Tesla průběžně upravuje svůj v čínské Šanghaji vyráběný Tesla Model 3. Díky tomu nyní mohla snížit cenu, což se výrazně projevilo ve zvýšení poptávky.
foto: Tesla China
Elektromobil Tesla Model 3 ve verzi Standard Range Plus vyrýběný v Číně nyní využívá levnější LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie namísto NMC (nikl-mangan-kobalt). To umožnilo Tesle příjemně snížit cenu zhruba o desetinu.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla dodala za minulé čtvrtletí 139 300 elektromobilů
Zajímavé je, že se zároveň zvýšil dojezd nové verze TM3 SRP, a to ze 445 km na 468 km. A to i přesto, že LFP baterie mají nižší energetickou hustotu, než dražší NMC.
Díky tomu všemu je nyní o Tesla Model 3 v Číně ještě vyšší zájem než obvykle. Model 3 se totiž cenově konečně dostal na úroveň tamní konkurence typu Xpeng P7.
Tesla zase lze, prodeje Tesly v Čině i jinde stagnují a aby
Tesla zase lze, prodeje Tesly v Čině i jinde stagnují a aby udrželi alespon stejné prodeje, stále jdou s cenou níž a níž, to samé v Evropě, Tesla má stále stejné prodeje i přes to, že celkové prodeje EV jdou o stovky procent nahoru. Čím dál víc značek jí v prodejnosti poráží a to se jiné automobilky ani pořádně ještě nerozjeli.
Ale tak
Ale tak jistě
https://cleantechnica.com/2020/09/19/tesla-model-3-wuling-mini-ev-shines-in-growing-market/
OK, počkám až Tesla bude ty auta rozdávat zadarmo.
OK, počkám až Tesla bude ty auta rozdávat zadarmo.
Tesla mela v zari v DE prirustek 82,7% proti 09/2019. Nejvic
Tesla mela v zari v DE prirustek 82,7% proti 09/2019. Nejvic ze vsech automobilek.
Samozřejmě a zároveň zvýšili výrobu na 144 tisíc aut
Samozřejmě a zároveň zvýšili výrobu na 144 tisíc aut za Q3. To znamená, že mají klasický Cimrmanův problém s kupením horníků teda vlastně aut. A nebo to je taky nesmyls co říkáte. 😀
Kly plánuje Tesla začít výrobu aut pro Evropu v Číně?
Kly plánuje Tesla začít výrobu aut pro Evropu v Číně?
Podle Tesla master plan je Čína plánována v nejbližší
Podle Tesla master plan je Čína plánována v nejbližší době na milion aut ročně , takže se asi fakt musejí snažit .
Off. Nova aktualizace u Tesly 3 prinasi radu novinek. Vedle
Off. Nova aktualizace u Tesly 3 prinasi radu novinek. Vedle cteni urcitych znacek jako STOP a rychlost pribyly dalsi drobnosti. Kdyz zustane 10 min. otevreny kufr ci jiny pantovy dil, prijde zprava. To same u okna. Konecne je funkce automaticke zavirani oken pri uzamknuti. A jeste spousta drobnosti. Vse OTA bez navstevy servisu. Bravo, jen tak dal.
Auto pro de.bily přináší spoustu novinek, tudíž od teď
Auto pro de.bily přináší spoustu novinek, tudíž od teď už je vhodné i pro ultra.debily. Mega.debil Vendula je v rauši…
Neplaš, mně přijde vtipné, jak se dozvídáme a je třeba
Neplaš, mně přijde vtipné, jak se dozvídáme a je třeba to vyjuchaně oznamovat světu. že Tesla už umí po zamknutí zatáhnout okna – to bylo už u Golfu IV, že Tesla umí už přečíst nějakou značku i to VW group umí..
většina těchto aut běhá na nějaké androidu a podobně, já jsem docela zvědav, co s nimi budeme dělat po deseti letech a podobně…zkusil jste si někdo dneska rozběhat desetiletej android na mobilu? fakt se těším, jak tohle budou mít ošetřený
To se sešli dva… A ten prostřední upadl…
Ne, systém v
To se sešli dva… A ten prostřední upadl…
Ne, systém v Teslách fakt neběží na Androidu.
