Tesla Model 3 po ujetí 1,6 milionu kilometrů: motor je jako nový!

Tesla se pochlubila fotkou pohonného systému elektromobilu Model 3 po simulovaném ujetí 1,6 mil. km. Kouzlo jednoduchosti elektromotoru a jednostupňové převodovky je patrné na první pohled.

Elektromotor i převodovka elektromobilu Tesla Model 3 drží i po ujetí 1,6 milionu kilometrů.
foto: Tesla

Tesla zveřejnila fotky Tesla Model 3 po ujetí 1,6 mil. testovacích km v simulovaných reálných podmínkách.

Z fotek je patrné, že převodovka i elektromotor jsou po takovém zatížení v bezvadném stavu. Elon Musk k tomu dodal, že obojí je navrženo pro ultra-vysokou odolnost.

elektromobil Tesla Model 3 převodovka

Ozubená kola pohonného systému elektromobilu Tesla Model 3 vypadají i po pořádném nájezdu jako nová.
foto: Tesla

Pro elektromobilisty to znamená, že se nemusí bát investovat do ojetých elektromobilů, minimálně značky Tesla a konkrétně Tesla Model 3.

Tesla

105 Comments on “Tesla Model 3 po ujetí 1,6 milionu kilometrů: motor je jako nový!”

    1. Si děláte legraci nebo o elektromobilech nic nevíte.
      Si děláte legraci nebo o elektromobilech nic nevíte. Noční proud pro auto, s nímž se sveze celý dům, znamená u nás doma, že s 2 elektromobily platíme za elektřinu stejně nebo méně, než když jsme je neměli. Jinými slovy palivo zdarma. Bez problémů oba přes noc nabijeme na +-130 km po městě každý. Když máte větší elektromobil s pořádnou palubní nabíječkou, i když on to umí i Smart ED a Renault ZOE, tak z běžné menší 5kolíkové červené zásuvky vycucne za 8 hodin nočního proudu 88 kWh. A to už je Tesla a 400 km dojezdu. Pokud ten den neděláte Brno-Praha a zpět, stačí Vám opět ten noční proud.

      1. Nevim prc se zde vede ta diskuse tak konfrontacne typu to si
        Nevim prc se zde vede ta diskuse tak konfrontacne typu to si delate srandu a o opektromobilech nic nevite.
        Vubec ani nectete co druhy pise. Napsal jsem ze podpora elektroaut u nas neni. Tim jsem myslel ze neni zadna dotace uleva v dph treba pro nepodnikatele ap. A ze jedine je nocni sazba takze jinymi slivy ze to je ta jedina uleva a podpora. Takze to nepochopite a zopakujete mi to ve stejnem jak jsem to myslel. Ano. Ze se s tim sklouzne cely dum a auta se pres noc nabijou za malo. Na rozdil od vas mame chademo nabijecky 20kw a 10kw takze umime do aut nacpat teepreticky pres noc za 8 hodin 240kW proudu. Navic tu chademo 20kw si vozi nas nissan nv200 sebou takze umi relativne rychleji dobijet i na stanicich kde je jen mennekes. A to se bavime jako lidi co maji dum ci zazemi na nocni nabijeni. Ale kde je podpora pro tech 80% lidi treba v praze kteri bydli v panelacich a cinzovnich domech? Ty to maji resit jak? Ted se ukazte jako chytrej a prosim nenapadejte a nechte si ty svy injektivy pro sebe. O elektroautech vim svy a jdeme si svou cestou. Budeme jedni z mala co budou mit sve investice rychle zaplacene.

        1. Protože Váš původní příspěvek tak vyznívá. Že se
          Protože Váš původní příspěvek tak vyznívá. Že se auto za noc nenabije a noční proud je k ničemu. Taky není od věci psát s diakritikou, háček, čárka (nemluvě o čárce ve větě) dokáže změnit smysl textu zcela zásadně.
          Neřešte prosím problémy jiných. Jestliže bydlím na sídlišti, mám mít komfortní MHD. To je smysl sídlištních celků. Jejich podpora nemá být tisíce plechovek s elektromotorem, ale desítky v taktu jezdících elektrických tramvají, trolejbusů, elektrobusů, metro, cyklostezky pro denní dopravu. Plná občanská vybavenost, aby nejezdili pro chleba, zboží a služby na předměstí. Naprosté minimum aut, bez ohledu na pohon. To je smysl sídlišť a tak byla vymyšlena. Že to komanči převrátili a postbolševici v tom vesele pokračují, včetně konceptu paneláku naležato (řadovky a satelity), je věc druhá. To elektromobilita neřeší a nevyřeší.

