Tesla Model 3: dvě verze, dojezd až 500 km!

Jan Horčík - 29 Červenec 2017

Dnes brzy ráno byly prvním 30 zákazníkům předány elektromobily Tesla Model 3. Elon Musk odhalil i další podrobnosti.auto elektromobil Tesla Model 3

Slavnostní předání prvních 30 elektromobilů Tesla Model 3
foto: Tesla

Živý přenos k finálnímu představení elektromobilu Tesla Model 3 začal přehlídkou zaměstnanců Tesla, kteří mluvili o tom proč jsou jejich auta nejlepší. Bria Loveday, která navrhla soutěž o nejlepší reklamu, se také objevila na pódidu a k vidění byly tři vítězné spoty.

Pak už nastoupil Elon Musk. Přijel stylově v červeném Modelu 3. "Budoucnost je teď," řekl.

Zdůraznil autonomii aut. Všechny dnes vyráběné elektromobily Tesla, tedy Tesla Model S, Tesla Model X i Tesla Model 3, mají hardware potřebný pro plnou autonomii. Největší designovovou výzvou bylo podle Muska panoramatické zadní sklo.

Následně ukázal crashtest bočního nárazu Modelu 3 ve srovnání s Volvo S60. Zatímco Volvo se silně zdeformovalo, Model 3 zůstal téměř netknutý!

Ale přejděme ke zveřejněným specifikacím elektromobilu Tesla Model 3. Prodávat se budou dvě verze, a to Standard za $35 000 (v hrubém přepočtu asi 770 000 Kč) s dojezdem 352 km, zrychlením 0-100 km/h během 5,6 a max. rychlostí 210 km/h.

Druhá, Long Range verze, bude stát od $44 000 (asi 970 000 Kč), nabídne dojezd 500 km, zrychlení 0-100 km/h během 5,1 sekundy a max. rychlost 225 km/h.

Největší výzvou následujících 6-9 měsíců je podle Muska dostat výrobu do obrátek. "Bude to výrobní peklo. Vítejte," řekl k pobavení svých zaměstnanců v publiku.

Hlavním brzdou výroby se může stát obří, globální dodavatelský řetezec firem z celého světa. Model 3 se skládá z 10 000 součástek, z nichž 2/3 jsou ze Severní Ameriky, zbývající část ze zbytku světa.

Do konce příštího roku slibuje Musk až 3x víc nabíječek Tesla Supercharger než dnes. Vyrobeno je prvních 50 kusů Modelu 3, 20 z nich zůstává ve firmě k validaci, zbylých 30 si přebrali první zákazníci.

Musk opět zdůraznil, že zatímco při nynějším objednání Tesla Model 3 se zákazníci auta dočkají na konci roku 2019, Tesla Model S i Tesla Model X jsou k dispozici do dvou měsíců.

Pro začátek by se měla vyrábět "Long Range" verze, s výrobou Standard verze by se mělo začít nejspíš až během letošního podzimu. Zmíněné specifikace také platí pro verze s jedním motorem vzadu, Dual-motor řešení se objeví až později.

Co Musk neřekl: jaká je vlastně reálná kapacita baterie u obou variant Modelu 3? Tesla se velmi pravděpodobně chce oprostit od číselného značení kapacity baterie.

Specifikace Tesla Model 3:

Standard/Long Range

Dojezd: 352 km/498 km
Rozměry (d, š, v; mm): 4694, 1933, 1442
Rozvor (mm): 2875
Počet míst: 5
Palubní dobíječka (US verze): 240 V, 32 A - 7680 W (50 mil za hodinu); 240 V, 40 A - 9600 W (60 mil za hodinu)
Supercharging: 208 km/273 km za 30 minut
Hmotnost: 1610 kg/1730 kg
Zrychlení 0-100 km/h: 5,6 s/5,1 s
Max. rychlost (km/h): 210/225
Aerodynamický odpor: 0,23
Spotřeba (Wh/km): 148/?
Interiér: 15" dotykový displej, dvouzónová klimatizace
Standardní výbava: navigace, wi-fi, LTE, bezklíčkové nastupování, hlasové ovládání, bluetooth volání a streamování, zadní kamera, elektrická zpětná zrcátka
Bezpečnost: LED světla, 7 kamer, 12 ultrazvukových senzorů, přední radar, 6 airbagů vpředu, 2 postranní, monitoring tlaku v pneumatikách
Záruka: vůz 4 roky, 80 000 km; baterie 8 let, 160 000 km
Barvy: standardně solid black, Midnight Silver Metallic, Deep Blue Metallic, Silver Metallic, Pearl White Multi-Coat, Red Multi-Coat za příplatek $1000
Kola: 18” Aero - Standard, 19” Sport - příplatek $1500

Příplatková výbava: $5000 Premium Upgrades Package obsahuje např. vyhřívaná sedadla, elektricky ovládané sedačky s profily řidičů, prémiový audiosystém, vyhřivaná zpětná zrcátka, LED mlhovky.

