Tesla Model S po 400 000 km? Pokles kapacity baterie 7 %

Jan Horčík - 31 Srpen 2017

Finský řidič taxi Ari Nyyssönen si pro svůj byznys už v prosinci 2014 prozíravě zvolil elektromobil Tesla Model S. Za tu dobu stihl najezdit už přes 400 000 km.auto elektromobil Tesla Model S taxi Ari Nyyssönen nájezd přes 400 000 km

Finský řidič taxi Ari Nyyssönen se může pochlubit u svého elektromobilu Tesla Model S nájezdem už přes 400 00 km.
foto: Helsingin Sanomat

Po více než 400 000 km v elektromobilu Tesla Model S může finský taxikář Ari Nyyssönen nabídnout unikátní zkušenosti. Asi to nejzajímavější je, že po necelých třech letech si baterie auta stále drží 93 % původní kapacity.

Ne, že by s Teslou nebyly problémy. Prošla výměnou elektromotoru a jednou musela do servisu v Nizozemsku i samotná 85kWh baterie, protože auto ji odmítalo dobíjet.

Všechny tyto problémy nicméně pokryla osmiletá záruka společnosti Tesla pro neomezený nájezd kilometrů. Ari teď míří na metu 1 milion kilometrů nájezdu.

Mimochodem, v USA v rámci služby Tesloop jezdí elektromobil Tesla Model S, který má najeto za pouhé dva roky už přes 482 000 km. Ten při 320 000 km hlásil pokles kapacity o 6 %.

Haydn Sonnad si využití elektromobilu Tesla Model S pochvaluje. "To, že jsme ušetřili $60 000 na palivu a údržbě je jednoznačný přínos, ale ještě lepší je fakt, že tohle auto je připraveno na dalších 1,5 milionu kilometrů během následujících 6 let v ríámci současné záruky," říká.

"Běžné benzinové auto by po ujetí 500 000 km bylo na konci své životnosti," dodává Sonnad a jasně tím demonstruje jednu z hlavních výhod elektromobilů.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To to vidím jen já? Že se v článku píše že se baterka i motor už v jednou vyměnily, takže ten pokles kapacity je totální nesmysl, protože jde o jinou baterku?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Musela do servisu na opravu, nikoliv na výměnu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

opravu - kalibraci - vyměnili v ní trochu elektroniky, nějaký čidla a jede se dál že? nic složitýho

Uživatelé se ptají, kde je slíbených 100ks TM3, které se měly vyrobit v srpnu a odpověď nepřichází...

Odpoved je jednoducha, uz jich bylo vyrobeno vic nez slibenych 150, tesla se opet prekonala. Lidi uz nafotili TM3 s VIN vetsim nez 300, tedy konkretne 322. Smula Pepo :)

Zdroj?

Tady mas teb VIN 322, sjed uplne nakonec :
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/pictures-of-production-model-3s.94020/page-48

Tady mas 316:
https://www.google.cz/amp/www.teslarati.com/tesla-model-3-vin-over-316-cars-produced/amp/

Neni zac

Dík, já myslel, že je nějaká oficiální zpráva.

http://www.imgup.cz/image/L3A1

Ja vedel ze zacnes zase trollovat:)
Ne, oficialni zprava to neni, proto sem psal "Lidi uz nafotili TM3 s VIN vetsim nez 300".....
Pokud si snad myslis ze lidi ty VINka photoshopujou jako je na tom trapnem pokusu z tveho odkazu, tak tve znalosti prace s PC jsou na bodu mrazu.
Ano, Pepo, bylo vyrobeno uz pres 300 TM3, a muzes se stavet treba na hlavu a photoshopvat o 106 ale to nic na faktu nemeni, sorry Pepo.

Mě jen zajímalo, jak postupuje výroba nic víc, naznačil jsem, že číslo může být jakékoliv, auta se nevyrábějí na lince s postupným číslováním.

