Tesla na setkání s investory Deutsche Bank oznámila plán uvést na čínský trh cenově dostupný elektromobil s cenou pod US$30 000 nazvaný Tesla Model Q. Půjde proti BYD Dolphin a Volkswagen ID.3.
Během setkání s investory Tesla oznámila oficiální plány na uvedení nového vozu s názvem „Tesla Model Q“ zhruba v první polovině příštího roku. Cena elektromobilu Tesla Model Q po dotaci bude nižší než US$30 000 a dokonce možná US$25 000 pro americký trh.
Elektromobil Tesla Model Q nese interní kódové označení „Redwood“. Má být bude postaven na nejnovější platformě společnosti Tesla, kterou možná automobilka využije také pro své robotaxi Tesla Cybercab. Ve srovnání s Tesla Model 3 bude nový vůz o 15 % menší a o 30 % lehčí a jeho celková délka bude přibližně 3 988 mm.
Elektromobil Tesla Model Q bude používat lithium-železo-fosfátové (LiFePO) baterie s kapacitou 53 kWh a 75 kWh ve variantách s jedním a dvěma motory a odhadovaným dojezdem 500 km. Bude tedy přímo konkurovat levným elektromobilům jako Volkswagen ID.3 a BYD Dolphin.
Jeho výrobní náklady budou také výrazně nižší než u Tesla Model 3, a to přibližně poloviční. Označení „Tesla Model Q“ zřejmě nahradí dříve využívané kódové označení „Tesla Model 2“.
zdroj: Teslarati
Jde zřejmě o dezinformaci, kterou vypustila skupina haterů asi pro zábavu. Myslím že se označují něco jako TSL Q (quit). Runner42 by nevěděl?
Ještě bych doplnil, že pokud tenhle tah Cybercab muskovi vyjde, tak žádná Tesla Model 2 už nebude. Cybercab má být lidové levné (relativně) a autonomní vozítko pro kohokoli. Pokud se jim povede tohle uvést na trh za slibovanou cenu 30 000$, tak je v podstatě vymalováno. Tohle může být tak převratné jako třeba Ford Model T nebo VW Brouk.
Neni Cybercab jen dvoumistny? To by moc velka vyhra nebyla.
V Německé socialistické republice soudruzi vyrobili minulý měsíc rekordních 109 400 elektromobilů, což by byl fantastický čtvrtinový tržní podíl. Protože se ale tato auta neprodávají, výsledkem je za jediný měsíc zvýšení skladových zásob o skoro 60 tisíc vozů.
Při současném tempu plnění socialistického závazku bude mít na jaře 2025 koncern Volkswagen na skladě přibližně tři čtvrtě milionu neprodaných elektromobilů.
Pokud Blume mluví o bankrotu až na podzim 2025, je to velký optimista.
Ty pokuty za emise budou platit az 2025. Kdyby je prodali ted, tak vystrili vsechnu munici a nic jim to neprinese. Prodaji je az 2025 a to jim prinese miliardove ulevy. Mozna je to jejich strategie aby lidi ted EV nekupovali a proto nasadili vysoke ceny a lidi nekupuji. Odhaduji, ze 2025 pujdou ceny vyznamne dolu a budou se prodavat a cele to splaskne jak bublina. Strategie nekdy vypada divne, ale dava smysl.
V souboru SEXY CARS je jeste neobsazeny model Tesla A. Naopak Q tam vubec neni. Je to jen klamani nebo se dockame jeste jineho modelu A? Na druhou stranu R muze znamenat Roadster a Robotaxi. Jsem totalne zmaten.
Je to taková narážka na označování akcií krachujících firem, kdy se přidává postfix Q…
PS: Teď mi došel, asi nechtěně, vtipný název modelu jedné české automobilky…
KokodaQ 🙂
Nelehká věc pro Teslu. Ten vůz bude nakonec muset stát výrobně v Číně pod 10k USD , až najede na nějaké výrobní množství. Přitom bude muset udržet základ , který Tesla má tedy plnou konektivitu , možnost samořiditelnosti atd. . To bude muset být super efektivní výroba v obrovské škále. Minimálně se počítá se třemi miliony kusů celosvětově , ale spíše více. Jedno je však jasné , jakmile se tak stane , je to poslední hřebíček do rakve spalováků.
JJ, Jiříček a opětovné věštby z jeho smradlavých koulí, to se nikdy neomrzí 🙂
Už zase? 😂
Jak na Teslu nemá Musk čas, nějak ty sliby ztrácejí švih. Musk by to slíbil ještě na tenhle rok, za 15 tisíc dolarů a ještě by s jistotou předpověděl, že si to na sebe vydělá sekáním zahrady pro sousedy, jen co doladí softwér.