Výroba elektromobilu Model S je v plném proudu a automobilka Tesla Motors pomalu ale jistě uspokojuje všech více než 15 000 kupců, kteří si auto rezervovali. Jeden kousek zamířil nedávno také k dvojici elektromobilních nadšenců. Rozhodli se, že s ním přejedou Spojené státy napříč.
foto: Luba & Peter
Peter a Luba, kteří jsou přáteli déle než dvacet let, jsou zároveň obrovskými fandy do elektromobilů. Auto i nápad na výlet připisuje Luba Peterovi, nicméně za volantem se střídají.
Peter si auto zamluvil jako jeden z prvních, byl 174. kdo složil zálohu na Model S. Psal se tehdy 27. březen 2009 a to, že Tesla Motors vůbec zvládnou auto navrhnout, vyrobit a dodat vůbec nebylo jisté. Ani ne o čtyři roky později je ale Tesla Model S skutečností.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model S v 60kWh verzi: oficiálně dojezd 335 km; rekord 681,6 km!
A Peter a Luba s ním cestují přes celé USA. Zvolili tu nejdelší cestu jakou mohli. Začínají v Portlandu na severu západního pobřeží USA, jedou dolů do Los Angeles, pak přes Arizonu, Nové Mexiko a Mexiko do Houstonu, následně do Louisiany a odtamtud přímou linkou do New Yorku.
Výlet začal 26. prosince 2012. Včera už oba cestující a jejich auto měli na palubním počítači 3000 najetých mil (4800 km). Před 20 hodinami přejeli řeku Mississippi a pokračují dál, ještě jim pěkný kus zbývá cesty. Celkově mají najet 4385 mil, tedy 7016 km.
Na svém blogu electricroadtrips.com popisují nejrůznější eskapády s dobíjením, které zažili a zažívají. Sledovat je můžete i na Twitteru.
Pochvalují si dobíjení u Superchargerů v Kalifornii a naopak proklínají hledání volných dobíječek ve městech či státech, které zatím tak příznivou infrastrukturou k elektromobilům neoplývají.
Mimochodem, aktuálně Tesla přidává nové superdobíječky na východním pobřeží USA.
K hledání dobíječek využívají oblíbenou mapu PlugShare.com, které mapuje stovky dobíjecích stanic po celých USA. A protože jsou oba elektricky zruční, tak trochu experimentují s možnostmi dobíjení a tím co Model S vlastně snese.
Z klasické zásuvky typi J1772 zvládají dobíjet rychlostí 30,5 km/h, s pomocí vlastní speciální EVSE (dobíječky) 104 km/h a v Superchargeru to bylo dokonce 480 km/h.
hmm tak sem kouknul na
hmm tak sem kouknul na stranky tesly a maj momentalne 20 000 rezervaci(tj vyprodany skoro cely pristi rok). Jestli nezacnou delat neco hodne rychle s navysenim vyroby tak to bude jak za komunistu. Jit a stoupnout si do rady. Jako fandim jim ale meli by zabrat. Takhle jich nebude na trhu dost a bazarovky budou drahe(a 1,8mega za to proste dat nemuzu-pulku uz bych snesl)
jo ta EVSE nabijecka me
jo ta EVSE nabijecka me docela prekvapila 🙂
jedna se o vlastni udelatko, ktere se zapoji do dvou nezavislych zasuvek 240V/40-50A (10-12kW, standartni americke zasuvky v kempech pro karavany), zkombinuje je to do jedne a nasledne to pak muzou pripojit rovnou do auta.
Jedna se ale o nestandartni vybaveni – Tesla neco takoveho zatim nenabizi.
Obecne bych rekl ze zatim nejlepsi dobijeci stanice (pominuli rychlodobijeci) jsou kempy, protoze tam muzete najit dobrou pripojku (10kW nebo i 20kW) a vstricne lidi, kteri vas tam bez problemu nechaji libovolny pocet hodin a nauctujou si jen parkovani a elektrinu. Je jim celkem jedno jestli tam mate pripojeny karavan nebo auto 🙂
Jinak myslim, ze se jedna uz
Jinak myslim, ze se jedna uz o druhy cross-country trip v Modelu S.
Prvni byl: http://teslamodelsxc.wordpress.com/. Necetl jsem to, tak me nebijte pokud ten prvni nebyl pres celou Severni Ameriku, ale treba jen neco kratsiho.