A ja ti pisu jak taky pokracuje. VIN jasne rijka, ze bylo jiz vyrobeno pres 300 kusu TM3 s levostrannym rizenim , modelovy rok 2017 s jedenim motorem, vyrobeno ve Fermontu CA. Jedine co si ty naznacil a cim si prispel do debaty je jakysi zoufaly pokus o photosop VINka. Tedy bud si sam nepoznal ze je to photosop, pak je mi te lito a chapu je pro tebe tezke se v tomhle svete orientovat, anebo si to poznal a jen trollujes.

Jinak VIN cislo nemuze byt jakekoliv. Kod VINka TM3 je davno znamy a muzes se to docist treba tady:
"http://www.teslarati.com/decoding-tesla-model-3-vin/"

Vidis ten rozdil v debate? Ja ti poskytuju relevantni nove informace s odkazy, ktere te jasne obohati o nove poznatky, zatimco ty jen mlzis a photoshopujes? Zkus to taky nekdy. Ctenar ktery si precte tuhle nasi malou vymenu diky me odejde s celkem jasnou predstavou o tom jak na tom je Tesla s produkci TM3. Diky tobe se dozvedel ze lidi neumi pouzivat photoshop....

Bezva, diky za osvetu, ja si jdu sednout do EV auta a ty dal sleduj displej.

Tak ja si rad pockam na EV bez kompromisu. Koupit si KIU a jezdit s ni kolem komina? K cemu? Stejne to ma colvek jen jako 2. auto do rodiny a vedle toho musi zivit spalovak. To opravdu neni "Elektromobilita vyresena" to dobre leda tak pro nedockavce. Ja si rad pockam na EV, ktere me doveze kamkoliv bez starosti a muzu to mit jako 1. auto do rodiny bez probelmu, to mi za to stoji.
PS: kdyz uz nedockavec, tak byt chytry nedockavec a vzit toto : https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-s/17432631?goFrom=list , jen par se tisic navic a mas teslu ktera uz nekam dojede + dozivotni nabijeni zadara

Obrázek uživatele Michelin

Promin Pepo, bude to zase vypadat jako rypani, ale mam z toho takovy pocit, ze nejlepsi zpusob jak si obhajit nakup horsiho auta nez po jakem touzim, nebo jake me okoli u me ocekava, je najit na nem nejake nedostatky.
Neznam te osobne, takze se muzu mylit, ale zapadalo by mi to do tvych postoju, ktere jsem dosud nechapal.

A jinak s Kiou spokojenost? Predpokladam, ze diky rychlosti nakupu to bude ojetina. Jak je stara a v jake kondici je baterka?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Jenže já Teslu 3 nechci (navíc s baterií 50kWh to není auto bez kompromisů), počkám si na "evropské" auto, což bude tak za 3 roky. Ted si nikam nehoním, kupuju auto do města a chci využít 2 hlavní přednosti, malé pohodlné auto na bezproblémové parkování a modré zóny (což za pár let zruší). Auta mám 4, takže si mohu vybírat, kterým pojedu na dovolenou a kterým pro zábavu.

Super,ale pro zabavu mohu doporuct lepsi auta nez Kia Soul.

Kia je do mesta pro zabavu mam treba 7.5l benzin.

Vidis to a ja budu mit TM3 jak pro zabavu, tak do mesta :) A vo tom to je

U mě je to vo tom, že motor nebrblá při popojíždění ve městě a nezaplatím za 3 roky 300 tis. za palivo, parkování a údržbu, to taky není úplně blbý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Akumulátor má nějakou kapacitou, ale ta se celá nevyužívá kvůli životnosti, tak ten úbytek může být větší a asi bych úplně nevěřil co napíše palubní počítač, musel bych otestovat přímo články.

