V současné době se celosvětová síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger skládá z 1617 stanic a 14 087 stojanů. Minulý měsíc přes ni proteklo 72 GWh elektřiny.
Během července 2019 dodaly nabíjecí stanice Tesla Supercharger elektromobilům značky Tesla celkem 72 GWh elektřiny. Takové množství může např. šestiapůlmilionové Irsko zásobovat celý jeden den.
Přitom za celý rok 2018 dodala Tesla celkem 405 GWh. V roce 2014, dva roky po spuštění prvního Superchargeru, to bylo dokonce jen 10 GWh.
Při průměrné spotřebě 16 kWh/100 km (Tesla Model 3) znamená 72 GWh nabité energie možnost ujet 450 milionů kilometrů.
Pro srovnání, síť nabíjecích stanic skupiny ČEZ v České republice za první pololetí letošního roku dodala 828 MWh, tedy 0,828 GWh. V Česku jezdí kolem tří tisíc elektromobilů.
off
Proč Tesla nepotřebuje dělat
off
Proč Tesla nepotřebuje dělat reklamu.
https://youtu.be/LLsWbYar7UQ
off
V čínské GF3 už se nastavuje linka na
off
V čínské GF3 už se nastavuje linka na M3
https://bit.ly/2U5uYs3
off
Porsche Taycan předsériový prototyp dal 20,6 km
off
Porsche Taycan předsériový prototyp dal 20,6 km Nürburgring-Nordschleife kolečko za 7:42.
https://electrek.co/2019/08/26/porsche-taycan-nurburgring-racetrack-record/
Jiné 4 dvéřáky
Mercedes AMG GT 63S 7:25
Porsche Panamera II 7:38
BMW M3 CS (?)
Krása.
Krása.
https://youtu.be/8m31EgQkswg
https://youtu.be/8m31EgQkswg
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio má 7:32
BMW M3 CS 7:36
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio má 7:32
BMW M3 CS 7:36
Ide to fakt dobre, aj keď tú hmotnosť tam je cítiť.
Na
Ide to fakt dobre, aj keď tú hmotnosť tam je cítiť.
Na tomto mieste je tichosť elektromobilu trochu na škodu.
Naopak vůbec, já si to užívám. I když neřve motor a
Naopak vůbec, já si to užívám. I když neřve motor a nekvílej pneu tak to stejně frčí o 106, tomu se říká nová doba.
To je pecka. Teď jsem zvědavej, co budou dělat, až
To je pecka. Teď jsem zvědavej, co budou dělat, až zjistí, že to chtěj všichni a prodeje ostatních spalovacích poršátek půjdou ke dnu 🙂
Ty si kupuješ auto podle toho za kolik zajede Nürburgring?
Ty si kupuješ auto podle toho za kolik zajede Nürburgring?
Já si kupuju auto, který dojede. 😀
Já si kupuju auto, který dojede. 😀
To víme. Proto ostatně jezdíš v dieselu.
To víme. Proto ostatně jezdíš v dieselu.
Podle sebe soudím tebe.
Tobě haraší v palici už dlouho
Podle sebe soudím tebe.
Tobě haraší v palici už dlouho viď.
Samozřejmě, že ne. Být zájemcem o sportovní vůz za 4+
Samozřejmě, že ne. Být zájemcem o sportovní vůz za 4+ miliony, tak mě hlavně zajímá, kolik to utáhne na kouli a jestli se do kufru vejde dětský kočárek. Nějaké výkonnostní parametry u tohoto auta jsou přeci úplně bezpředmětné 🙂
Takže jo. A už si nějaký sportovní vůz měl? Já jo a
Takže jo. A už si nějaký sportovní vůz měl? Já jo a popravdě mě nenapadlo dívat se za kolik jezdí na okruhu. Jen mě zajímalo podle čeho vybírají jiní majitelé.
No já bych tam přidal ledničku 190vysokou, ta se ve
No já bych tam přidal ledničku 190vysokou, ta se ve sporťáku nejlíp stěhuje protože během rychlé jízdy nerozmrzne obsah
:-DDD
:-DDD
tak akohjunday tára o tom, že vedia dodať (tisíce?)
tak akohjunday tára o tom, že vedia dodať (tisíce?) vodíkových nexo, ale bohužiaľ, nie sú čerpačky 🙂
A za kolik dal kola dvě? 😀
A za kolik dal kola dvě? 😀
A zakolik 10? A proč to nelítá? A umí se to i potápět?
A zakolik 10? A proč to nelítá? A umí se to i potápět? Má to kouli?
No jako koule mám vlastní, ale jako kupce sportovních aut
No jako koule mám vlastní, ale jako kupce sportovních aut by mě třeba zajímalo, zda to zvládne i více než jedno kolo. Protože jestli ne, tak je to celkem k ničemu, to si můžu na auto rovnou přivařit dvě chemický startovací rakety, jako mělo Arado 234B.