Enhanced Autopilot: $5000

Full Self-Driving Capability: $3000 (k dispozici až "v budoucnu")

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte někdo jak to vychází s cenou na jeden kilometr? Jestli to je opravdu rozdíl oproti nafta/benzín? Díky

Obrázek uživatele Radovan

To má být vtip nebo provokace? Můj 3,5 roku starý elektrický Peugeot Ion jezdí zhruba za 12 kWh/100 km. Když nabíjím nočním proudem 2,50 Kč/1 kWh tak mne stojí 100 km 30,- Kč, tedy +- cenu litru benzínu/nafty. Když denním proudem, tak 2 litry. Já obvykle nabíjím zcela zdarma v práci (paušál) nebo v obchodních centrech, takže 0,- Kč. Nebo občas ze svojí FVE, když slušně svítí slunce a jsem doma. Z ní prodávám 1kWh do veřejné sítě za 0,50 Kč, takže mne 100 km vychází na 6,- Kč. To je 2 deci benzínu.

Které z Vašich spalovacích aut to dává? Náš Citroen Berlingo i Seat Ibiza to dávaly po městě, kde se jezdilo 90% cest, za 8 litrů na 100 km, tedy 240,- Kč.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak to bude s dostupností v Evropě a v ČR? Protože před pár dny tady v diskusi někdo zmínil, že to má objednané a bude to mít doma příští rok. Ale někde jsem četl, že pro Evropu se počítá s dodáním nejdřív od 2019. A jak známe Elona, kdo ví jestli... A co teprve ČR?

Obrázek uživatele Jolinar

ti co to maji objednane hned prvni den, tak by se mohli dockat v druhe polovine 2018. Ti co maji objednano pozdeji nebo objednavaji nyni tak driv jak 2019 neni sance.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

objednal som 01.04.2016 a dodanie early 2019.
V roku 2018 maju dodanie v našich končinách iba aktuálny majitelia Tesiel S/X. Asi kupim Prius PHEV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky muzu potvrdit to same - objednano 1.4.2016, nyni na webu Tesly estimated delivery early 2019 a to pro vsechny 3 nabizene varianty (long range premium, standard, dual motor), coz predpokladam bude tak na jare nejdriv. Takze celkove minimalne 3 roky cekani a navic slibovana spaceship nikde. Osobne velke zklamani. Bohuzel zatim nevidim zadnou smysluplnou alternativu. Na druhou stranu za dalsi 2 roky by uz i koncern mohl zacit neco rozumneho dodavat a v trochu lepsi dilenske kvalite nez Tesla...

Obrázek uživatele Jolinar

aha, ano, to jsem zapomel dodat :-) proto ten rozdil...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Německé automobilky měly dvacet let přesně koordinovat všechny kroky. Daimler vyrábějící mercedesy, BMW a Volkswagen se svými prémiovými značkami Porsche a Audi měly úzce spolupracovat. Kartel, který tak mohl výrazně ovlivňovat světový autoprůmysl posledních dekád,

Podle nejnovějších zjištění Spiegelu je do celé záležitosti namočený také významný výrobce komponent (především elektronických) Bosch a podle neoficiálních informací také společnost ZF, která je významným dodavatelem převodovek.

auto.idnes.cz/kartel-nemecko-automobilky-bmw-daimler-mercedes-volkswagen-audi-porsche-145-/automoto.aspx?c=A170727_193959_automoto_fdv

Pak chtějte ať ti vyčůránci vyrábějí elektromobily.

Nějak mě v diskuzi chybí podrobnější rozbor (rozuměj nehorázný flame) nad zveřejněnými technickými parametry. Tak si dovolím nadhodit nějaké své postřehy:

1) Vzhledem k rozměrům rozvor x šířka TM3: 2875 x 1933mm vs. TMS: 2959 x 1963mm lze usoudit, že bateriová krabice u TM3 bude nakonec jen nepatrně menší než u TMS/TMX. Ve spojení s Elonovým tvrzením že do rozvoru TM3 se vejde max 75kWh lze dále usoudit, že TM3 patrně nebude mít dva moduly nad sebou jako jsou u TMS/X. Toto vše mne zase utvrzuje v domnění že formát 21-70 nepřináší žádný pokrok v energetické hustotě.

2) Rychlost nabíjení TM3 je podle mne uvedena pro oblast CC. Tedy tato rychlost nebude udržitelná do 100% kapacity. To mne vede k odhadu že 100% kapacity se bude nabíjet cca 1:20h podobně jako u TMS/X, tzn. střední hodnota dobíjecího proudu bude zase 1C se špičkou 1,5C. Tedy ty špičkové nabíjecí výkony TM3 budou cca 80kW a 112kW. Toto mne utvrzuje v domnění že formát 21-70 nepřináší žádný pokrok ani v rychlosti dobíjení.

3) Celkem zklamaný jsem i z palubní nabíječky, respektive spíše z toho že zřejmě nepůjde objednat lepší než 7,6kW rep 9,6kW v US? Mimochodem vůbec pak nechápu dvě verze s tak malým rozestupem. Patrně půjde o jednu nabíječku, která bude u menší baterie SW omezena. Pro EU to tedy nejspíš nakonec nebude ani těch 11kW.

Pokud vím, tak hlavním důvodem nového formátu článků mělo být snížení ceny a to jak výroby samotného článku, tak i samotné baterie.