Cteni znacek je licencni zalezitost, ktera Tesle brani v
Cteni znacek je licencni zalezitost, ktera Tesle brani v implementaci. Je smutne, ze si nekdo takovou funkcionalitu mohl nechat licencovat.
A co brání Tesle si koupit licenci?
A co brání Tesle si koupit licenci?
Neshoda s MobilEye
Neshoda s MobilEye
Takže srážka nabubřelých manažerů, co se nechtěj
Takže srážka nabubřelých manažerů, co se nechtěj dohodnout..
Tak mi reknete z vasi zkusenosti, jak si VW poradi s chybejici
Tak mi reknete z vasi zkusenosti, jak si VW poradi s chybejici znackou na konci omezeni. Neznam zadny system, ktery by si s tim umel poradit.
Nijak proč by si s ní měl radit? Proto je řidič, aby
Nijak proč by si s ní měl radit? Proto je řidič, aby řídil. A pokud je řidič neschopen samostatných rozhodnutí a není schopen vnímat značky, nemá za volantem co dělat..pořád nerozumím tomu, jak se lidstvo dobralo k tomu, že řídit auto je nějaké právo. Není – je to docela komplexní soubor teoretických a praktických znalostí a proč když je někdo na to marnej, proč místo toho, aby neřídil mu pořád někdo vymýšlí asistenty, pomocníky a nakonec i něco, co bude nějak řídit za něj…mimochodem nečekejte, že někdy budou nějací lumeni, co při opravě silnice budou umět tuto činnost značkami správně označit…nikde na světě jsem snad neviděl správně označenou práci na silnici včetně šravování objíždění atd atd…
No vidite, Tesla to vyhodnotila tak, ze cteni znacek neni
No vidite, Tesla to vyhodnotila tak, ze cteni znacek neni prioritni a proto to nijak zvlast neakceleruje. Roboticke rizeni uvita mnoho lidi, kteri auto nemaji a taxik je pro ne drahy a Mhd tam treba nefunguje. Rototaxi by mohly vozit treba chodici pacienty do nemocnice. Dnes se na to pouzivaji stovky sanitek za obrovske naklady. Mate slabe vyvynutou predstavivost a vse posuzujete jen z jednoho bodu. Ja, ja jenom ja.
Naprosto klidně říkám, že k FSD na silnici u osobních
Naprosto klidně říkám, že k FSD na silnici u osobních aut v obecné rovině jsem skeptický jak z legislativních, tak prostě technických důvodů. Napřed bude muset přijít robo řízení v např v parkovacích domech, kdy zastavíte venku a auto se samo uloží, nebo v transparetně jednoduchých příkladech – jako je jízda po dálnici bez uzavírek. Dokud takhle neumí FSD krom nabíjení takto samo zdolávat tisíce a tisíce km, je to jen snění a hračka…až tohle bude umět, pak může přijít fáze 2, to o čem sníte je fáze moc daleko
Právě v těch transparentně jednoduchých situacích na
Právě v těch transparentně jednoduchých situacích na dálnicích a v zácpě to už umí. A to tak dobře, že někteří pitomci u toho spí.
Hele neřekl bych, že to umí…a pitomci spí i když se
Hele neřekl bych, že to umí…a pitomci spí i když se drží volantu. Tím, že umí dálnici pro mě znamená, že třeba v Paříži při nájezdu to kliknu a krom šoupnutí konektoru do nabíječky a placení mýta se nedotknu řízení jedno jaká situace až do sjezdu ať je to Praha, Berlín, Řím, Madrid
No však ano. Ale jenom v USA, kvůli evropským
No však ano. Ale jenom v USA, kvůli evropským regulacím.
Jenom pořád musíš ohmatávat volant (pokud to nějak neobejdeš), opět kvůli regulacím.
Neumí to. Nebo jinak, umí to, jen za určitých podmínek.
Neumí to. Nebo jinak, umí to, jen za určitých podmínek. nesmí přijít nic nepředvídatelného…silný déšť, sněžení, špatné značení, navíc je tu problém se čtením některých dopravních značek…ano na 80% to jde, těch zbylých 20% je prostě problém, který se musí vyřešit a to nepůjde hned tak.
Dokonce si myslím, že k dořešení té situace bude nakonec ten radar/lidar nebo komunikace mezi auty a taky komunikace s infrastrukturou nakonec potřeba.
