Tesla Model 3 se 100kWh baterií a Model S nově s dojezdem 647 km

Elektromobil Tesla Model S Long Range Plus má nově certifikovaný EPA dojezd 647 km. Navíc se testuje Tesla Model 3 se 100 kWh baterií.

Elektromobil Tesla Model S ve verzi Long Range Plus nabízí nově dojezd až 647 km.
foto: Tesla

Tesla funguje jinak než staré automobilky a svá auta neustále vylepšuje. Díky tomu dosáhla u Tesla Model S významného snížení hmotnosti, zvýšení efektivity pohonných jednotek i lepší aerodynamiky kol. To vše vyústilo ve zvýšení dojezd u verze Long Range Plus na 402 mil neboli 647 km.

Navíc se aktuálně také objevil obrázek, na kterém je vidět konfigurace Tesla Model 3 se 100kWh baterií. Jde velmi pravděpodobně pouze o interní testovací prototyp.

I tak jde ale o zajímavý náznak toho, co by se mohlo chystat a velmi pravděpodobně i chystá. Nynější kapacita baterií Tesla Model 3 je 75 kWh. Se zvýšením u Modelu 3 bude ale muset nutně přijít i další zvýšení u vozů Model S/X.

Tesla ovšem neustále vylepšuje nejen svá auta, ale i bateriové články a celé baterie. Připravuje navíc své vlastní vylepšené články, které si chce sama vyrábět.

33 Comments on “Tesla Model 3 se 100kWh baterií a Model S nově s dojezdem 647 km”

        1. Určitě pro Čínu. Nicméně ty baterie, které se budou
          Určitě pro Čínu. Nicméně ty baterie, které se budou vyrábět v Číně, Tesla vyvinula společně s čínským CATLem. Nikdo přece netvrdí, že Tesla musí mít Panasonic napořád. I v té Gigafactory ve Fremontu může vyrábět baterie vyvinuté společně s CATLem.

          1. A proč by to dělali? Zaprvé výrobní linky na články
            A proč by to dělali? Zaprvé výrobní linky na články vlastní Panasonic a ti lidi co to vyrábí jsou taky zaměstnanci Panasonicu a ne Tesly (Tesla vyrábí moduly, packy, motory a podvozky). A zadruhé pro Teslu je určitě lepší diverzifikovat. Už jenom z politických důvodů. CATL bude vyrábět pro Čínu a Panasonic pro Fremont.

            Navíc nevím jak velký podíl má Tesla na těch LiFePO baterkách od CATLu, co od nich bude nakupovat.

            1. Těžko říci jak to bude. To se asi dozvíme na battery day.
              Těžko říci jak to bude. To se asi dozvíme na battery day. LiFePO4 zvládne 5000 cyklů a má levnější složení narozdíl od NCM s 1500 cykly. Pro Semi by se taková baterie hodila. Předpokládám, že když si bude vyrábět sám baterky, tak už zaměstnance a výrobní linky Panasonicu potřebovat nebude. Spíše bych to ale viděl na spolupráci s oběma firmami. NCM má zase výhodu v nižší hmotnosti.

              1. Pro semi by se taková baterka určitě nehodila, protože má
                Pro semi by se taková baterka určitě nehodila, protože má o dost nižší energetickou hustotu a náklaďák musí být co nejlehčí, protože má váhové omezení. A čím více váží náklaďák, tím méně můžeš vézt zboží. LiFePO se hodí právě pro menší auta jako je Model 3/Y. Přesně to, co budou vyrábět v Číně.

                Vyrábět si baterky bude. Na nových linkách. Jak dlouho myslíš, že jim bude trvat postavit nové linky pro půl miliónu aut ročně aby nahradili Panasonic? Navíc proč by to dělali a investovali miliardy do nových linek, když už mají linky u Panasonicu. To by byla ekonomická sebevražda. Navíc se vsadím, že odběr mají smluvně zavázaný.

