Tesla minulý měsíc přes Superchargery prohnala 72 GWh elektřiny

V současné době se celosvětová síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger skládá z 1617 stanic a 14 087 stojanů. Minulý měsíc přes ni proteklo 72 GWh elektřiny.

Elektromobilů Tesla Model 3 už se po celém světě prodalo 223 000.
foto: Tesla

Během července 2019 dodaly nabíjecí stanice Tesla Supercharger elektromobilům značky Tesla celkem 72 GWh elektřiny. Takové množství může např. šestiapůlmilionové Irsko zásobovat celý jeden den.

Přitom za celý rok 2018 dodala Tesla celkem 405 GWh. V roce 2014, dva roky po spuštění prvního Superchargeru, to bylo dokonce jen 10 GWh.

Při průměrné spotřebě 16 kWh/100 km (Tesla Model 3) znamená 72 GWh nabité energie možnost ujet 450 milionů kilometrů.

Pro srovnání, síť nabíjecích stanic skupiny ČEZ v České republice za první pololetí letošního roku dodala 828 MWh, tedy 0,828 GWh. V Česku jezdí kolem tří tisíc elektromobilů.

Tesla

54 Comments on “Tesla minulý měsíc přes Superchargery prohnala 72 GWh elektřiny”

        1. Samozřejmě, že ne. Být zájemcem o sportovní vůz za 4+
          Samozřejmě, že ne. Být zájemcem o sportovní vůz za 4+ miliony, tak mě hlavně zajímá, kolik to utáhne na kouli a jestli se do kufru vejde dětský kočárek. Nějaké výkonnostní parametry u tohoto auta jsou přeci úplně bezpředmětné 🙂

        1. No jako koule mám vlastní, ale jako kupce sportovních aut
          No jako koule mám vlastní, ale jako kupce sportovních aut by mě třeba zajímalo, zda to zvládne i více než jedno kolo. Protože jestli ne, tak je to celkem k ničemu, to si můžu na auto rovnou přivařit dvě chemický startovací rakety, jako mělo Arado 234B.

          1. Právě v tomto ohledu by měl být Taycan podstatně lepší
            Právě v tomto ohledu by měl být Taycan podstatně lepší než Tesla. Porsche půjčilo jeden vůz novináři a právě cílem bylo otestovat opakovaně max. využití dynamických vlastností – sprinty 0-200 těsně po sobě. Na rozdíl od Tesly to Porsche zvládlo bez problémů a bez nějakého omezování výkonu po pár sprintech.

  1. Tak podle wiki temelín v roce 06 vyrobil 12 000 GWh. Takže
    Tak podle wiki temelín v roce 06 vyrobil 12 000 GWh. Takže měsíčně 1000 GWh.
    Takže provoz celé flotily tesla je necelá 1/10 pro jednu jaderku. Samozřejmě tam není započítáné dobíjení doma.
    To jen jako ukazatel toho, jak se lidi bojí, že nebude stačit výroba elektráren.

    1. Divná je jedna věc. Roky nás média straší s blackoutem.
      Divná je jedna věc. Roky nás média straší s blackoutem. Píší že díky klimatizacím jsou sítě v létě přetížené. A najednou je všechno naopak a všeho je dost.

      Já mám kamaráda u ČEZu, má na starosti modernizaci sítí. Tvrdí že elektřiny je dost, ale rozvodová soustava je v takovém stavu že si to neumí nikdo představit. Tvrdí že nejsou schopni modernizovat ani rozvodny pro města, takže netuší jak by mohli zvládat stavit nabíječky někde na sídlištích.

        1. Potřebuješ lidi závislé…. na benzínu, na elektřině,
          Potřebuješ lidi závislé…. na benzínu, na elektřině, na cigaretách…. na alkoholu. Jak by se k tomu přišlo, kdyby si každý pěstoval tabák, nebo vyráběl elektřinu. Nic! Palírny evidovat, výrobu cigaret hlídat, benzín mít pod kontrolou a na elektřinu mít státní organizaci. Elektřina je další daň.
          Jistě že by si každý mohl zapnout solární panel do zásuvky s mikroměničem úplně stejně jako horkovarnou konvici. Jenže to by bylo moc jednoduché a mohl by to dělat úplně každý. Jenže to nechceme, úplně stejně jako nechceme, aby si doma každý sám vařil pivo, nebo pálil slivovici.

      1. Třeba za mě je elektromobil na sídlišti blbost.
        Panelák

        Třeba za mě je elektromobil na sídlišti blbost.
        Panelák má jezdit do práce MHD a na víkend na chalupu ať klidně jedou spalovákem. Elektromobil je vhodný pro lidi co jezdí do města za prací, mají svůj domeček se zahrádkou, kde můžou přes noc pomalu nabíjet.

  2. Množství dodané elektřiny se oproti loňsku zřejmě více
    Množství dodané elektřiny se oproti loňsku zřejmě více než zdvojnásobí. To je solidní růst. Dost by mě zajímaly finanční výsledky superchargeru. Jak moc je síť a její růst a údržba/modernizace závislá na financování z Tesly a do jaké míry je ekonomicky soběstačná.

    Co jsem se díval na průmyslové ceny elektřiny (pro velkoodběratele) a ceny,které si účtuje Tesla, tak průměrná marže může být 15 centů za kWh. To by přiloňském odběru dělalo hrubý zisk něco přes 60 miliónů. Letos zřejmě dvojnásobek.

    1. Průměrné náklady na stanici jsou prý okolo 250 tisíc
      Průměrné náklady na stanici jsou prý okolo 250 tisíc dolarů. S čísly v článku vychází průměr něco přes 500 tisíc kWh na stanici za rok. Zisk u placeného nabíjení bych tipl trochu níže, spíš tak 0,1 dolarů za kWh, takže se dá zhruba odhadnout návratnost na 5 let.

      1. Ta marže se hodně liší stát od státu. Například v
        Ta marže se hodně liší stát od státu. Například v NewYorku je cena za nabíjení 24 centů a velkoobchodní cena elektřiny něco málo přes 5 centů. V Kalifornii je velkoobchodní cena 12 centů a cena na stojánku 28 centů.
        Většina států má velmi nízké ceny elektřiny (průměr je 7), který táhnou nahoru státy jako Rhode Island (skoro 16 a státy Nové Anglie mají obecně vysoké ceny) a Havaj (25). Ale takový Washington má cenu 4 a půl centu.

        https://www.eia.gov/electricity/monthly/epm_table_grapher.php?t=epmt_5_6_a

  3. Je tam uvedeno i 2 miliony nabíjení, což je 36 kWh
    Je tam uvedeno i 2 miliony nabíjení, což je 36 kWh průměr. Denní průměr na stanici vychází cca na 1500 kWh, denní průměr na stojan pak 170 kWh.
    Jinak pokud jsou jejich průměrné nákupní ceny elektřiny $0,1/kWh, pak je vychází náklady na elektřinu 86 milionů dolarů za rok, tedy nic, co by výrazně zahýbalo finančními výsledky i kdyby bylo všechno nabíjení zdarma.

Napsat komentář