Tak já si to myslím od začátku také a stále jsem zvědav až se objeví skutečné parametry těchto článků. Nicméně je třeba podotknout že některá prohlášení z Tesly se dala chápat jako že nový formát nabídne zajímavé zlepšení některých parametrů mimo ceny. Právě zveřejněné parametry TM3 tomu ale moc nenasvědčují.

Obrázek uživatele Josef

Pro EU odhaduji nabíječku buď dvoufázovou 13 kW nebo třífázovou 11 kW. Nic silnějšího asi nedává bohužel smysl a bylo by to drahé. Formát 2170 neměl přinášet nic zvláštního vyjma snížení výrobních nákladů, což se asi podaří.

U té nabíječky bych osobně čekal rovnou sjednocení EU i US verze jako došlo časem u TMS/X, takže vevnitř budou tři moduly zapojeny buď na jednu fázi, nebo na tři fáze. Výkonnější nabíječku bych jinak čekal za mastný příplatek. Na druhou stranu on už by zde nebyl moc velký manévrovací prostor po té co Tesla stáhla výkon příplatkové nabíječky na 16,5kW u TMS/X.

Nový rozměr článků umožní použít menší množství článků než těch tradičních 7 000 pro stejnou kapacitu tudíž méně výrobních operací, čili větší rychlost výroby a menší možnost výrobních chyb. Možná je tam úspora v poměru potřebného obalového materiálu vůči celé hmotnosti baterie???
Co se týče nejyvýhodnější rozměru pro články tak myslím, že tu někdo zmiňoval že to je prostě ten 18650 rozměr a 2070 je jen kompromis pro daný účel použití ve větších než notebůkovej bateriích.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

Za mě je to pěkný auto, ale cena rozumně vybaveného kusu tady v ČR bude zhruba 1,5 milionu a to je na mě moc, to bych si radši koupil ojeté Sko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pro mne zase tahle cena znamená, že nemá vůbec cenu uvažovat i3, protože v rozumné výbavě se už obojí hodně blíží a Tesla má špičkový software.

A popravdě mi taky přestává dávat smysl Model S, když navíc je (pro mne) jenom lepší zrychlení a automatické otevírání kufru, za výrazně větší cenu; že top-of-the-line Model 3 má dojezd jako P100D je příjemné překvapení.Ale tohle si Tesla musí uvědomovat, takže se S/X doufejme dočká podstatných upgradů.

Obrázek uživatele Josef

Tak i3 je pořád BMW. To je do výpočtu třeba zahrnout. Ale chápu, že někomu je to šumafuk. Za mě stále je i3 skvělé auto a než tu bude dostupný model 3, tak i bude. On je model 3 poměrně rozměrově velké auto, které má ovšem pro Evropany dost nepraktickou karosérii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není mi jedno, že i3 je BMW — naopak, považuji to za výrazné minus. Namátkou: nedodělaný software, hnusné UI, mizerná navigace, chybí OTA aktualizace (před pár dny hezká recenze i3 na od Fuky na fffilm.name - přesně ty věci, které mi na autech starých výrobců vadí), kabina je přeplácaná tlačítky atd.

Obrázek uživatele Josef

Jo, mě jako uživateli tohle nějak nevadí. Nedodělaného softwaru jsem si už nevšiml, respektive nepoužívám rozšířené možnosti, pouze iRemote, takže nevím, co tam je nedodělané. OTA aktualizace mi nechybí, navigace z mého hlediska funguje výborně, UI se mi líbí. A přeplácanost tlačítky... No nevím, všech těch deset je programovatelných a já je nepoužívám, vystačím si s volantem. Ale to je asi podle vkusu každého soudruha. Ono je také třeba vzít v úvahu, že i3 pochází u konce roku 2013. Model 3 bude v Evropě dostupný na začátku roku 2019. To je 6 let rozdíl... To by mělo být sakra znát.

Recenzi jsem si přečetl, Fuka se zde zabývá kravinama, který běžný uživatel ani nepotřebuje, na co budu připojovat k autu telefon? Chci jezdit a víc mě nezajímá.

Obrázek uživatele Josef

No já mám s autem mobil spárovaný a handsfree funguje skvěle. A to je v podstatě vše, co používám. A k tomu vestavěnou navigaci, updaty jsou zdarma upirátěný na netu a obecně je mapa na velký obrazovce před vámi docela fajn. Často když jedu někam, kde to úplně neznám, ale v hlavě mám hrubou cestu, tak se to hodí a nezadávám cíl, ale jedu podle mapy.

Tak handsfree je jasné, měl jsem namysli tu zmiňovanou aplikaci.

Obrázek uživatele Josef

Aha. No jelikož nemám dokoupenou za zhruba 10 tisíc (softwarovou, online šířenou) nadstavbu, ve které bych mohl využít android auto apod. nesmysly, tak to neřeším.

Obrázek uživatele Jolinar

tak me muzete uplne sklidem zaradit mezi ty, kterym je uplne sumak zda je i3 BMW, VW nebo Audi :-)

Me taky

Obrázek uživatele Josef

Hlavním rozdílem i3 jako BMW proti ostatním elektromobilům (s výjimkou Tesly samouzřejmě) je pohon zadních kol. Což je pro mě dost zásadní prvek. To auto se pak řídí úplně jinak.