Pro tebe je všechno k ničemu už dávno. Přidej si rakety
Pro tebe je všechno k ničemu už dávno. Přidej si rakety na koule a buď happy.
Gratulujem, este treba vlastny rozum a budes ok…
Gratulujem, este treba vlastny rozum a budes ok…
Teba okrem slusnosti neucili ani nasobit vsak?
Teba okrem slusnosti neucili ani nasobit vsak?
A jé, už tady žase poučuje Xmen, pan teoretik.
Jaroušku,
A jé, už tady žase poučuje Xmen, pan teoretik.
Jaroušku, první a druhé rychlé kolo se zásadně liší, víš? Proto závodní Tesla není schopna dvě rychlá kola zajet. Tak jsem je zvědavý, zda je to stejný šrot.
Právě v tomto ohledu by měl být Taycan podstatně lepší
Právě v tomto ohledu by měl být Taycan podstatně lepší než Tesla. Porsche půjčilo jeden vůz novináři a právě cílem bylo otestovat opakovaně max. využití dynamických vlastností – sprinty 0-200 těsně po sobě. Na rozdíl od Tesly to Porsche zvládlo bez problémů a bez nějakého omezování výkonu po pár sprintech.
Díky za info, to je jedině dobře. Ovšem sprint a závodní
Díky za info, to je jedině dobře. Ovšem sprint a závodní kolo se stále dost podstatně liší, protože mezi sprinty při pojíždění klesá teplota velmi rychle.
No jasně, ukáže pak praxe a případné testování, když
No jasně, ukáže pak praxe a případné testování, když už bude v prodeji. Každopádně ale Porsche si věří a právě na tom si i zakládá, že to neodflákli jako u Tesly.
Tak podle wiki temelín v roce 06 vyrobil 12 000 GWh. Takže
Tak podle wiki temelín v roce 06 vyrobil 12 000 GWh. Takže měsíčně 1000 GWh.
Takže provoz celé flotily tesla je necelá 1/10 pro jednu jaderku. Samozřejmě tam není započítáné dobíjení doma.
To jen jako ukazatel toho, jak se lidi bojí, že nebude stačit výroba elektráren.
Divná je jedna věc. Roky nás média straší s blackoutem.
Divná je jedna věc. Roky nás média straší s blackoutem. Píší že díky klimatizacím jsou sítě v létě přetížené. A najednou je všechno naopak a všeho je dost.
Já mám kamaráda u ČEZu, má na starosti modernizaci sítí. Tvrdí že elektřiny je dost, ale rozvodová soustava je v takovém stavu že si to neumí nikdo představit. Tvrdí že nejsou schopni modernizovat ani rozvodny pro města, takže netuší jak by mohli zvládat stavit nabíječky někde na sídlištích.
Pak ale fakt nechapu tu jejich nenazranost.. proc se jinak
Pak ale fakt nechapu tu jejich nenazranost.. proc se jinak tolik brani lokalnim dodavatelum z malych FVE?
Potřebuješ lidi závislé…. na benzínu, na elektřině,
Potřebuješ lidi závislé…. na benzínu, na elektřině, na cigaretách…. na alkoholu. Jak by se k tomu přišlo, kdyby si každý pěstoval tabák, nebo vyráběl elektřinu. Nic! Palírny evidovat, výrobu cigaret hlídat, benzín mít pod kontrolou a na elektřinu mít státní organizaci. Elektřina je další daň.
Jistě že by si každý mohl zapnout solární panel do zásuvky s mikroměničem úplně stejně jako horkovarnou konvici. Jenže to by bylo moc jednoduché a mohl by to dělat úplně každý. Jenže to nechceme, úplně stejně jako nechceme, aby si doma každý sám vařil pivo, nebo pálil slivovici.
Třeba za mě je elektromobil na sídlišti blbost.
Panelák
Třeba za mě je elektromobil na sídlišti blbost.
Panelák má jezdit do práce MHD a na víkend na chalupu ať klidně jedou spalovákem. Elektromobil je vhodný pro lidi co jezdí do města za prací, mají svůj domeček se zahrádkou, kde můžou přes noc pomalu nabíjet.
keď prestanú 5 dní blokovať parkovacie miesto (jazdia iba
keď prestanú 5 dní blokovať parkovacie miesto (jazdia iba víkend?) bude dostatok miesta na trafostanicu (5*5m) a stovkystĺpikov na nabíjanie v noci (16-32A)
:-)))
Můžu se zeptat, proč jste si z těch údajů na wikipedii z
Můžu se zeptat, proč jste si z těch údajů na wikipedii z let 2001 až 2018 vybral zrovna rok 2006? 🙂
To měli zrovna odstávku ne? 🙂
To měli zrovna odstávku ne? 🙂
Byl to první údaj co jsem našel. Nechtělo se mi to
Byl to první údaj co jsem našel. Nechtělo se mi to pročítat celé. Pro hrubou ilustraci mi to přišlo dostačující.
