Tesla Model 3: předvýrobní verze na novém 4K videu

Předvýrobní verzi elektromobilu Tesla Model 3 v bílé barvě se podařilo natočit ve 4K videu v Kalifornii.

Tesla Model 3 se začne vyrábět už letos. Zvládne ale Tesla Motors dostatečně rychle navyšovat výrobu?
foto: Electrek.co

Začátek výroby elektromobilu Tesla Model 3 je naplánován na červenec 2017. I podle stále častějších setkání s předvýrobními verzemi na kalifornských silnicích se zdá, že Tesla to v červenci skutečně zvládne.

Otázkou tak není zda se podaří stihnout výrobu, ale spíš zda se ji podaří škálovat. Elon Musk v minulosti řekl, že v roce 2018 bude Tesla vyrábět 500 000 aut.

54 Comments on “Tesla Model 3: předvýrobní verze na novém 4K videu”

  1. Pro ty, co doufali ve variantu s normalnim kufrem v
    Pro ty, co doufali ve variantu s normalnim kufrem v astronomicky kratke dobe (electrek):
    During a conference call with analysts following Tesla’s first quarter financial results, CEO Elon Musk said that the Model Y, Tesla’s upcoming all-electric crossover, will be coming in “2020” or “late 2019” at best.

    Cili prevedeno z Muskova casu na normalni 2021-2022 ;(

  2. Tak GM priznalo, ze bolt neni profitabilni a na kazdem kusu
    Tak GM priznalo, ze bolt neni profitabilni a na kazdem kusu prichazi o penize. Dementi. Jen debil by si koupil auto od dementu 🙂 Ale rikali, ze se chystaji na dalsi EV, ktery uz by profitabilni byt melo, cimz by se udajne stali 1. Automobilkou ktera to dokaze….Nissan?Tesla? To jim asi nic nerika. Stydel bych se vlastnit auto od takovych demagogu.

    1. Ona je Tesla v zelených číslech kde a kdy? Hlavně je v
      Ona je Tesla v zelených číslech kde a kdy? Hlavně je v zelených slibech a vizích…ekonomicky je to katastrofa, resp bublina, která nesmí splasknout…už jenom tím, že investuje nejištěné peníze…resp jištěné jen vizí…to už tu v minulosti bylo a nedopadlo to dobře…v důsledku to stálo nějakých 100 mil životů

        1. Doporučuji a) neurážet b) myslet: marže není zisk, zisk
          Doporučuji a) neurážet b) myslet: marže není zisk, zisk je zelené číslo…. Tesla sice marži má, ale nemá zisk a nemá čistou marži – sundat zelené brýle a myslet… náklady Tesly dlouhodobě převyšují příjmy (vůbec neřeším zisk) a další plány jsou stále finančně náročnější a přitom nedokázali dostat do plusu žádný dílčí stav…

          1. Laický dotaz, kdy se má začínají automobilka dostat do
            Laický dotaz, kdy se má začínají automobilka dostat do plusu nějaké ty „dílčí stavy“ a kdy se má dostat do plusu celá?
            Jaká jsou na to obvyklá kritéria a kdo je stanovil? Jak to vypadá v historickém porovnání s ostanímy začínajícími automobilkami či jinými ekonomicky podobnými firmami?

                1. Tesla má velkou šanci to dokázat, t.j. vytvořit po sto
                  Tesla má velkou šanci to dokázat, t.j. vytvořit po sto letech novou ziskovou automobilku. Resp. (ziskovou) energetickou společnost.

                2. Tys Yoda? Ty slovosled mluvit zmatený a navíc celý zelený.
                  Tys Yoda? Ty slovosled mluvit zmatený a navíc celý zelený.

