Tesla Model 3 je v Číně levnější a jde na dračku

Tesla průběžně upravuje svůj v čínské Šanghaji vyráběný Tesla Model 3. Díky tomu nyní mohla snížit cenu, což se výrazně projevilo ve zvýšení poptávky.

Podle prvních ohlasů bude poslední čtvrtletí 2020 minimálně z hlediska čínských prodejů opravdu úspěšné.
foto: Tesla China

Elektromobil Tesla Model 3 ve verzi Standard Range Plus vyrýběný v Číně nyní využívá levnější LFP (lithium-železo-fosfátové) baterie namísto NMC (nikl-mangan-kobalt). To umožnilo Tesle příjemně snížit cenu zhruba o desetinu.

Zajímavé je, že se zároveň zvýšil dojezd nové verze TM3 SRP, a to ze 445 km na 468 km. A to i přesto, že LFP baterie mají nižší energetickou hustotu, než dražší NMC.

Díky tomu všemu je nyní o Tesla Model 3 v Číně ještě vyšší zájem než obvykle. Model 3 se totiž cenově konečně dostal na úroveň tamní konkurence typu Xpeng P7.

60 Comments on “Tesla Model 3 je v Číně levnější a jde na dračku”

  1. Tesla zase lze, prodeje Tesly v Čině i jinde stagnují a aby
    Tesla zase lze, prodeje Tesly v Čině i jinde stagnují a aby udrželi alespon stejné prodeje, stále jdou s cenou níž a níž, to samé v Evropě, Tesla má stále stejné prodeje i přes to, že celkové prodeje EV jdou o stovky procent nahoru. Čím dál víc značek jí v prodejnosti poráží a to se jiné automobilky ani pořádně ještě nerozjeli.

  2. Off. Nova aktualizace u Tesly 3 prinasi radu novinek. Vedle
    Off. Nova aktualizace u Tesly 3 prinasi radu novinek. Vedle cteni urcitych znacek jako STOP a rychlost pribyly dalsi drobnosti. Kdyz zustane 10 min. otevreny kufr ci jiny pantovy dil, prijde zprava. To same u okna. Konecne je funkce automaticke zavirani oken pri uzamknuti. A jeste spousta drobnosti. Vse OTA bez navstevy servisu. Bravo, jen tak dal.

      1. Neplaš, mně přijde vtipné, jak se dozvídáme a je třeba
        Neplaš, mně přijde vtipné, jak se dozvídáme a je třeba to vyjuchaně oznamovat světu. že Tesla už umí po zamknutí zatáhnout okna – to bylo už u Golfu IV, že Tesla umí už přečíst nějakou značku i to VW group umí..
        většina těchto aut běhá na nějaké androidu a podobně, já jsem docela zvědav, co s nimi budeme dělat po deseti letech a podobně…zkusil jste si někdo dneska rozběhat desetiletej android na mobilu? fakt se těším, jak tohle budou mít ošetřený

          1. Nijak proč by si s ní měl radit? Proto je řidič, aby
            Nijak proč by si s ní měl radit? Proto je řidič, aby řídil. A pokud je řidič neschopen samostatných rozhodnutí a není schopen vnímat značky, nemá za volantem co dělat..pořád nerozumím tomu, jak se lidstvo dobralo k tomu, že řídit auto je nějaké právo. Není – je to docela komplexní soubor teoretických a praktických znalostí a proč když je někdo na to marnej, proč místo toho, aby neřídil mu pořád někdo vymýšlí asistenty, pomocníky a nakonec i něco, co bude nějak řídit za něj…mimochodem nečekejte, že někdy budou nějací lumeni, co při opravě silnice budou umět tuto činnost značkami správně označit…nikde na světě jsem snad neviděl správně označenou práci na silnici včetně šravování objíždění atd atd…

            1. No vidite, Tesla to vyhodnotila tak, ze cteni znacek neni
              No vidite, Tesla to vyhodnotila tak, ze cteni znacek neni prioritni a proto to nijak zvlast neakceleruje. Roboticke rizeni uvita mnoho lidi, kteri auto nemaji a taxik je pro ne drahy a Mhd tam treba nefunguje. Rototaxi by mohly vozit treba chodici pacienty do nemocnice. Dnes se na to pouzivaji stovky sanitek za obrovske naklady. Mate slabe vyvynutou predstavivost a vse posuzujete jen z jednoho bodu. Ja, ja jenom ja.

