Elektromobil Tesla Model 3 se stal nejprodávanějším elektromobilem v Německu za loňský prosinec i za celý rok 2021.
Elektromobily si za rok 2021 v Německu připsaly 13,6% podíl (celkem 355 961, meziročně +83,3 %). Jen v prosinci to bylo 48 436 kusů, z toho nejprodávanějším modelem byla Tesla Model 3 (6096). Na druhém místě byl Volkswagen e-Up! (5343) a na třetím Renault Zoe (4571). Pro zajímavost, Volkswagen ID.3 byl až devátý s 1492 prodaných kusů.
Nejprodávanější elektromobily v Německu – rok 2021:
- Tesla Model 3 – 35 262
- Volkswagen e-Up! – 30 797
- Volkswagen ID.3 – 26 693
- Renault Zoe – 24 736
- Smart ForTwo – 17 409
- Hyundai Kona Electric – 17 240
- Škoda Enyaq iV – 13 026
- Volkswagen ID.4 – 12 734
- Fiat 500e – 12 516
- BMW i3 – 12 178
Elektromobil Tesla Model 3 se zároveň s 35 262 prodaných kusů stal nejprodávanějším v německu za celý rok 2021. Následován modely Volkswagen e-Up! (30 797) a Volkswagen ID.3 (26 693). Celkově byla Tesla Model 3 v Německu 11. nejprodávanějším autem vůbec. Což se nejspíš změní, jakmile se letos konečně naplno rozjede výroba Tesla Model Y v Gigatovárně Berlín.
zdroj: Tesmanian
tezla přepal 90x
https://www.youtube.com/watch?v=r7jiorEkKSs&t=392s
a jak bylo loni 😉 😀
https://www.hybrid.cz/tesla-uz-letos-dodala-184-800-elektromobilu
Cena 100kWh baterie do TESLA Model S je 404.000 CZK + 21% DPH = 489.000 CZK + cena montáže cca 10.000 = půl mega soudluzi 😀
https://youtu.be/sqFkp4YXeh0?t=344
To docela ujde na “generálku”. Když jsem se tenkrát ptal na baterku do czera 14kWh tak za 600tis, takže pokrok. Když jsem dělal teď motor na proslulém 2,0 bitdi tak irigo dle předpisu (dpf, turbo atd.) Vw 300tis bez dane.
Je to sice ranec, ale za cca 10kwh do ostrovní systému jsem zaplatil přes 50 000(bez montáže 😀), tak ta teslácká rozhodně není žádný přepal… Doufám, že parametry baterek půjdou nadále nahoru a ceny dolů…
Pořád je to dost. Chtělo by to dostat cenu asi tak na polovinu. Pak už to nebude takový ranec a cena auta by se taky dostala do lepšího formátu. Začalo by to konkurovat spalovákům i v ceně. Na to chudší a míň přizpůsobiví Češi slyší.
No to mi povídej že to je hodně 🥴… Ale ty ,, chudší a míň přizpůsobiví“ to je dost nefér… Mně taky velká část mých manuálně pracujících soudruhů dost sere svojí zabedněností,… ale…nezapomeň, že bůhvíproč platí přímá úměra: čím důležitější práci pro společnost vykonáváš, tím větší hovno za ní dostaneš☹️… Trochu empatie bych poprosil.
Jo, jo. 😀
Taky čekám na baterku, která bude mít kapacitu 100kWh, bude vážit 100kg bude stát 100 000 korun českých.
Jelikož maximální teoretická energetická hustota chemické elektrolytové baterie je necelých 800Wh/kg, určitě se brzo dočkáš.
Teoretická energetická hustota Li-S baterie se může pohybovat okolo 2600 Wh/kg.
Musíte napsat o který prvek jde a jakou má uvažovanou mocnost, tj. kolik elektronů se může uvolnit – navázat a jakou použijete technologii. Jinak, to co píšete, je plácnutí do vody.
Li-ion má teoretickou hustotu max. 580Wh/kg, Li-Si-C cca 2000 Wh/kg, Li-S 2800Wh/kg…
Je opravdu hodně labů, kde se provádí základní výzkum a to, co jsem pro ukázku našel není žádná cílová páska. Jede se pořád dál.