            1. pro dojíždějící a zelenobrýlaře (pomalejší část
              pro dojíždějící a zelenobrýlaře (pomalejší část společnosti), dílčí stav:
              mám vizi, bududuji firmu – realizuji etapu, dostanu ji do zelených čísel (do zisku a následně buduji dál, abych firmu nepředlužil a nepřehřál) – splněn dílčí cíl u Tesly např, chceme dělat ročně xy kusů modelu S a potom pokračuji…

              Teslí realita – dávám chiméry, co a kdy budu dělat a ještě jsem nesplnil milník dva kroky předtím….finančně si pomáhám zálohami na model (krásná sumička na dovivinutí), emituji akcie (bez podložení tím, že to fakt bude…jen to slibuji)….zelenobrýlaři věří, mohu je i dost tahat za nos oni mi prachy dají…a když to nevyjde…udělám ze sebe vizionáře, co předběhl dobu… Musk pro mě umí především manipulovat davy a je skvělý řečník…pravděpodobně nejlepší od nejmenovaného masového vraha (naštěstí neusiluje o životy, jen o prachy)

        1. O víkendu dálnice Ostrava-Olomouc ujeto v +9 C 105 km,
          O víkendu dálnice Ostrava-Olomouc ujeto v +9 C 105 km, starý Nissan Leaf 24 kWh baterie. Měl normální staré topení, co ubírá 20-30 km z dojezdu. Jízda ve 4 lidech, s bagáží, na tempomat 80-130 km/h (furt tam cosi spravují), s topením nastaveným na +20 C. Dojeto na rychlonabíječku Evmapa.cz u OC Haná s 1 dílkem baterie z 12 (cca 2 KWh) a dojezdem pod 13 km (ukazuje posledních 13 km jen dvě čárky).

          Ano, já s elektromobily jezdit umím, ale se stejným autem v rychlostech 80-90 km/h lze dát 138 km Ostravu-Vyškov a s Kia Soul EV stejnou trasu na tempomat 110 km/h v +2 C s topením.

          Paní redaktorka měla eGolf s nejsilnější baterkou a byla vedle z toho, když po 120 km, převážně po dálnici, s topení atd., měla dojezd 60 km. To mně fakt podrž.

            1. Problém je v tom, že místo aby si pochvalovala 60 km
              Problém je v tom, že místo aby si pochvalovala 60 km rezervu, tak se z toho málem na kameru rozplakala. A dále v tom, že místo pochválení Vystrkova, jako místa, kde se dobije opravdu vše, tam pobíhala zmateně s konektory. Chápu, je to netechnický typ, takže se holt na zástrčku nekoukne, když ji vráží do zásuvky, ale pak to mělo být v pořadu Blbá blondýna, ne v reportáži. K nerozjetí stojanu a pomoci okolojdoucího nelze říci nic, protože potíž mohla být i v tak obyčejné věci, jako že nechala klíčky v zapalování (byť vypnutém) nebo dokonce chtěla nabíjet nastartované auto. To se holt stane i zkušenějším, přiznám se bez mučení. Dále nenápadná hanění jako prý má lepší zrychlení a komplet negativní vyznění reportáže. To, co pak předváděl její kolega s Ioniqem (dojezd 135?!) bylo jen zoufalé pokračování. A Nováci mají jasno. Elektromobily nebrat. Říkali to v televizi a tam mají vždycky pravdu.

            2. Jak pise Radovan. Ten redaktor s Ioniqem to dorazil. S autem,
              Jak pise Radovan. Ten redaktor s Ioniqem to dorazil. S autem, ktere muselo mit na te trase nejmene 80km rezervu musel jet za kamionem a nepustit si ani sterace, protoze kvuli doprave sjel z dalnice a ty okresky „mu dali zabrat“.
              Ja teda jezdim jen mesic, najeto mam 7tis. (plus 2tis. z podzimu s pujcenym ev) a prvni co jsem pochopil, ze kdybych se vyhybal dalnicim a jezdil jen po okreskach mel bych dojezd rapidne delsi…
              A neni to o zadnem umeni jezdit s ev. Ja jezdim uplne normalne jako se spalovakem. Spis zatim rychleji jak si jeste stale uzivam tu akceleraci a fakt, ze ujedu komukoli.