              1. Naprosto klidně říkám, že k FSD na silnici u osobních
                Naprosto klidně říkám, že k FSD na silnici u osobních aut v obecné rovině jsem skeptický jak z legislativních, tak prostě technických důvodů. Napřed bude muset přijít robo řízení v např v parkovacích domech, kdy zastavíte venku a auto se samo uloží, nebo v transparetně jednoduchých příkladech – jako je jízda po dálnici bez uzavírek. Dokud takhle neumí FSD krom nabíjení takto samo zdolávat tisíce a tisíce km, je to jen snění a hračka…až tohle bude umět, pak může přijít fáze 2, to o čem sníte je fáze moc daleko

                1. Právě v těch transparentně jednoduchých situacích na
                  Právě v těch transparentně jednoduchých situacích na dálnicích a v zácpě to už umí. A to tak dobře, že někteří pitomci u toho spí.

                2. Hele neřekl bych, že to umí…a pitomci spí i když se
                  Hele neřekl bych, že to umí…a pitomci spí i když se drží volantu. Tím, že umí dálnici pro mě znamená, že třeba v Paříži při nájezdu to kliknu a krom šoupnutí konektoru do nabíječky a placení mýta se nedotknu řízení jedno jaká situace až do sjezdu ať je to Praha, Berlín, Řím, Madrid

                3. No však ano. Ale jenom v USA, kvůli evropským
                  No však ano. Ale jenom v USA, kvůli evropským regulacím.
                  Jenom pořád musíš ohmatávat volant (pokud to nějak neobejdeš), opět kvůli regulacím.

                4. Neumí to. Nebo jinak, umí to, jen za určitých podmínek.
                  Neumí to. Nebo jinak, umí to, jen za určitých podmínek. nesmí přijít nic nepředvídatelného…silný déšť, sněžení, špatné značení, navíc je tu problém se čtením některých dopravních značek…ano na 80% to jde, těch zbylých 20% je prostě problém, který se musí vyřešit a to nepůjde hned tak.
                  Dokonce si myslím, že k dořešení té situace bude nakonec ten radar/lidar nebo komunikace mezi auty a taky komunikace s infrastrukturou nakonec potřeba.

                5. Za špatné značení opravdu nemůže autopilot a za
                  Za špatné značení opravdu nemůže autopilot a za sněžení a deště to prý funguje překvapivě dobře. Stejně tak to zvládne staveniště atd. Samozřejmě za silného deště na špatně označeném staveništi bych v tom spát nechtěl 🙂

                  Komunikace s infrastrukturou určitě časem přijde, ale ten lidar ti je k ničemu za hustého sněžení, deště, mlhy nebo u špatného značení.

                6. Laser je v desti a snezeni na prd. Kazda kapka/vlocka odrazi
                  Laser je v desti a snezeni na prd. Kazda kapka/vlocka odrazi svetlo a lame paprsek. A paprsek, ktery pronikne az k pevnemu telesu nemusi se dostat zpet. I radar nemusi fungovat uplne spolehlive.

