Tesla Model 3: spotřeba a dojezd na dálnici, dovádění ve sněhu i voda v kufru

Elektromobil Tesla Model 3 byl oficiálně schválen k prodeji v Evropě a už je na cestě. Podívejte se na pár videí, které mimo jiné potvrzují výbornou spotřebu a dojezd na dálnici.

Tesla Model 3 se v Evropě začne prodávat a dodávat na přelomu února a března 2019.
foto: Tesla

Bjørn Nyland je postava, kterou není potřeba představovat. Aktuálně si vypůjčil elektromobil Tesla Model 3 Performance a podrobil ho nelítostnému testu spotřeby a dojezdu.

Auto bylo vybaveno standardními 20″ pneumatikami. Při průměrné rychlosti 96 km/h (běžné na amerických dálnicích) dosáhl Bjørn dojezdu (450-480 km) na jedno nabití. Verze Performance elektromobilů Tesla přitom mají o něco vyšší spotřebu, než běžné verze.

Taktéž Tesla Model 3 Performance se pěkně vyznamenala v novém sněhovém driftovacím videu.

Abychom však na auto měli objektivní náhled, je nutné mu přiznat i několik „zimních“ nedostatků. Jak vyřešit tři nejpalčivější se můžete podívat na následujícím videu.

V tomhle videu je zase jasně vidět, že kufr elektromobilu Tesla Model 3 není dobré otevírat v dešti. Tohle asi žádný over-the-air update nevyřeší.

A nakonec možná ta nejlepší zpráva: elektromobil Tesla Model 3 byl oficiálně homologován nizozemským silničním úřadem RDW. Prodej auta v , Švýcarsku a Norsku tak může oficiálně začít. Nákladní loď Glovis Captain s první várkou 3000 kusů elektromobilu Tesla Model 3 nedávno dorazila do Panamského průplavu, druhá se stejným nákladem aktuálně vyplula (Glovis Cosmos).

Z předběžných dat to vypadá, že v Evropě má Tesla už přes 16 000 potvrzených objednávek na Model 3. Skoro 5000 jen v Norsku, dalších 3000 v Německu.

InsideEVs, Electrek.co

67 Comments on “Tesla Model 3: spotřeba a dojezd na dálnici, dovádění ve sněhu i voda v kufru”

  1. Bjorn je trouba – vazne. Z jeho testu si clovek muze udelat
    Bjorn je trouba – vazne. Z jeho testu si clovek muze udelat obrazek – je to jakoby zadne nedelal. Vazne. Videl jsem sice jen 2 videa, ale jeho metody bych testovanim nenazyval. Ano natocil na dane tema videii rozhodne vice nez ja, nicmene srovnavaci metodika hodne pokulhava , resp uplne chybi. Je mi fuk, zda TM3 vysla jako nejlepsi, nejhorsi a nebo na 2. miste z 50. Bjorn je salat.

    1. Bjorn je sice trochu rozmazlenej fracek, ale nadšení pro EV
      Bjorn je sice trochu rozmazlenej fracek, ale nadšení pro EV a snaha o alespoň částečnou objektivitu se mu upřít nedá.

      Když vidím jeho zmalovanou manželku a „psa“, chce se mi zvracet, ale to je spíš můj problém, než jeho.

      1. No když to vezmu dle poučky podle sebe soudím tebe, tak
        No když to vezmu dle poučky podle sebe soudím tebe, tak bych se nedivil, kdybys byl taky rozmazlenej fracek :))) Manželku má moc pěknou a to že je zmalovaná mi neva a ten psík mi k ní sedí úplně. Oba jsou takový tintítka.
        Pepo tak mu tolik nezáviď :-)))
        Von je fakt magor. Ten musí mít uplně placatou prdel z toho ježdění nesmyslnej vzdáleností.

        1. Tak to se hodně pletete. 😀
          Tesla loni prodala 245 240

          Tak to se hodně pletete. 😀
          Tesla loni prodala 245 240 vozů. Drtivou většinu (80,6 %) z toho v USA.
          A pak, vzhledem k tomu, jak velká automobilka Audi je (1 812 500 prodaných vozů v roce 2018) resp. VW Group (10 834 000 vozů) – kapacita je sdílená a může využívat všechny továrny koncernu a taky to dělá. A taky vzhledem k tomu, kolik zkušeností má VW (81 let od založení, Škoda 123 let, Audi 108 let) jsou to naprosto směšná a ostudná čísla oproti malé automobilce, které existuje jen 15 let.
          BTW: Co je běžný provoz koncernu?

