Tesla Model 3 vládne prodejním žebříčkům v Německu

Elektromobil Tesla Model 3 se stal nejprodávanějším elektromobilem v Německu za loňský prosinec i za celý rok 2021.

Elektromobily si za rok 2021 v Německu připsaly 13,6% podíl (celkem 355 961, meziročně +83,3 %). Jen v prosinci to bylo 48 436 kusů, z toho nejprodávanějším modelem byla Tesla Model 3 (6096). Na druhém místě byl Volkswagen e-Up! (5343) a na třetím Renault Zoe (4571). Pro zajímavost, Volkswagen ID.3 byl až devátý s 1492 prodaných kusů.

Nejprodávanější elektromobily v Německu – rok 2021:

  1. Tesla Model 3 – 35 262
  2. Volkswagen e-Up! – 30 797
  3. Volkswagen ID.3 – 26 693
  4. Renault Zoe – 24 736
  5. Smart ForTwo – 17 409
  6. Hyundai Kona Electric – 17 240
  7. Škoda Enyaq iV – 13 026
  8. Volkswagen ID.4 – 12 734
  9. Fiat 500e – 12 516
  10. BMW i3 – 12 178

Elektromobil Tesla Model 3 se zároveň s 35 262 prodaných kusů stal nejprodávanějším v německu za celý rok 2021. Následován modely Volkswagen e-Up! (30 797) a Volkswagen ID.3 (26 693). Celkově byla Tesla Model 3 v Německu 11. nejprodávanějším autem vůbec. Což se nejspíš změní, jakmile se letos konečně naplno rozjede výroba Tesla Model Y v Gigatovárně Berlín.

zdroj: Tesmanian

43 Comments on “Tesla Model 3 vládne prodejním žebříčkům v Německu”

          1. No to mi povídej že to je hodně 🥴… Ale ty ,, chudší a míň přizpůsobiví“ to je dost nefér… Mně taky velká část mých manuálně pracujících soudruhů dost sere svojí zabedněností,… ale…nezapomeň, že bůhvíproč platí přímá úměra: čím důležitější práci pro společnost vykonáváš, tím větší hovno za ní dostaneš☹️… Trochu empatie bych poprosil.

                1. Teoretická energetická hustota Li-S baterie se může pohybovat okolo 2600 Wh/kg.

                2. Musíte napsat o který prvek jde a jakou má uvažovanou mocnost, tj. kolik elektronů se může uvolnit – navázat a jakou použijete technologii. Jinak, to co píšete, je plácnutí do vody.
                  Li-ion má teoretickou hustotu max. 580Wh/kg, Li-Si-C cca 2000 Wh/kg, Li-S 2800Wh/kg…

                  Je opravdu hodně labů, kde se provádí základní výzkum a to, co jsem pro ukázku našel není žádná cílová páska. Jede se pořád dál.

                3. Pro Hariprasad…Jak už se Běhavka 42 mnohokrát vyjádřil: vývoj a kapacita akumulátorů se už nijak výrazně neposune. Nepomůže ani čím dál větší množství laborek, vědců a techniků…
                  A víš proč?
                  Protože si to Běhavka nepřeje ❗😀😁…..

                4. Moje máma, když ještě byla naživu a my jsme se tátou chytli kvůli nějakému technologickému nesmyslu, tak vždycky říkala: „Hoši, hoši…“

  1. Berlínská továrna Tesly GF4 bude 28. února volit svou první podnikovou radu uvedl dnes největší německý odborový svaz IG Metall … 😉 😉 😉 Rada bude mít 19 členů

    IG Metall zastupuje pracovníky napříč automobilovými společnostmi i jinými průmyslovými odvětvími

    Musk loni dostal příkaz smazat Twíit z 2018, kterým hrozil americkým zaměstnancům odebráním jejich akciových opcí, pokud vytvoří odbory… 😀

  2. Některé zdroje tvrdí, že Tesla dokázala zdokonalit proces recyklace do té míry, že umí zpětně využít 100% akumulátoru 0% konči nevyužita na skládce .
    https://www.teslarati.com/tesla-100-percent-battery-recycling-model/?fbclid=IwAR3fPe4vtyjfYV-Ochf0FIjHt6f7Aj0Z2iASjQ6Nbk9H-25R-l2LuzOoMVw

    Ze starých baterií recykluje až 92 % materiálu

    https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/v%C4%9Bda-a-technika/tesla-t%C4%9B%C5%BE%C3%AD-nikl-a-kobalt-ze-star%C3%BDch-bateri%C3%AD-recykluje-a%C5%BE-92-materi%C3%A1lu/ar-AANbmGQ

    V minulosti tvrdili že dokáži zpětně využít 72% následným zdokonalením procesu na 90%

    https://www.elonx.cz/recyklace-baterii-z-elektromobilu-jaka-je-aktualni-situace/?sznclid=6201961b465f4193abf3ff0ed1023f20

  3. 1) ROČNÍ PRODEJ Elektromobilů v Německu za rok 2021 dosáhl podílu 13,6% tj 355.961 ks elektro (86% hybrid+fosil) !!! co je to za kamuflážní divnčežtinu 😉 tj. EV 36% HYBR 64% = za rok 2021 přibylo 1 mega germánský elektrifikace 😉
    2) Volkswagen ID.3 je šunka takže se není ani co divit
    3) dobrý, Němci tezlu moc nežerou, zaprvý není německá a zadruhý přesedat z mercedesu do tabletovýho holobytu není to pravé vořechové echt germánské 😀 😀 😀

      1. jen si tam zatím předpřipravujou půdičku, to víš mají roupy z akchčijí nadrbáno dost a dost a je tam levná pracovní civilizovaná €U síla na dosah východní invaze k vytunelování technologií dál na východ (mlaskoj prymárně jde o rozmnožení elektromobilů než o prachy těch má už dost) páč v té době už by mu na Marsu bylo stejnak fšecko pozemské jedno 😉 😉 😉

Napsat komentář