Tesla Model 3 umí díky novému updatu nabíjet výrazně rychleji

Jan Horčík - 24 Červen 2019

Tesla aktuálně představila stanice Supercharger V3 a spolu s nimi navýšila výkon stávající sítě nabíječek ke 150 kW. Ty nyní umí Model 3 využít.auto elektromobil Tesla Model 3

Elektromobil Tesla Model 3 na nabíjecí stanici Tesla Supercharger
foto: Tesla

Nejnovější update 2019.20.2.1 firmwaru elektromobilů Tesla Model 3 umožňuje u nabíjecích stanic Tesla Supercharger V2 využít zvýšeného výkonu.

Magazín Electrek informuje, že podle zkušeností uživatele s přezdívkou Wugz prokazoval jeho Model 3 zejména při nízkém SOC a SOC přes 50 % zlepšenou nabíjecí křivku. Výsledkem je asi o 20 % rychlejší nabíjení na stávajících Superchargerech V2.

Zpět na HybridPřidat komentář

Tesla se mi nelíbí, ale žít s pocitem, že mé auto v průběhu své životnosti zlepšuje své parametry je něco úžasného. Čím dál víc o tomto autu uvažuji.

Já jsem Model S zavrhnul v podstatě hned "mezi futry"... je to zbytečně velký, ten tablet je příšernost, já chci tlačítka a kroutítka a já nevím co... A pak jsem k tomu začal stále víc a víc přičuchávat. No, zkrátím to - myslím, že mé druhé EV do rodiny, které nahradí Ceeda, bude asi právě Model S. To auto mě prostě chytlo.

Otázka na ty, kteří si TMS už pořídili, ale jako jetou - koupili jste od běžného bazaristy někde v ČR, anebo existují oficiální prodejní kanály na ojetiny? Pamatuji na jedno video od Teslacka na YT, kde říkal, že by si měl člověk při koupi mimo oficiální kanály dávat bacha na převod účtu k tomu autu, aby zůstal přihlášen k odběru aktualizací, mohl čerpat zdarnma na superchargerech (v případě starších modelů) a nepřišel o tu záruku na baterky. Máte s tím někdo, prosím, nějaké zkušenosti?

(jen na vysvětlenou - funglový Model S je v danou chvíli přece jen nad moje finanční možnostmi a svědomí, plus nové modely už nemají SCH zdarma, pokud se nepletu?)

---

2016 Fiat 500e
2013 KIA Ceed SW

V ceskych bazarech moc vyber neni (a podle vseho dost lezaky za neprodejnou cenu), koukni na nemecke inzertni servery, tam toho bylo docela dost. Oficialni tesla ojetiny (CPO), v dobe kdy jsem se dival, byl slusny vyber ve Skandinavii (aly ty ti tu pry neoservisuji), v blizke Evrope dost bida.
Ucet ti prevede Tesla, az jim posles oskenovany technicak s tvym jmenem. Do te doby je to trochu osajslich, pokud nemas heslo, protoze bez nej nevypnes mobilni pristup (dosavadni majitel muze z mobilu odemknout, nastartovat a odjet). Za me ten mobilni pristup jeste sel vypnout bez hesla.
S aktualizacemi ucet nesouvisi (alespon pokud vim). Pravidla pro SCh zdarma se nekolikrat menila, chce to overit pro konkretni auto (je to videt treba na webovem uctu, pokud mas prihlasovaci udaje k uctu).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Mně se třeba líbí tenhle (https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-s/18221504?goFrom=list) nebo tenhle (https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-s/18316040?goFrom=list) kousek. Druhý jmenovaný je dokonce ve stejném městě jako já, i když ten už je rozpočtově přece jen trochu jinde, rád bych se vešel do 1.5M. Chovám (možná naivní) naději, že když není prodejem Lojza z Chrlic, ale řekněme autorizovaný dealer nějaké jiné značky, lze předpokládat jakési základní seriózní jednání - i když je pravda, že jsem tuhle nedávno zavítal do jednoho autorizovaného bazaru si projet Passata GTE a pan prodejce se přiznal, že v autě ještě neseděl, elektřině nefandí a ať si raději pořídím LPG nebo CNG. Protože jsem přijel tím svým fiátkem, tak jsem mu rovnou vysvětlil výhody elektromobility, ale moc přesvědčený nevypadal :-). A to jsem se bavili o autě, kde se žádné účty řešit nemusely...