Obrázek uživatele Michelin

Informace o degeneraci baterie jsem si nikde v palubnim systemu nevsiml, tedy se musi vzdy vypocitat z realneho dojezdu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Uplne OT
Amici maji jasne, jak to s fosily a Teslou je :)
(omlouvam se za kvalitu, nebylo tam moc svetlo a je to vyrez)
Fossil Tesla

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zdar Borci,
Ten článek mě zaujal tak moc, že jsem si musel ověřit, jestli je to pravda a nebo Hybrid.cz kecá :-)
Na internetu jsem si dneska ráno našel Taxikáře Ari Nyyssonena ( tel. 0400551577 ) a nechal se svézt z Hotelu na Letiště.
Požádal jsem Ari Nyyssonena o rozhovor a souhlasil, celý videorozhovor jsem dal na Facebook pokud by byl zájem, tak je tady : https://www.facebook.com/nissanxstorage/

No a ten článek na Hybrid.cz je skutečně pravdivý, jenom přidám pár důležitých informací na doplnění :
Dneska měl Ari Nyyssonen najeto 406 373 km.
A když byla Tesla nová, tak dojezd měla 400 km a teď má 370 km po 2 letech a 8 měsích Taxi provozu ( o 7,5 % méně po 3 letech ).
Elektromotor se neměnil proto, že by nefungoval, ale začal vydávat zvuk, který nebyl řidiči a klientům Taxíku příjemný.
Baterka se měnila, protože pořád ukazovala dojezd 60 km i když už měla 0 km dojezd.
Opravenou baterii sice dostal až za 4 měsíce z Holandska, ale během opravy dostal okamžitě náhradní, takže s Taxíkem pořád jezdil.
A ve S-Finské zimě při - 25°C na plné nabití ujede 250 km až 300 km za 1 den, více z ní při -25°C nevymáčkne.
Plné nabití doma přes noc na 400 km vyjde ve Finsku na 10 eur a nabíjení na Tesla SuperCharger je samozřejmě zadarmo.
Cena jeho Tesly byla ve Finsku 100.000 eur.

Ari Nyyssonen je příjemný chlapík a pokud budete mít cestu do Helsinek a budete potřebovat Taxi,
zavolejte mu na 0400551577 moc rád vás sveze a rád nasdílí 3 leté zkušenosti s Taxíkem Tesla.

S pozdravem
Jan Uherek
www.akumulace-energie.cz

---

Jan Uherek www.akumulace-energie.cz

Obrázek uživatele Jan Horčík

Vřele děkujeme za tento neuvěřitelný entuziasmus :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

PARÁDA !! Jsi borec! takhle se to správně dělá. Supr 1* :)

Pěkný :) Jezdit za 0,65 Kč by se mi moc už s EV nelíbilo, ale Norové, potažmo taxikáři tam mají zase trochu jiný příjem, takže OK.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jen pro úplnost, jde o Fina ve Finsku, nikoliv Norsko.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tak to pak jo, kdyby to byl Nor ve Finsku, tak je to dobrý, ale Fin ve Finsku už není nic moc :) (rozdíl v příjmech je dost výrazný)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud vezmu deklarovanou spotřebu menších elektromobilů, pak bych i v ČR jezdil za cca 50 haléřů na kilometr. A to každý kdo má topný tarif.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jezdim s Nissan Leaf prumerne za 12,5kWh/100km. Kdyz vezmu velkoryse 15kWh/100km ze zasuvky, tak me kilometr vyjde na 0,31 Kc. Takze 31 Kc/100km. To je cenovy ekvivalent 1,1 l nafty/100km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha vám by se to nelíbilo, tak to nic.

Já mám AKU sazbu a kompletní náklad ve snížené sazbě je 2,50/kWh. Při průměru v Praze 12,5 kWh/100km to vychází rovněž 31 hal./km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je fajn to takhle přepočítat, ale kdy se zavede silniční daň na elektromobily? Ze spotřební daně na PHM, což je polovina ceny, se kromě jiného staví a udržují silnice. Elektromobily je opotřebují úplně stejně, ale nepřispívají nic. To je prostě nefér, aby se každý, od boháčů po důchodce s Felicií, skládal na jiné. Dneska je to kapka v moři, ale nesmí to tak být dál, je to nespravedlivé a znemožňuje to reálné porovnání ekonomické výhodnosti. Nechápejte mě špatně, elektromobily mi nevadí, určitě mají svoje využití, ale vadí mi, když se neměří stejným metrem.

