Tesla Model Y: dojezd 430 km po dálnici, zimní testování na Aljašce

Jan Horčík - 28 Květen 2020

Jeden z prvních kusů elektromobilu Tesla Model Y v Evropě si vyzkoušela německá autopůjčovna NextMove. Tesla samotná pak auto poslala na Aljašku pro zimní test.auto elektromobil Tesla Model Y při testu na ALjašce

Tesla odvezla pár elektromobilů Tesla Model Y na na balistickou vojenskou základnu uprostřed Aljašky. V tamní tundře pak prověřila jejich schopnosti.
foto: JerryRigEverything

Autopůjčovna NextMove zaměřená na elektromobily se dostala k jednomu z prvních kusů elektromobilu Tesla Model Y dovezených do Evropy. A ihned otestovala jeho dojezd po dálnici.

V šestnáctiminutovém videu se dozvíte spoustu podrobností, ale důležité jsou konečné výsledky. Tak tedy: při stálé rychlosti 120 km/h spotřebuje auto kolem 16,7 kWh/100 km a nabídne dojezd 430 km.

Při rychlosti 150 km/h je to už 25,4 kWh/100 km a dojezd pak činí 283 km. Certifikovaný WLTP dojezd elektromobilu Tesla Model Y Long Range se 75kWh baterií je přitom 480 km.

Tesla samotná podrobila Model Y trochu jinému testu. Dovezla auto na Aljašku a tam pozvaným novinářům ukázala, jak si auto poradí se stoupáním a zimní off-road jízdou při -20 °C. Bohužel se nekonal test dojezdu.

Nakonec přidáme ještě video magazínu MotorTrend, který se podrobně podíval na interiér elektromobilu Tesla Model Y.

Electrek.co, InsideEVs
Zpět na HybridPřidat komentář

vo videu z Aljasky je na palubovke -21°F a to je na celzia -29.4°C

.

Obrázek uživatele Tomáš

To uz je docela dobre pouzitelne elektroauto.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Asi hej ale mam trochu obavu o dostatok miesta vzadu. Pri TM3 tam toho bolo celkom malo a tu sa mi to tiez tak vidi. Ale mozno prekvapi ked ho uvidim nazivo. Pocitam, ze niekedy tento rok.

Obrázek uživatele PaRi

Místa pro nohy je vzadu o 4 cm méně oproti modelu S. Mě to přijde ok.

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

Co jsem se dival na recenze tak prave mista na zadnich sedačkách je az prekvapive hodne. Vyrazne vice nez treba u eTronu

Hmm no ved uvidime. Ako vravim nazivo som ho nevidel a nesedel som v nom. Len opticky mi to pride mensie. Ale urcite je TMY vhodnejsi voz nez TM3.

Inak sranda. Neviem ci si vsimate ale po rokoch sa prestavame pri EV bavit o dojazde a technologiach a zaciname riesit velkost auta, pripadne ktore EV je vhodnejsie ;)

Obrázek uživatele runner42

Tak určitě, proto je to hned jako první věc v nadpisu článku :D :D :D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Jo tak tady jste uhodil hřebíček. Takhle někoho nachytat, to se jen tak nepovede. :-)

Obrázek uživatele ozana

V diskuzi řeší dojezd jen 2 trolové.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele UšlechtiláPlíseň

Já o voze, vy o koze.

Obrázek uživatele ozana

WTF?

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

No ty bláááho, 430 km a jede to i v zimě.... To zas budou eOslíci hýkat blahem :-). Tak šup, šup, hromadně oslavně hýkat teď ! ....

Dlaždiči, nepruď. Co takhle pohádku s oslíkem v Němčině? Die kluge Bauerntochter

---

hariprasad

Ale fůjtajksl! V němčině, to je tak dobré pro Vendulku či PavlíkaKa,to jsou dva co lezou skopčákům do zadku jak diví, jen ať si počtou ve skopčáčtině....

No ale ten oslík hýká všemi jazyky úplně stejně. Tedy nevím co má přesně na mysli, ale zato výslovnost má skvělou. Něco kolem 24:40. Je to fakt dobrý. Někde to tam je nadabované i v češtině.

