Magazínu Electrec.co se podařilo získat částečné specifikace elektromobilu Tesla Model 3. Ty hovoří o střídači/měniči o výkonu 300 kW, což naznačuje výkon podobný jako má dnes Tesla Model S.
Electrec.co získal informaci o 300kW střídači („měniči“ či také „invertoru“) od „zdroj dobře seznámeného s programem vývoje pohonu pro Tesla Model 3„. Což není bez zajímavosti, protože v automobilce Tesla údajně platí velmi přísná pravidla pro vyzrazování firemních tajemství (pokud se něco takového provalí, následuje de-facto okamžitý vyhazov, bez ohledu na pozici dotyčného).
ZAJÍMAVOST: Střídač/měnič neboli invertor je elektrické zařízení, které převádí stejnosměrný proud z baterie elektromobilu na střídavé napětí pro elektromotor.
Za vývoj invertoru pro Tesla Model 3 jsou podle tohoto zdroje zodpovědni stejní lidé, kteří pracovali na invertoru pro dual-motor verzi pohonu Tesla Model S. Pokud se informace o výkonu přes 300kW potvrdí, bude to znamenat, že Tesla Model 3 nabídne podobný výkon jako verze Modelu S s pohonem jen zadních kol.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autopilot v elektromobilu Tesla Model S měl fatální nehodu
A to i navzdory tomu, že Tesla Model 3 bude dvojnásobně levnější a menší auto. Další informace hovoří o tom, že že střídač obsahuje o 25 % méně součástek než ten pro Model S i díky tomu, že byl navržen úplně odznova.
Jednoznačně tak plní původní nejdůležitější zadání elektromobilu Tesla Model 3, a to aby auto bylo co nejjednodušší na výrobu. To, že bude také zatraceně rychlé už bude jen taková třešnička na dortu.
Polovodic nema az taky limit
Polovodic nema az taky limit ked sa pretazuje, zato kondenzator toho znesie malo ak nie je stavany a prud. Je to prva suciastka ktora odchadza, nasledovana diodami.
Predpokladam ze IGBT nahradili uz davno efektivnejsimi ..uz ani neviem ako to oznacuju (tie povodne mosfet, upravene na nieco..), tusim power fet alebo tak nejako.
riadit ich dokaze jediny cip, na to naozaj nie je co, kludne sa moze pouzit programovatelny Zilog alebo ten s basicom.
obmedzenie vykonu je dane iba pouzitym polovodicom.
takze predstava ze obmedzenie a zlepsienie inych suciastok alebo sw nieco zlepsi je zavadzanie (reklamne klamanie), podobne tomu ked k reklame na pracku hovorili, bude lepsie prat lebo ma „inteligentny“ striedavy seriovy motor.
pracka je iba rotujuci bubon s vodou a jej jedina kvalita spociva v tom, ze bude tesnit aj po 10r. a cerpadlo bude stale cerpat.
Novy stridac bude
Novy stridac bude pravdepodobne pouzit u vsech modelu S, E/3, X. Nikdo nerika, ze musi byt vyuzivan na 100%. Staci nekolik radku kodu do ridiciho softu a stridac da vykon odpovidajici modelu. Takze M3 s novym 300kW stridacem muze byt omezen treba na 200kW. Dravy M3 by kanibalizoval S a X.
Tak to víte Farady se už
Tak to víte Farady se už od března holedbá malým invertorem tak do toho Tesla šlápla aby nebyla pozadu 🙂
http://electrek.co/2016/03/01/faraday-future-patent-inverter/
no jasně všichni
no jasně všichni nadrženě čekají na raketový zrychlení TM3 :)) šmarja střídač – dávno vyvinutý zařízení na kterým už není co zlepšovat, vemou ho původní verzi lehce vočešou a je hotovo přeci. 3jka bude komerční záležitost
Cipísek má ve všem jasno.
Cipísek má ve všem jasno. Cloveče ty bys měl pracovat v Tesle, aspon by tě musk mohl pořádně nakopad do pr… 😀
že jo! taky sem si to
že jo! taky sem si to říkal :))
Osobně mi připadá redukce
Osobně mi připadá redukce součástek o čtvrtinu docela slušný pokrok.
Jinak váš způsob myšlení je ale zcela běžný u lidí bez hlubších znalostí dané problematiky. Bez urážky. Ne nadarmo se říká: „čím víc vím, tím víc vím, že nic nevím“.
Takže buďme rádi, že jsou lidé, kteří se dokáží vylepšit i ‚dávno vyvinuté zařízení, na kterém není co vylepšovat.‘ 😉
A nepsali také, že bude
A nepsali také, že bude později Model 3 i jako 4×4 ? Pak by ten výkon měl smysl…
Dle mého naprosto
Dle mého naprosto zbytečně moc. U elektro motoru platí čím silnější tím těžší a dražší a moc se to obelhat nedá. Základní verzi by bohatě stačilo cca 100Kw.
zase vám to neshoří ani
zase vám to neshoří ani po x kilometrech, nejhorší je pokud něco ošulíte, pak ta elektronika časem odejde
Ne, ev motor není tak
Ne, ev motor není tak těžký, takže tam je výkon „zdarma“, baterie jsou hlavní váha
Ono to tak nejspíš bude.
Ono to tak nejspíš bude. 300kW krátkodobá špička na bleskové rozejetí nebo předjíždění a kontinuálně třeba těch 100kW. Tohle je právě to úžasné na elektromotoru, že krátkodobě se můžete okamžitě dostat na násobek nominálního výkonu a krouťáku, když je třeba.
ElectreK
ElectreK
+1
+1