Mě třeba vadí platit 6 miliard za oddlužení ČEPRA! Taky mi vadí, že se dá pobídka 5,5 miliardy chudákům z Hnůjadaje, ať si tu rozjedou svou výrobu spalovacých popelnic. Další miliardové pobídky ze společné kapsy dostává Škodofka. Taky se vymejšlí nebo vymejšlelo jak šáhnout na peníze ze šrotovného, aby se ulehčilo těm přiliš bohulibejm slibům. Další naše prachy se cpou do nafty pro zemědělce nebo na klasické svinstvo s mýtnejma branama a jejich předraženým servisem okolo.

Ale nejhorší je že spalováky a na to navázanej ropnej průmysl zasíraj životní prostředí a naše plíce jedama, prachem, hlukem, vibracema a dlouhodobným znečištením přímo v místě používaní. O válkách, podpoře terorismu a vyvolávání ekonomickejch krizích nemluvě. Pokud u nás v důsledku splalováků pochcípá předčasně desetitisíce lidí, tak stát přijde o slušnou částku peněz, které by mu jinak vydělali a zaplatili na daních kdyby se předčasně neukončil jejich produktivní věk. Vo nákladech na léčení či rovnou nenarozených dětech ani nemluvě.

Pokud se rozšíří sdílení aut tak jich teoreticky nebude 75 % potřeba. Pokud se zruší i byť jenom 25 % tak to bude znát a ve městej najednou začnou bejt volný plochy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

A to, ze nas spalovaci auta travi je v poradku? Vite koli vsichni zaplatime za lecbu rakoviny plic u nekuraku?
O tom, ze si stat sve vybere jinou formou az bude jezdit vice ev nez spalovaku nepochybuji, ale dokud je to ta kapka v mori tak myslim prevazuji jina pozitiva nad tim jestli prisla statni kasa o nejake promile prijmu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

postačí když se zakázky na opravu a stavbu silnic zadají pracovitým číňanům kde je za korupci trest smrti, my obyčejní lidé hlavně přispíváme jarouškům, pitigům, malíkům,pabišům a dalším a dalším pijavicím napojeným na státní rozpočet který jako správné pijavice sají a sají a pořád nemají dost

Tomu příspěvku nějak nerozumím, na elektroauto se platí úplně stejné daně jako na jiná auta.

Obrázek uživatele Radovan

Ono pána taky štve jen ta vysoká spotřební daň z benzínu a nafty, ale všichni víme, proč je to spotřební daň a proč je vysoká, má regulovat a odrazovat od nákupů škodlivých produktů. Pláče ovšem pán špatně, protože nižší spotřební daň má kromě elektřiny i zemní plyn, čili CNG a také propan, čili LPG. A tyto auta jezdí daleko déle a v daleko větším počtu než elektromobily. Přispívají méně než benzíny a nafťáky, přitom jejich menší škodlivost je iluze. Stačí provést garážový test.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Aha, už chápu, prostě zatížit všechny ostatní prvky dopravy stejnou daní, aby to ježdění stálo všechny stejně :) no pán je asi úředník. To je stejné, jako že ti co hodně pijí alkohol, tak přispívají do zdravotního systému daleko více, než abstinenti a jak k tomu alkoholici přijdou že? :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Představujete si to všichni jednoduše, budiž vám přáno. Ono když se jedni skládají na druhé, kteří na silniční síť nijak nepřispívají, ale používají ji, tomu se říká přiživování. Jak se která daň nazve je úplně jedno, hlavní je, že z takto vybraných peněz se platí silniční síť. Na tu mají přispívat všichni, kdo ji využívají. Já jsem pro to, aby zmizely tyhle skryté daně, poplatky atp., prostě se platilo podle najetých kilometrů každý spravedlivě.

Jediný spravedlivý systém je placení mýtného, ovšem při avizované ceně 4,- Kč/km dálnice nevím, kolik lidí bude jezdit po dálnicích. Hledání spravedlnosti v tomoto světě je nadlidský úkol.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale neznamená to že bychom měli na toto hledání rezignovat

No vidíte, ještě lepší výsledky. Už aby byla na trhu slušná ojetina velikosti Octavia.