      1. No to jo. Jenomže Audi (ani VW) není zcela závislý na
        No to jo. Jenomže Audi (ani VW) není zcela závislý na elektrických autech jako Tesla. Protože Audi a VW chrlí i spalovací auta, na kterých zatím vydělávají. S EV začínají a produkují jich tolik, kolik jin to dává ekonomický smysl. Jsou v jiné situaci než Tesla, není důvod hned chrlit staisíce EV ročně… teda, z jejich pohledu.

        1. Pane, nikoho nezajímají jejich „ekonomické“ důvody –
          Pane, nikoho nezajímají jejich „ekonomické“ důvody – rozuměj výmluvy proč to nejde.
          Nokia měla taky své „ekonomické“ „důvody“.
          Kodak měl taky své „ekonomické“ důvody, proč nemůže dělat ve velké míře digitální foťáky. Přitom je paradox, že právě Kodak digitální foťák vymyslel.
          GM měla před světovou krizí své „důvody“.
          Atd.. Těch příkladů jsou desítky.
          Nenechte se napálit na jejich řeči a jejich výmluvy. A nepapouškujte to, co vypouštějí oni do médií – pokud tedy nechcete být k smíchu stejně, jako oni.

          1. Ekonomické důvody zajímajé je a jejich akcionáře,
            Ekonomické důvody zajímajé je a jejich akcionáře, samozřejmě. Tak co je nutí vyrábět kvanta EV, zkuste říct, jaký by měli důvod? 🙂

            Opakuji, zatím nemají důvod chrlit kvanta elektrických aut, nebo si myslíte, že teď z roka na rok přejdou automobilky ze spalováků hned na EV? Naivita. Připraveni jsou, technologie mají a když jim to bude dávat smysl, budou ty EV vyrábět a prodávat ve velkém. Zatím to smysl nedává. Nejenom z jejích pohledu, ale ani z pohledu zákazníka, spalovák je pořád víc žádaný než čistý EV.

            PS:
            A pokud se elektromobilita ukáže jako správný směr, tak ano, ten kdo to nezvládne, skončí jako Nokia nebo Kodak. Ale to nemá nic společného s tím, že zatím (dnes) nejsou velké automobilky nuceny najednou přejít na EV.

            1. Jakápak kvanta? 0,5 % jsou kvanta? Nenechte se vysmát. I
              Jakápak kvanta? 0,5 % jsou kvanta? Nenechte se vysmát. I kdyby současnou produkci zvýšili 10x, pořád to bude jen směšných 5 %. V celkových nákladech je to asi jako když si jdete koupit 3 rohlíky k svačině. Tak mi tady netvrďte něco o ekonomických důvodech.
              Máte zvláštní logiku. Když to bude dávat smysl… spalovák je více žádaný…pokud se elektro mobilita ukáže jako správný směr…
              Podle toho zjevně předpokládáte, že něco (asi bůh) elektro auta samo vymyslí, začne produkovat ve větších počtech, ukáže lidem že je lepší
              a žádanější než spalovák…
              Ne, vůbec to nebudou muset udělat samy automobilky. Ty budou jen čekat, až to za ně někdo jiný všechno udělá a oni pak naskočí do rozjetého vlaku a stanou se lídrem trhu a tedy začnou prodávat miliony a miliony EVs. 😀
              Máte pravdu, on to za ně někdo vymyslí, ukáže lidem, že je to lepší, než spalovák a oni to pak začnou chtít a kupovat ve velkých počtech…
              Jen s tím rozdílem, že do vlaku už nenaskočí a miliony vozů bude místo nich prodávat někdo jiný. Stejně, jako si to myslela Nokia.
              Takže jaký důvod mají automobilky vyrábět EV ve větších počtech už teď, i když je to pro ně prodělečné?
              Protože kdo chvíli stál, již stojí opodál. A ve skutečnosti protože nechtěli teď něco málo prodělat, tak pak díky tomu vyčkávání ztratí postavení na trhu a desítky miliard.