Za špatné značení opravdu nemůže autopilot a za
Za špatné značení opravdu nemůže autopilot a za sněžení a deště to prý funguje překvapivě dobře. Stejně tak to zvládne staveniště atd. Samozřejmě za silného deště na špatně označeném staveništi bych v tom spát nechtěl 🙂
Komunikace s infrastrukturou určitě časem přijde, ale ten lidar ti je k ničemu za hustého sněžení, deště, mlhy nebo u špatného značení.
Laser je v desti a snezeni na prd. Kazda kapka/vlocka odrazi
Laser je v desti a snezeni na prd. Kazda kapka/vlocka odrazi svetlo a lame paprsek. A paprsek, ktery pronikne az k pevnemu telesu nemusi se dostat zpet. I radar nemusi fungovat uplne spolehlive.
Za silnýho déště, sněžení a při špatným značení
Za silnýho déště, sněžení a při špatným značení má problémy i člověk, takže se vůbec nebudu divit že nezvládne ani robot. 😀
A jak si třeba poradí, když máte omezenou rychlost např.
A jak si třeba poradí, když máte omezenou rychlost např. na 70 a pak z té silnice odbočíte na jinou, kde už to omezení, samozřejmě, neplatí? Měl jsem kdysi jako náhradní půjčené Volvo XC60 předchozí generace (odhadem r. 2015?) a to už umělo číst značky v pohodě. Akorát s tímto se nevypořádal a i po odbočení pořád ukazoval 70 🙂
Pokud je někde začátek omezení rychlosti a konec chybí, tak si s tím neporadí ani Tesla a ani VW. O to ale, myslím, tomu pisateli nešlo, šlo o to poukázat, že čtení značek není žádná novinka.
Bingo 😀 prostě nic nového to není… ještě pár let a v
Bingo 😀 prostě nic nového to není… ještě pár let a v Tesle bude i obligádní díra ve dveřích na 1,5l petku 😀
ale naprosto vážně, víte co mi ve výbavě aut chybí? taková drobná pitomost- řezáky na pásy a kladívko na sklo, kdyby se z toho člověk potřeboval dostat po nehodě…to bych ocenil mnohem víc, než elektronické opičárny
Tak si to kupte. Maji to v eshopech.
Tak si to kupte. Maji to v eshopech.
Nebojte, já to v autě mám, ale myslím, že by to mělo
Nebojte, já to v autě mám, ale myslím, že by to mělo patřit do povinné výbavy
takzvaná povinná výbava a neustále „bezpečnejšie“ autá
takzvaná povinná výbava a neustále „bezpečnejšie“ autá sú kontraproduktívna.
„bezmozkom“ dávajú neodôvodnený pocit istoty, čím vlastne prispievajú k zníženiu bezpečnosti na cestách.
mám mať povinne lekárničku – kým som sa nestal otrlým voči nariadeniam, nazbierala sa mi ich hromádka – tú predposlednú (cca 10r) prvý krát otvoril minulý týždeň pán na stk. odvtedy už zrejme nik.
povinnú žiarovku nevymením, pretože strácam cit v prstoch a posledne mi to trvalo dve hodiny ju usadiť do výrezov.
Ano, v dosahu musí být řezák i turniket. To je základ.
Ano, v dosahu musí být řezák i turniket. To je základ. Legislativou stanovený obsah lékárničky je naprostá tragédie.
Zadnych par let, diru na petky planuji poslat ve verzi
Zadnych par let, diru na petky planuji poslat ve verzi 2020.38.15… :-)))
Paráda, jsem zvědav na fotky 🙂
Paráda, jsem zvědav na fotky 🙂
Tesla ne, VW jo. Bude nejspíš díky Škodovce.
Tesla ne, VW jo. Bude nejspíš díky Škodovce.
VW už v roce 2015 uměl číst značky a rušit je
VW už v roce 2015 uměl číst značky a rušit je křižovatkou v navigaci. Neudělal to špatně a jako jedna z mála automobilek to opravdu dobře umí. Značky čte kamerou. Ford Mondeo to uměl taky, ale ruší je dost pozdě – ale zruší. Po odbočení na jinou silnici je zruší.