Pro Hariprasad…Jak už se Běhavka 42 mnohokrát vyjádřil: vývoj a kapacita akumulátorů se už nijak výrazně neposune. Nepomůže ani čím dál větší množství laborek, vědců a techniků…
A víš proč?
Protože si to Běhavka nepřeje ❗😀😁…..
Moje máma, když ještě byla naživu a my jsme se tátou chytli kvůli nějakému technologickému nesmyslu, tak vždycky říkala: „Hoši, hoši…“
Z Norska prisly nektere detaily o TMY made in Germany. Oproti cinske verzi je nosnost mnohem vetsi. Auto pojme 637 kg. Prazdna vaha 1997, maximalni vaha 2634 kg.
To je mnohem vic nez cinska.
jo?? aha a proč nám rovnou neřekneš co podle tebe znamená to „mnohem“ ? 😉
Vy jste ten sef tajne sluzby?
😀 z kerýho prctu to chceš vědět? 😀
Berlínská továrna Tesly GF4 bude 28. února volit svou první podnikovou radu uvedl dnes největší německý odborový svaz IG Metall … 😉 😉 😉 Rada bude mít 19 členů
IG Metall zastupuje pracovníky napříč automobilovými společnostmi i jinými průmyslovými odvětvími
Musk loni dostal příkaz smazat Twíit z 2018, kterým hrozil americkým zaměstnancům odebráním jejich akciových opcí, pokud vytvoří odbory… 😀
Kdo ví co přesně Muskovi vadí…Mně by jako dělníkovi vadilo napojení na velké odbory s mafiánskými bossy, ale naopak organizaci v rámci továrny bych uvítal … Možná Elonovi vadí oboje a chce být skutečným Pánem, anebo je to jinak 🤔
Neposlusny zamestnanci poleti jako predvoj na Mars. Nejaky odbory by mu v poradniku chteli delat bordel. Ale treba poleti 19 (vy)volenych jako prvni. Jako premie za jejich praci. Never come back Airline.
Nevím… Možná tvůj komentář něco znamená, ale… Mimochodem Elonovu autobiografii jsem ještě nečet. Docela mě zajímá, ale myslím že bude lepší nejprve nechat mluvit jeho činy…O to víc to bude zajímavější čtení za deset let…
Část akcionářů Tesly chce aby Musk vrátil akcie za $13B za donucený převzetí SolarCity…
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4888449/cast-akcionaru-tesly-chce-aby-musk-vratil-akcie-za-13-miliard-dolaru-za-prevzeti-solarcity-firmu-mel-k-prevzeti-donutit.html
Bude zajímavé sledovat, komu bude Tesla brát prodeje s rozjezdem Modelu Y.
to mluvíš o tom SUV tabletu na podvozku sedana 3 ?? aby to nedopadlo jako s X na posvozku S 😉 ale je fakt že debilní půltunový falkonky to už konečně nemá…
Některé zdroje tvrdí, že Tesla dokázala zdokonalit proces recyklace do té míry, že umí zpětně využít 100% akumulátoru 0% konči nevyužita na skládce .
https://www.teslarati.com/tesla-100-percent-battery-recycling-model/?fbclid=IwAR3fPe4vtyjfYV-Ochf0FIjHt6f7Aj0Z2iASjQ6Nbk9H-25R-l2LuzOoMVw
Ze starých baterií recykluje až 92 % materiálu
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/v%C4%9Bda-a-technika/tesla-t%C4%9B%C5%BE%C3%AD-nikl-a-kobalt-ze-star%C3%BDch-bateri%C3%AD-recykluje-a%C5%BE-92-materi%C3%A1lu/ar-AANbmGQ
V minulosti tvrdili že dokáži zpětně využít 72% následným zdokonalením procesu na 90%
https://www.elonx.cz/recyklace-baterii-z-elektromobilu-jaka-je-aktualni-situace/?sznclid=6201961b465f4193abf3ff0ed1023f20
1) ROČNÍ PRODEJ Elektromobilů v Německu za rok 2021 dosáhl podílu 13,6% tj 355.961 ks elektro (86% hybrid+fosil) !!! co je to za kamuflážní divnčežtinu 😉 tj. EV 36% HYBR 64% = za rok 2021 přibylo 1 mega germánský elektrifikace 😉
2) Volkswagen ID.3 je šunka takže se není ani co divit
3) dobrý, Němci tezlu moc nežerou, zaprvý není německá a zadruhý přesedat z mercedesu do tabletovýho holobytu není to pravé vořechové echt germánské 😀 😀 😀
New registrations in 2021:
BEVs: 355,961 – up 83% at 13.6% market share
PHEVs: 325,449 – up 62% at 12.4% market share
Total: 681,410 – up 73% at 26.0% market share
https://insideevs.com/news/560910/germany-plugin-car-sales-2021/
ajo dík ja si to spletl měli 1 mega na silnici celkově takže lonsky 1 mega – předlonský 400k = lonsky přírůstek 600k 😉
Tesla celkem za rok 35 tis., VW celkem za rok 70 tis. prodaných čistých EV na německém trhu.
Zajímavé, že Enyaqu se prodalo víc než ID.4, i když teda jenom o pár kusů.
Zajímavé není že se Enyaqu prodalo víc než ID.4 protože díky haptickým píčovinám ID.4 se to očekávalo 😉 😀
No jo, pravda, že Enyaq má na volantu klasické ovladače
Protože ID.4 je nevzhledný.
No to jo, taky se mi více líbí Enyaq, jen jsem čekal že v DE půjde víc na odbyt ID.4.
To bylo jasne vsem rozumnym lidem uz pred rokem. Tesla je nejlepsi. A komu se to nelibi, ….
Tesla údajne uvažuje o factory na Slovensku, tak by vyrábala s menšími nákladmi a tak by bola určite najpredávanejšia aj v strednej a východnej Európe. Zatiaľ je to len nepotvrdená správa, ale kto vie, čo sa všetko môže stať…
https://www.teslamagazin.sk/tesla-tovaren-slovensko/
jen si tam zatím předpřipravujou půdičku, to víš mají roupy z akchčijí nadrbáno dost a dost a je tam levná pracovní civilizovaná €U síla na dosah východní invaze k vytunelování technologií dál na východ (mlaskoj prymárně jde o rozmnožení elektromobilů než o prachy těch má už dost) páč v té době už by mu na Marsu bylo stejnak fšecko pozemské jedno 😉 😉 😉
Novšie informácie ohľadne možného príchodu Tesly na (východné) Slovensko (sú tam železiarne US Steel, ktoré údajne boli alebo stále sú na predaj):
https://www.teslamagazin.sk/tesla-tovaren-slovensko-novinky-neoficialne/#comment-19598
Tesla Slovensko je HOAX jak vyšitý! Musk by musel být idiot, aby měl výrobu v místech, kde je poptávka takřka nulová, aby veškerou produkci převážel zákazníkům přes půlku Evropy. O nedostatku kvalifikované síly ani nemluvě.
Když to ale píše ten, který tam žije a tahá za nitky globálního míru? Přece by netáral pičo.viny?
Za šíření zjevného HOAXu o Tesle Slovensko už se „vystudovaný inženýr“ Bačina-tesláček z yt právě omluvil:)
Tezla není nejlepší a hele proč se jí vohlo voko ?? Voko by se nemělo vohýbat ani při dvou tunách protože by za 4 mega mělo být dymenzované, co je todle zas za tezlovinu?? 😉
https://youtu.be/U6ZtLBKHRt8?t=956
Ja zase ohnul odtahovou tyc s Passatem a nejakym Japoncem. Pomahal sem a nic z toho, jen krivou tyc. Bocni sily jsou kruty a ani oko na aute ani na tyci nejsou na to delana.
to je blbost, ještě nikdy sem neviděl ohlý voko, jesi nebude kapánek podimenzovaný 😉 To víš výrobní náklady Xkska 0,8 mega prodejka +2 mega někde se na akchčije nadrbat muší 😀
A dokaze taky tohle, kdyz je nejlepsi?
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/nemci-kritizuji-extremni-jizdu-ceskeho-miliardare-jel-pres-4/r~7977cc64796211ec87d40cc47ab5f122/