                1. U toho Semi by záleželo jak ho bude zákazník používat.
                  U toho Semi by záleželo jak ho bude zákazník používat. Pokud bude jezdit dlouhé úseky, pak máte pravdu. Pokud se ale bude používat na pravidelnou dopravu na krátké vzdálenosti (třeba autodíly do automobilky), pak zase bude výhodnější mít menší baterku, která se bude často dobíjet a vydrží více nabíjecích cyklů. Nikdo neříká, že najednou nahradí všechny v současnosti vyráběné baterie. Současné baterkárny nezruší, ale co bude vyrábět v těch nových nevíme.

                2. A proto Tesla nabízí i variantu z kratším dojezdem, ale
                  A proto Tesla nabízí i variantu z kratším dojezdem, ale pořád si limitovaný vahou. Ono se to nezdá, ale ta baterka bude těžká jako prase (spíše stádo prasat). Pokud by použili tu co dávají do Modelu 3, tak by u modelu s větším dojezdem vážila asi 4 tuny. Jenom ta baterka bez samotného náklaďáku. A to má lepší energetickou hustotu než LiFePO z Číny.
                  Naštěstí se dá předpokládat, že ta baterka kterou Tesla vyvíjí by mohla být výrazně lepší, takže i lehčí a navíc by těch 5000 cyklů měla taky zvládnout.

                3. Co vím, tak Elon říkal, že bude kapacita baterie u Semi
                  Co vím, tak Elon říkal, že bude kapacita baterie u Semi variabilní. I třeba takový dojezd 150 km může být pro kamion v některých případech dostatečný. Stále si myslím, že na battery day pouze odhalí baterii, kterou vymysleli společně s CATlem a nic jiného.

                4. Pokud vím, tak mají být 2 velikosti s dojezdem 500 a 800
                  Pokud vím, tak mají být 2 velikosti s dojezdem 500 a 800 km.

                  Tesla hlavně vyvíjí vlastní niklové baterie, které si bude vyrábět sama. Možná na něčem spolupacuje i s CATLem.

              2. asi bude, lebo sa dohodli s Panasonic-om na ďalšie 3
                asi bude, lebo sa dohodli s Panasonic-om na ďalšie 3 roky
                https://www.nasdaq.com/articles/tesla-signs-three-year-pricing-deal-with-battery-cell-maker-panasonic-2020-06-16

                Ono aj keby si vyrábali sami nejaké články a v Číne brali od LG a CATL, tak stále budú mať podľa mňa málo.
                Tie autá „zožerú“ kvantum článkov a dosť často sa zabúda aj na powerwall/powerpack/megapack.

              1. No tak samozřejmě vyloučit „kachnu“ nelze, ale že by
                No tak samozřejmě vyloučit „kachnu“ nelze, ale že by servery jako Electrive, nebo Teslarati poštěli „Fake news“ mi přijde dost nepravděpodobné.

                https://www.electrive.com/2020/05/20/tesla-appears-to-be-gearing-with-v2g-capacities/

                https://www.teslarati.com/tesla-unlocks-vehicle-to-grid-abilities-bi-directional-charging-explained/

                A to že nějaký ač asi elektrotechnik natočí nějaké neautorizované video, no nevím nevím čemu víc NE/Věřit.
                Jako při vší úctě, na Youtube lze vidět videa rozmanitá včetně třeba i zaručených Perpetuum mobile.

                1. Při vší úctě bych věřil technikovi, který to rozebere
                  Při vší úctě bych věřil technikovi, který to rozebere a vysvětlí, než pisálkovi, který maximálně držel v Tesle volant 🙂 Každopádně v komentářích se objevují názory, že to je starý HW, takže si asi počkáme na zkušenosti uživatelů až k tomu připojí 3f cirkulárku a nařežou dříví 🙂

                2. Ta deska na videu je 2017, je mozne ze to je az od nejake
                  Ta deska na videu je 2017, je mozne ze to je az od nejake revize HW, jak tomu je u Tesly zvykem.
                  Ono koneckoncu je to taky vyvoj, kazda HW revize je trochu pokrok ..otazka jestli dopredu ci dozadu, ale pokrok tam je 🙂

                3. Bohužel internet je plný spekulací a dohadů. Viz
                  Bohužel internet je plný spekulací a dohadů. Viz například ta nová 100kWh baterka pro Model 3, která se ukázala jako Fake news.

Napsat komentář