Mladoboleslavská Octávka už jezdí na baterie spoustu let, ale vyrábět to nechtějí, proč taky, když mohou prodávat klasická auta s 50% ziskem.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/skoda-uz-vyrabi-prvni-elektroauto-octavia-bude-vrcet/r~i:article:712319/

Našel jsem zajímavou mapu plánování dojezdu, škoda, že tam nejsou k dispozici i samotné nabíječky. Mapa ale dle parametrů auta, jeho spotřeby, váhy apod. vypočítá dle skutečného terénu spotřebu. Podle mě to přibližně souhlasí, samozřejmě záleží na stylu jízdy apod., který lze také nadefinovat. Parametry auta se dají pak nastavit tak, aby odpovídaly reálu. Trochu mě zarazilo, že Tesla 3 při nastavení baterie 50kWh nedá ve 130km/h Brno, v reálu to asi dá, ale s odřenýma ušima, no jsem zvědav. Každopádně 50kWh baterie je u Tesly asi hloupost.

http://www.jurassictest.ch/GR/

No pokud to ta Tesla 50 neda, tak majitele ostatnich EV maji problem, protoze nedojedou ani do Vystrkova :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Udelal jsem kontrolni vypocet, ale ma to jednu vadu:pro dane auto se musi zadat nejaka prumerna spotreba. U Nissan Leaf je tam neco pres 17kWh/100km. Ja jel konkretne kontrolovanou cestu dnes rano a mel jsem spotrebu 11,4 kWh/100km.
A pro vsechny odpurce EV mam lahudku. Pri jedne couracce mezi mesty po rovince, kde se nedalo jet vic nez 60km/h a mensi stosovani, jsem jel za 9,5kWh/100km. Spalovak by tu samou cestu neudelal za mene nez 7-8 l/100km. A pekne v pohode, zadne razeni. U spalovaku by me bolela noha i ruka od neustaleho razeni. Muj spalovak uz jezdi jen na emise a STK. Celou dobu stoji a mlci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak existuje autom.převodovka, adaptivní tempomat a max ve spalováku točím volantem.Jsou spalováky co jezdí reálně za 3-4 l na sto. dále jedu v -25C pohodlně ve 25C plus uvnitř to samé plus 30C venku a 22C uvnitř- klima a topení.,aniž to v zásadě ovlivní dojezd. Dále natankuju kdekoli do 3 minut a jedu dál-a ujedu n to mezi 700km prasáckou jízdou až 1100km ekonomickou.. V zimě si i mimo elektr.zásuvku naprogramuju,zapnu nezávislé topení a při min.neměřitelné spotřebě usedám do vytopeného auta. Nestačí to? EV auto je kompromis a chápu, že někomu kompromisy nevadí.Dále s obyč.znalostí fyziky základní školy si snad každý umí spočítat, aby se vyrovnala doba dobití cca 50kW EV auta s těmi klasickýma na stejné pumpě, jaký by ta pumpa-dobíjecí stanice musela mít příkon a elektrorozvod- v podstatě elektrárna, trafostanice jako prase.

To že "Jsou spalováky co jezdí reálně za 3-4 l na sto." je jen pěknej idealizační blábol. Letmý pohled do Spritmonitoru nám ukáže, že žádné takové auto neexistuje a to ani v dízlu! Té zábavné jak se paliči benzinu nejsou schopný zbavit toho věcnýho nalhávání si :)))
https://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

No dyt to skoro sedí. Mě ukazuje 13kWh ale po přepočtu kolik ubylo procent nabití akolik jsem ujel je to prakticky 15kWh. Už to tu bylo psáno , že to neukazuje reálne...

Tak jsem si pohrál s nastavením podle reálných spotřeb a vypadlo z toho tohle

http://www.imgup.cz/images/2017/08/31/Maps.jpg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když se couram dát to bez řazení za 6.5litru. Ev bych bral, ale si ještě počkám.