Mně taky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady můžete zjistit předpokládané datum doručení předobjednaného Modelu 3. Ale nepotěší vás to :-(
3.tesla.com/model3/delivery-estimate

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Safra, rezervace 15.4.2016 k dodání začátkem 2019. Nerozumím tomu, že Long Range verze má stát 44 a mě to píše 49 ?

V jake mene? Neni to prevod euro ceny (pravdepodobne cca E44k) zpatky na dolary?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky mně to překvapilo, ale pak jsem se na tesla.com dočetl, že v první fázi budou dělat jen Long Range s premium paketem. Pak cena vychází. Nicméně, na začátku 2019 už si doufám budeme moci vybrat jakoukoliv kombinaci.

Jenže to by museli vyrábět 200 tis. aut ročně, zatím je ten předpokládaný počet jen na papíře.

Obrázek uživatele Jolinar

tak jiste, v pulce roku 2012 taky chteli delat 20.000 Modelu S rocne a bylo to jen "na papire".
Ted chcou "nekdy behem 2018" dosahnout produkce 10.000/tyden. Ano, je to zatim jen "na papire". Ja v tom ale nevidim nic spatneho.

Já taky ne, jen úvaha o počtu aut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jestliže znáte spotřebu 148Wh/km a dojezd 500, tak znáte i kapacitu nebo se pletu? 148Wh*500=74KWh?

Zrovna tuto kalkulaci jsme vedli o pár článků níže. Těch 148Wh/km je dost pravděpodobně spotřeba ze zásuvky, takže k tomu přidejte násobení 0,8-0,85 a budete na využitelné kapacitě něco kolem 60-65kWh, plná kapacita pak může být klidně i jen 70kWh. Ono by to i celkem sedělo k Boltu, neb TM3 není až o tolik těžší a má mnohem lepší aerodynamiku.

Interiér TESLA Model 3 - od Bjørn Nyland

https://www.youtube.com/watch?v=hiv9esQ3Glw

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Otvirajici se dvirka od odkladaciho prostoru (ridic je pak drzi, cca 2:33) jsou "vtipna"... I kdyz kdyz vidim, jak se k tomu "cestujici" chovaji...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A hlavně, je to jenom předváděcí Model 3. Takže nějakou tu drobnou chybku bych odpustil. Takhle to z továrny určitě nepošlou. Dokážou udělat Falcon Wing Doors, tak snad jeden šuplík v autě zvládnou taky. :)

Ale jo, taky jsem si toho všimnul. :)

---

www.VarujMe.cz - Řidiči si pomáhají!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě Elon docela zvednul ze židle. Teslu mám moc rád, ale Volvo taky. Srovnávat model S60 (výroba od roku 2010, tuším), s úplně novým modelem 3 je trošku na levačku ne ? Krom toho Volvo má 5 hvězd a jak už tu někdo řekl, není důležitý jak málo je to zničený, ale jak to dokáže pohltit náraz. Model 3 je očividně fakt bezpečný auto, ale tohle si mohli ve Freemontu odpustit. Připomíná mi to hulvátský reklamy na Hyundai proti škodovce. Takže za tohle malé rýpnutí si taky dovolím rýpnout... model S a crash testy: autoforum.cz/zajimavosti/tesla-model-s-nepresvedcila-v-novem-crash-testu-je-horsi-nez-chevrolet-bolt/

a tady jedno zastaralé Volvo S60 :)
youtube.com/watch?v=YSYLE55iYj0

celé video S60 se sloupkem :
youtube.com/watch?v=vybsBTkppYI

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Srovnavaci reklama je v Evrope zakazana. V USA ale bezna. Tam maji trochu jine predstavy o reklame. Berte to jako vzkaz lidem z USA.

A to ti řek kdo, že je to tu zakázané?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obecně lze říci, že srovnávací reklama je přípustná za splnění určitých striktních podmínek, jejichž porušením dochází k zakázanému jednání v podobě nekalé soutěže.
Pouzite prime srovnani Volvo/Tesla v crashtestu by zrejme v Evrope nebylo pripustne.

Chytate akorat za slovicka. Spravne jsem mel specielne pro vas napsat: Takova srovnavaci reklama je v Evrope regulovana a nejspis zakazana.

Obrázek uživatele Jolinar

taky myslim ze srovnavaci reklama je zakazana... proto taky ten "bezny praci prasek" :-D

Myslet a vědět jsou 2 rozdílné věci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jolinar

tak jelikoz vy zrejme vite, tak by me potesilo kdybyste mi to vysvetlil jak to je. Predem dekuji.

Je to oblíbený mýtus.
Srovnávací reklama není a nikdy nebyla zakázána.
https://www.epravo.cz/top/clanky/srovnavaci-reklama-56423.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pokus

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sorry za pokus, nemohl jsem si vzpomenout na prihlaseni:)

ted ke srovnavaci reklame - pozice EU a USA je precijen dost rozdilna, mate pravdu, ze srovnavaci reklama neni (uz) zakazana, ale ty omezeni jsou dost silna. A neni to jen o legislativnim zakladu, ale i vlastnim fungovani trhu. Odkazovany clanek je dobry, ale zkuste po pravnikovi chtit aby prevzal rizika za pripadny soudni spor plynouci z jeho tvrzeni:)

HP

Obrázek uživatele Jolinar

dekuji :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přemýšlím jestli v základu to pro mě má smysl. Nejsem ekoterorista takže se důvody pro koupi zužují na Machrindex, 5.6s lepší než polovina aut kolem milionu a nějaká ta úspora na palivu vyvážená raketami za servis. Jinak spíš negativa s jedním plusem do budoucna...že by se jim přecijen podařilo do 2let udě+lat použitelný autonomní řízení, ale to asi nehrozí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla má smysl pro někoho, kdo
- může dobíjet doma
- jezdí denně do 300 km, delší vzdálenosti maximálně několikrát do roka

Dobíjení doma má výhodu, že ráno máte plnou a nemusíte jezdit na benzínku, to také bere čas.

Na autonomní řízení bych se nespoléhal. Tesla nemá LIDAR, vývojáři z ostatních firem s ním počítají. Bez LIDARu bude pro vývojáře velice obtížné, aby bylo autonomní řízení použitelné. Jenže dávat dnes do Tesel drahý LIDAR by neúměrně prodražilo cenu vozu. Za pár let má být cena LIDARU několik desítek dolarů.

Pokud chcete LIDAR připlaťte si x krát 7 000 $.
LIDAR má prý problém v hustém dešti, při sněžení a v mlze. Určitě je fajn, ale evidentně není všespásný.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Presne tak. Na prvni pohled (cteni) je LIDAR super zalezitost, ale vyse jmenovane nedostatky to vse zase neguji.

---

heros

Cena je zatim oskliva, ale asi neni duvod na senzor neudelat jen pripravu (nebo ho zatim davat treba do 10% drazsich modelu S a X - to by na sber dat mohlo stacit) a az budou ve fazi L4, tak tam proste senzor zacvaknout. Cena do te doby urcite klesne. A i kdyby se SSD lidary nepovedly, pri objednavce pul milionu kusu bude urcite cena nekde jinde.

Ohledne pocasi, existuje par vlnovych delek infracerveneho svetla, ktera "vodou" ve vzduchu prochazi, rika se tomu atmosfericke okno. Pouzivaji se treba u infracervenych datovych spoju, u nich taky chceme aby fungovaly i jindy nez za pekneho pocasi.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Infračervený datový spoj na vzdálenost 160m o rychlosti 100Mbps už mám 9 let na střeše. Stál skoro 80 000Kč, takže to není žádná domácí hračka. Opravdu hustý déšť to dokáže oslepit jen na pár minut, protože slabší déšť tomu nevadí. Zato silnější mlha nebo sněžení to dokáže oslepit na celé hodiny.

Takže déšť asi vadit nebude, ale za mlhy a sněžení asi budete muset i v budoucnu řídit ručně.

Pokud vezmu lokální narazový přizemní mlhy, který uměj byt místy zvlástě v údolích nepříjemně hustý jak mlíko, tak to může bejt i pěkně nebezčný v nějakejch serpentýnách do toho vlítnout dejme tomu byť jen v 60 či 80 km/h, to může autopilot pěkne zmást a poslat vás mimo vozovku, nedejbože do stromu či do strže :((( I na dálnicích se uměj vyskytovat.
Pár takovejch jsem zažil v noci v zimě na cestě z hor a bylo fákt hodně nepříjemný. To pak člověk musí vypnout i dálkový aby ho ta bílá stěna nemátla.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

Mě se jako ideální kombinace pro autopilota jeví radar, ultrazvuk, lidar a k tomu ještě optické rozpoznávání. A samozřejmě velmi podrobné vektorové modely trasy a zpřesněné d-GPS, ve verzi pro auta lze v pohodě dosahovat s nízkými náklady úrovně cca 30 cm. Pak bych se nebál ani té mlhy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyvole vana, tak nad tím museli fakt dlouho přemýšlet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jsem jedinej kdo zvažuje vrácení zálohy kvůli předraženým příplatkům a malému otvoru pro kufr?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

taky, ale hlavně základní verze je jak auto v ceně za polovic, jednoznačně podřadné auto (zrychlení mě tolik nebere)

Obrázek uživatele Jolinar

otvor do kufru jsem na zadnem videu nenasel, prosim link pokud vy ano...

Koukni na http://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/exclusive-tesla-model-3-first-drive-review/ a v galerii obrazek 28 (primy odkaz jim nefunguje).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jolinar

jo tak to je super, hezky ho zvetsili. I ten predni vypada lip. V tom prototypu to bylo fakt na houby, ale je videt ze na obou zapracovali.

V kterejch směrech to zvětšili? Mě to připadá nějaký stejný.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jolinar

predni kufr mi prijde hlubsi. Zadni kufr ma vetsi otvor pro pohodlnejsi nakladani veci. Hlavne je dostupny i shora, ne jen zezadu.

prototyp
real

Nedělá to jen jiná perspektiva fotky? Mě to přijde skoro stejné

Mě právě zrovna tyhle 2 obrázky připadaly zoufale stejné :-(
Červený produkční model je zabrán z jiného úhlu a vnitřek je prosvětlen sluncem, tak se otvor jeví větší, ale když jsem zkoumal linii těsnění u pravého zadního světla, zdá se mi prakticky stejná.

Ale za mě hlavně mínus, že to není liftback, jako model S (jistěže se to ví už dávno).

Je mi líto, ale mě to taky připadá úplně stejný. Ďoura je furt stejně malá a co jsem sledoval panty a spáry na prvních a druhých verzích auta, tak se lautr nic nezměnilo a i to zadní sklo je pořád stejně dlouhý. Jediný co udělali je, že skrouhli spodní práh směrem dolů a to je asi tak vše. Za mě jednoznačně největší blbost na tomhle autě. Měli to udělat až u druhý verze a tudletu nepraktickou kravinu a její vývoj si pro masový auto naprosto vodpustit. Fakt bych toho Elona za to klepnul přes prsty. Té stejná ptákovina jako ty Xkový dveře.
Navíc to zadní sklo bude s UV a infra filtrama jenom za příplatek!!!, takže v normální verzi se lidi vzadu budou píct jak ve skleníku a dokupovat si nějaký nevzhledný stínění made in China nebo to poblemcávat UV fólií? No to jim byl čert dlužen :-/
Pokud už lidi nutím kupovat pojízdnej skleník protože chci, aby si užívali ten výhled a zapoměli že do kufru nemůžou narvat větší krabici či macatější kočárek, tak je přece kurňa nenechám smažit jak pečený kuřata.

Premium Upgrades Package – $5,000 Upgraded interior with additional features and premium materials:
...
Tinted glass roof with ultraviolet and infrared protection
...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Tech 5k si priplati kazdej a kdo ne bude se smazit v pekle, teda aute:)

Chtěl bych věřit tomu, že to bude jako s tím volantem ;-)

I úplně obyčejné sklo podstatně redukuje UV záření. Snad bude v základu i nějaká úprava, aby to aspoň trochu odráželo i IR záření, a ta příplatková jen zesílí uvedené ochrany. Jinak by to bylo opravdu smažení v pekle :-(

Lidi v Arizoně jim asi moc nepoděkujou.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kupujete prvni auto v zivote? vypada to tak. Jinak by jste vedel, ze zakladni cena se neda dodrzet. Vzdy potrebujete neco navic a na tom se vsichni napakuji. Zkuste BMW, Mercedes a pomalu i Skoda. AUDI uz davno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jde o výši těch priplatku, ta byla stanovena drasticky.Navic ani slovo o tom že upraví ceny servisu směrem k lidovému autu.Vetsinou jezdím do 300km za den a nabíjet můžu jak doma tak i na vzdálené chalupě, přesto mě to prostě zklamalo i ten přístup prezentace výmluvy na dodavatele nikoho nenadchnou ani nezajímají.

Elon už před rokem říkal, že průměrnou prodejní cenu dle konfigurace očekávaj ve výši 42 000 $. To mohlo lidem napovědět.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

42 i 48 jim klidně dám ale se seslema ,baterkou a lvl5 jinak radši holobyt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nikdy jsem si nemyslel, ze se dostanu do tohoto zpusobu uvazovani, ale jsem na tom podobne. S cca 45-50k jsem pocital, ale ocekaval jsem za to aspon vetsi baterku, nahon vpredu i vzadu a plneho autopilota. Coz nyni vypada jako vlhky sen. Takze bud to vypada na cca 60-70k za plnou palbu anebo proste zacinam premyslet, zda to za to vubec stoji a neni lepsim resenim cisty zaklad a az nekdy budou mit level 5 povoleny i v CR, tak si to clovek mozna i dokoupi (stejne to bude min. dalsich 5 let trvat).

I to starsi S by v kategorii 60k+ nemuselo byt spatne. Nicmene musim priznat, ze kdyz jsem v tom nedavno opet sedel, uz mi ten interni vzhled palubovky se zaramovanym tabletem prisel takovy divny, skorem bych rekl staromodni. Mimochodem jeste jeden drobny postreh, nevim, zda to bylo dane onim kusem ci americti soudruzi jsou zvykli na mraz - nepodarilo se mi ventilaci nasmerovat tak, abych i pri maximalne ztlumenych ventilatorech stale necitil pruvan klimatizace na obliceji.

Koukám show ve stylu Jobse a Apple, no když to funguje, proč ne.