Moc děkuji za tipy i vysvětlení těch účtů, poohlédnu se po německých nebo rakouských serverech (do Vídně to mám přece jen výrazně blíž jak do Němec).

---

2016 Fiat 500e
2013 KIA Ceed SW

Musim rict, ze mi ty ceny prijdou pomerne vysoko, ja v 2018 dal za rok stare S75D (facelift, AP2.0 hardware) necele 2M (80kEUR). Plus teda aktivace autopilota. Ale je fakt, ze uz ty ceny rok nesleduju, tak mozna stouply obecne. Taky u ani jednoho nevidim napsany Autopilot, to znamena dalsich 150 tisic, pokud chces adaptivni tempomat (bez AP je tam jen obycejny - drzeni rychlosti). Pokud se u AP1 auta da vubec jeste aktivovat.

Kdyby te to zajimalo, muzu najit toho prodejce (u Mnichova), kde jsem kupoval, zadne problemy jsem s nim nemel a elektro aut tam mel vic (hlavne Tesly a BMW i3).

EDIT: Tady je ten prodejce: Automobile & Mehr, koukam, ze ty ceny za 2015 auto fakt takove jsou...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Teď budu vypadat asi jak vyvoraná myš, ale on Model S standardně neumí adaptivní tempomat? Adaptivní tempomat a držení v pruzích jsem vždy považoval tak nějak za standard u téměř každého jen trochu dražšího auta... nepotřebuji automatické řízení z bodu A do bodu B, bohatě mi stačí tyhle dvě funkce, a i to jen pro případ, že pojedu po dálnici a na okamžik mi zakolísá pozornost. No... tak tohle jsem netušil, to budu muset zahrnout do kritérií... Díky!

---

2016 Fiat 500e
2013 KIA Ceed SW

Bohuzel ne. Taky me to neprijemne prekvapilo (ja jsem si AP stejne planoval koupit, bez toho je prece jen Tesla polovicni ;), takze jsem to nebral jako zasadni problem). Ale souhlas, auto za 2.5M+ nove by alespon zakladni adaptivni tempomat mit mohlo i bez priplatku...
Myslim, ze v zakladu krome udrzovani rychlosti funguje jeste varovani pri vyjeti z pruhu (vibrace do volantu) a (alespon u AP1) automaticka dalkova svetla.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak to je fakt zrada... Co tedy mám hledat a na co se ptát? AP1? Nebo AP2?
A docela hokej mám i v těch faceliftech. Měl jsem za to, že nový facelift se dělal zhruba od konce roku 2016, ale našel jsem už i kousky z roku 2015, co ho měly taky. To samé nový interiér (přihrádky mezi předními sedadly a čtvercatá sedadla). starší modely mě zajímají nejenom kvůli ceně, ale i kvůli možnosti superchargeru zdarma...

Tak pak tu mám ještě tenhle kousek:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-s/18339672

---

2016 Fiat 500e
2013 KIA Ceed SW

Pokud uvazujes o AP, tak bych urcite hledal auto s AP2.0 HW (tri kamery za celnim sklem). S AP1 (jedna kamera) nebudou fungovat veci, ktere potrebuji bocni kamery (treba zmena pruhu nebo Nav on AP). AP2.5 (umoznuje navic treba dashcam) se ti nejspis za rozumnou cenu najit nepodari, ty zacaly nekdy na podzim 2017.
Ja facelift videl poprve nazivo v Norsku na dovolene (2016), ale zavadely se nekdy kolem konce roku, tak se mozna daji najit 2015 facelift i v Evrope. Tohle je nevyhoda Tesly (postupne zavadeni veci), ze neni spolehlive mapovani roku vyroby na vybavu. Ad Sch, ja ho treba mam u auta z 2017, oni to nekolikrat odstranili a zase vratili. Take to se chce fakt ptat. Ale vetsinou to v inzeratu napsane bylo (bacha, jeden cas to bylo jen na prvniho majitele).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No, co se AP týká, tak mě fakt bohatě stačí adaptivní tempomat a udržování v jízdním pruhu. Změnu pruhů, Nav on AP ani dashcam mě v tuto chvíli nijak zvlášť nezajímají (ale neříkám, že jakmile si člověk zvykne na auto jako takové, nezačnu pochopitelně chtít zase lepší a lepší, že?).