OK :). Tak jen pro doplnění loni to bylo 15,662 TWh
OK :). Tak jen pro doplnění loni to bylo 15,662 TWh
Díky.
Díky.
Množství dodané elektřiny se oproti loňsku zřejmě více
Množství dodané elektřiny se oproti loňsku zřejmě více než zdvojnásobí. To je solidní růst. Dost by mě zajímaly finanční výsledky superchargeru. Jak moc je síť a její růst a údržba/modernizace závislá na financování z Tesly a do jaké míry je ekonomicky soběstačná.
Co jsem se díval na průmyslové ceny elektřiny (pro velkoodběratele) a ceny,které si účtuje Tesla, tak průměrná marže může být 15 centů za kWh. To by přiloňském odběru dělalo hrubý zisk něco přes 60 miliónů. Letos zřejmě dvojnásobek.
Průměrné náklady na stanici jsou prý okolo 250 tisíc
Průměrné náklady na stanici jsou prý okolo 250 tisíc dolarů. S čísly v článku vychází průměr něco přes 500 tisíc kWh na stanici za rok. Zisk u placeného nabíjení bych tipl trochu níže, spíš tak 0,1 dolarů za kWh, takže se dá zhruba odhadnout návratnost na 5 let.
Ta marže se hodně liší stát od státu. Například v
Ta marže se hodně liší stát od státu. Například v NewYorku je cena za nabíjení 24 centů a velkoobchodní cena elektřiny něco málo přes 5 centů. V Kalifornii je velkoobchodní cena 12 centů a cena na stojánku 28 centů.
Většina států má velmi nízké ceny elektřiny (průměr je 7), který táhnou nahoru státy jako Rhode Island (skoro 16 a státy Nové Anglie mají obecně vysoké ceny) a Havaj (25). Ale takový Washington má cenu 4 a půl centu.
https://www.eia.gov/electricity/monthly/epm_table_grapher.php?t=epmt_5_6_a
Navíc spousta Superchargerů v USA zeje prázdnotou, taky to
Navíc spousta Superchargerů v USA zeje prázdnotou, taky to je stát od státu.
To je průměr cca. 170 kWh/den na jeden stojan. To znamená,
To je průměr cca. 170 kWh/den na jeden stojan. To znamená, že jeden stojan dodá za den energii na cca. 1000 km jízdy, pokud budeme počítat s optimistickou spotřebou 17 kWh/100 km. Je to málo nebo hodbě? Hm…
to by sa už vyplatilo podnikať. M3 už nemá nabíjanie
to by sa už vyplatilo podnikať. M3 už nemá nabíjanie grátis?
Je tam uvedeno i 2 miliony nabíjení, což je 36 kWh
Je tam uvedeno i 2 miliony nabíjení, což je 36 kWh průměr. Denní průměr na stanici vychází cca na 1500 kWh, denní průměr na stojan pak 170 kWh.
Jinak pokud jsou jejich průměrné nákupní ceny elektřiny $0,1/kWh, pak je vychází náklady na elektřinu 86 milionů dolarů za rok, tedy nic, co by výrazně zahýbalo finančními výsledky i kdyby bylo všechno nabíjení zdarma.
Pokud je průměr 36 kWh na jedno dobití, tak
Pokud je průměr 36 kWh na jedno dobití, tak předpokládám, že lidi dobíjejí v rozsahu, kde to jede rychle. Tím pádem to vychází na max. 2 hodiny denně obsazenost stojanu – dobíjení + přestoje s parkováním a napojením kabelu.
Jsem hrdy, ze jsem take trochu prispel k odberu a
Jsem hrdy, ze jsem take trochu prispel k odberu a nespotreboval zadnou ropu.
Zcela jistě ropu normálně spotřebováváte každý den,
Zcela jistě ropu normálně spotřebováváte každý den, nedá se ji vyhnout. Chápu že myslíte konkrétně v autě.
Další kapitán Obvious.
Další kapitán Obvious.
Ale aspoň ju nepáli v zastaralom spalováku, čo je
Ale aspoň ju nepáli v zastaralom spalováku, čo je najväčšia zhovadilosť.
Za 5 let to bude smesna cifra. Jen tak dal. Petrolheady z toho
Za 5 let to bude smesna cifra. Jen tak dal. Petrolheady z toho brzo trefi.
vsechny urcite netrefi 😀 , ja se za petrolheda povazuju a
vsechny urcite netrefi 😀 , ja se za petrolheda povazuju a nijak me to netrapi, naopak tomu celkem fandim, kdys mam chut tak do toho atmosferickeho benzinaku pro zabavu muzu sednout a projet se, v tom me elektrina nijak nebrani 🙂
Šlak trefí akorát zabedněnce.
Šlak trefí akorát zabedněnce.