              1. Jasně… vy to víte určitě líp, co by taková automobilka
                Jasně… vy to víte určitě líp, co by taková automobilka měla dělat, jaká auta a v jakých počtech vyrábět. Vás je tady škoda 🙂

                Já si myslím, že to ta automobilka (VW, Audi, Porsche, Toyota a jiné) umí lépe posoudit než vy a to, že zatím moc EV nevyrábí je z jejich strany záměr, který ale neznamená, že jsou to hlupáci. Znamená to, že to pro ně ZATÍM nemá moc význam. To je můj názor a v budoucnu se uvidí kdo bude profitovat a kdo bude stát opodál.

                1. To neříkám já, to říká každý, kdo se tím trochu
                  To neříkám já, to říká každý, kdo se tím trochu zabývá. Ale pěkný pokus. 😀

                2. No… pokud si vzpomínám, tak třeba Toyota má k EV taky
                  No… pokud si vzpomínám, tak třeba Toyota má k EV taky zatím rezervovaný postoj a nemám pocit, že by to byla firma, která se „tím nezabývá“ a která by chtěla jít dobrovolně „od válu“ svou nečinností v oblasti elektromobility. Uvidíme, čas ukáže.

                3. Toyota? Vážně? Je vidět, že o tom nic nevíte a nemá
                  Toyota? Vážně? Je vidět, že o tom nic nevíte a nemá smysl se s vámi o tom bavit.
                  Toyota až do teď měla hlavu v zadku. Nenechte se mýlit tím, že byla největší v Hybridech. Ale to už je skoro 20 let, co byl Prius NĚCO VELKÉHO. A ty jejich směšné pokusy s vodíkem? Jen marketingové řeči pro lidi, jako jste vy, ale auta žádná.
                  Až teď oznámili spolupráci s Panasonic na baterkách. Do té doby striktně elektro auta odmítali.

                4. No vždyť ano, tak jsem to myslel. Toyota doteď EV
                  No vždyť ano, tak jsem to myslel. Toyota doteď EV nevyráběla (pokud teda nepočítáme pokus s RAV4 na el.), protože to pro ni nedávalo smysl. Má hybridy, o ty je zájem a zároveň jsou to i „eko“ auta, které s přehledem plní normy. A tak je to v pořádku.

                  Teď si koupí baterkárny od Panasonicu (a taky vlastním vývojem baterek) připravuje půdu pro vstup na EV trh. Ale je to tak, jak jsem psal, doteď nebyl absolutně důvod a i teď nemá smysl z jejich strany se do toho vrhnout po hlavě. Myslím, že správný přístup a čas to ukáže.

                5. Presne tak, ale tady na foru se nezavdecite. Cela petina jiz
                  Presne tak, ale tady na foru se nezavdecite. Cela petina jiz registrovanych (ne nove registrace) aut v Japonsku je uz hybridnich (krome miniaut kterych je asi polovina z celkoveho poctu). A vsechny ty hybridy maji o dost nizsi spotrebu nez spalovaky. Presne o tolik min smrdi a o tolik min vyfukuji sracek. Hybrid opravdu v Japonsku enni uz nic extra, klidne i pulka aut na parkovisti jsou hybridy. Vsechny hybridy co Toyota vyrobila jsou v podstate castecna EV, takze zkusenosti jiste maji. Navic delaji plugin hybrida kteri jako plnohodnotne EV uz jezdit umi. Fanda vodiku nejsem ale jejich Miraj uz je tady v Japonsku take jednou za par dni k videni. Vedle u sousedu s nim syn parkuje celkem casto.

                6. Máte u sousedů bombu? To bych přemýšlel o stěhování )))
                  Máte u sousedů bombu? To bych přemýšlel o stěhování )))

                7. To není tak jednoduché, když mají sousedi jeho syna 😀
                  To není tak jednoduché, když mají sousedi jeho syna 😀

                8. Jo aha. Jeho syn má vodíkáč a pro jistotu ho parkuje u
                  Jo aha. Jeho syn má vodíkáč a pro jistotu ho parkuje u sousedů. Tak mu řeknete, ať to raději přeparkuje do vedlejší ulice.

                9. Ty smesne pokusy uz tady docela bezne potkavam na ulici. A
                  Ty smesne pokusy uz tady docela bezne potkavam na ulici. A vubec smesne mi to neprijde. Ale tady je kazdy expert no….