Mimochodem, díval jsem se na ty inzeráty, co jsem posílal předtím, a oba mají v seznamu výbavy vypsaný adaptivní tempomat... chovám proto naději, že to třeba nějakého základního AP má, jen to fosilního bazaristu nějak nenapadlo zmínit, protože on přece prodává dýzly a o EV, potažmo Tesle, nic neví :-).

Ten SCH si hádám budu moct ověřit prostřednictvím účtu, jak jsi psal v jedné z prvních odpovědí tady v threadu.

---

2016 Fiat 500e
2013 KIA Ceed SW

Adaptivni tempomat, mozne to je, pokud budes zkoumat nejak bliz, dej vedet.
Sch - jinde jsem to nevidel (ani v aute, ale muzu se plest, kdyztak me nekdo opravte), ja tam mam (v "Manage"):

Supercharging
You have free, unlimited Supercharging for your current Tesla. If you choose to sell your current Tesla, free Supercharging will transfer to the next owner. Read our Supercharging terms.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak myslím, že jsem záhadu kolem AP tak nějak vyřešil:
https://teslabros.com/differences-between-autopilot-1-2-and-2-5/

S Tím SCH, je to asi tak, že kdo má auto objednané před 15.1.2017, má lifetime unlimited SCH. Všechny ostatní do tuším října 2018 měly jednu dobu příděl 400 kWh ročně, ale tam se ty podmínky nějak měnily. A pokud jsem se nespletl úplně, tak nově prodávané už nemají nic... ale připouštím, že zrovna u funglovek jsem po tom až tolik nepátral.

Jako mezi námi - já to budu stejně povětšinou nabíjet přes noc doma a zas tolik, abych musel nabíjet celou baterii, s tím běžně stejně nenajedu... ale například na dovolenou je SCH perfektní.

---

2016 Fiat 500e
2013 KIA Ceed SW

Pánové, všechny Tesly mají adaptivní tempomat, hlídání jízdy v pruzích atd v základu už někdy od února. Základní autopilot je už v ceně a připlácí se jenom za FSD (Navigate on Autopilot na dálnicích, Summon, Autopark, Auto Change Lane a do konce roku ještě přibude automatická navigace ve městech, včetně reagování na semafory).

A vsiml sis, ze se tu diskutuje koupe auta z roku 2015? Jen pro jistotu ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Nevšiml :D

To jo, u nových samozřejmě ano... my se ale bavíme o bazarových eSkách. Co píšeš, to vím, ale obecně vzato je od Tesly sympatické, že příplatek za dodatečnou aktivaci pokročilého AP je stejný, jako když si ho člověk nechá dát rovnou do výroby (což ještě pár měsíců zpátky tak nebylo). Akorát jak říkám - teď tu rozebíráme bazarové kusy.

---

2016 Fiat 500e
2013 KIA Ceed SW

Nie len ne TM3 ale aj na ostatných modeloch sa niečo udialo, lebo na mojej 75ke mi na krátko vyletel nabíjací výkon na 108kW. To som ešte zatiaľ nemal. Max. som doteraz videl 99kW. Na SC chodím veľmi sporadicky.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltický ohrev vody, 72tis. km v TMS

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To je slušný, 75 % baterie (5-80 %) za 30 minut, tedy 125 km EPA za 10 minut.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

Skvelá správa len tak ďalej Tesla King

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon