Tesla má za sebou nejlepší čtvrtletí, dodala 24 500 aut

Médii během nedávných pár týdnů proběhly zprávy, že Elon Musk nakázal zaměstancům automobilky Tesla prodávat auta za každou cenu. Aktuálně zase nařídil, aby se slevami přestali, protože 3. čtvrtletí se opravdu vydařilo.

Elektromobil Tesla Model S čeká na svého nového majitele v obchodě Tesla Store v Georgii
foto: Tesla

Za třetí čtvrtletí 2016 dodala Tesla Motors celkem 24 500 aut. To je historicky rekordní počet a nezapočítává navíc 5500 dalších elektromobilů, které jsou už na cestě k zákazníkům. Ty se započítají do 4. čtvrtletí.

Pro srovnání, za 2 čtvrtletí 2016 dodala Tesla celkem 14 402 aut, což znamená zvýšení o 70 %. Za třetí čtvrtletí vyrobila celkem 25 185 aut, o 37 % více než ve druhém. Tesla je tedy dnes již zhruba na úrovni 100 000 vyrobených a prodaných aut za rok.

Z téměř 24 500 dokončených dodávek bylo 15 800 aut Tesla Model S a 8700 Tesla Model X.

Poslední čtvrtletí letošního roku očekává Tesla podobné nebo dokonce o něco úspěšnější tak, aby dostála slibu 50 000 dodaných aut za druhý půlrok.

Tesla

61 Comments on “Tesla má za sebou nejlepší čtvrtletí, dodala 24 500 aut”

  1. Celou dobu co znám Apple ho
    Celou dobu co znám Apple ho všichni analytici trhu posílali ke dnu, média non stop psala že bankrotuje, že končí, pak už to papouškovali i normální lidi … no a teď maj peněz jak šlupek, Cook se analytikům směje a do vývoje těch svejch srandiček každej rok narvou tolik co 14 největších automobilek na světě dohromady. Schválně kolikrát si myslíte, že si můžou dovolit podělat vývoj vlastního auta než vychytaj to jedno, který udělá aspoň malou díru do světa? 😉
    Možná že jednou fakt krachnou, ale zatím to byl impozantní vývoj a to ani zdaleka nemaj většinu trhu.
    Dost mi to připomíná dosavadní vývoj Tesly, taky ji všichni vehementně potápěj zatímco oni měnej trh 🙂

    1. No ocekavate dalsi rapidni
      No ocekavate dalsi rapidni rust? Uz ted maji trzni kapitalizaci odpovidajici velkym a ziskovym automobilkam, tj ta cena odpovida tomu, ze Tesla rozjede opravdu masovou vyrobu a bude slusne ziskova – pokud se to povede, tak se cena udrzi, pokud bude nejaky velky zadrhel, tak muze jit vyrazne dolu. Aby sla jeste vyrazne nahoru v tak konkurecnim prostredi jako prodej aut, je sice mozne, ale rpedstava ze to pujde na nekolikanasobek dnesni castky je spise mimo realitu. Cas na nakup akcii tesly byl pred par lety, kdy byla oproti dnesky za pakatel…

        1. Naprosto nesrovnatelny
          Naprosto nesrovnatelny business? Apple vyrobi telefon za 4000 a obratem proda za 20 000 a k tomu temet bez nakladu kasiruje podil z prodanych aplikaci. Tesla vyrobi auto, ktere (stejna jako kazda automobilka) proda s minimalni marzi…
          Mimochodem trzni kapitalizace apple odpovida jeho dnesnim ziskum, trzni kapitalizace tesly potencim ziskum v daleke budoucnosti…,

    1. Ono to na trhu v severní
      Ono to na trhu v severní americe funguje se slevou trochu jinak, než v ČR. Pokud si tam dnes koupíte třeba svetr za 10dolarů a druhý den ho mají v tom samém obchodě za 5 dolarů, tak Vám vrátí i druhý den rozdíl 5dolarů, pokud si tam pro ně přijdete.
      Pokud si dnes koupím auto za 400tis.a zítra bude ve slevě za 350tis., tak budu jen nasraný zákazník.
      Proč si tedy stávající zákazníky naštvat?

  2. Těch 100 tisíc prodaných
    Těch 100 tisíc prodaných je přehnané číslo – i Tesla předpokládá kolem 80 tisíc.
    Prodeje za první půlrok byly méně než 30 tisíc aut. Teď je to v Q3 24500 aut. A Tesla prý předpokládá prodeje Q4 téměř stejné, jen mírně vyšší.
    Takže to vychází, že snad splní těch 80 tisíc.
    Výrobených je trochu více, ale i tak to nebude 100k.

    I tak je to slušný, rád bych co nejvíc, ale netřeba být přehnaně optimistický když tak optimistická není ani Tesla 😉

    1. To byl žert. Já nic
      To byl žert. Já nic lepšího nenašel. Ale od malé Škody na baterie do velké Tesly na baterie uteklo cca 35let. Kdo by to tehdy čekal, že se po našich ulicích budou prohánět americká auta na baterie? Škoda má teď the New ŠKODA KODIAQ. Akorát ten vývoj někde Kodiaq zaspal. Žádný hybrid, žádné elektro, žádná uhlíková vlákna, nic ostrého nic sportovního a po USA se asi prohánět taky nebude.

      Ve světě EV je Tesla TOP a myslím, že celkem slušně vypaluje rybník těm luxusním dinosaurům, co furt smrdí a hlučí. Jo a kdyby ropa stála 150-200dolarů za barel, to by se to prodávalo EV jak na běžícím páse.

      1. Nemám pocit, že je nutné
        Nemám pocit, že je nutné tahat tunu baterií, když průměrný denní nájezd auta je cca 50km. Nissan Leaf, Kia Soul EV, E-Golf nepovažuji za parodii, ale za auta určena pro jinou klientelu.
        Je to asi jako porovnávat dodávku a auto SUV. Každý máme trochu jiné požadavky na přepravu z bodu A do bodu B.

        1. 😀
          jistě a úplně stejný

          😀
          jistě a úplně stejný 2 auta, kde jedno má dojezd 5 km a druhe 50, je taky pro jiné trhy, že?

          přemejšlej trochu, EV s malým dojezdem je jen jak druhé auto, neschopné pro komplexní použití = reálný EV, kdežto Tesla je skutečné auto pro komplexní použití

          1. 1.Kolik každý den ujedeš
            1.Kolik každý den ujedeš km?
            2.Kolikrát v roce jedeš trasu cca 300km?
            3.A kolikrát jedeš delší než je 500km?

            Odpovím za sebe.
            1. Ujedu 50-100km
            2. Trasu cca 360km jedu cca 2x až 3x za rok.
            3. Cca 1x za rok.
            Fakt mám pocit, že Teslu tak nějak úplně nepotřebuju.
            Za cenu té Tesly si mohu dovolit tu trasu letět letadlem, nebo ji jet taxíkem, nebo půjčeným autem. 🙂
            Takže mi stačí normální EV, které dojede do Prahy na letiště.
            Někdo každý rok jezdí do Chorvatska 1000km, já to považuju za vopruz vláčet se autem tak daleko a pak zase zpět. V ČR není ani pořádná dálnice, která by měřila alespoň 1000km. D1 je parodie na dálnici, na které se buď stojí, nebo staví. Dnes ji se zastávkou přejede každé normální EV.
            A auto pro komplexní použití? Které to je? Když budu stěhovat lednici, pračku, vezmu si dodávku a ani do té Tesly jí rvát nebudu.
            Jeden si koupí Teslu a druhý si koupí Superba a e-Golfa.
            Který je na tom líp?

            1. Muj jizdni profil je
              Muj jizdni profil je podobny. Mam Peugeot Ion a na delsi cesty Passat TDI z 2005. Ten diesel potrebuji take pro tahani privesneho voziku. Az na Teslu X zadne jine BEV nema tazne zarizeni. S touto kombinaci jezdim nejvyhodneji. 99% vsech jizd jezdim Ionem. Na dejme tomu 1500 km/rok staci uplne stary Passat. Stoji trpelive v garazi a odpociva. Doufam, ze az priste prijedu na benzinku, nebudu potrebovat poradit jak se tankuje 🙂

                1. Spalovak coby rezerva je ale
                  Spalovak coby rezerva je ale pouze docasne reseni. Az za 2-4 roky neprojde dalsi technickou, nejspis nahradim obe auta nejakym vykonnym BEV. Bohuzel zustava problem tazneho zarizeni. Ale mozna bude levnejsi nechat si vse privezt, nez kvuli tomu udrzovat spalovak. Uvolni se garaz, usetrim pojistku, technickou a jeste pomuzu statistice. A nejvetsi motivace je nepodporovat teroristicke staty typu SA, RF, Iran atd.

                2. přesně tak, ropný
                  přesně tak, ropný terorismus musí pryč v čele s USA a ostatními loutkami Israele
                  Merkelová na videu mluví hebrejsky u svobodných zednářů: „I thank you all that I am allowed today to speak to you in my mothertongue.“
                  goo.gl/L2dwgo

                3. :DDDDD hahaha to byla
                  :DDDDD hahaha to byla legrace a ted mazej zpátky na ten dějepis ;))

                4. tvá nevzdělanost a
                  tvá nevzdělanost a omezenost tě dostihla
                  ty si asi to video nedokážeš vysvětlit, že? 🙂
                  nebo ho chceš popřít? :-O
                  svět holt chápou jen vyvolení, ty jím nejsi 🙂

                5. Miloš je tak důležitý
                  Miloš je tak důležitý jako masový vrah Merkelová, co pozvala zvířata, aby znásilnila tvé děti? :-O
                  Moc nedokážeš chápat souvislosti, že?

                6. Merkel mluvila v Knessetu
                  Merkel mluvila v Knessetu nemecky a za to jim dekovala. Nemcina je jeji Muttersprache. Aby to nikoho neurazilo ze zacne hned nemecky, tak to oznameni a dekovani pronesla nejdrive hebrejsky. Kdyz nekdo z toho udela senzaci a tvrdi ze Merkel je zidovka a hebrejstina je jeji materska rec, tak je ubohy trouba. Ta manipulace pochazi zrejme nekde z ruskych „pravdomluvnych“ serveru…

                1. jojo, a az budes mit rodinu
                  jojo, a az budes mit rodinu tak si koupis 3 tesly, akorat ti to bude trva par stoleti nez na to vydelas (rozumny clovek co umi vydelat vetsi nmozstvi penez se nevyjadruje tvym stylem)…

                2. ty jsi hloupoučký 🙂 Ty
                  ty jsi hloupoučký 🙂 Ty fakt nečekáš, že ceny i dojezd půjdou během 10 let nahoru?
                  navíc když na to nemáš, tak nezávid´:)

                3. ceny dolu, kdyby ti to opět
                  ceny dolu, kdyby ti to opět nedošlo 🙂

                4. si kup co chceš
                  si kup co chceš chytrolíne, ale nevím proč se navážíš do těch co holt mají Iona, leafa či jiný malý dojezdovky.
                  mezi předváděcím leafem a teslou bude vždy rozdíl 400- 500 000.(teda furt přesně nevím kolik bude ta TM3 vlasně u nás stát)
                  jak ospravedlníš vyhozených 500 000 při denním nájezdu do 100km ??
                  každý si musí zvážit na co (krátká-dlouhá trasa) a proč to chce (jiný zážitek, odlišnost, být vidět, pokrok…) a jestli na to má, když to prostě ti výrobci levněji dělat nechtějí
                  A to se ještě nebavíme o ceně za nabíjení, protože kdybych nenabíjel doma za 2kc ale u nabíječek za nejmíň 6kc tak bych si to nejspíš nekoupil

                1. jistět, ale koupit
                  jistět, ale koupit předraženou parodii na EV jako druhý, omezený auto do rodiny udělá jen hňup bez dotací, když můžu koupit mnohem lepší auto ve všech ohledech za půl ceny, proto chci, aby všechny Tesla rozdrdila, zaslouží si to
                  s M3 je rozdrtí už pořádně, doufejme

            1. A to jde, ropný terorismus
              A to jde, ropný terorismus nedovlí dělat levné EV s rozumným dojezdem. Ne každý je bohatý, aby měl v rodině 2 auta 😉
              A kupovat jako druhé auto předraženou parodii typu Leafa může jen naprostý blbec. Tak drahé jednoúčelové auto opravdu koupí jen blb a ten, co najede opravdu hodně ale vždy jen po pár kilometrech.
              M3 to snad už vyřeší….

                1. hochu, chudý počká, až
                  hochu, chudý počká, až ropný terorismus přestane vládnout (snad do 20 let), Leafa si kupují hlavně jen lidé s dotacemi, i tak je to předražená parodie

            1. hochu, ty prodeje byly
              hochu, ty prodeje byly hlavně díky dotacím, proto v ČR jezdí jen minimum
              parodie to stále je, stále je to jen jako drahý doplněk k fosilu a výhodný jen pro ty, co mají dotace a ještě mají peníze na vyhazování, tedy stále parodie (dojezd) pro rozumnou bytost bez dotací

                1. my se bavíme o ojetých??
                  my se bavíme o ojetých?? ahá, ty moc nedokážeš držet souvislou diskusi, že? 🙂

                2. 50.000 km ojetý?? To je
                  50.000 km ojetý?? To je skoro jako nový ale důležitý je že je pod 400.000 :)))

Napsat komentář