          1. Nevyzniva. Podporu s predstavuji opravdu jinak nez pouze slevu
            Nevyzniva. Podporu s predstavuji opravdu jinak nez pouze slevu na nocni proud. Pokud mate i v dome bojler a elektricke vytapeni tak mate podobnou sazbu jako na elektroauto. Takze zadna moc velka vyhoda a podpora. Ta by mela byt od statu jinde. Primou dotaci ci bez DPH ap. O jizde ve meste v pruzich pro mhd ci bez dalnocni znamky ani nemluvim.
            Jinak opravdu nocni proud zatim pro nas kdyz provozujeme ipny je skoro k nicemu kdyz auto musi za den ujet 250 – 350km. S jednim nocnim nabitim na 100km a dalsim pomalym se tyto kilometry s timto autem ujet nedaji. A rozvazet pizzu teslou S nebo autem za 1mil kc je opravdu nerentabilni. Pisu z telefonu bez diakritiky. Jsem v Recku na lodi a trochu vzdalen tem Vasim diskusim. Jestli bydlim na sidlisti tak mam mit komfortni MHD? To myslite vazne? Proc ne nabite elektroauto aby mama rozvezla deti az pred skolu a nakup netahala v ruce? Prave i lide z normalnich domu a sidlust by meli mit moznost si pres noc nabit. MHD nebude nikdy sita pro potreby vsech. A ani ja nechci jezdit treba v dobe chripek se svymi detmi v MHD. Mnoho aspektu ktere ani nedomyslite. Takze uz si tu elektromobilitu vyhrazujete pro sebe ze? Ja ji mit muzu mam dum a garas pro dva elektromobily a jsem pan a moje zena zastrci zasuvku do zdi na nocni. A ten co bydli v dome ci panelaku je podle me plebs a nez aby mel moznost nocniho nabijeno tak ho odkazete na MHD. Krasny postoj. Tyhle hry s vami hrat nebudu. I kdyz mam dum a nocni nabijeni tak dobre by bylo aby i na sidlusti h byly nocni klidne pomale dobijeci stanice pro vsechny. Jenom tak to ma smysl aby elektromobilita nebyla pro vyvolene ale pro vsechny a mohla se masove rozsirit.

            1. ten první příspěvek o nočním proudu ok, akorát pod
              ten první příspěvek o nočním proudu ok, akorát pod článkem kde Tesla ukazuje svůj motor po 1.6M km je to dost matoucí :-))
              mělo to být někde u článku jako např. jak ČEZ podporuje elektroauta a staví nabíječky, takhle ten věcně správný příspěvek o nočním proudu působil jak výkřik do tmy od nějakého pomatence (nic ve zlém)
              no a Radovan každého pomatence rád léčí garážovým testem…

              1. Jsem netusil kam se ta diskuse sklouzne. A jak leci garazovym
                Jsem netusil kam se ta diskuse sklouzne. A jak leci garazovym testem lidi co garaz nemaji? To pak vypada na pomatence trochu ninak a na gol do vlastni branky. At si kazdy dela co chce. Ja zane chytrosti a morality netrousim typu aby lidi ze sidliste hezdili mhd. Jeste ze jsme tady u elektroaut. Kdybychom byli na jinem foru tak by garazovy test byl postelovym a chytrosti by byly o tom co kam manzelka zastrci a nebo nezastrci v mziku aniz by mrkla.A kolik ma najeto za jak dlouho. Ale asi to by bylo zabavnejsi.

                1. Aha, Vy neznáte Radovanův garážový test. Ten navrhuji
                  Aha, Vy neznáte Radovanův garážový test. Ten navrhuji všem, co mají plná ústa perfektní čistoty a ekologie v podání spalováků a plyňáků, v jazyku našeho kmene sračkometů a plynoprdů.
                  Zavřeme se každý do jedné garáže. Já s elektromobilem, oponent se spalovákem/plyňákem. Pak každý nastartujeme. Kdo za hodinu vyjde z garáže živý, ten vyhrál. Prozatím se žádný zastánce Euro 5, 6, 7 až nekonečno, k testu neodhodlal.

                2. Ha ha to je dobry. Navrhnete mu misto garazoveho testu
                  Ha ha to je dobry. Navrhnete mu misto garazoveho testu vyrobni. Ze si vydejchate to co se dostane do vzduchu z vyroby normalniho auta a co z vyroby elektroauta. To na tom budete o poznani lepe. Pak se ty emise nekde protnou ale na to musi to elektroauto ujet opravdu hodne kilometru a musi cucat opravdu z ciste zasuvky. Vsechno je to relativni. Ale pokud Tesla zvladne najet 1.6mil km bez velkych oprav aroserie a motoru tak pak uz to bude jenom o recyklacich baterii a kolikrat se v tom.baterie vymeni. A to by mohla byt cesta pro vsechny elektroauta.

            2. Určitě se shodneme na tom, že podpora á la Norsko je
              Určitě se shodneme na tom, že podpora á la Norsko je minimum toho, co se dá pro elektromobilitu, čistou tichou budoucnost udělat.
              Ano, na rozvozy a denní používání je nutné mít rychlonabíječky, ostatně rozvozy Nissanem Leaf praktikuje v Košicích už 3 roky pan Sagan, bratr legendárního slovenského cyklisty https://dennikn.sk/116220/saganov-brat-vozi-pizzu-autom-na-elektrinu-som-kuriozita-pochvaluje-si/.
              To Řecko a loď Vám asi všichni tiše závidíme, aktuálně je v Ostravě +5°C a poprchává.
              Se sídlištěm se s Vámi budu přít, protože myšlenka sídlišť není o žádných sockách a tomu, kam to nejen v ČR sklouzlo, je to o využití prostoru a koncentraci služeb. Zkuste se podívat na Koldům a podobné projekty, o tom je přesně sídliště. Za mého dětství fungovala MHD a sídliště nabízelo vše, co místní lidé potřebovali. Bavíme se o kopii sídlišť Le Corbusiéra z Nantes, stavěných v letech 1965-1975, ne o bolševickém děsu okolo roku 1980, kdy to flákali jak Baťa cvičky bez občanské vybavenosti tak nahusto, že jste si mohli podat ruce se sousedem z protějšího baráku z okna. Stačí srovnat 7.stavební obvod Ostrava-Poruba s Ostrava-Dubina a Bělský Les. Nebe a dudy. Ani tohle však komanči neobšlehli dokonale, Frantíci měli 2 podzemní patra garáží pod každým domem, u nich už se individuální automobilová doprava rozmáhala (IAD). A parkoviště před 145 bytovým domem o počtu 37 míst bylo jen pro návštěvy. předpokládalo se, že většina návštěv stejně dojede MHD. Pohodlněji a rychleji.
              Čili mylně mi vkládáte do úst nějaké myšlenky o plebsu, já na sídlišti vyrostl a bydlel – kromě podobně stavěného areálu VŠ kolejí – na něm i hodně let po listopadu 89´ až do r.2000. Jedno bytové družstvo jsem tam založil, odkoupil s ním onen panelák od obce a pomáhal spravovat. Už tehdy na MHD město zvysoka (víme co) a v podstatě to trvá dodnes. Hlavně mimo špičku.
              A proč MHD a ne elektroauto na sídlišti pro každého? Protože jen ten náš dům měl 145 bytů a před ním a za ním byly další dva stejné. Hodně domácností už mělo 2 auta, svoji plechovku a firemní k osobnímu použití. Jak narvete 300 plechovek ke každému baráku na parkoviště o 37 místech? Rozšiřitelné maximálně o polovinu? Vystavíte na volném place lesoparku, dětských hřišť a průlezek 5 patrový parkovací dům pro každý z těch paneláků? Nebo po obvodu sídliště uděláte komfortní, rychlou a v taktu jezdící MHD? Na tu jsou sídliště stavěná, ne na IAD. Tak to opravdu bylo zamýšleno, plánováno a systémově funguje.
              V mém pojetí je elektromobilita především MHD a pak IAD, cílem je čistá a tichá kombinovaná doprava. Už nyní jezdím pohodlně na kole, elektrokole, elektrickou (v horším případě plynovou) MHD nebo elektromobilem na nádraží, dále elektrickým vlakem a v cíli opět na sdíleném kole nebo elektrickou MHD. A musím se fakt smát, když se mnou účastnící různých akcí, kam jezdím, probírají tu hrůzu se zácpami a následnou nemožností v místě konání akce v centru města zaparkovat. Lhostejno zda je o Olomouc, Prahu, Brno, Ústí, Budějice, Pardubice, Liberec, Mladou Boleslav…. Časově jsme na tom buď stejně nebo jsem dokonce lépe já. Odpočatý a v pohodě.
              P.S. A k té chřipce – to je takový mýtus. Špatná životospráva, oslabená imunita, nulová otužilost, to jsou důvody chřipek. Virus se chová jako vše v přírodě. Minimum strasti, maximum slasti. Nevleze na Vás, silného, vleze na slabšího jedince. Jedno zda dítě nebo dospělého.

              1. Tak na rovinu jeste pred resenim komplexnim elektromobility by
                Tak na rovinu jeste pred resenim komplexnim elektromobility by to chtelo reseni chovani lidskeho druhu. Tzn ukoncit neustalou hondu za hdp a neustalym zvysovanim ekonomiky a drancovanim prirodnich zdroju. Nejlepsi uspora je ta co se vykona zmenou mysleni. V tom ten Musk take nikam nepokrocil. Zacal od vyroby relativne velkeho a tezkeho auta kde neustale pridava motory a nesmyslne zrychleni a kapacitu baterie aby ve vyspedku s tim hodne lidi jezdilo v jedne osobe. Misto toho aby se resil problem na mesto a sharovani aut malym lehkym modelem s omezenou baterii a nabijenim nezi vypujckami a vetsim modelem na delei cesty. Mhd zde v tomto systemu muze prevzit roli kdekoliv. A to by pak byla nocni mura vsech statu. Vyrabelo by se podstatne mene dopravnich prostredku a hodne lidi by nemelo praci. Cely automobilovy trh a trh s nahradnimi dily by se zhroutil. Hdp by slo dolu. A pokud by se jednorazove auta prevedla na elektricky pohon tak by se zhroutil vyber a danove zatizeni pohonnych hmot a cely obchod kolem toho. Tohle je ten nejvetsi problem co nas ceka. To co nyni probiha je jen takove sudlani nekde vic nekde mene. Jednotlivci co vi a umi si to zaridit do toho uz naskocili. Pro ostatni to tatim neni jak z financnich porizovacich nakladu tak ze zmeny mysleni. Ja osobne se cely zivot staram o sebe a nejblizssi. Uz dnes kdyz vidim jak nestaci nabijeci struktura a co by se stalo kdyby se v cesku rocne prodalo bobych 10 000 elektroaut tak si rikam ze je fajn ze ty diskuse vedou lidi co na elektro auta nadavaji. Fandim jim. Tem tupounum. Ano. Cim vic vas bude jezdit na benzin tim min se vas bude motat u nabijecek a tim vic vas v phm bude platit dane. Sobecke ale kdo chce kam pomozme mu tam. Mych par elektro auta nabijenych z ceske zasuvky a par fve tenhle svet nespasi. Takze si uzivam to svoje a do ostatnich mi nic neni a nikoho presvedcovat proti jeho vuli nebudu.

                1. MHD? Jsi si ucvrnknul? 30 minut jízdenka=20Kč (Ostrava)
                  MHD? Jsi si ucvrnknul? 30 minut jízdenka=20Kč (Ostrava) Jízda elektromobilem 10km=2,60Kč. Denní platba za dopravu do práce a zpět je o poměru 40Kč (MHD) oproti 5,20Kč (osobní elektromobil). Takže až změniíš myšlení chytráků na Magoši a v DPO tak se zase ozvi. Já to zkoušel a snažili se ze mne udělat blba, že tomu nerozumím. A nechtěj po lidech neekonomická řešení, nebudou fungovat. Maximálně tak u zákazníků Ceptrů kteří naletí na kdejakou předraženou hovadinu.

    1. Vaše ctěné auto by po 10 letech a milionu mil nájezdu byla
      Vaše ctěné auto by po 10 letech a milionu mil nájezdu byla taky šunka, fór je v tom, že spalovací motor se takového čísla většinou nedožije. A co je špatného na tom, že se auto nabíjí, když ho nepotřebujeme a stojí? Nechápu.

      1. To si spalováci většinou neumí představit, že s
        To si spalováci většinou neumí představit, že s elektromobilem nemusím pravidelně ke krmítku, tedy na pumpu. Tam provést úkony, počkat, zaplatit a odjet zpátky na trasu. Že elektromobil prostě odstavím na parkoviště, kde je zásuvka, tam stojí a nabíjí se. Já pak dojdu až mám vyřízeny jiné věci a mám plnou. Nebo to řeším nočním nabíjením a mám každé ráno plnou.

    2. Milion a pul kilometru je pri spotrebe 20kWh/100km 300MWh, co
      Milion a pul kilometru je pri spotrebe 20kWh/100km 300MWh, co se nabije v garazi v noci netreba pocitat a pokud by jezdil hodne dalky tak i kdyby nabijel pulku venku, bude to 62,5dne na SC a nebo 142dni na Chademu. To z celkovych 3650dni neni zase takova hruza. Rozhodne ani pul roku.

      1. Nevím, jak to kdo z Vás počítá, ale je to jednoduché.
        Nevím, jak to kdo z Vás počítá, ale je to jednoduché. Manželce nabíjení nezabírá žádný čas. Tedy když pomineme ty vteřiny, co při vystupování z auta mrkne na displej s prázdnou baterkou a zmáčkne čudlík pod volantem. Následně jde dozadu, kde otevře kufr a vyndá si z něj svoje věci. Pak sáhne na zeď a do otevřeného víčka vedle kufru na zadním blatníku zastrčí nabíjecí kabel, co nám visí v garáži na zdi. V noci, až naběhne noční proud, se auto začne nabíjet, ráno se nabíjení samo ukončí. Před odjezdem, kdy manželka dává věci do kufru, vytáhne kabel a pověsí ho na zeď, zavře víčko nabíjecího slotu. To je celé.
        Mně to trvá déle, protože nabíjím v práci, takže po dojezdu musím rozmotat kabel a před odjezdem ho smotat.
        Pokud oba nabíjíme na rychlonabíječce Lidlu, tak to zase stojí jen při zaparkování otevřít dálkově větší víčko, vrazit dovnitř kabel a zmáčknout dotykový displej. Po návratu z nákupu kabel vrátit do stojanu. Někdy ani to ne. Protože auto už bylo nabité, kabel odemčený a použil ho kolega, co přijel po nás.

      1. Neví, proč pořád řešíte věci za toho, kdo si
        Neví, proč pořád řešíte věci za toho, kdo si elektromobil kupuje. Nechte ho svobodně rozhodnout zda ho chce a kde bude nabíjet. Kde je vůle, tam je i cesta. Když do něj půjde a je z paneláku, tak bude nabíjet na veřejných nabíječkách jednou za čas nebo se domluví v práci. Viz pár elektro kolegů a kolegyň, co to tak praktikují již několik let.

  1. Tyoe soudluzi kontrolní otázka:
    Co udělá trumpeta když

    Tyoe soudluzi kontrolní otázka:

    Co udělá trumpeta když zjistí že amerikánská technologická špička vyváží do cizího hnízda a ještě ke všemu ke komančům?? ;)))

    electrek.co/2018/10/17/tesla-secures-land-gigafactory-3-in-china-on-track-accelerated-construction-plan/

    novinky.cz/ekonomika/486374-trump-vyfoukl-nemeckemu-siemensu-zakazku-v-iraku-za-stovky-miliard.html

      1. Tesla úspěšně zajistila pozemek o velikosti 83 hektarů
        Tesla úspěšně zajistila pozemek o velikosti 83 hektarů pro Gigafactory 3 Šanghai soudluzi…

        teslarati.com/tesla-gigafactory-3-9-3-million-sq-ft-land-shanghai/

        … a kdyby někdo neuvěděl co je to Šangháj o kapánek lepší žití tak njůjork je voproti šanghaji beroun soudluzi … :))))

        csfd.cz/film/278293-czech-made-man

      1. nedozvíme protože je to jen reklamní kravinový žblecht do
        nedozvíme protože je to jen reklamní kravinový žblecht do médií (pár jich to vopsalo) jak povzbudit náladu na akciových trzích a zapomenout na Elonovy twíty, ekosituaci, šortaře a podobný bublinu vyfukující mediály :)))

        autoroad.cz/technika/94118-tesla-ukazala-vnitrnosti-modelu-3-s-najezdem-1-6-milionu-kilometru-na-motoru-to-nepoznate

      2. Otázka byla legitimní, odpověď na úrovni pubertálního
        Otázka byla legitimní, odpověď na úrovni pubertálního blbečka (tvoje slova) 🙂

        Jinak, tady je jedna Tesla X s nájezdem 640 tisíc, baterka byla měněna dvakrát. Naštěstí to byl nájezd za krátkou chvíli, takže záruka.

        hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-s-p90d-po-ujeti-640-000-km-jake-jsou-provozni-naklady-prekvapi-vas

  2. Spis meli ukazat diferencial, je jasne, ze takhle
    Spis meli ukazat diferencial, je jasne, ze takhle nadimenzovana redukce (ne prevodovka) vydrzi. Kazdy mechanik vi, ze auto s konstrukci na urovni vysavace moc oprav potrebovat nebude. Jedinou nadeji pro servisaky zustavaji elektronicka kazitka, sak oni na to kazisveti z VW uz dohlednou.

    1. 1) Americký soudce schválí zúčtování SEC s
      1) Americký soudce schválí zúčtování SEC s Teslou

      finance.yahoo.com/news/u-judge-approves-sec-settlement-173707350.html

      2) Elon včera sliboval za 6 měsíců novej čip 500% až 2000% lepší jak původní pro autopilota na výměnu za 5.000 dolarů bingouš

      finance.yahoo.com/news/musk-says-autopilot-chip-available-113951639.html

      3) Tesla podepisuje dohodu v Šanghaji o gigafactory 3

      finance.yahoo.com/news/tesla-signs-agreement-shanghai-gigafactory-091720467.html

      4) Tesla koupí nový pozemek pro svou první továrnu v Číně

      cnbc.com/2018/10/17/tesla-buys-new-plot-for-its-first-china-factory.html

      a to je hlavně dobré zpráva pro akcie ;))))))))))))

        1. Ano v podstatě je to na podobném principu. Ventilátor z
          Ano v podstatě je to na podobném principu. Ventilátor z počítače 12V (100Kč)a jeden menší solární panel 12V (cca 300-400Kč). Konstrukci trombeho stěny jsem se inspiroval zde:

          http://www.solidar-architekten.de/typo3temp/pics/41e6c3004f.jpg

          Místo tmavého kamene můžete použít černý plech(nejlépe střešní krytinu). Každá barva neodolá vysokým teplotám. Dnes bych volil raději černý obklad z kamene z důvodu lepší akumulace. Rám okna lze použít i starší okno. Upevnění a finální výsledek je na Vás.

          1. velmi pěkné, má to ale nějaký znatelný efekt? sám jsem
            velmi pěkné, má to ale nějaký znatelný efekt? sám jsem taky zbastlil rám 1m x 1m , zadní stěna palubky plus zelený tvrzený polystyren, vpředu polykarbonát, ventilátor průměr 150mm/230V, v létě to dokáže udělat i 40stupňů celsia, ovšem i když to běží celý den ve sklepní místnosti na opačné straně díry kterou ten teplý vzduch vháním je maximální vzestup teploty jen o 1-2 stupně, prostě ta místnost má v současném stavu příliš velké tepelné ztráty než aby se to projevilo.., s místností sousedí další místnost která je už zateplená 15cm polystyren plus podlahové topení, elektrokotel 1200W (topná spirála z olejového radiátoru), a tam je to už o něčem jiném … prostě bez masivní izolace nic nefunguje….

            1. USS mal taký vetraco/klimatizačný samoser – komínová
              USS mal taký vetraco/klimatizačný samoser – komínová rúra napojená pri podlahe a strope, hore i dolu „štvorcestný ventil“. fungovalo to na základe zohriatia rúry slnkom – kolobeh ohriateho vzduchu, odsávanie studeného z miestnosti, … a niečo podobné je v predaji.

            2. Osobně to používám v koupelně, kterou to v létě i v
              Osobně to používám v koupelně, kterou to v létě i v zimě větrá bez jakékoliv asistence. V zimě tím mnohem lépe usuším prádlo díky suchém vzduchu. Znatelný efekt v podobě tepla je cítit jen v létě.

              Říkám tomu energeticky soběstačná jednoduchá nerozbitná sušička prádla.

  3. Že elektromtor se stálým redukčním převodem vydrží
    Že elektromtor se stálým redukčním převodem vydrží dlouho se dá tak nějak předpokládat, elektromtor samotný nemá opotřebení prakticky žádné a dobře navržená převodovka jen minimální.

    Takže se v testu životnosti mohli zaměřit spíše na akumulátory, u kterých se degenerace dá očekávat a navíc jsou podstaně dražší položkou než elektromotor s jedním převodem. Případně se kouknout na další mechnické díly – hnací hřídele, zavěšení kol, řízení atd …

    1. V tom také Tesla exceluje, baterie mají větší životnost
      V tom také Tesla exceluje, baterie mají větší životnost než jakákoliv součástka včetně motoru fosilů 😉

      Takže ty nejdražší položky jsou vyřešený, zbývají už jen ty levnější, a o to jde, to už je klient schopen pokrýt, kdyby něco…., takže pro lidi s velkým nájezdem znamená Tesla ušetření spousty financí i přes počáteční větší investici, není co řešit.

                1. Pubertální blbeček se zase projevil.
                  Pubertální blbeček se zase projevil.

                1. když si při najetých 300 tis. km jen na ušetřených
                  když si při najetých 300 tis. km jen na ušetřených nákladech na servis a palivo ušetříš na další Teslu, tak je prostě nejlepší 😉

                2. cucate to z prstu, nebo to mate spocteny?
                  cucate to z prstu, nebo to mate spocteny?

                3. Neptejte se a zamakejte. Spočítejte si třeba jen to palivo
                  Neptejte se a zamakejte. Spočítejte si třeba jen to palivo 300 tis. km / 100 x 7 litrů x 30 Kč = 630.000,- Kč.
                  A k tomu ten servis třeba jen podle servisní knížky. Když budete jezdit co 20 tisíc km, tak 15x po (průměrně) 10 tisících to máte 150.000,- Kč.
                  A jste na 780.000,- Kč. A modleme se, aby neodešlo něco dalšího.

                4. takhle chytry jsem i ja. jednak po 300tisicich se muzete
                  takhle chytry jsem i ja. jednak po 300tisicich se muzete modlit i u tesly. dejme tomu, ze chci aby se mi vuz splatil v rozumnem horizontu, dejme tomu 7 let, tak si spocitam kolik musim najet denne, pripadne rocne a rovnou vidim, ze musim se rizenim vozidla zivit, pripadne vyuzivat auto hodne intenzivne abych mel navratnost. ja nerikam, ze elektromobil je nenavratny, rikam, ze to rozhodne neni pro bezneho cloveka. ale to je stara pisnicka, tak jenom pro zopakovani. me jenom zajimalo, jestli jsou nejake nove prepocty, kdyz se tak bavime o navratnosti.

                5. No těch 300 tisíc s Teslou už je dávno za námi, takže
                  No těch 300 tisíc s Teslou už je dávno za námi, takže modlení netřeba, ale to už jste si tady přečetl taky. hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-s-p90d-po-ujeti-640-000-km-jake-jsou-provozni-naklady-prekvapi-vas

                  Nové přepočty? Třeba moje vlastní: Kdybychom 67 tisíc km, co mám dnes na mém Pugeotu Ion, ujeli naším bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru 30,- Kč by jen palivo stálo 160.800,- Kč! My jsme ale zaplatili jen 6.915,10 Kč, 22x méně……
                  V květnu 2016 jsme si proto koupili další Peugeot Ion, manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). V říjnu 2018 má najeto dalších 25 tis. km. Úspora jen na palivu je 60.000,- Kč. Celkem oba 220.800,- Kč. Když připočtu jen prodejní cenu levnějšího ze 2 spalováků, co jsme prodali, už se nám nákup manželčina elektromobilu vrátil.

                6. to jsou hodne neuplne pocty. chybi spousta parametru. jedine,
                  to jsou hodne neuplne pocty. chybi spousta parametru. jedine, co z toho jde vyvodit, ze na palivu pocitate usporu 2.4kc na km. samozrejme nepochybuji o tom, ze za jistych okolnosti se elektrovuz muze splatit. pochybuji, ze jsou to ty vase. pri najezdu kolem 12tis rocne tomu moc neverim.

                7. Takže byste chtěl ještě porovnávat situaci, kdy na
                  Takže byste chtěl ještě porovnávat situaci, kdy na povinné garančce (protože záruka) nechám s elektrikou v servise 2 tisíce Kč, kdežto s Berlingem to bylo vždy +-10? Nebo že povinné ručení mne stojí 1 tisíc, zatímco u Berlinga to byly 3?
                  Úspora na palivu vychází z 8 L spotřeby 1.4 MPi motoru benzín, protože většina jízda krátkých a po městě. Legrace je, že manželčin Seat Ibiza na tom byl stejně, přestože postupně měla motory 1.0 a 1.2. Nájezd 12 tisíc ročně má manželka, která má 25, já mám +-15. A protože jsem oba vozy pořídili za slušné ceny, tak není o čem pochybovat ani čemu věřit, fakt jsou fakta. Jinak 10 let vlastnictví Berlinga přišlo se vším všudy na 800 tisíc +.

                8. Ted jste to zamotal dokonale. Tyhle cele propocty by meli dat
                  Ted jste to zamotal dokonale. Tyhle cele propocty by meli dat jasnou odpoved na otazku po kolika kilometrech se elektromobil vrati. Z toho vychazi rocni najezd, pokud chci aby se vuz vratil do rozumneho casu. Zjednodusene, co se nevrati do sedmi let, se uz proste nevrati. kdyz chcete, tak treba do deseti, at se nemusim hadat. Ted jste prihodil dalsi hromadku cisel, ze ktere tahle informace porad nejde vyseparovat. Nicmene noje posledni informace jsou: Renault zoe vuci konkurencnim vozum 30tisic rocne, tesla model s 70tisic rocne. tak me zajimalo, jestli se mezicasem neco zmenilo, a take jestli to mate prepocitane na too ion-a. 12tis rocne mi prijde dost malo na to, aby to melo navratnost.

                9. Nesmíte těm jeho nesmyslům věřit, a potom nemusíte nic
                  Nesmíte těm jeho nesmyslům věřit, a potom nemusíte nic přepočítávat. Baterky mu zdechly a tady hraje hrdinu!

                10. Je možné hrát hlupáka, ale ne dlouho….
                  Je možné hrát hlupáka, ale ne dlouho….

                11. Málem to znělo že po jistém čase hloupost opadne a
                  Málem to znělo že po jistém čase hloupost opadne a člověk se vrátí do normálu 😀

                12. mě by fakt velice zajímalo jak budete počítat návratnost
                  mě by fakt velice zajímalo jak budete počítat návratnost například Audi Q7 v dieslu…. po kolika km se vrátí oproti konkurenci?
                  a jak velkou návratnost má Fabia v benzínu?

                13. Když myslíte. Jasná fakta a čísla, porovnání situace s
                  Když myslíte. Jasná fakta a čísla, porovnání situace s minulou, kdy jsme měli spalováka, jasné úspory na nezakoupeném palivu a nezaplaceném servise a výměnných částech spalovacích vozidel. Co by jste chtěl více? Mobilita je individuální věc. Takto vypadá v našem případě.
                  Porovnávání, kolik stojí v autosalonu něco spalovacího versus něco elektrického, mne nezajímá. Je to o politice konkrétní značky. Viz vůči spalovacím verzím předražený VW eUP a eGolf versus nepříliš cenově vzdálené Ioniqy od Hyundaie. Pouhé obecné teoretické propočty. Navíc nezahrnující dopady do zdraví a pohody řidiče a jeho okolí. O možnosti soběstačnosti nemluvě.

                14. Mame Citroeny Ion. Nakup 160 a 180t. Najezd cca 60 – 70t
                  Mame Citroeny Ion. Nakup 160 a 180t. Najezd cca 60 – 70t rocne. Uspora vice nez 2.5kc/km proti naftovym autum. Navratnost 1 rok. Uz se tesime jak nam tyhle jednoduchy klumpry vydelaji na Teslu 3.

                15. tak to uz jo. 65tis rocni najezd na ion-u, navic nakup
                  tak to uz jo. 65tis rocni najezd na ion-u, navic nakup ojetiny, tam bych v navratnost docela veril. ale potvrzujete to, co rikam. musite vuz vyuzivat na hrane dojezdu. resp. denni dojezd musi byt blizky celkovemu dojezdu na jedno nabiti.

                16. Ani to ne. Rano vyjede nabity na 100% a pak rozvoz obedu a
                  Ani to ne. Rano vyjede nabity na 100% a pak rozvoz obedu a pizzy. Bez vlastni chademo nabijecky by to za den na pomalym nabijeni ani na 300km nenaladovalo. Bez vlastni nabijecky nebo quick chargeru v okoli by to tyhle kilometry nenaskakalo.

                17. A kde jste sehnal tak lacino ty auta? Malokdy je i dnes videt
                  A kde jste sehnal tak lacino ty auta? Malokdy je i dnes videt pod 200.000 a to jeste daleko za hranicema.

                18. Az u hranic s Francii. Odpocet DPH na firmu.
                  Je to navykovy.

                  Az u hranic s Francii. Odpocet DPH na firmu.

                  Je to navykovy. Mam jeden na Prahu a okoli a je to fajn. Parkovani zadara. Na dalky to neni ani nahodou. Zkratka prvni stupen.

                19. Diky. Skoda, ze neudelaji jako podporu nakup s 0% DPH a to i
                  Diky. Skoda, ze neudelaji jako podporu nakup s 0% DPH a to i ojetin. Movitejsi to stejne kupuji na firmu, takze by to byla podpora pro ty s normalnimi prijmy.

          1. přesně, proto taky Tesla dává neomezenou záruku… navíc
            přesně, proto taky Tesla dává neomezenou záruku… navíc jde většinou o poruchu elektroniky, takže ty baterie znovu použije

            prostě kdyby to byla pravda obecně, Teslu by nikdo nekupoval 😉

            ale díky tomu si majitelé mohou ušetřenými náklady ušetřit do půl milionu na další Teslu 🙂

            já se už nikdy neodvážím koupit nový, poruchový fosil, jedině Teslu, a to klidně za dvojnásobek ceny…. protože vím, že ty peníze se mi vrátí a navíc s bezkonkurenční zárukou bez povinnosti utrácet statisíce za servis = realita 😉

    2. Na „běžné“ součástky to podle mě smysl nemá (i když
      Na „běžné“ součástky to podle mě smysl nemá (i když nějaké porovnání by mohlo být dobré PR).
      Mě by třeba zajímalo jak dlouho vydrží spoje kabelů, izolace, kondenzátory… elektronika, která je v tomto typu vozidla zastoupena v míře větší než obvyklé.

                1. No ja svojho syna ucim toto radsej nepouzivat. Presny
                  No ja svojho syna ucim toto radsej nepouzivat. Presny slovensky preklad totiz je : „Co Ti Je.e?“

      1. A to ste tu degradaciu 0,5% ako odmerali?
        Rozdiel pri

        A to ste tu degradaciu 0,5% ako odmerali?

        Rozdiel pri nabijani 200W (0.5% zo 40kWh) si prakticky ano nevsimnem. Alebo merate kapacitu baterie cez OBS II po kazdom nabijani? Len ze viete, ze to bolo presne vtedy…

        Osobne si takmer vzdy pozriem, kolko mi ukaze spotreby nabijania na prikone (pri zasuvke na stene) a zhruba spocitam s tym, co som mal este v baterii pred nabijanim. Zatial sa mi to stale drzi okolo 31,5 kWh.

        Takze po najazde 27000 km zatial nepozorujem nejaku degradaciu. Uvidime po druhej zime.

        1. Můžeš nad tím meditovat jak chceš,ale prostě to leze
          Můžeš nad tím meditovat jak chceš,ale prostě to leze dolů ve velkým jakmile pretizis prodlužku a ta to vyhodí. A teď si představ že se někdo k tomu chová jak ke svátosti a přesto se mu to stane.To já bych to neřešil a všiml si toho až by ubylo o pár procent víc. Prostě toho Leafa nebrat a nebo se s tím smířit a utěšovat se že mám jen vadného kus.

          1. Ak je to naozaj tak, potom Vám stačí spraviť takéto
            Ak je to naozaj tak, potom Vám stačí spraviť takéto “neštandardné” prerušenie len 60 krát (podľa Vás pokles kapacity spolu o 30%) a Vám vymenia batériu ešte v záruke 🙂

            Ale ak by to tak fungovalo, potom aj keď vyberiem kábel zo zásuvky počas nabíjania ja sám, tak by to malo rovnako znížiť kapacitu batérie. Auto nemôže tušiť, či je “vyhodený” istič, alebo nieko vybral kábel zo zásuvky v stene/wallboxe.

            A osobne som už takto odpojil kábel zo zásuvky počas prebjehajúceho nabíjania veľakrát. Napr. počas obedovania…

              1. Leaf umí odpojit nabíjení na AC sám při 80%. Jaký je
                Leaf umí odpojit nabíjení na AC sám při 80%. Jaký je rozdíl mezi vypnutím jističe a vypnutím autem? Tipuji že žádný.
                V různých studiích došli ke všemožným závěrům co škodí baterii, jediné co se opakuje všude: není vhodné nabíjet na 100% a nechat auto stát s plnou baterií.

Napsat komentář