No, pobavilo me to "Ne, že by s Teslou nebyly problémy". Uvidime jak si povede se spolehlivosti az jich bude jezdit nejake rozumne mnozstvi

V tom článku asi nebyly vypsány všechny problémy. Na jiném serveru jsem nalezl trochu více.
citace: "Jednou musel být vyměněn motor, jednou se porouchal posilovač řízení a jednou byla závada na managementu baterie - vůz ukazoval při zcela vybité baterii ještě 60 km dojezdu".
To že je něco v záruce a umře, mne jako zákazníka moc neuklidní, protože to znamená že to s největší pravděpodobností umře opět po skončení záruky a to se už finančně prohnu.
Na druhou stranu na mým spalovacím autě jsem měl totálku motoru po 160 tis.km. Takže spolehlivost bude zhruba na stejné úrovni.

Tak to mate urcite neco z koncernu VW, to je presne pocet km, kdy spolehlive umre vsechno :) Skoda, Audi, VW nekupovat

Ano. Přímo VW. Původně jsem ho moc nechtěl, ale ukecali mne lidi z okolí. Tak jsem si udělal zkušenost a další už nekoupím.

Jaký model a ročník.

Golf Variant 11/2008 1.9TDI

Obrázek uživatele Josef

Hm, to byl už commonrail? Nebo to je pořád PD? Vím, že ty první commonraily měly zatracené problémy.

PD. Nejde ale jen o motor. Těch různých závad bylo víc.
S trochou nadsázky ale mohu říct že když Hyundai i30 je české auto, pak můj VW Golf je Brazilské auto. :-)
Vše je ale k něčemu dobré. Už netrpělivě čekám na novýho Nissana Leafa.

Obrázek uživatele Josef

Jojo, tomu věřím. Já být váma, tak se nebojím ani předváděčky 30 kWh Leafa. To auto dojede docela daleko a popravdě, málokdo potřebuje nutně jezdit daleko, sám to vidím na vlastním používání elektromobilu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ALE vždyt jich už jezdí 200.000 ks. Co blbneš to je spolehlivý auto. Na taxikařinu po Praze jako jezdí v Amsterdamu ideální. Já bych už do jinýho ani nesed :))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Niekoho, kto nevlastní elektromobil a sústavne hladá nejaké negatíva to pobavilo a ten, kto Teslu používa denne stým nevidentne nemá žiadny problém, lebo si je vedomý faktu, že momentálne nič lepšie na trhu NEEXISTUJE...
Príjemnú zábavu, mrkvička :-))

Prijemnou zabavu pane, ktery se ani neumi podepsat. Pobavil jste me i vy tim tvrzenim, ze Tesla je nejlepsi auto na trhu. To je fakt vtipne tvrzeni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuci nehádejte se, nemá to význam....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hovoril som o elektromobiloch, pán urazený...

Tak to jo :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěkné ano pěkné :) a jen maličkost když už se to přepisuje sakra ty parametry detailněji a fotóóo fotóó nevo videooo?? Vyzdvihnout hrdiny!! Prostě to nějak vylepšit něž vodrbat ;) vod čeho je strejda gůůgl

yle.fi/uutiset/3-8040489

2015 měl 182.000 km

vantaansanomat.fi/artikkeli/372586-pula-latauspisteista-kiusaa-teslaa-ajavia-taksikuskeja

2016 měl 260.000 km

teslaclub.fi/blog/38/Tesla%2Btaksina,%2Bajoa%2Bjo%2B260%2B000%2Bkilometri%C3%A4!/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Umíte finsky? oO Hustý! Každopádně líbí se mi, že jsou tady na sajtě takoví humorní lidé. Díky za fóóoóótóóó!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale když nedáš jinak Vlado tak tady máš konkurenci z předenčíra teda ;) nechtěl sem to tady rozmazávat ale na tu máš :)

autoforum.cz/zajimavosti/tento-muz-najel-s-teslou-model-s-400-tisic-km-za-tri-roky-co-vsechno-se-pokazilo/

Obrázek uživatele PaRi

...a diskuze je opět výživná ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je úplně jedno jesi mluví inuitsky, důležitý je to video a foto abys mu viděl do tváře a nebyla nuda. Páč když čověk četl originály tak pak výflus pá písmenek zní deprimovaně páč není to ani vokopčenej origouš. To chce štávu soudruzi, tak to trochu přibarvím vogůgluju dyt to nedá zas toliko práce :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Indeed!