                7. Za silnýho déště, sněžení a při špatným značení
                  Za silnýho déště, sněžení a při špatným značení má problémy i člověk, takže se vůbec nebudu divit že nezvládne ani robot. 😀

          2. A jak si třeba poradí, když máte omezenou rychlost např.
            A jak si třeba poradí, když máte omezenou rychlost např. na 70 a pak z té silnice odbočíte na jinou, kde už to omezení, samozřejmě, neplatí? Měl jsem kdysi jako náhradní půjčené Volvo XC60 předchozí generace (odhadem r. 2015?) a to už umělo číst značky v pohodě. Akorát s tímto se nevypořádal a i po odbočení pořád ukazoval 70 🙂

            Pokud je někde začátek omezení rychlosti a konec chybí, tak si s tím neporadí ani Tesla a ani VW. O to ale, myslím, tomu pisateli nešlo, šlo o to poukázat, že čtení značek není žádná novinka.

            1. Bingo 😀 prostě nic nového to není… ještě pár let a v
              Bingo 😀 prostě nic nového to není… ještě pár let a v Tesle bude i obligádní díra ve dveřích na 1,5l petku 😀

              ale naprosto vážně, víte co mi ve výbavě aut chybí? taková drobná pitomost- řezáky na pásy a kladívko na sklo, kdyby se z toho člověk potřeboval dostat po nehodě…to bych ocenil mnohem víc, než elektronické opičárny

                1. Nebojte, já to v autě mám, ale myslím, že by to mělo
                  Nebojte, já to v autě mám, ale myslím, že by to mělo patřit do povinné výbavy

                2. takzvaná povinná výbava a neustále „bezpečnejšie“ autá
                  takzvaná povinná výbava a neustále „bezpečnejšie“ autá sú kontraproduktívna.
                  „bezmozkom“ dávajú neodôvodnený pocit istoty, čím vlastne prispievajú k zníženiu bezpečnosti na cestách.
                  mám mať povinne lekárničku – kým som sa nestal otrlým voči nariadeniam, nazbierala sa mi ich hromádka – tú predposlednú (cca 10r) prvý krát otvoril minulý týždeň pán na stk. odvtedy už zrejme nik.
                  povinnú žiarovku nevymením, pretože strácam cit v prstoch a posledne mi to trvalo dve hodiny ju usadiť do výrezov.

                1. Paráda, jsem zvědav na fotky 🙂
                  Paráda, jsem zvědav na fotky 🙂

          3. VW už v roce 2015 uměl číst značky a rušit je
            VW už v roce 2015 uměl číst značky a rušit je křižovatkou v navigaci. Neudělal to špatně a jako jedna z mála automobilek to opravdu dobře umí. Značky čte kamerou. Ford Mondeo to uměl taky, ale ruší je dost pozdě – ale zruší. Po odbočení na jinou silnici je zruší.

          4. VW už v roce 2015 uměl číst značky a rušit je
            VW už v roce 2015 uměl číst značky a rušit je křižovatkou v navigaci. Neudělal to špatně a jako jedna z mála automobilek to opravdu dobře umí. Značky čte kamerou. Ford Mondeo to uměl taky, ale ruší je dost pozdě – ale zruší. Po odbočení na jinou silnici je zruší.

    1. No z toho hlídání otevřených oken zrovna radost nemám,
      No z toho hlídání otevřených oken zrovna radost nemám, neb mě i mému kolegovi u našich tři a půl roku starých X/S to hlásí neustále nějaká otevřená okna ačkoli jsou zavřená.
      Tedy po prvním uzamčení a odejítí od auta mimo domov jsem se běžel po příchozí notifikaci podívat jestli je to okno u spolujezdce opravdu nedovřené a následně jsem tuto funkci vypnul.
      Kolegu to za pár dní vycukalo v práci a to už jsem se mu jen smál jak mi nevěřil a nervózně vykukoval z okna kanceláře jestli má to okno zavřené… 😀

      1. Ty funkce se daji vypnout treba i jen v urcitych lokalitach.
        Ty funkce se daji vypnout treba i jen v urcitych lokalitach. Treba doma nebo v praci. Lepsi bude to automaticke zavirani. Ted jsem prijel a ceduli 50 km/h to nerozpoznalo. Asi to je dobre, protoze to bylo v useku stavby a jak je v Cezku zvykem, konec omezeni se uz neoznacuje. Takze by to vykazovalo porad 50. V DE oznacuji poctiveji zacatek i konec omezeni.