              1. No u nej je to divne. Nerikal na zacatku, ze nema plnou? Znovu
                No u nej je to divne. Nerikal na zacatku, ze nema plnou? Znovu se mi na to divat nechce…

                Ale (neni to ke stylu jizdy z reportaze) pokud me pamet neklame, v jednom videu od elektrickyautomobil.sk rikal, ze kdyz jeli ioniqem dalnici ve ctyrech dalnicni rychlosti, tak dojezd byl neco kolem 130.

                1. Na zacatku mu to odhaduje dojezd 150 km, nezminuje ale nakolik
                  Na zacatku mu to odhaduje dojezd 150 km, nezminuje ale nakolik ma dobito, netusim, jak probiha odhad dojezdu v Ioniqu, ale nemyslim, ze by bylo uplne normalni delat odhady na dalnicni rychlosti.
                  Zkousel jsem hledat nejake podrobnosti a vypada to, ze Ioniq umi hlasit pri plne baterii i pres 200 km dojezdu, takze se da rict, ze mohl mit nabito priblizne na 2/3. Coz u auta s udavanym dojezdem 200 km (dle EPA) znamena dojezd kolem 133 km, pokud jel stejnou objizdku jako redaktorka a k dobijeci stanici to tedy mel kolem 120 km, tak se nejde moc divit, ze nemohl jet nijak rychle a musel setrit energii.

                2. Kazdopadne obecne plati, ze cim pomaleji jedete tim vice
                  Kazdopadne obecne plati, ze cim pomaleji jedete tim vice usetrite energie. Ja kuprikladu jedu zrovna po D1. Sama kolona a omezeni. A spotreba mi co jsem vyjel z Prahy klesla z povodnich 27kWh/100km (spotreba za cast cesty dlouhe cca 200km pred Prahou) na 25kWh/100km celkovy prumer.
                  Takze hlasky typu „podepsala se na tom hrozna doprava“ jsou uplne mimo misu.

          1. Nejak nechapu, v cem je problem, s autem s dojezdem kolem 200
            Nejak nechapu, v cem je problem, s autem s dojezdem kolem 200 km*, se ji podarilo ujet 120 km a udavany dojezd byl 60 km, tedy se da ocekavat, ze by dokazala ujet priblizne 180 km. Ve spatnem pocasi a pri potykani se s nepriznivou dopravni situaci. To je podle me celkem slusny vysledek, zejmena pro cloveka, ktery s elektromobilem vubec neumi.

            * dle NEDC seudava 300 km, EPA udava cca 200 km a Volkswagen na svem webu pise: „v závislosti na ročním období, stylu jízdy, použití klimatizace a dalších faktorech mohou majitelé e-Golfu v průměru počítat s reálným dojezdem cca 200 kilometrů“

      1. Jenze presne tak to bude vypadat, pokud se budou elektromobily
        Jenze presne tak to bude vypadat, pokud se budou elektromobily tlacit nasilim nebo treba dotacemi. Budou si je kupovat normalni lide, ne jen nadsenci, jako je tomu dnes.
        Za me je to prave z tohoto duvodu jedna z nejlepsich reportazi, kterou mohli o elektromobilech natocit.

          1. V podstate ano. Alespon v pripadech, kdy jsem u toho byl, to
            V podstate ano. Alespon v pripadech, kdy jsem u toho byl, to temer takhle probihalo. Kazdopadne, pokud prodejce vidi, ze naprosto netusite, jak co v danem aute funguje, tak vam klidne rekne, jak otevrit kapotu nebo nadrz a jak si treba nastavit sedacku, ale to je proti skoleni na ruzne nabijeci konektory, nedej buh na obsluhu ruznych typu dobijecich stanic, bleskova zalezitost. Druha vec je uzitecnost nejakeho pokusu o podrobnejsi skoleni pri predani vozu, nejakou dobu to trva, takze to zvysuje naklady prodejce a je otazkou, co si zakaznik z podobneho rychlokursu zvladne zapamatovat, zejmena pokud o vecech souvisejicich s elektromobily mnoho netusi.
            Ja nechci tvrdit, ze kdyz si dojdete koupit elektromobil, ze vam nikdo nerekne nic, ale tech veci, ktere pro vas mohou byt nove je spousta, takze se zameri na ty nejzakladnejsi, treba jak poznate, ze je auto nastartovane 🙂

            A v pujcovnach je to samozrejme zcela normalni, bezne je to priblizne: „Tady mate klice, auto je na parkovisti pred vchodem, leje se do toho benzin(nafta), nashledanou.“ 🙂

        1. Kdo je podle Vás normální člověk? Ten s IQ 60? (tedy jako
          Kdo je podle Vás normální člověk? Ten s IQ 60? (tedy jako součet redakce TV Nova).
          Kdyby paní redaktorka dělala reportáž před 100 lety, tak místo tankování nahází pod kapotu seno a bude se divit, že to nejede. 🙂

          Dotace toho moc nezmění. Koupě auta je obvykle pro rodinu velká zátěž a nikdo nebude kupovat technologii, o které vůbec nic neví.

          1. V tomto kontextu jsem normalnim clovekem myslel kohokoli, kdo
            V tomto kontextu jsem normalnim clovekem myslel kohokoli, kdo se nezajima o elektromobily, takze napriklad i redaktory Novy.

            Pred 100 lety mozna, ale dnes se neda predpokladat, ze by na bezne benzince byl nekdo „zmatenej jak Goro pred Tokyem“. Je prave dobre, ze podobna reportaz naznaci mozna uskali, nejsou to nijak neresitelne problemy, jen si musi pripadny zajemce o elektromobil uvedomit do ceho jde, neni to jako u auta na benzin nebo naftu, kde kdyz vidim znacku cerpaci stanice, tak vim ze tam na 99 % bez problemu natankuji. Tady narazi na 2 problemy, zda sezene spravny konektor a zda se domluvi se systemem pro dobijeni. Z toho, ze to nezvladla sama ani s pomoci kolemjdouciho a bylo treba zadat telefonicky o pomoc, je celkem zrejme, ze by se na ovladani dobijecek dalo jeste zapracovat.

            Zalezi v zasade jen na velikosti tech dotaci, pokud je statni podpora dostatecne vysoka a dojde ke srovnani ceny elektrickych aut s cenou spalovacich, tak casto ziskavaji vysoka procenta prodeju. Prikladem muze byt treba Norsko, i kdyz tam misto dotaci zvolili danove ulevy a nektere vyhody v provozu. U nas muze byt dotovany elektromobil zajimavou volbou treba pro Prazany, kteri potrebuji navstevovat ruzne casti a chteji v nich zdarma zaparkovat.

            1. Máte pravdu, ale spíš jsem myslel tak, že s EV přichází
              Máte pravdu, ale spíš jsem myslel tak, že s EV přichází i nová filozofie provozování vozidla.
              Díky domácímu nočním nabíjení nemusíte vlastně super-nabíječku vůbec použít.
              Nejsem zastáncem, že EV musí mít všichni.
              Kdo jezdí stovky km denně po dálnici, tomu se EV nevyplatí, v dnešní době ani provozování ve městě není lehké.
              Ale existují i tisíce lidí, kteří bydlí v domku a jezdí kolem komína, pro které je EV ideální. O této technologii ale nevědí a po shlédnutí této amatérské ,,reportáže“ jen začnou mít pocit, že EV nemají žádné výhody a že bodu muset jezdit nabíjet k nějaké hodně vzdálené nabíječce a ani tam nedojedou.

              Správná objektivní reportáž má být dělána tak, aby ,,dálničář“ nad EV jen mávl rukou a ,,komínář“ o nich alespoň krátce zauvažoval.
              To mi v Nova paskvilu dost chybělo.

              Pokud vím, v Norsku také funguje vysoké zdanění konvenčních aut a zákazníci nejspíše nechtějí platit za něco, co je vlastně díky daním předražené.

              1. Ja nic z toho nerozporuji, kdo jezdi pouze kratke trasy a
                Ja nic z toho nerozporuji, kdo jezdi pouze kratke trasy a vlastni garaz nebo treba parkovaci misto u domu s moznosti nabijeni jiste nepotrebuje dobijet u verejnych dobijecek. Nicmene, hodne lidi potrebuje, pripadne „pouze“ chce obcas vyrazit na delsi trasu a pokud je to opravdu vyjimecna situace, tak se i smiri s tim, ze jednou za cas bude cesta trvat dele kvuli nabijeni, je dobre, aby si v podobnem pripade uvedomil, na co ma byt pripraven. Nova se rozhodla to otestovat, tak ze hodi redaktorku elektromobilitou nepolibenou do reky a zkusi jestli dokaze plavat. Dle meho nazoru reportaz elektromobil nijak nehani, to ze je jeho provoz levnejsi, ze se hodi do mesta a podobne v reportazi zminuji. Take vcelku pochvalili jizdni vlastnosti, bych to nevidel zbytecne cerne. Navic si myslim, ze moznost domaciho dobijeni je u elektromobilu relativne znama a predpokladana, pripadne se na to zajemce zepta v autosalonu, jake jsou moznosti. Co pro laika nemusi byt na prvni pohled zrejme je prave problem s mnoha rozlicnymi konektory a kdyz nevite, ze podobny problem existuje, tak vas logicky nenapadne se na to prodejce ptat, take vas nemusi napadnout, ze podobnou vec mate resit pri vyhledavani dobijeci stanice pro pripadny vylet, potom ovsem muze nasledovat velmi neprijemne prekvapeni.
                Jinak by bylo samozrejme super, kdyby ta reportaz byla o kus delsi a vse to rozebrala, ale na to na Nove zrejme neni uplne prostor.
                Navic si myslim, ze cilem Novy neni, aby byly jejich reportaze objektivni, ale aby zaujaly divaka, proto tlak na nizkou stopaz, neresi se vsechny eventuality a nerozebiraji se temer zadne podrobnosti. Proste 5 minut a jdeme na zviratko na konec 😀

    1. Já myslím, že reportáž je ok, jen by mla být vyvážená
      Já myslím, že reportáž je ok, jen by mla být vyvážená podobným testem po městě tj, třeba srovnání jízdy se spalovákem přes celou prahu a zpět. Tam by se naopak ukázaly výrazné výhody a stačil by asi jedinný záběr na kouřící výfuky v koloně a zase to vyzní jinak. Takhle to bohužel vyznělo dost v neprospěch e-aut a to je škoda (nebo Škoda?)

    2. To je ale zase s prominutím sračka á la TV NOVA, HOVADINY
      To je ale zase s prominutím sračka á la TV NOVA, HOVADINY ZAS A ZNOVA (už chybí jen všude se válí kusy masa a tečou potoky krve). Rovnou tam mohli dát křováka, co ani neví, že existuje benzínka, a poslat ho spalovákem. Dopadl by stejně jako lidi, co nepobrali elektromobil. Nebo natankoval naftu do benzíňáku, případně tam narval plyn.

      Slova „Výdrž baterie kolem 200 až 300 kilometrů však platí jen za určitých podmínek.“ jsou pravda, stejně jako u papírové spotřeby 100% spalováků. Ovšem to další je hrůza „Na meziměstskou dopravu nemáme ani dost nabíjecích stanic. Třeba na trase Praha – Karlovy Vary žádnou.“ A ta rychlonabíječka ČEZ v Kladně je potom co? A další rychlonabíječka v cíli ve Varech co?“ O mracích zásuvek po cestě nemluvě. Jen by eGolfíček musel mít standardně slušnou palubní nabíječku 11 a více kW, ne tu parodii. Ale to by pak byl dobře využitelný jako třeba Renault ZOE a to nejde.

Napsat komentář