Já teď ale raději sednu do ameriky 7,5L a vyrazím se 100 litrou nádrží benzínu na krásné setkání :)

Nechci kazit radost, ale nevim, jestli si někdo tady vůbec uvědomuje, koho má Tesla za protivníka. Jestli všechny dosavadní průšvihy (poslední viz Cipískův odkaz) dokopaly naftové dinosaury v EV branži akorát k PR kecům, tak pokud se v Německu něco nestane, bude mnohem hůř. Dinosauři mohou být v klidu, jelikož mají zřejmě v tichosti "předjednáno" u německé vlády, viz: https://www.auto.cz/nemecko-ma-plan-na-snizeni-emisi-naftovych-vozu-do-servisu-zamiri-vozy-vsech-znacek-108587
Jesti tohle projde, pojedou rakovinomety na plné obrátky ještě nejmíň 10let! Takové prohlášení z UK o zákazu spalováků od rku 2040, není totiž dobrá zpráva pro EV, ale naopak LEGALIZACE JENICH MASOVÉ VÝROBY až do tohoto roku!!! Omlovám se za sýčkování, ale nějak mám čím dál větší obavy o osud zdravéhoho rozumu obecně.

Obrázek uživatele Jolinar

co je na tom spatneho ze se muzou porad vyrabet klasicka auta? Pokud jejich podil bude postupne klesat a kolem roku 2040 doklesa na 0, bude to vice nez super vysledek.

Lol, Petr začne s hrozivou hrozbou pro Teslou a skončí u lokáního německýho trhu. :))
No tak to je fakt musí rozhodit, protože Německo je pupek světa :)))
Mezitím ve Stuttgarttu zakázali při smogu vjezd dízlům a to i Euro 5 či 6, Porše ruší nafťáky a Golf 8 už taky nebude v dízlu. Očekává se propad cen dízlů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten crashtest dělali přímo na té show?
Myslel jsem, že správný výsledek crashtestu není aby zůstalo neporušené auto, ale aby zůstala neporušená posádka.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Crashtest nebyl přímo ze show, ale ze záznamu. Neporušené auto většinou = neporušená posádka :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Josef

To vůbec není pravda. Některá ruská auta ze 60. let zůstávala v podstatě neporušená i po nárazu do betonové zdi. Nicméně posádka neodešla po svých nikdy.

No tak bezpečnostní pásy neměla ani ta jejich Volha ze 70, 80 let, ty se museli domontovávat v ČR, páč Rusku nebyly povinný. Bez pásů je každej na maděru.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U aut se dělají deformační zóny, které spotřebují kinetickou energii, tak, aby přetížení osob při nárazu bylo co nejmenší. Zrovna Volvo to má vychytané. Pevnost samozřejmě musí být kolem posádky, hlavně z boku proti bočnímu nárazu. Při čelním nárazu by se měl předek až po A sloupek rovnoměrně zbortit.

No když auto zůstane po nárazu neporušené, tak žádná deformační zona není a chová se to jako betonová zeď.

Unfortunately, we were not allow to take pictures or film the test drive. (Nesmeli jsme natacet nebo fotit testovaci jizdu) - electrek
WTF?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

http://www.motortrend.com/cars/tesla/model-3/2018/exclusive-tesla-model-3-first-drive-review/

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Vlez do trunku je mnohem vetsi a velikost frunku me taky mile prekvapilo. Super.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Což nic nemění na tom že ten otvor je nepoužitelně malej :(.

To jsem taky videl. O to vic me prekvapuje, ze ostatni nesmi... Exkluzivita pro MT? Nebo ze by prvni finalni kousky nebyly jeste uplne finalni?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pomalé:).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je cvrkot panečku takhle brzo po ránu ;)) Hledám tu šou-video někde na záznamu ví někde?

Obrázek uživatele ozana

Např. zde

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a vůbec se tu nepíše kde se to vlastně konalo?? ;)
Parametry ale vypsaný pěkně jo

Obrázek uživatele Jan Horčík

Představení se konalo ve Fremontu s živými vstupy ke Gigatovárně.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jééééááááá ;)))))) to sou mě dnes poránu ale dobrý zprávy :DDD

Zemětřesení VW Audi. Kvůli skandálům a vyšetřování prý firmu opustí většina představenstva

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/zemetreseni-v-audi-kvuli-skandalum-a-vysetrovani-pry-firmu-opusti-vetsina-predstavenstva-1335542

To už je 2. čistka :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

škoda že to dnes s informaciami tak odflakli a na tesla.com nie je mžnosť Order. Uvidíme v pondelok či sa niečo zlepší.

Inak povodne to malo mať cx 0,21.

Obrázek uživatele Jolinar

ano, ale to tak vetsinou byva ze finalni verze ma o trochu vetsi Cx nez prototyp.

Model S prototyp mel taky 0,22 a real 0,24.
Podle me tech 0,02 se da ozelet a ten lepsi vzhled za to stoji... Model S produkcni rozhodne vypada lepe nez ten prototyp. A to same plati i u teto nove 3-ky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo kdyby ten Mameluk nebral 1Euro = 1Dolar ale hezky podle kurzu tak by to bylo jen mírně předražené.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mozna ze cenovy rozdil mezi US a EU verzi nebude u TM3 tak velky jako u S a X. Tech se prodalo v EU docela malo a homologace a evropske provedeni tak stalo na jeden kus pomerne hodne penez. U velkoserie TM3 se to nejspis vic rozmelni a tak to nebude tak drahe. Vse v maloseriove vyrobe je drahe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zbožné přání, Evropany hezky osolíme....s takovou se ten trh moc nerozhejbe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud neřeším love tak beru Sko. Pokud zde beru Model 3 tak je to vyloženě předražené na vybavení. Tu 70-75kW baterku měli mít za 4000-5000max a lvl5 ne za 8000 ale taky za 4000-5000. Prostě se snaží rejžovat. Možná to zruším a počkám na Das Auto nebo to skousnu za 43000 s lvl5 i tak to bude darda jak prase u nás.