VW už v roce 2015 uměl číst značky a rušit je
VW už v roce 2015 uměl číst značky a rušit je křižovatkou v navigaci. Neudělal to špatně a jako jedna z mála automobilek to opravdu dobře umí. Značky čte kamerou. Ford Mondeo to uměl taky, ale ruší je dost pozdě – ale zruší. Po odbočení na jinou silnici je zruší.
VW umí velký h…o a ne číst značky nejdřív ji zjisti
VW umí velký h…o a ne číst značky nejdřív ji zjisti fakta. Jediný co má je v navigaci označené úseky kde ti zobrazuje rychlost.
No z toho hlídání otevřených oken zrovna radost nemám,
No z toho hlídání otevřených oken zrovna radost nemám, neb mě i mému kolegovi u našich tři a půl roku starých X/S to hlásí neustále nějaká otevřená okna ačkoli jsou zavřená.
Tedy po prvním uzamčení a odejítí od auta mimo domov jsem se běžel po příchozí notifikaci podívat jestli je to okno u spolujezdce opravdu nedovřené a následně jsem tuto funkci vypnul.
Kolegu to za pár dní vycukalo v práci a to už jsem se mu jen smál jak mi nevěřil a nervózně vykukoval z okna kanceláře jestli má to okno zavřené… 😀
Ty funkce se daji vypnout treba i jen v urcitych lokalitach.
Ty funkce se daji vypnout treba i jen v urcitych lokalitach. Treba doma nebo v praci. Lepsi bude to automaticke zavirani. Ted jsem prijel a ceduli 50 km/h to nerozpoznalo. Asi to je dobre, protoze to bylo v useku stavby a jak je v Cezku zvykem, konec omezeni se uz neoznacuje. Takze by to vykazovalo porad 50. V DE oznacuji poctiveji zacatek i konec omezeni.
Vzhledem k tomu, že mi to hlásí nějaké okno otevřené
Vzhledem k tomu, že mi to hlásí nějaké okno otevřené neustále, tak nemá cenu řešit kde je to má hlídat a kde ne.
Mě to zatím značky nečte vůbec žádné. Asi stará FSD unit.
Muj TM3 FSD nema, ale po aktualizaci mi to informovalo o nove
Muj TM3 FSD nema, ale po aktualizaci mi to informovalo o nove funkci. Ale nebude to pouzito v tempomatu. Tak nevim, zda to plati i pro auta bez FSD.
😀 😀 😀
😀 😀 😀
No to si děláte srandu ne? Značky umí číst i oktávka za
No to si děláte srandu ne? Značky umí číst i oktávka za 500 tis. 😀
a nejskvělejší auto budoucnosti co má náskok min. deset let to neumí?
to je vtip ne? a co teda vlastně důležitého umí?
hlavně že to má milion senzoru a kamer a aplikaci na ofukování kočky za oknem 😀
Tesla nabízí opravdu jen samé ptákoviny, které jsou super tak akorát na zabavení dětí 😀
Tesla ve starsich modelech umela cist znacky. Ale po rozchodu
Tesla ve starsich modelech umela cist znacky. Ale po rozchodu s firmou mobilEye tuto funkci uz nemuze z licencnich duvodu poskytovat. Ostatni automobilky pouzivaji MobilEye, neni to vyvoj automobilek. Ani ta vase Octavka nemela nic jineho.
je otázkou, jestli tyto baterie mají 3000 cyklů, jak bývá
je otázkou, jestli tyto baterie mají 3000 cyklů, jak bývá u LiFePO zvykem, pak by to byla velká výhoda
No to nemají – – – prezentovaný technologický předpoklad
No to nemají – – – prezentovaný technologický předpoklad je 4000 cyklů, ale spíše to bude víc. Takže pokud chcete docílit 3000 cyklů, budete se muset k té baterce chovat opravdu megaprasácky.
predpokladam ze pokud je stale SR stejny HW jako LR, tak se k
predpokladam ze pokud je stale SR stejny HW jako LR, tak se k tomu ani nejde chovat megaprasacky, protoze tam je proste temer polovina kapacity softwarove schovana…
Ale jde 🙂 Vybijte ji na 0,5 % pak ji nechte celou noc stát
Ale jde 🙂 Vybijte ji na 0,5 % pak ji nechte celou noc stát na mraze, a pak ji nabijte na 100% a nechte opět stát. Následující den si dejte pár závodních startů či sprintů opět až na nulu kapacity. Nabíjení realizujte výhradně nabíječkou o výkonu 3C a vyšší. Tento postup opakujte obden tři čtyři zimy.
Myslím, že tak spolehlivě docílíte dvouciferné degradace.
To je za predpokladu ze je kapacita zamcena pouze nahore. To
To je za predpokladu ze je kapacita zamcena pouze nahore. To by tak ukrutne uplne neplatilo pokud by 0% odpovidala treba 15% a nahore treba 100% by odpovidalo 85% fyzicky, hm, nevim jak to je..
ale i tak je jednoznacne, ze vyrazne vetsi pocet cyklu zvladne prave SR i kdyz musi daleko casteji nabijet nez LR
u nejakych LiFePO4 jsem zahledl snad 8000 cyklu 0-100%, tyto Tesly mozna budou mit tak 4000 cyklu.. a u LiFe nevim jak moc pribyvaji cykly, kdyz se vyuziva treba jen 20-80% kapacity..
Když využijete energii z 80 na 20% kapacity, tak jde o 0,6
Když využijete energii z 80 na 20% kapacity, tak jde o 0,6 cyklu. Když to uděláte takto 5x, máte za sebou tři cykly.
Jeden o voze a druhý o koze.
13G popisuje šetrnost k baterii
Jeden o voze a druhý o koze.
13G popisuje šetrnost k baterii (potažmo degradaci).
Vy metriku měření cyklů.
Jasně, tím posledním odstavcem to trochu zabil no…
Jak už napsal Garion – Cykl je proces nabití od 0% do 100%
Jak už napsal Garion – Cykl je proces nabití od 0% do 100% nehledě na to, na kolik částí je rozdělen.
Kdyby byl cykl každé zahájení nabíjení, tak vás rekuperace připraví o baterku. 🙂
pocitam dobre, ze to je dle stranek tesla.com (cn)
249.900,-
pocitam dobre, ze to je dle stranek tesla.com (cn)
249.900,- CNY *3,38 = 844.662,- Kc ?
-> to je zajimava cena
To je prosim bez dotaci ktera je 20,250 yuan = 68.445,-
Takže
To je prosim bez dotaci ktera je 20,250 yuan = 68.445,-
Takže pro zakaznika : 776.217,- 468 km dojezd
Enyaq ořezaný v základu: 1.050.000,- 390 km dojezd
To uz je tusim konecna cena s dotaci a danema
To uz je tusim konecna cena s dotaci a danema
Tolik stojí Enyaq v Číně? A s dotací nebo bez?
Tolik stojí Enyaq v Číně? A s dotací nebo bez?
Předpokládám, že je to konečná cena v Číně pro
Předpokládám, že je to konečná cena v Číně pro zákazníka a že je to cena vč. DPH (Pokud ho tam mají).
Přiznám se, že zas tak úplně nechápu proč u nás v Evropě cena atakuje částky kolem 1,3 mil. Kč – to je o více než 50% více.
Chápu, že auta z USA jsou dražší, že musíme něco zaplatit za dopravu, něco za clo, ale přeci jenom o 50% dráž. To se mi zdá divné….a zdá se mi to u nás hodně.
Však jsi to napsal. Náklady na dopravu jsou asi 1-2000
Však jsi to napsal. Náklady na dopravu jsou asi 1-2000 dolarů za auto, v závislosti na cíli a clo dělá 10% z ceny, mají vyjímku na DPH a v Číně už je odečtená dotace a taky tam mají ty nové baterie vyráběné místně. Těch 3000 dolarů slevy udělala určitě jenom ta baterka.
Základní cena Model 3 v USA 38000 dolarů
Doprava 1-2000
Clo 3800
Dph 8000
Dotace 3000
Nová baterka 3000
Celkem rozdíl oproti ČR: 18,800 – 19,800 dolarů. 430-455 tisíc CZK rozdíl
A že ta sleva byla solidní. Cca 3000 dolarů. A přesto si
A že ta sleva byla solidní. Cca 3000 dolarů. A přesto si Tesla zřejmě neukousla nic ze své marže.