---

hariprasad

Proč by nejelo, pokud je dopředu natemperovaná baterka, tak už jí používání nenechá prochladnout. Zajímavé by to bylo ve chvíli, kdy by nechali promrznout baterku na -20°C a pak to mělo nějaké zajímavé výkony a k tomu se to dalo dobíjet - to už nejde ani s LTO, natož s NMC - NMC pod +10°C nic moc dobíjení a pod - 10°C nic moc vybíjení, co jsem koukal tak řada baterek má -20°C min krátkodobou skladovací teplotu (mylsím, že tam bylo měsíc)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Loni v zime jsem po vikendu na horach odjizdel v nedeli rano v 8h pri -18 stupnich. Auto nerekuperovalo vubec, rekuperaci vyuzivalo jen k vytapeni a ohrevu baterky. Vykon motoru byl omezen na 100kW.
Cca po 30 km jsem mel plny vykon a asi polovicni rekuperaci, a po 60km i plnou rekuperaci. Spotreba vzhledem k jizde spise s klesanim byla v pohode.

V -10 jsem jezdil na jinych horach bezne nekolikrat tydne z hotelu k Auquaparku a zpet a bylo to taky uplne v pohode.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

NMC a jeho deriváty neumí nabíjet v záporné teplotě, proto ta rekuperace nešla
V mínus teplotě by měla i omezit výkon (respektive neměl jsem v ruce článek, co by neomezil), otázkou je, jak jak moc výkon omezí a jak rychle se to prohřívá - není to lineární děj a liší se to SOC, IR a SOH.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Michelin

Me to omezilo vykon na 100kW, takze asi 1c.
Tesla ma v baterce myslim 6kW topne teleso, ktere patrne diky jizde z kopce pomohlo ohrat baterku rychleji.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

No takže na proud odpovídající LC testu - aspoň pokud si dobře pamatuju paramtetry teslích 18650. Těch 6 kW je dobrej doping..té vody v packu tolik není, takže pokud to ještě umí malej okruh, tak je to o deset dvacet °C nahoře v cukuletu

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Velice dobře můžete sledovat ohřívání Teslích baterií na několika youtube videích od Bjorna Nylanda, kde sleduje přes app i průtok chladici kapaliny bateriemi, ohřívání v zimě případně chlazeni v létě. Případně v tomto videu prezentuje tabulku s max výkonem či omezením regenerace při různé teplotě a stavu SOC

---

Hyundai Kona 64kWh

Me byvale auto (Accent r.v. 2003, palivo Verva diesl) pri -20 °C nejelo. Pred vyjetim jsem polil palivove cerpadlo (jinak bych vubec nenastartoval)a stejne po 200 m mi auto zdechlo a nejel jsem. Jednou jsem i musel jet odtahnout souseda, kteremu takhle odmitl jet Boxer.
Takze ano, ja hykam blahem, ze BEV jede i v zime. I kdyz pravda je, ze uz par let zimy nejsou, takze ted jezdi i naftaky bez problemu.
A jeste pridavamjednu drobnost. Mam kamarada ve Svedsku (bydli blizo mesta Umea) a rikal, ze tam je normalni mit na parkovistich zasuvku, protoze bez nahrati v zime by auta nenastartovali.

Kdysi pred mnoha lety me nechtel po krutych mrazech nastartovat naftak Skodoffka. Tak jsme vzali lano a roztahli tu zmrzlou potvoru. Po 200-300m motor naskocil. Bohuzel preskocil rozvodovy remen o nejaky zub. S autem jsem jel ca. 300km. Pak jsem zajel do servisu ze nejak divne bezi. No dopadlo to jeste dobre. Od te doby ma Skodoffka v navode ze se studeny naftak nesmi roztahovat a roztlacovat. Zlaty EV, ten jede za kazdeho pocasi. A kdyz to je dobry EV, tak si umi i baterku predehrat stejne jako kabinu. Ze site behem par minut.

Ze sítě, ano, dobrá poznámka, ale musí být ta sít funkční :D Jinak jste úplně ale úplně v prdeli :D se sítí u zadku se to snadno machruje :D pokud mám tu vaši sít u auta, tak nastartuju i se spalovákem. A víte proč? Protože v 99% případů je problém u spalováku ve slabé baterii :D :D

Zesměšňujete tu něco co je problém hlavně u starých aut, jsem zvědavej co bude dělat to Vaše EV třeba po dvaceti letech :D :D Pokud tedy nebude blázen a nekoupíte za půl mega do té rozvrzané rezaté plechovky novu baterku :D Tesla ale určitě bude mít pro tyto případy nejakou převratnou aplikaci, třeba praskající ohen v krbu přes celou obrazovku :D

Za dvacet let tady asi uz nebudu, tak me to asi nemusi zajimat. Ale po nejakych 10-12 letech pujde baterka jako zaloha na FVE. Mozna jeste drive, protoze nehodlam podporovat jaderne experimenty osazenstva Strakovky. Oni planuji, ze po dostavbe Dukovan bude stat MWh 140 EUR. Blazni nas zadluzi az po vlasy. Solarni elektrina bude za hubicku a Cezko si nalozi tuny uranu na bedra. Kazdy kdo to zvladne pujde do sobestacne elektriny a jen ANO-kyvacum zustane elektrina od ANO-CEZu. At se pak treba po$erou, luza zemanovska a babisovska.

Kez by to bylo, jak pisete. Obavam se, ze si tohle za 15 - 20 let uvedomi vetsina lidi, ze je vyjde v relativne kratke dobe lacineji, kdyz si poridi FVE a akumulaci (vctne firem, ktere si mohou poridit i VTE) a kdo bude v panelaku, da aspon na fasadu FVE s mikromenicem. Takze tu elektrinu bude stat draho vykupovat a lacino prodavat sousedum. Takze nakonec se to zamazne z rozpoctu, protoze tem par lidem, co nemaji moznosti (strechu, pozemek, finance) nemuzou kWh zdfrazit na 25 Kc, protoze to bude vetsinou ta socialne nejslabsi vrstva. Pak budou ty penize chybet na vedu, infrastrukturu, apod.

Tak tak, tomu říkám perspektiva pod vedením Bureše, směr jaderný tunel. Snad těch devět let přípravy bude stačit na to, aby se našel někdo, kdo dostane rozum a zarazí to.

Na zateplenou fasádu v paneláku si člověk dneska nedá ani držák na satelit...
Ale snad časem dojde těm tupounum z vedení bytových družstev, že ty ploché střechy jsou pro FVE jak stvořené...

Nasel jsem smysluplne vyuziti prebytku z FVE. Mame velkou zahradu a dlazdenou plochu. Trava roste i tam kde nema. Drive jsme pouzivali chemii a rucni likvidovani. Ted ohreju vodu na 100°C a hubim tak ekologicky plevel mezi dlazbou. Pouzivam vyhradne prebytky z FVE.

Zalévání spár dlažby jsem viděl už v 90 letech u jednoho architekta. Já zkoušel 48kW PB hořák k lepení asfaltových pásů, ale je asi moc velký a hnědne okolí spáry. Chce to asi ostřejší plamen.

Horka voda pronikne ke korenum a zlikviduje je. Ten horak spali povrch a dole to zustane zive. Podobny efekt je u pary. Idealni by byla kombinace pary a vrouci vody pod nejakym krytem aby vsechna energie pusobyla dele. Spotreboval jsem 1litr/m2. S parou by to bylo mozna polovina.

Díky za doplnění zkušeností. Aha, takže parní generátorek do ruky s šikovnou tryskou by to chtělo.

To je fakt plýtvání jak elektřinou tak vodou...
Ale je to hlavně vina ČEZu,... raději cpe do sítě el z uhlí než aby vykoupil pár kWh z malých FVE...

20 let? Tobě Vendulko praskne cévka mnohem, mnohem dříve :-).

Jo, lidé co si kupují nová auta strašně zajímá v jakém bude stavu za 20 let :D

Obrázek uživatele spetak

Ve Švédsku měli na parkovištích zásuvku pro každé stání už před
čtyřiceticeti lety. Každé tam jezdící auto v masce také - slouží k předehřívání provozních kapalin v motoru.

---

Už jen EV, najeto 130 tisíc km.

Vim, bylo mi to vysvetleno a v tom duchu jsem to i psal Dlazdicovi, kdyz se pokusil o nepovedeny vtip, ze mame radost, ze auta jezdi i v zime, protoze nektera spalovaci s tim maji docela problem.
Pred lety jsem videl dokument o Ojmjakonu, tam ukazovali, ze auta jsou neustale nastartovana, protoze by jinak do leta meli smulu. Zajimalo by me, jak by si s tamnim prostredim poradily BEV. Teplota klesa i pod -50 °C (jestli si pamatuji, pri te teplote se nejde do skoly), rozhodne bych v te teplote nedal jejich zachody (kadiboudy). Zrovna tam ukazovali manika, ktery se "koupal" ve snehu a pochvaloval, jak je teplo, bylo jen -40 °C.

Obrázek uživatele PaRi

Jasně, a při -30 se mu sloupal nos ;-)

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

Určitě loupal. V mrazu se vám loupe nos jako když si ho spálete na slunci. Tedy v tom lepším případě. :-)

---

hariprasad

No mne sa 2x stalo ze mi v nafte zamrzol palivovy filter. Ked ho vyberali, tak to bol iba kus ladu. Vtedy som to musel riesit doplnanim liehu do nafty. Odvtedy uz nastastie naftu nepouzivam a velmi sa tesim, ked nebudem musiet pouzivat ani benzin a riesit ci mi neodide nejake tesnenie (ako teraz pri turbe), DPF a ci z niekoho, mojimi emisiami, nevyrobim astmatika ci alergika alebo aj nieco horsie.

jj neni nad nouzovy rezim v dieselu, kdyz jste 400km od domova :) muj Touareg 3.0TDI me kdysi takhle vypekl kvuli filtru a to tam aditiva byli a i zimn i nafta... vubec to cisteni nehlasilo proste rovnou nouzak... a navic me v autorizovanem servisu rekli, ze v poho mam jet na to domu... tak sem jel jak idiot a to byl rozsudek smrti pro to dpfko... jebka... :) never more...

---

FVE, elektromobily a létání je moje vášeň :), 64kWh Kona zatím...

Obrázek uživatele runner42

Parafín z vaší letní sračkové Verva Diesel nafty vám zanesl čerpadlo. To jsou naprosté základy z autoškoly.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Ta nafta byla zimni (v te dobe jsme 2 x tydne jezdil do prace 90 + 90 km). Soused s tim Boxerem jezdi tydne 400 km, neverim, ze by mel v lednu jeste v nadrzi letni naftu, navic je na stare palivo hodne ale hodne opatrnej.
Delal jsem autoskolu 3x (postupne AB, T, C) a o parafinu v nafte mi nerikali ani v jedne. Pritom v tech dvouch do me rvali nejen palivovu soustavu.

Obrázek uživatele runner42

Tak to byly špatné autoškoly, složení a nakládání s palivem je základ.

To co popisujete je běžný jev u motoristů, co jezdí v zimně na letní naftu nebo kradenou bionaftu.

Pokud jezdíte na zimní naftu nebo čistou minerální s 3% benzínu, nějakých -20 vám nemůže dělat žádné potíže. Pokud si to ale ucpete dojížděním letní nafty, nemůžete se divit.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Proc by se ve skole melo ucit nakladani s palivem? Ty uz sis zase lokl z te sve nadrze, co? Co ma co autoskola kecat do toho jestli budu jezdit v srackometu nebo EV. Nebo si snad myslis ze v autoskole uci jak nakladat s baterkou v EV?

A já myslel, že jenom majitelé BEV musí být nadšenci a nejlépe elektrotechnici. Ale zde vidím, že i majitelé zcela bezproblémového dieselu, aby byli dobří chemici, nejlépe se zkušeností z některé rafinérky. Jo není nad jednoduchou a osvědčenou technologii. Jěštěže elektřinu nejde pančovat jako ropná paliva.

Heh expert na naftu. Naftu mozes cerpat totalne spickovu a aj tak ti skape motor. Staci, ze sa ti do nadrze dostane viac vody a nebudes musiet cakat ani na tych -20.

Obrázek uživatele runner42

Jistě, to je běžná věc, že do nádrže leju vodu :D

Biosrajdy vázající vodu jsou trest pro vás, "ekology", na to si dovoluji nejezdit :-P

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tak dojizdet jsem ji defacto ais mohl, nikdy jsem nadrz nevyjizdel do sucha, Vy ano? Pokud jsem tydne najel 360 km a nadrz jsem mel na necelych 900 km, myslite, ze mi tam v lednu zbylo hodne letni naft?

Jedna byla na Strednim odbornem ucilisti automobilnim, dalsi nejaka kalsicka soukroma a posledni vojenska. Ano, letni a zimni naftu nam tam zminili, ale to bylo tak vse. Mimochodem, tu zakopanou naftu mate taky s 3% obsahem benzinu?

Obrázek uživatele runner42

Mám uskladněnou arktickou naftu, ta má filtrovatelnost do -30 stupňů. Navíc ji mám uloženou v nezámrzné hloubce.
Pokud by bylo nutné, přidám do ní pár procent benzínu (benzen rozpouští parafín) a udržím ji bezproblémovou i při -50. I takové teploty v naší historii byly a zase budou. Já budu jezdit i při takové teplotě. A vy?

Ta srajda co vám ucpala filtr byla stoprocentně letní, která kristalizuje už při -8. Nejspíš jste dojížděl letní v době, kdy už v noci hodně mrzlo. Klasika.

Nevěřím, že vám na vojenské neřekli, jak udržet naftu provozuschopnou i při arktických teplotách. To je naprostý základ od druhý světový.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Psal jsem uz 2x, ze to bylo v lednu. Jestli se nepletu, zimni je na pumpach od rijna. :-)
Ne, neucili ja byl ridic ne PHMista :-) Nas ucili jen zapalit noviny pred sani V3S a pak nastrartovat. Pak nas ucili jezdit v terenu, v kolonach za stineneho sviceni, apod.

Obrázek uživatele runner42

To se naprosto pletete a je poněkud zvláštní, že se zajímate o elektro, kde je to pořád dodělej si sám, zatímco vám chybí elementární znalost k provozu běžného spalovacího auta.

Zimní nafta (takzvané Fko do -20 stupňů) se prodává až od poloviny listopadu. Pokud jste v půlce listopadu tankoval, tankoval jste pravděpodobně takzvanou přechodnou (typ D, do -10 stupňů) a při tankování v prosinci zimní nafty jste to v nádrží namíchal na něco s filtrovatelností do cca -16 až -18 stupňů.
Takže jestli jste přes vánoce moc nejezdil, logicky jste v lednu při poklesu teplot na -20 neodjel.

Ovšem způsobil jste si to sám :) Stává se to běžně, hlavně ženským a důchodcům s malým nájezdem.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

No a neni toto prave vec, kterou se vysmivate elektromobilistum, ze si porad musi neco hlidat, pocitat a tak? :-)
Taze budme radi za auta,ktera i pres blbce ridice, pojedou v -20 a mene.

Obrázek uživatele runner42

Je rozdíl, jednou za rok přejít na zimáky a na zimní palivo, a čumět pořád na ukazatel dojezdu.

Pokud si to nejste schopen pohlídat, nic vám nebrání jezdit celoročně na zimních a na arktickou naftu.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Nevim jak Vy, ale ja koukam na stav baterky (tj. kolik ma carek). Dojezd neresim, protoze v mem aute ukazuje divne. Vy se nikdy na palivomer nedivate?
U ktere pumpy celorocne prodavaji arktickou naftu?

Obrázek uživatele runner42

Dojezd řeším pouze u sportovních aut, protože při dynamické jízdě je okolo 400 km na 70 litrovou nádrž a musím brát 98 oktanů, což každá pumpa nemá.

Je to trochu oser, ale kam se to hrabe na elektromobily, že. Já přijedu k pumpě a za pět minut jedu. O ostatních to neřeší, když pípne rezerva, vím že ujedu ještě 200 kiláků. Tam ty vaše elektrický vibrátory začínají.

Proč u pumpy? Kupte si nádrž a tankujte doma, když vám to přijde pohodlné s elektromobily.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Docela by mě zajímalo, kde jsou v čr i EU mimo uzavřený okruh podmínky, aby se dalo jet průměrně za 17 l/100km s normálním sportovním autem, nebylo to extrémně nebezpečné pro okolí a pro řidiče (ten když má tu potřebu ať se zabije, ale ať nebere nikoho s sebou), o překračování povolených rychlostí o takovou rychlost, že je to jízda o papíry nemluvě.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Je vidět, že vám se sportovními vozy chybí praktická zkušenost.

Spotřeba atmosférického motoru s výkonem okolo 200kW se pohybuje na dálnici při 160km/h do 10 litrů, protože při jízdě ustálenou rychlostí je hlavní index odporu vzduchu a ten mají sportovní vozy skvělý.

Naproti tomu okreska při dynamické jízdě znamená 15-20 litrů.

Okruh je kapitola sama pro sebe. Tam na dvaceti začínáme, a protože se jezdí výhradně stylem maximální akcelerace maximální brzdy, klidně se podíváte někam ke 30-35 litrům.

Uvědomte si ale, že zde se nejedná o přepravu, takže počítat spotřebu je naprosto nesmyslné.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Zkušenost mi nechybí, taky s tou spotřebou umím jet, ale v tu chvíli je to rychlost a parametry auta, která je naprosto neslučitelná s provozem na neuzavřené silnici a pohybovat se po otevřené silnici tímto stylem může jen idiot, který si zaslouží jedině přijít o řidičák a vyslechnout si obvinění z veřejného ohrožení - v tu chvíli je to regulerní ruská ruleta se zbraní (autem)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

V tom případě bohužel musím opět konstatovat, že zkušenosti opravdu nemáte.
Víc na toto téma nemá smysl vést diskuzi.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

To je fakt - pamatuju si, jak jste machroval, že budeme spolu závodit a po zmínění disciplíny pravidelnost bylo ticho po pěšině...
no nic doufám, že vás na silnici nepotkám...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Vůbec netuším, o čem píšete. Můžete mně připomenout?

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Stačí nějaké serpentiny, kde normální auto pojede 20-50 km/h a sportovní 30-90 km/h a hned máte sportovní jízdu s velkou spotřebou ale bez překračování rychlosti. Napadá mě třeba Křivolkádsko.

no to je hezká teorie daleko od praxe... aby bylo auto tak těžké a velké, aby se na tu spotřebu dostalo, tak jste ve vlásenkách mastodont a nedáte to, když je malé a hbité, tak aby se na tu spotřebu dostalo, tak bez uzavřených silnic jste skutečně ohrožení všeho a všech kolem, jasne krátkodobě tam můžete mít třeba 50 l/100km, ale průměr 17 je fakt okruh nebo dálnice pod plynem (jenže na to není třeba sportovní auto)

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

*double*

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kamarád má 5l Mustanga a jezdí kolem 17-20 l/100km a nejezdí ani rychle ani nebezpečné.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

No popravdě mustanga nepovažuju za sportovní auto, to je obrovský tele, tak možná GT a úděsným motorem - sportovní auto je malé, hbité rychlé akorát do zatáček
Navíc mustanga už Runner prodal ne? a prsil se tu s tím a psal něco o Caterhamu - a jet s Caterhamem za 17 je už děsná střelba hodná okruhu, navíc si nejsem jist, ale nádrž na 70 l to asi nemá.

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele runner42

Mustang poslední generace lze za sportovní auto označit, přestože jeho limity jsou velmi nízko a je skutečně příliš velký.

Jeho motor je naprosto vynikající.

Ano, mého mustanga jsem prodal.

Můj Caterham Seven 420S měl být dodán před dvěma týdny. Bohužel se tak stane nejspíš až v září, takže tato sezóna je v podstatě ztracená.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

No jestli jezdíte, jak jste psal v minulém článku v běžném provozu-... tak naštěstí...aspoň to někomu zachrání život.
PS na okruhu si dělejte co chcete...

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Kamarád má Ford Mustang Shelby, ale s nějakou spec úpravou přes 500 k výkon, nádrž má asi 40l takže dojezd cca 220 km :)

Co má runner netuším,, na internetu můžeš mí cokoliv a být cokoliv.....

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

To vam neni co zavidet. Ja ujedu na 40 litru skoro 900km. Desivy jak tyhle auta chlastaj.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obrázek uživatele runner42

No jistě, a když ho budete půlku cesty tlačit, tak to ujedete i za půlku.

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Při jízdě na okruhu v Top Gearu bral i Prius víc než sportovní a silnější BMW.
Dle informací od majitele dokáže i silnější hybridní Corolla jet při ostré jízdě za 16 l/100km, přestože běžně jezdí za 5-6 l/100km. Prostě při agresivní jízdě žere všechno.

Vy am radite, abychom si koupili nadrz misto elektriky? To jako ze pichnout auto do zasuvky je zdlouvajesi, jak jej doma natankovat? Reklbych, ze zustanete s nadrzi v zemi jako jediny, ze Vas tunikdo nebude nasledovat - mozna jeste Dlazdic. :-)

Obrázek uživatele Tomáš

dlazdic neni nic jineho nez provokater a trolic.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol