Tesla Model 3 stojí v Jižní Koreji v přepočtu jen něco přes půl milionu korun

Elektromobil Tesla Model 3 začal pronikat kromě Číny také do dalších částí Asie. V Jižní Koreji má neuvěřitelnou cenovku!

Pro nabíjení elektromobilů Tesla je v Jižní Koreji připraveno 22 nabíjecích stanic Tesla Supercharger a dalších 172 Destination Chargerů.
foto: Tesla

Tesla Model 3 je od nedávna oficiálně ke koupi také v Jižní Koreji. Díky štědrým vládním a provinčním dotacím, které mohou v přepočtu dosáhnout až 490 000 Kč je tam možné Model 3 pořídit už za v přepočtu 605 000 Kč.

Ještě donedávna byla Jižní Korea elektromobily téměř nepolíbená. Bylo to dáno především slabou domácí výrobou, protože místnímu automobilovému trhu – prodá se tam milion nových aut ročně – vládne koncern Hyundai.

S nástupem elektromobilů jako Hyundai Kona Electric či Kia e-Niro a zavedením štědrých dotací se ale jihokorejský elektromobilní trh konečně začal vzmáhat.

Mezi lednem a dubnem 2019 se v Jižní Koreji prodalo 10 091 elektromobilů. Nejprodávanějšími modely byly právě Hyundai Kona Electric a Kia Niro EV. Na třetím místě je Chevrolet Bolt, který právě v Jižní Koreji vyrábí pro GM společnost LG.

První dodávky elektromobilů Tesla Model 3 koncovým zákazníkům v Jižní Koreji by měly proběhnout v posledním čtvrtletí letošního roku.

67 Comments on “Tesla Model 3 stojí v Jižní Koreji v přepočtu jen něco přes půl milionu korun”

  1. Ceny z Japonsku jsou v jenech následující:
    Standard range

    Ceny z Japonsku jsou v jenech následující:

    Standard range plus 5,110,000
    Long range 6,552,000
    Performance 7,032,000

    Příplatek za barvu 94,000 (kromě bílé)
    Full self driving 753,000

    Ihned nutno zacálovat 300,000

    Pokud jsem pochopil správně, jsou to ceny s daní.
    Pak jsou ještě nějaké státní a místní dotace ale to myslím neudělá víc než 400,000 jenů. Ale nemám sílu to teď hledat.

    K dostání by podle webu měly bejt od října. Jsem zvědavej nakolik se tu budou prodávat. S a X jsou mimo Tokio téměř neviditelné. TM 3 je přeci jen o dost levnější, tak si to snad někdo koupí.

    1. A to si ještě vezměte, že v roce 2016 byla průměrná
      A to si ještě vezměte, že v roce 2016 byla průměrná mzda v Japonsku přes 91 000,- Kč. Určitě mají všechno dražší, jídlo, bydlení, energie atd…
      Nevím jak moc se to za ty tři roky změnilo, ale tipuji, že to bude plus mínus stejné. V ČR potřebujete na pořízení TM3 cca 40 průměrných platů. Pokud jsou ty ceny správně, tak v JAP stojí TM3 nějakých 240 000,- kč to by tedy znamenalo něco okolo tří průměrných měsíčních platů?
      Tak se ptám, nechybí Vám tam u těch čísel jedna nula?

      https://www.finance.cz/zpravy/finance/465501-oecd-kde-je-prumerna-mzda-vyssi-nez-100-000-kc/

          1. Teď jo, protože tady jsem udělal chybu faktickou a když
            Teď jo, protože tady jsem udělal chybu faktickou a když udělám chybu tak se omluvím, na tom nic špatného nevidím, ale mít jiný názor NENÍ chyba. Koukal jsem se na kurz který je 21,83, ale ne za jeden JEN ale za 100, a v tom mám tu chybu.

      1. Ceny v Jenech si vydělte 5 a máte cca ceny v korunách.
        A

        Ceny v Jenech si vydělte 5 a máte cca ceny v korunách.

        A pak si taky najděte kolik v Japonsku stojí bydlení, jídlo, doprava a služby. Japonsko je drahá země.

        Není náhodou že třeba průměrný japonský byt má cca 55m2. Např. plechovka piva Asahi v běžném obchodě 350JPY. V hospodě pivo 500-700JPY. Vtipný byl při mé loňské návštěvě nákup zeleniny. Ženě se např. paprika zdála docela drahá. U pokladny pak byla ještě dražší, protože vystavená cena nebyla za kilo, ale za kus :). Doprava např. vlak Osaka-Kyoto (50km) – 560JPY.
        Ano, elektronika tam často stojí méně.

        1. Kdyz jsem tam byl pred par lety na sluzebce, tak mi to jidlo
          Kdyz jsem tam byl pred par lety na sluzebce, tak mi to jidlo az tak drahe neprislo (teda to, co jsem dokazal koupit/objednat – ruzne polevky, nudle, obyc sushi…), o lepsich restauracich mluvit nemuzu, tam nebyly v latince ani ty ceny.

          1. V letech 2005-2011 jsem dohromady strávil v Osace 1,5 roku
            V letech 2005-2011 jsem dohromady strávil v Osace 1,5 roku během kterých jsem zkoušel různé strategie stravování. Dá se tam jíst za relativně málo, což je pořád za víc než utratíme u nás, ale musíte vědět kde a co koupit a dost se vám zůží výběr. Pokud budete jíst jídlo na stejné úrovni co u nás, tak to bude stát nejméně 2x tolik. Je pravda že všechno jídlo je kvalitní.

            Nudle (Ramen,Udon) v jídelnách (či jak to nazvat) stojí 600-1000 JPY, což je paradoxně stejné či levnější než u nás, ale zrovna nudle jsou v ČR dražší, protože to je specialita. Polední menu bude stát kolem 1000JPY. Večerní návštěva restaurace vás přijde na minimálně 500Kč, ale klidně i na násobek. Když jsme zkusili loni yakiniku (gril) trochu lepší kvality v centru Osaky tak jedno pivo plus střední menu znamenalo 10 000 JPY za dvě osoby.

  2. off
    Tesla zrušila objednávku německé půjčovny NEXTMOVE

    off

    Tesla zrušila objednávku německé půjčovny NEXTMOVE na 85 kusů TM3 za 5 mil. eur, která po zkušenostech s prvními 15ti vozy požadovala lepší kvalitu výrobků i servisu.
    https://electrek.co/2019/08/16/tesla-loses-model-3-order-rental-company-service-quality-issues/

    Nextmove je největsí německá půjčova EV, ma 10 poboček a flotilu 370 vozů.
    Mají největší flotilu vozů Tesla a s Teslou spolupracujou už od roku 2015.

      1. jj, automobilove dno to bude jistojiste, kdyz i pres tu
        jj, automobilove dno to bude jistojiste, kdyz i pres tu mizernou kvalitu chteli objednat dalsich 100ks 😀 Hodne spatna zprava je to pro vsechny ostatni automobilky, kdyz chce zakaznik i nizzsi kvalitu zpracovani nez ty jejich paradni evrposke kousky, ktere svet jeste nevidel 😀

    1. Koukal jsem na to video od nich a jen jedna ze čtyř byla v
      Koukal jsem na to video od nich a jen jedna ze čtyř byla v pohodě. Jinak to byla hlavně barva a slícování, jedno slušně zdeformovaný kolo, pak dost nepochopitelná bota, že dorazilo auto pro USA (takže nejspíš bez možnosti připojit na evropský SC) a jednu museli nechat odtáhnout po ujetých asi 200 km. I přesto že to byly auta vyrobený v tom nejhektičtějším období, tak tohle dost podělali, no snad se z toho poučej.

              1. Číňani jsou pečlivý jen když na ně někdo cizí a
                Číňani jsou pečlivý jen když na ně někdo cizí a důsledný dohlíží. Co já už zažil výrobků z nerezové oceli co rezla, výrobků pro kontakt s teplem které si při kontaktu s teplem roztavili atd. Pečlivost fakt není jejich přirozená vlastnost.

          1. Podle vnitřních informací z Mercedesu to tak opravdu
            Podle vnitřních informací z Mercedesu to tak opravdu vypadá. Ale trochu nám teslovatí co se termínů týče. Zatímco dealery pérovali už loni, aby do letošního jara měli komplet elektrickou infrastrukturu a běda jak ne, tak auto mělo být na jaře, pak v létě, nyní snad na podzim…. To je třeba důvod, proč za autosalonem v Ostravě stojí hezká nová rychlonabíječka od PRE. Ale příděl EQC pro ČR je už dealery rozebrán a prakticky prodán. Má jít o pár desítek kusů.

                1. Při této rychlosti dokáže Soul s 30 kWh baterií ujet 250
                  Při této rychlosti dokáže Soul s 30 kWh baterií ujet 250 km jen pro porovnání.

                2. To je ten nový? Dnes som išiel chvílu za ním, vyzerá
                  To je ten nový? Dnes som išiel chvílu za ním, vyzerá dosť dobre.

                3. To je ten původní, nový 64kWh dá tak přes 500 km.
                  To je ten původní, nový 64kWh dá tak přes 500 km.

                1. Třeba ne, třeba jo. Uvidíme.
                  Třeba ne, třeba jo. Uvidíme.

                2. Když já nevím, já myslím že tyhle mastodonti s vysokou
                  Když já nevím, já myslím že tyhle mastodonti s vysokou spotřebou budou v budoucnu překonaný. Zajímavé budou auta, který najedou na 40 kWh baterku 800 km.

                3. Já si zase myslím, že se pletete. Ale třeba ne…
                  Já si zase myslím, že se pletete. Ale třeba ne…

                4. Každopádně já nechci jezdit za 4 Kč za km jako jezdí s
                  Každopádně já nechci jezdit za 4 Kč za km jako jezdí s eTronem v Německu.

                5. Při nabíjení doma nebo na cestách? Protože třeba
                  Při nabíjení doma nebo na cestách? Protože třeba domácí tarif od EnBW je 0,30 eur/kWh a to je bez EV. Zákazníci s elektromobilem budou mít jistě lepší tarif.

                6. Při nabíjení na cestách. Nemyslím si že eTron je
                  Při nabíjení na cestách. Nemyslím si že eTron je ideální auto do města.

                7. Tak na cestách pak Ionity, u tak velké baterky se to
                  Tak na cestách pak Ionity, u tak velké baterky se to vyplatí. Pokud člověk nabije 10-80%, to je nějakých cca. 55 kWh, tak pak má při ceně nabití 8 eur cenu za kWh 0,15 eur, což je super.

                8. Jenže Ionity zase tolik není a už se nebavím o našem
                  Jenže Ionity zase tolik není a už se nebavím o našem východním regionu.

                9. Ale psak jste o ježdění s eTronem v Německu a o ceně za
                  Ale psak jste o ježdění s eTronem v Německu a o ceně za km tam. A tam těch Ionity stanic je už celkem dost a stále rostou.

                10. Jasně, v konečné fázi jich bude hodně, stejně jako
                  Jasně, v konečné fázi jich bude hodně, stejně jako Superchargerů, i u nás bude asi 5 stanic. Každopádně ta cena je dlouhodobě neudržitelná, stačí se podívat, za kolik se běžně v Německu nabíjí, tedy 10-15 Kč/kWh je běžná cena. Při spotřebě eTronu kolem 30 kWh je to jednoduchý výpočet.

                11. Ano, zřejmě i Ionity upraví cenu dle konkurence, ale dnes
                  Ano, zřejmě i Ionity upraví cenu dle konkurence, ale dnes je situace taková jaká je, takže majiteé EV s velkou baterkou si to zatím mohou užívat, stejně jako třeba u nás paušál u ČEZ.

                  Co jsem koukal, tak ceny jsou těch 40-60 centů za kWh, nejdražší asi Fastned, ale zase je to 150 kW.

                12. Jak dlouho asi ta dotovana Ionity cena vydrzi…
                  Jak dlouho asi ta dotovana Ionity cena vydrzi…

      1. Jaký tlak? Tesla dodala šméčko a postavila se zády k
        Jaký tlak? Tesla dodala šméčko a postavila se zády k řešení průšvihu = přišla o kšeft. Předpokládám, že to bylo soutěžené, tak by bylo zajímavé vědět i pozadí, zda bude po firmě žádat kompenzaci, že musí objednat jinde a bude tam časový skluz.

        1. Jakože vypsali soutěž na sedan s dojezdem 500km a
          Jakože vypsali soutěž na sedan s dojezdem 500km a přihlásila se spousta výrobců a teď němčour bude sedany objednávat jinde? :))) fakt sranda. Prostě obyčejná objednávka a výrobce ji zrušil, protože není schopen s takovými požadavky auta dodávat, to je celé, zatáhla se opona a světla zhasla, žádný další dějství nebude.

Napsat komentář