Tesla Model 3 je vyprodaný až do poloviny roku 2018

Tesla pro televizní stanici CNBC potvrdila začátek výroby elektromobilu Tesla Model 3 v polovině roku 2017. První dodávky začnou na konci roku 2017. Kdo si dnes auto objedná, dostane ho ale až v polovině roku 2018.

Tesla Model 3 je jednoznačně nejočekávanějším elektromobilem příštích dvou let.
foto: Tesla Motors

Důvod, proč noví zájemci o Tesla Model 3 dostanou auto nejdříve v polovině roku 2018 je jednoduchý: přes 400 000 rezervací. Už v polovině května 2016 Tesla oficiálně potvrdila 373 000 rezervací.

Dnes se podle střízlivých odhadů může toto číslo blížit půl milionu. Tesla momentálně pracuje na rozšíření své továrny ve Fremontu a zároveň dokončuje gigatovárnu v Nevadě. Tam se podle nejnovějších informací nebudou vyrábět pouze baterie, ale také elektromotory.

Obě továrny jsou pro úspěšné rozjetí výroby Tesla Model 3 klíčové. Dnes Tesla vyrábí asi 100 000 aut ročně. Do roku 2018 ale musí toto číslo zvýšit na pětinásobek, aby vůbec bylo možné včas uspokojit poptávku po Modelu 3.

Jinak se totiž zákazníci mohou začít poohlížet u konkurence. Už začátkem příštího roku jde na trh Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e s dojezdem 383 km (EPA). Zhruba ve stejné době se očekává konečně i nový Nissan Leaf druhé generace.

14 Comments on “Tesla Model 3 je vyprodaný až do poloviny roku 2018”

  1. malá rekapitulace MODEL 3
    malá rekapitulace MODEL 3 událostí 😉

    31.12.2016 00:00 = 500.000 ???????
    31.08.2016 00:00 = 400.000 rezervací
    19.05.2016 00:00 = 373.000 rezervací
    14.04.2016 00:00 = 400.000 rezervací
    07.04.2016 07:20 = 325.000 rezervací
    03.04.2016 11:30 = 276.000 rezervací
    02.04.2016 07:00 = 253.000 rezervací
    01.04.2016 19:26 = 232.000 rezervací
    01.04.2016 10:42 = 198.000 rezervací
    01.04.2016 09:11 = 180.000 rezervací
    01.04.2016 00:00 = 133.135 rezervací
    31.03.2016 21:00 = 115.000 rezervací

    twitter.com/elonmusk
    twitter.com/teslamotors
    teslamotorsclub.com/tmc/attachments/compare-sx-jpg.88992/

  2. asi tak minimalne 2 roky
    asi tak minimalne 2 roky trva prozbehnutie novej vyroby (uplne nove auto) s tym ze su este muchy co treba postupne vychytat.

    pokial je to ale raw, cize nieco ako golfovy vozik, da sa to aj za par mesiacov, avsak nie ak nejde o raw polotovary, cize motor, karoseria, podvozok, a pod. vo velkom mnozstve, lebo neexistuje materialova infrastruktura ktora je schopna to dodat.

    uz len z pohladu logistiky, cize papierovania, nie z pohladu urobim par kusov, alebo technologie.

    tak som zvedavy,
    hoci to znie absurdne, taketo nahananie moze firmu aj zabit, respektive ide o opacne udusenie (optimalizacia ludi, lokalnych skladov, lokalnych dodavatelov, udusi kazdu firmu), lebo ved spolocnost tvoria ludia, nie stroje alebo papiere, a clovek potrebuje zhruba pol rok na prvy raw ak ho prehnane naroky nezabiju.

    1. To jsem zase já. Ta čísla
      To jsem zase já. Ta čísla absolutně nesedí. Hlavně použítí slova „až“ když to je 6 měsíců. Pokud nyní dělají 100 tisíc ročně, tak 3x více je 300 tisíc. ale oni musí udělat asi tak milion ročně, aby těch 400 tisíc udělali za půl roku. To je 10x více.

      1. Není žádný problém
        Není žádný problém udělat z jedné linky každé 3 měsíce 2 a během roku máte 16x větší výrobu – pokud jsou peníze na investici platy pro zaměstnance na takové úrovni aby jste jich měl dost, je poptávka po výrobcích a máte prostory. Sám jsem to zažil když se rozjížděla část firmy , ve které jsem pracoval prostě každé 3 měsíce se zdvojnásobil počet zaměstnanců i linek a na konci roku byla hala plná lidí i technologie. Samozřejmě máte problémy s tím ,že nemáte zkušený střední kádry, které vychováte až za 3-5 let ,takže je více prostojů, poruch nekvalita, ale s tím se dá žít.

Napsat komentář