                10. A i diky tem hybridum to tu tak silene nesmrdi jako treba v
                  A i diky tem hybridum to tu tak silene nesmrdi jako treba v Praze kde je smrad z nafty fakt cejtit. Jinak ja sam jsem pro EV radsi nez vodik ale nemuzeme bejt nekriticky, to pak pusobi komicky. Strasne lidi si nekoupi ani hybrida protoze se jim to ciste ekonomicky nevyplati. A vy myslite ze nekdo takovej da za Teslu jeden a pul mega??? Oni ani ti lide tolik penez nemaji.

            2. A než uznají, že už je vhodné přejít na ev tak tu
              A než uznají, že už je vhodné přejít na ev tak tu budeme zaplaveni ev z Asie, kde s nimi budou mít mnohaleté zkušenosti. A hlavně až jim tyhle trhy odpadnou, protože tam po spalováku za chvíli nikdo neštěkne, tak se budou drbat na hlavě jako v tom zmíněném Kodaku. Zabednění evropané lačnící po smrádku z výfuku je neuživí.

                1. Moje přání je aby tu roli hráli co největší. Jinak je
                  Moje přání je aby tu roli hráli co největší. Jinak je ta naše socialistická Evropa fakt v háji.

                2. Ano, s tím se dá souhlasit.
                  Ano, s tím se dá souhlasit.

          2. Ehm, a ty delas to, za co ti nekdo zaplati (idealne vic, nez
            Ehm, a ty delas to, za co ti nekdo zaplati (idealne vic, nez byly naklady)? Nebo se zivis pranou a delas zadarmo radost detem nekde v nejake africke zemi?

            EDIT: Pokud se ti nelibi kam a jak to Audi vede, mas moznost. Kup kontrolni balik akcii a zmen to.

            1. Ehm, a vy jakou máte školu? Nebo vaše děti? Taky jim
              Ehm, a vy jakou máte školu? Nebo vaše děti? Taky jim říkáte, Pepíčku neuč se, protože ti za to dalších pět let nikdo nezaplatí. Jdi radši už v patnácti dělat na stavbu a vyděláš si hned. Tomu se říká investice, pane! Sice 5 let studujete a nemáte ani korunu, ale pak na tom dalších 40 let vyděláváte.
              Audi? Mně je Audi úplně u zadele. Ať si klidně vyrábí dál spalováky. Ale řekneme si za deset let, jak to dopadlo. 😀

              1. Me vzdelani me zivi celkem dobre, diky za optani
                Me vzdelani me zivi celkem dobre, diky za optani (informatika@matfyz). Dokonce i tim autickem na baterky si muzu jezdit 😉 Az nebude, budu delat neco jineho. Ale jsem si vcelku jisty, ze pocitace jeste par let programatory potrebovat budou.

                Audi dneska dobre zivi spalovaky a EV evidentne „studuji“ (pripravuji se na budoucnost), jen v nich prozatim nevidi dostatecne zajimavy zdroj prijmu (o tom kdy a jestli ta budoucnost nastane fakt nerozhoduji nejake vykriky kohokoliv na diskuznich forech).

                EDIT: ostatne za me v prvnich letech skoly taky byl zajimavejsi prijem jit tahat palety do Makra nez zkouset najit programatorskou praci.

    1. Kez to neni pravda. Prave z dilen VW jdou jedny srance za
      Kez to neni pravda. Prave z dilen VW jdou jedny srance za druhymi. Jestli venuji kompletaci vozu <2min - tak a) je to logicky nesmysl b) je to nesmysl 😉 c) zbozne prani

      2x Trabant jedno Audi neudela a takzez 2x Audi nenahradi jednu Teslu.

      L.A.

      1. Kde ctete ze venuji kompletaci vozu 2 minuty? Jinak bezna
        Kde ctete ze venuji kompletaci vozu 2 minuty? Jinak bezna rychlost linek v automotive (ktere odpovida pak i mnozstvi chrlenych aut) je jedno auto za 1-2 minuty… zpravidla jednodussi auta maji kratke takty kolem minuty (skoda, hyundai, VW), vetsi premiovky vetsinou trochu delsi…

    2. Ty jo, jestli vážně jedou 36 ks za hodinu, tak to asi
      Ty jo, jestli vážně jedou 36 ks za hodinu, tak to asi myslej vážně. Předpokládám, že se jede na tři směny, takže za den vyrobí 864 aut a za týden lehce přes 6000 kusů. To se mi zdá jako podezřele vysoké číslo, to by odpovídalo nebo dokonce převyšovalo výrobu Tesla Model 3. Kde by na to vzali baterky, kterých je do etronu potřeba o cca 30 % víc než do Modelu 3?

      1. Přesně tak, kde vezmu ty hromady baterek. Hned ze začatku
        Přesně tak, kde vezmu ty hromady baterek. Hned ze začatku museli zpozdit uvedení protože LG prostě nestíhalo. No možná to budou dělat jako Hjůndaj s Ionikem, vyroběj plechofky do foroty a vźdycky když dojde baterka tak honem smontujou dokupy a vítězoslavně předaj čekajícimu klientovi 😉

        1. já bych tomu i věřil, ale samozřejmě tři směny je
          já bych tomu i věřil, ale samozřejmě tři směny je blbost, přes tisíc týdně ale reálné je a baterky co tu pořád všichni řešíte? VW uzavřel objednávky na baterky v objemu pro 50 milionů aut, nikde se nepíše zda pouze pro čisté EV zřejmě ne a předpoklad je že odběr toho množství bude min. v průbehu následujících pěti let, ale i tak je obří zakázka pro dodavatele a zlatý důl, takže ti se pro takového zákazníka sakra snaží otáčet

  2. Tesla Model 3 Performance se pěkně vyznamenala v novém
    Tesla Model 3 Performance se pěkně vyznamenala v novém sněhovém driftovacím videu…

    To video asi chybí. Vidím jen jak se Tesla volně projíždí po lehce zasněžené ploše ale o nějakém dovádění ve sněhu a driftech nemůže být ani řeč

  3. 96kmh dálniční rychlost, no nevím, ve státech ok, ale
    96kmh dálniční rychlost, no nevím, ve státech ok, ale tady ? Doporučuji se podívat na tento test dojezdu, ano, sice při druhém rychlostním extrému (německá dálnice) ale co se týče výsledné průměrné rychlosti tak myslím že mnohem blíže rychlostem kterýma se po dálnici pohybujeme u nás – teslamotorsclub.com/tmc/threads/discharging-at-high-speed-100-mph.32873/

    1. Tak to je dobrej vtip! Průměrná cestovní rychlost na
      Tak to je dobrej vtip! Průměrná cestovní rychlost na české dálnici je 165 km/h? 😀
      Možná Vám přijde, že 130-96=34 je rovno 165-130=35. Ale není.
      1. Aerodynamický odpor je ve vyšší rychlosti 2x vyšší, takže spotřeba je spíš jako byste jel průměrně 200 km/h, ne 165 km/h.
      2. I když cestujete po dálnici 160 km/h, stejně se Vám do cesty pletou kamiony a pomalá vozidla, která odmítají uhnout a tak je výsledná průměrná rychlost tak těch 130 km/h. Když jedete jako Bjorn normálně 120-130 km/h, průměrná rychlost je těch 96 km/h. https://youtu.be/w4zjy6qxFBs?t=293 Ten člověk s Model S musel běžně jezdit přes 200 km/h, aby se dostal na průměr 165 km/h.
      3. Článek je o spotřebě Tesla Model 3, ne Model S, který má logicky větší spotřebu, když váží skoro o tunu víc, to dá rozum ne? 🙂

      1. Moje rec. Nesel jsem na to vedecky a ani jsem to nikdy
        Moje rec. Nesel jsem na to vedecky a ani jsem to nikdy nehledal v tabulkach, ale testoval pri dovolenych. Co taky celou cestu v aute delat, ze jo. ;o)

        Bezna cesta na dovo je nejmene 600km. Mam male deti a tak jezdim v noci, abych jel v klidu. Nestavim. Auto na nadrz dojede. I kdyz je skoro cela cesta po dalnici a dojezdy mimo dalnici, tak kdyz mam prumer 100km/h, tak jsem borec. Nechci platit tucne pokuty v zahranici, kde jsou dost stacionarni radary ale i tak mam na digi tachometru nastaveno 147km/h. Coz ale podle gps samozdrejme neni pravda. Realne je to cca 135-138km/h. Pak ale sjedete s z dalnice a prumer jde rychle dolu.

        Co se tyka toho odporu vzduchu, tak je to krasne videt na spotrebe. Staci jet do 120km/h a jedu temer zadarmo. Nejakych 5-6l/100km. Jakmile ale jedu tech 147km/h dle taho, tak jsem razem u 9 litru. tj. odpor se neumerne zvysuje s rychlosti.

Napsat komentář