Já byl jenom zvědavej. Mám kamarádku, co na vysoká studovala finštinu a estonštinu, protože finština byla základ pro Tolkienovu elfštinu. Tak jsem čuchal potenciální podobnej příběh x )

Obrázek uživatele Martin67

Má moc hezkou spotřebu 189Wh/km. Bravo!

Na taxi (nebo na velké nájezdy) to je ideální. Mluvil jsem s pár taxikářema a kdyby dostali úvěr, tak do toho jdou.

Obrázek uživatele Radovan

A nestačilo by to líznout? Vždyť ta úspora na palivu musí být šílená.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Průměrný taxikář najezdí 200-250 km denně a zaplatí 10-15 tis. za palivo. Bohužel nemají takové ofic. příjmy, aby jim někdo auta schválil na splátky. Díky tomu by se dostali do VIP skupiny, která posbírá lepší zakázky. Tesla S by pro ně dávala smysl tak na 6 let splátek, protože na 4 roky to vychází pořád hodně draho (cca 40 tis. měsíčně) a pojistka 70 tis. ročně není úplně malá (taxi ji má podstatně dražší). Tesla 3 je už sice jiný segment, ale řada lidí by si raději objednala TM3 než Octávku, to už by dáválo smysl pro větší okruh lidí i vzhledem k ceně. Jakmile udělá škodovka taxiauto za cenu do 1 mil. (tedy něco ve stylu Superbu či Octávky) tak jim taxikáři a taxi firmy urvou ruce, měli by na 2 roky vyprodáno.

Obrázek uživatele Radovan

Aha, tak tím se to vysvětluje = oficiální příjmy. Holt si člověk musí vybrat jestli bude fungovat v systému nebo mimo něj. A tam je sice půjčování také možné, ale trochu o držku a většinou ne na dlouho.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

To není o systému. Já mám třeba oficiální příjmy podle daňového přiznání relativně malé a to mám všechno skutečně dle platných zákonů. Skutečné příjmy jsou ovšem podstatně vyšší, protože díky paušálu si prostě odepíšu i náklady, které nemám.

Obrázek uživatele Radovan

Nesmíte Josefe směšovat příjmy a zisky, tedy to co Vám po odečtení paušálních nákladů zbude. Příjmy budete mít v daňovém přiznání jen tak vysoké, jaké přiznáte. Banky pak posuzují tyto příjmy a počítají, zda se splátkami úvěru či leasingu budete stíhat platit běžný život. I ony už ví, že paušální náklady nejsou reál a používají se proto, aby byly daně legálně nižší a člověk nemusel schraňovat každou účtenku na kancelářské sponky za 12,- Kč. Pokud taxikář nepřizná příjmy, tak banka mu úvěr ani leasing nedá, protože bude oficiálně vydělávat málo na to, aby měl na obživu a splátky. To je ta odvrácená strana toho nebýt v systému, ale mít současně keš pěkné prachy.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Je mi líto, ale takto to nefunguje ani u hypotéky. Všichni koukají na zisky. V podstatě žádná banka nekouká na příjmy.

Ale jen ty přiznané, to je ta hlavní message.

---

Leaf mi stojí na parkovišti, zatím... Boo
Najeto: Londýn-Praha (cca 1000km?)

Obrázek uživatele Josef

Jo, jenže i když taxikář přizná vše, tak mu to stejně nedá.

Obrázek uživatele Michelin

Nenabijel jste nahodou vcera odpoledne na Chodove?

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Josef

Ne, poslední dobou nejezdím zrovna daleko. Mám stříbrno černou i3.

Obrázek uživatele Michelin

Tak to byl nekdo jinej.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Michelin

Heureka! :-)
Takove clanky ctu rad.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter