad z historie::Eiffelova věž, Pařížané tuto stavbu nejprve nenáviděli a označovali ji za trn v oku. Spisovatel Guy de Maupassant pravidelně navštěvoval v ní umístěnou restauraci s tím, že je jediným místem v Paříži, odkud se na věž nemusí dívat. Mezi kritiky stavby patřili také Émile Zola nebo Alexander Dumas.

      1. Tak dizajn je subjektivní věc… Mě se třeba Y taky
        Tak dizajn je subjektivní věc… Mě se třeba Y taky nelíbí. Přitom třeba model S po faceliftu je docela pohledné auto. Pak 3 už je horší a Y ještě víc, nejhorší podle mě X. Proti tomu je opravdu e-Tron nebo ID.4 mnohem povedenejsi.

        Ale jak říkám, každý má jiný vkus.

            1. Design je subjektivní. A ano jsou mnohem hezčí auta než je
              Design je subjektivní. A ano jsou mnohem hezčí auta než je Tesla, nicméně na trojce se mi třeba líbí aerodynamického vzniku úplavu za autem – jo je za to daň, že to má sedano kufr a vzadu to není nad hlavou žádná sláva, ale úplav to musí mít hezkej s minimem víření.

              X a Y hodnotit nemůžu protože SUV almary, mírně řečeno, nejsou můj šálek kávy.

              1. Právě, X a Y nejsou typické SUV almary, ten tvar je u obou
                Právě, X a Y nejsou typické SUV almary, ten tvar je u obou takový divný. Ale i SUV se dá udělat hezké a i SUV kupé taky. U Tesly se to nepovedlo.

                Ano, S a 3 vypadají o něco lépe,ale žádná sláva to není, i v této kategorii jsou mnohem hezží auta na trhu.

                1. Za to jak tvrdíte že je vzhled subjektivní, tak kopete dost
                  Za to jak tvrdíte že je vzhled subjektivní, tak kopete dost aktivně. Mě se třeba Y velmi líbí. Vzhledově velmi povedené auto.

                  Prostě v článku o bezpečnosti kopete furt do vzhledu, protože každému se líbí něco jiného. Takže až tu bude článek o tom, jak má Model Y zpracované tlumiče, tak tu nezapomeňte napsat jak moc se vám nelíbí. Diskuzi to jistě povzbudí.

                2. Já diskusi o dizajně nezačal, jenom reaguji. Líbit se vám
                  Já diskusi o dizajně nezačal, jenom reaguji. Líbit se vám může, to vám neberu, je to subjektivní a každý máme jiný vkus. Podle mě je to auto nehezké. Tím, samozřejmě, nic neříkám o technice a bezpečnosti.

                  A jak je vidět, i nehezké auto si najde kupce. Určitě by bylo zajímavé udělat průzkum mezi majitely Tesel, jak se jim líbí dizajn jejich auta a jakou roli to hrálo ve výběru. Jestli se jim to auto i líbí, nebo řeknou, že jsou i hezčí auta a Teslu koupili kvůli její technice a tomu, že je to dle nich nejvyspělejsí EV. To by bylo zajímavé…

                3. Podle vás nehezké. Očividně hezké podle ostatních.
                  Podle vás nehezké. Očividně hezké podle ostatních.

                4. Očividně se najdou lidi, podle kterých je to auto nehezké
                  Očividně se najdou lidi, podle kterých je to auto nehezké a i lidi, kterým se to auto líbí. Není to tak, že jenom mě se nelíbí a ostatním ano, to bych si netroufal tvrdit 🙂

                5. Kolik TMY jste ve skutecnosti videl? Sorry, pripadate mi jako
                  Kolik TMY jste ve skutecnosti videl? Sorry, pripadate mi jako kluk, ktery ma karty kvarteto a rika, ktere auto je nejlepsi.

                6. Asi tolik, jako ostatní borci tady, kterým se Y tak hrozně
                  Asi tolik, jako ostatní borci tady, kterým se Y tak hrozně líbí 🙂 Ale vážně, viděl jsem Y v Německu, v bílě barvě. Možná jiná barva by udělala hezčí dojem, ale co jsem koukal na fotky i v jiných barvách, tak nic moc.

                  Přitom první roadster i model S (po facelift) jsou docela pěkná auta. Proč to pak tak zmršili, je mi záhadou.

                7. Nezmršili. Prostě máte alternativní vnímání estetiky
                  Nezmršili. Prostě máte alternativní vnímání estetiky (nechcu říkat, že máte špatný vkus :))

                8. Nebo máte alternativní vnímání estetiky vy. Proč si
                  Nebo máte alternativní vnímání estetiky vy. Proč si myslíte, že váš vkus je ten správný? 🙂 Já si to o sobě netrofám říct. A není to asi ani o tom, jestli se více lidem líbí nebo nelíbí, je to prostě individuální a vyhovět všem nejde. Jde vyhovět většině, nebo vyhovět skupině, ve které mám nejvíc zákazníků… proto tak VW boduje se svým „dizajnem“ např. u Golfu nebo Passatu.

                9. Hrubis to v nejakem videu vysvetloval ze tesly maji tak
                  Hrubis to v nejakem videu vysvetloval ze tesly maji tak zvlastni tvary ze se hrozne blbe zachytavaji na foto/video..ze to pak silene zkresluje.. je nejlepsi si to prohlednout v realu a idealne „osahat/osedet“
                  Myslim ze 99% zde pritomnych TMY nevidelo natoz ridilo nebo si osedelo.. videa/fota opravdu velmi zkresluji..

                10. Teslu Y jsem viděl naživo jednou, v bílé barvě. Ostatní
                  Teslu Y jsem viděl naživo jednou, v bílé barvě. Ostatní modely jsem viděl mnohokrát a v různých barvách a z toho právě vychází moje hodnocení dizajnu. Prostě, až na model S jsou to nehezká auta, hlavně teda X a Y. Vím, že dizajn je podřízen funkci, aerodynamic asi mnohem víc než u jiných aut, tak možná proto. Ale to je jedno, každý máme jiný vkus. Akorát, já bych o někom netvrdil, že má špatný vkus jenom proto, že se mu líbí něco jiného než mě 🙂

                11. Tatraplan a Tatra 603 se take nekomu nelibili protoze byly
                  Tatraplan a Tatra 603 se take nekomu nelibili protoze byly aerodynamicky ulizane. Presto to byly dobra auta.

                12. Taky se vyjadřuji jenom k dizajnu, že se mi nelíbí. To
                  Taky se vyjadřuji jenom k dizajnu, že se mi nelíbí. To neznamená, že je to špatné auto.

                13. Upresnim to. Ty auta jsou krasna. Slovo dobra se da ruzne
                  Upresnim to. Ty auta jsou krasna. Slovo dobra se da ruzne vylozit. Chtel jsem rict neco jako vzhledove fakt dobra.

                14. Jak jsem už psal, věc vkusu… S se mi docela líbí, 3 už
                  Jak jsem už psal, věc vkusu… S se mi docela líbí, 3 už méně a Y a X vůbec. Prostě S je pěkná, ostatní ne 🙂

                15. jj air drag 0.23/0.24 je moc fajn … proste nechapu ty nove
                  jj air drag 0.23/0.24 je moc fajn … proste nechapu ty nove vw ID3/4 s 0.28

                  lucid 0.21 .. tudy vede cesta k efektivite

                16. Jo a v tom kvartetu sportovních aut, byla tajná zbraň P206,
                  Jo a v tom kvartetu sportovních aut, byla tajná zbraň P206, protože jedinej měl troje dveře a tím se dalo sebrat jakékoli Ferrari 😀

          1. no tak tobě by se líbil i trabant kdyby měl téčko na
            no tak tobě by se líbil i trabant kdyby měl téčko na kapotě 😀

            jestli se ti líbí X tak to jen dokládá jak moc se lišíš od většiny lidí 😀

            X je jedno z nejhnusnějších aut které je na silnici možné potkat, shodl jsem se na tom zatím s každým s kým jsem se o tom bavil, sto ze sta lidí mi řeklo to stejné 😀 jsi vůbec první o kom vím 😀

            X si vždycky spletu s jachtou když někdo převáží na podvozku 😀

              1. no jo vy musíte zpochybnit i naprosto jasnou věc když se
                no jo vy musíte zpochybnit i naprosto jasnou věc když se týká Tesly co?

                máte pravdu že většina lidí ani neví jak Tesla vypadá, ale to se nevylučuje, stačí ta reakce když to auto vidí na silnici, poznámka nezaujatého člověka zrovna nedávno na přechodu, „co je to za hnusnou krávu? druhej člověk, nevím ale je to fakt hrozný“ 😀

Napsat komentář