        1. No to si děláte srandu ne? Značky umí číst i oktávka za
          No to si děláte srandu ne? Značky umí číst i oktávka za 500 tis. 😀

          a nejskvělejší auto budoucnosti co má náskok min. deset let to neumí?

          to je vtip ne? a co teda vlastně důležitého umí?

          hlavně že to má milion senzoru a kamer a aplikaci na ofukování kočky za oknem 😀

          Tesla nabízí opravdu jen samé ptákoviny, které jsou super tak akorát na zabavení dětí 😀

          1. Tesla ve starsich modelech umela cist znacky. Ale po rozchodu
            Tesla ve starsich modelech umela cist znacky. Ale po rozchodu s firmou mobilEye tuto funkci uz nemuze z licencnich duvodu poskytovat. Ostatni automobilky pouzivaji MobilEye, neni to vyvoj automobilek. Ani ta vase Octavka nemela nic jineho.

        1. Ale jde 🙂 Vybijte ji na 0,5 % pak ji nechte celou noc stát
          Ale jde 🙂 Vybijte ji na 0,5 % pak ji nechte celou noc stát na mraze, a pak ji nabijte na 100% a nechte opět stát. Následující den si dejte pár závodních startů či sprintů opět až na nulu kapacity. Nabíjení realizujte výhradně nabíječkou o výkonu 3C a vyšší. Tento postup opakujte obden tři čtyři zimy.
          Myslím, že tak spolehlivě docílíte dvouciferné degradace.

          1. To je za predpokladu ze je kapacita zamcena pouze nahore. To
            To je za predpokladu ze je kapacita zamcena pouze nahore. To by tak ukrutne uplne neplatilo pokud by 0% odpovidala treba 15% a nahore treba 100% by odpovidalo 85% fyzicky, hm, nevim jak to je..

            ale i tak je jednoznacne, ze vyrazne vetsi pocet cyklu zvladne prave SR i kdyz musi daleko casteji nabijet nez LR

            u nejakych LiFePO4 jsem zahledl snad 8000 cyklu 0-100%, tyto Tesly mozna budou mit tak 4000 cyklu.. a u LiFe nevim jak moc pribyvaji cykly, kdyz se vyuziva treba jen 20-80% kapacity..

      1. Předpokládám, že je to konečná cena v Číně pro
        Předpokládám, že je to konečná cena v Číně pro zákazníka a že je to cena vč. DPH (Pokud ho tam mají).

        Přiznám se, že zas tak úplně nechápu proč u nás v Evropě cena atakuje částky kolem 1,3 mil. Kč – to je o více než 50% více.
        Chápu, že auta z USA jsou dražší, že musíme něco zaplatit za dopravu, něco za clo, ale přeci jenom o 50% dráž. To se mi zdá divné….a zdá se mi to u nás hodně.

        1. Však jsi to napsal. Náklady na dopravu jsou asi 1-2000
          Však jsi to napsal. Náklady na dopravu jsou asi 1-2000 dolarů za auto, v závislosti na cíli a clo dělá 10% z ceny, mají vyjímku na DPH a v Číně už je odečtená dotace a taky tam mají ty nové baterie vyráběné místně. Těch 3000 dolarů slevy udělala určitě jenom ta baterka.

          Základní cena Model 3 v USA 38000 dolarů
          Doprava 1-2000
          Clo 3800
          Dph 8000
          Dotace 3000
          Nová baterka 3000

          Celkem rozdíl oproti ČR: 18,800 – 19,800 dolarů. 430-455 tisíc CZK rozdíl

Napsat komentář