Tak byli by blbi, aby na zacatku cenou povinne vetsi baterie nevytezili "nadrzence", kterym uz se trese kreditka v kapse... :) Az dojdou predrezervace, muzou ji snizit.

Jinak podle me vicemene podle ocekavani, jen trochu skoda prakticky povinneho premioveho balicku v nasich koncinach (vyhrivane sedacky). Ale chapu, ze v Kalifornii to nikoho nezajima a priplacet za ne nechce.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím zda dát sto tisíc navíc za vyhřívané sedačky má smysl, budeš přeci nasedat do vytopeného auta.. .pk4qu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na sedačky za tu cenu seru,měl jsem je jen v jednom autě a dá se bez toho žít nebo to nahradit. Prostě možná je načase ten půjčenej litr chtít zpátky. Není ani moc solidní neukázat celé auto naživo do detailů.

doplnte Supercharging pre LR verziu.
Supercharging: 208/273km za 30 minut

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A hmotnost je stejná?

1610/1730

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za upřesnění, doplnili jsme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

este by ste mohli pridat info o on-board nabijacke, aj ked v EU verzii bude zrejme ina.
Standard Battery: Home charging rate: 30 miles of range per hour (240V outlet, 32A) (t.j. 7680W)
Long Range Battery: Home charging rate: 37 miles of range per hour (240V outlet, 40A) (t.j. 9600W)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Doplnili jsme, díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě výkony, prosím.

No, priplatek za vetsi baterku je trochu mastnejsi nez sem cekal, ale jinak super...pokud si spocitam co by me stalo kdybych si tam dal vse co chci tak 44k$ + 5k$ + 8k$ + 1k$ = 1.830.000Kš s DPH ... pekny :D... Predpokladam ze za Performance verzi dam snad lehce pres 2M, to je jeste skousnutelne :)

Obrázek uživatele Jolinar

muzu se zeptat jak to pocitate?
$58.000 = 1286822 Kc.
21% DPH = 270232 Kc
celkem tedy 1557054 Kc

Mi tedy cena vysla o skoro 300.000 Kc levneji nez vam. Nezapocital jsem pouze clo (~3%) a importni naklady, dohromady cca 5%?

Co se tam clí, když to smontnou tady.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

A díly na montáž dovezou z USA zadarmo a i zdarma prodají montážnímu závodu v EU?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mám pro tebe schovanej 1 vaťák po dědečkovi, takže vyhřívané sedačky si nepřiplácej :-))

Vony tam nejsou jen ty sedacky, ale trosku vic veci. Vatak muzes vratit dedovi, je mu zima :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Si kup rovnou S, když prachy neřešíš kam se hrabe Trojka, tu reálně dostaneš s dualmotorem až za 2 roky.

Vondrak: To je jasný, je lepší počkat dva roky na TM3 za 2 mil. , než si koupit skoro nové Sko za 1,4 mil. :) u nás to opraví vedle Franta v ulici :)))

https://tinyurl.com/y84n3lem

a nebo nebourané

https://tinyurl.com/y8alrq5u

Zase ty 2 roky, co treba rovnou 3 nebo 4, to zni drsneji, Pepo.

No možná 3 roky bude pravděpodobnější :)

Sikula, zitra te za odmenu naucim pocitat do 4:)

Nebo Xko, ne? Chapes ze nekteri lidi proste velke auto nechteji?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak 2 roky čekej na malé:).

Ale to vis ze jo. Zvlast kdyz se ma dual motor zacit vyrabet na zacatku pristio roku. Navic ja mam sakozrejme rezervaci coz znamena nekdy kveten,cerven, cervenec 2018 u me v garazi...fu troll :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obavam se ze nikoliv.
"This means international Model 3 deliveries will begin in late 2018"
Tesla Model 3 FAQ

Njn, co se da delat, ale k 2 letum to ma stejne daleko, primo z Tesla stranek :
"International deliveries of left-hand drive vehicles begin in the second half of the year"(2018)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, ale ne dualmotorizace trubko. Dávás m tomu v předobědnávkách tak 2 roky k nám. Jestli neřešíš prachy jak vidno tak P100D máš za 1-3měsíce a možná bude lepší svezení i té P100 verze jak T3 v duálu. Pak jsou tu ještě koloběžky, ty se taky začínaj dělat v elektro a jsou i menší než malá T3. Jak vidno v první recenzi jsou tam dva úzcí chlapy dost narvaní:(.

Pokud nekdo jezdíte na vzduchových tlumičích od Mercedesu E (Tesla S má ty samé), tak ten rozdíl mezi TM3 a TMS bude citelný a samozřejmě nejen v tlumičích, něco jako BMW 3 a BMW 7.

All-Wheel Drive production begins in the Spring 2018 ... trubko

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-Salon

Newsletter