Podle statistiky společnosti EagleAID je elektromobil Tesla Model S nejprodávanější auto na baterky v západní Evropě za uplynulý měsíc. Nedivíme se.
foto: Tesla Motors
EagleAID hlásí, že za červenec 2015 se v západní Evropě prodalo celkem 1106 elektromobilů Tesla Model S. Druhé místo obsadil Nissan Leaf s 1011 a třetí Renault Zoe s 980. Čtvrtý je Volkswagen e-Golf s 928 kusy.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Evropská unie přebírá žezlo po USA, prodává se tu nejvíc aut do zásuvky
Celkem 50% podíl mají na prodejích elektromobilů za červenec 2015 tři země: Norsko (222), Švýcarsko (199) a trochu překvapivě Německo (132). Jak je vidět, do „západní“ Evropy se podle EagleAID počítá veškerá vyspělá Evropa kromě té východní.
Ono přát všem, aby měli
Ono přát všem, aby měli na současné Modely „S“, tedy minimálně disponibilních 2,5 milionu ke koupi elektromobilu, je zcestné. Zkrátka a dobře historie se opakuje, první série Fordů Model „T“ taky nebyla pro všechny, stejně jako ostatní kočáry do té doby vyráběné. Zlevnění a zmasovění autmobilů přinesl do USA až a, vlastní konkurence novým Fordům „T“ v podobě tvořícího se bazarového trhu ojetých „T“ a b, pokles cen nových „T“ díky velkovýrobě.
Otázkou na nějakou univerzitní práci možná je, jestli ta paralela se spalováky na počátku 20. století funguje či ne? Zejména ve světle toho, že tehdy to nejlevnější, tedy Model T, v US znamenal kompromis, ale stále vstupenku do světa nemoezené mobility, která za to určitě stála. Tesla tuto vstupenku nabízí, ale úplně z jiného konce a mobilita rozhodně není to nóvum, kterým se odlišuje od zbytku. Přesto se jí daří. Kam ale zařadit pokusy zbytku zavedených výrobců? Je 750 tisíc za Leaf se stávajícím bezpečným dojezdem 100 km Modelem „T“ či nikoliv? Anebo teprve vozy typu „Model 3“ s cenou do 1 mil Kč a dojezdem bezpečných 300 km budou onen průlom?
neviem ako chcu dosiahnut
neviem ako chcu dosiahnut limit 1 mil ked najlacnejsi mozny sunt z ciny stoji pol mega a ma taketo parametre evcgroup.cz/eaixam.html
Gigafactory jim nízké ceny
Gigafactory jim nízké ceny baterií nízkou cenu zajistí
a Leaf stojí 700 tis. Kč, takže Tesla 3 bude moct stát klidně 500 i s marží, ale 700 tis. Kč bude v klidu reálný
taky si na ni počkám, nic jiného koupit nechci
v tomto duchu je zarazajuce
v tomto duchu je zarazajuce ze sa nepodarilo prerazit evc group s skodovkami prerobenymi na bev.
podla mna nejde o technologiu, ale o modu tej ktorej znacky, hoci sa to neodhodla nikto si priznat.
Přestavby jsou strašně
Přestavby jsou strašně drahé. Vezmete nové auto, vymontujete z něj spoustu dílů (prodáte je pod cenou) a pak tam dáte jiné díly za spoustu peněz…
Přesně tak a EVC bohužel
Přesně tak a EVC bohužel nic jiného než přestavby dělat nemůže, protože jim Škodovka odmítla prodávat auta bez spalovacích vnitřností. Takže jak přiznali v několika rozhovorech nezbylo než člověče kup si nový spalovák, vykuchej ho a narvi elektřinou.
Ostatně i stávající elektromobilisté průkopníci, jezdící z pohledu mnohých starými popelnicemi, do nichž by oni už nevlezli, jimi jezdí proto, že jsou to původem pro EU homologované elektromobily z 90-tých let, do nichž si dali po čase jen nové baterie.
Takze podle vas melo EVC
Takze podle vas melo EVC lepsi nebo stejnou technologii jak Tesla? Jestli ono to tez neni podmineno tim, ze prestavba spalovaku na EV proste bude vzdy drazsi nez tovarni EV. Moda s tim nema nic spolecneho. A kdyz uz, tak mluvi proti vasim argumentum, modni jsou nyni zrejme spalovaky a ne EV.
PS: pokud vim, EVC stale zije.
Já osobně čekám s koupí
Já osobně čekám s koupí nového auta na Teslu model 3.
Škoda že tesla nedělá
Škoda že tesla nedělá dodávky 🙂
Udělal bych pápá nissane…
gratuluji, všechny ostatní
gratuluji, všechny ostatní elektro auta jsou jen vtip a boji proti elektrice
lidi to snad už pochopili, že nemá smysl kupovat nic jiného než Teslu
Nesouhlasím s jenjou. Ale
Nesouhlasím s jenjou. Ale úspěch Tesle přeji. Je otázkou, jak ostatní světový výrobci elektromobilů, se dokáží s tímto králem elektromobilů utkat. Nejde o kopírování, ale o uplatnění odborných znalostí a profesionality v soutěži. Českým elektromobilistům přeji, aby jim jejich finanční možnosti stále více umožnovalo nákup nových Tesel, aby elektromobilita na Českých silnicích byla čím dále více vidět.
Tak pokus jste
Tak pokus jste multimilionář, pak byste nic jiného než Tesla S P85D kupovat neměl.
ty jsi hňup 🙂
ukaž mi
ty jsi hňup 🙂
ukaž mi elektroauto za 300 tis 😉
navíc můžeš koupit ojetou Teslu
takže milionář musíš být vždy, když chceš koupit elektro auto, 700 tis. Kč prostě na auto nemá skoro nikdo normální