Tesla Model S slaví osm let na trhu, stále je nejlepším elektromobilem

Zdá se to skoro neuvěřitelné. Před dlouhými osmi lety byly předány zákazníkům první elektromobily Tesla Model S. Dodnes jde o jeden z nejlepších elektromobilů na trhu.

Steve Jurvetson (vlevo), investor a člen správní rady společnosti Tesla, odjel před osmi lety prvním vyrobeným elektromobilem Tesla Model S. Vpravo spoluzakladatel Tesly JB Straubel.
foto: Steve Jurvetson

Před osmi lety Tesla začala od základů měnit automobilový průmysl. Tesla Model S nebylo technicky její první auto – už v roce 2008 přišel na trh Tesla Roadster. Ten byl ale víc než čímkoliv jiným pomyslným prototypem.

Během osmi let se prodalo přes 300 000 elektromobilů Tesla Model S. Objevila se řada různých verzí s různou kapacitou baterií, od 40 kWh a 60 kWh až po dnešních 100 kWh. Zpočátku dokonce nebyly ani všechny verze vybaveny konektorem Tesla Supercharger.

Tesla je automobilkou nového věku. Nepracuje a nefunguje jako staré průmyslové kolosy, které si s sebou často stále nesou zátěž dogmat automobilového průmyslu z počátku 20. století.

Funguje jako společnost z Křemíkového údolí. Inovuje rychle a rychle dokáže měnit výrobu, nabídku i ceny. O tom, že jde o úspěšný koncept, vypovídá nejen přes milion prodaných aut, ale díky rekordní ceně akcií přes $1000/kus i titul nejhodnotnější automobilky světa.

14 Comments on “Tesla Model S slaví osm let na trhu, stále je nejlepším elektromobilem”

  1. NHTSA zahájila vyšetřování 63k TESLA Model S 2012–2015
    NHTSA zahájila vyšetřování 63k TESLA Model S 2012–2015 za selhání používání jednotky dotykové obrazovky… použitá v 159k vozech TMS 2016–2018 a TMX 2018 😉 Úplné selhání jednotky má za následek ztrátu zvukových a vizuálních funkcí dotykovky jako je infotainment, navigace a procházení webu a ztráta zobrazení obrazu zadní kamery při couvání a bez čumplacky bumbác kuálitka, vydržela celých 6 let 😉

    finance.yahoo.com/news/u-probes-touchscreen-failures-tesla-130915558.html

  2. Mějte si mě klidně za úchyla, ale mně se Tesly docela
    Mějte si mě klidně za úchyla, ale mně se Tesly docela líbí. Asi v tomto pořadí: MS, M3, MY, MX. Jen na tom řemeslném zpracování by měli ještě zapracovat, protože v další dekádě už vůbec nebude platit, že na poli BEV s dlouhým dojezdem nemá Tesla konkurenci. Už je z čeho vybírat a když se Tesla neposune v kvalitě zpracování, může o své postavení rychle přijít. I třeba ve prospěch Korejců.

    Kdybych si teď měl vybírat BEV a měl na něj cca. max. kolem milionu a půl, tak bych si spíš než TM3 vybral Kiu e-Niro v 64 kWh verzi. Neoslňuje sice takovým výkonem a špičkovými technologiemi, ale je praktičtější a na kvalitu vozů Kia se lze už dnes spolehnout. Cena výrazně příznivější i se sedmiletou zárukou.

    1. Myslím, že tvoje volba je (by byla) správná. Nemohu
      Myslím, že tvoje volba je (by byla) správná. Nemohu porovnat s TM3, ale pokud ti stačí 206 koní na přední nápravě, dojezd 450 km, slušnej kufr, a nelízt do toho jak do ponorky, tak přemýšlíš správně. A výbava, jakou to auto má by mohl leckdo závidět. Zatáčí to samo, brzdí to samo (tedy pokud chceš), velmi slušný adaptivní tempomat, místa habaděj i vzadu. Ale pokud někdo potřebuje rychlost 220 km, pro toho to není, no. Moje požadavky Niro nejen splnilo, ale překročilo.
      Prostě posháněj ty prachy a budeš nadšenej.

  3. auto skutečně skvělé, ale už by mohli udělat pořádně
    auto skutečně skvělé, ale už by mohli udělat pořádně design, aby oslovili konečně i vlastníky super aut … takhle vypadá jak obyčejný, podprůměrný vůz … i moje 15 let starý auto je krásnější, a to nemluvím o M3, taková ošklivka! 🙂

    podřadný design je asi největší slabinou Tesly, který snižuje prodeje možná i o 50 % … štěstí, že stále nemají konkurenci

    Auto, které má zrychlení jako F1, si opravdu zaslouží aspoň trochu průměrného designéra 🙁

    1. Model S měl v době svého vzniku celkem pěkný design. Sice
      Model S měl v době svého vzniku celkem pěkný design. Sice neoriginální, ale dobře převzaté italské grand coupe linie, u kterých se pouze nepodařilo rozumně vyřešit předek.

      Naproti tomu modely X, 3 i Y jsou festivalem ohyzdnosti, které doslova zamořují svoje okolí vizuálním smogem. Na to se fakt nedá koukat.

    2. Vzhled je značně subjektivní. Mně třeba se dodnes Model S
      Vzhled je značně subjektivní. Mně třeba se dodnes Model S moc líbí, řekl bych, že je skoro až nadčasový a je mi nanejvýš sympatické, že se každý rok nesnaží o redesign. Vzdáleně se podobá Renaultu Laguně, našemu prvnímu autu, která byla v době svého vzniku úplnou peckou a také měla nadčasový design. Jakmile z toho udělají supersport, tak to pak už nebude tak praktické a spousta lidí si to nekoupí.

Napsat komentář