Tesla má už 37 000 zaměstnanců, výroba Modelu 3 stále nejistá

Tesla oznámila, že jen za minulý rok se u ní ucházelo o práci 500 000 lidí. Dnes už má 37 000 zaměstnanců, kteří se snaží seč mohou navýšit konečně výrobu elektromobilu Model 3.

Výroba elektromobilu Tesla Model 3 jde stále pomalu na to, že firma má přes půl milionu rezervací. I pokud letos dosáhne cílové výroby 5000 kusů týdně, bude rezervace plnit ještě několik let.
foto: InsideEVs

Ještě na konci roku 2015 měla Tesla asi 15 000 zaměstnanců. O dva roky později už je to dvouapůnásobek. Tesla dnes platí za jednoho z nejatraktivnějších zaměstnavatelů v USA. Umístila se na pátém místě, o jedno místo výš než Apple. Za rok 2017 obdržela kolem půl milionu žádostí o zaměstnání – pozic přitom nabízela pouze 2500.

Hlavními důvody růstu počtu zaměstnanců jsou mimo jiné akvizice nových firem (SolarCity, Grohmann Engineering, Perbix) a rozrůstání prodejní a servisní sítě po celém světě.

Významný nárůst počtu zaměstnanců v posledních měsících lze připsat také snaze o podstatné navýšení výroby elektromobilu Tesla Model 3. Auto se začalo vyrábět už minulý rok v červenci.

Původně chtěla Tesla vyrábět už nyní kolem 5000 elektromobilů Tesla Model 3. Později ale své plány revidovala na cíl 2500 kusů týdně do konce prvního čtvrtletí a 5000 týdně do poloviny roku.

Jak to tak ale vypadá, ani těch 2500 Tesla nezvládne včas. V posledních dnech se sice potvrdila zpráva o krátké přestávce a vylepšení automatizace, ale zároveň přicházejí protichůdné zprávy o celkové týdenní výrobě. Zatímco magazín Electrek je toho názoru, že výroba skutečně významně stoupá, Bloomberg hlásí naopak pokles.

Co je jisté, že Tesla konečně začne dodávat auto také do Kanady. Ohlásila i oficiální tamní startovní cenu: CAD$45 600 (pro nejzákladnější verzi, která zatím není dostupná). Což by spíše naznačovalo, že výroba skutečně stoupá, když si Tesla může dovolit otevřít další – byť jen těsně sousední – trh.

Electrek, InsideEVs, Bloomberg, Tesla

43 Comments on “Tesla má už 37 000 zaměstnanců, výroba Modelu 3 stále nejistá”

  1. 2011 měla Tesla asi 1 000 zaměstnanců
    2012 měla Tesla asi

    2011 měla Tesla asi 1 000 zaměstnanců
    2012 měla Tesla asi 2 000 zaměstnanců
    2013 měla Tesla asi 3 000 zaměstnanců
    2014 měla Tesla asi 5 000 zaměstnanců
    2015 měla Tesla asi 15 000 zaměstnanců
    2016 měla Tesla asi 25 000 zaměstnanců
    2017 měla Tesla asi 35 000 zaměstnanců

    TESLA jedééé a germán si ani neškrt TESLA jedééé

    insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

      1. Zase nás tak nepodceňuj Píku. To že bychom neměli co
        Zase nás tak nepodceňuj Píku. To že bychom neměli co jíst nehrozí, mnozí si ještě umí leccos vypěstovat. A kdo nemá co na práci, ten se snaží si nějakou obstarat. A vlastní píle je pro celek prospěšnější, než mechanická práce na výrobní lince. Třeba budou lidé ač nespokojení, tak štastnější.

  2. Off,
    Moje nabíječka v Olomouci už zprovozněna přes EVmapa

    Off,

    Moje nabíječka v Olomouci už zprovozněna přes EVmapa a je tak k dispozici celý den kdykoliv 24/7/52.
    Brána by měla bývat stále otevřená, když ne, tak přijedu otevřít a nebo zanechám na místě od ní klíč, a každý si ji bude moct otevřít a už nezavírat. Uvedu případně v popisu u nabíječky.

    Jinak na Bouzově doplněny další 2 Wallboxy, tak se tu můžou nabíjet už 3 auta najednou. Když si budete prohlížet hrad aby nebyli blokováni další současní zájemci o nabití.

    Taky připomínám, že v Pardubicích se dá nabíjet u myčky aut.

    Vše na EVmapa.cz a u všech je wifi připojení.

      1. EON má opravdu zvláštní strategii. V distribučním
        EON má opravdu zvláštní strategii. V distribučním území ČEZu má víc rychlodobíjecích stanic než ve svém. Tábor, Budějce, Kaplice, Krumlov, to je pořád zóna pomalého dobíjení. Ale aspoň že někde to roste, i když na 24 kWh Leafa jsou Nýřany z Písku dost na hraně.

        1. Ve Strazi jsem nabijel pred 1/2 rokem. Akorat je skoda ze je
          Ve Strazi jsem nabijel pred 1/2 rokem. Akorat je skoda ze je nabijecka jen ve smeru na Prahu. Takze kdyz pojedete z Liberce smer Zitava, tak musite prejet pres dalnici na smer Liberec. A po nabijeni pak zase jet do Liberce a tam to otocit zpet na Zitavu.
          Lepsi je nabijet v nakupnim centru Niva v podzemni garazi a jit do pasaze nakoupit.

      1. Na AC dobijeni je pro Evropu standard Mennekes typ 2
        Na AC dobijeni je pro Evropu standard Mennekes typ 2 (http://www.mennekes.co.uk/index.php?id=latest&tx_ttnews%5Btt_news%5D=929&cHash=01b41da3b646a7f3e257cbbce0cc5d3f
        Ale ono je to vzasade jedno, vetsina nabijecek je stejne bez kabelu, takze lze mit vlastni kabel s typ 2 na stranu nabijecky a cokoliv na stranu motorky (pokud by jine reseni melo nejakou zasadni vyhodu).

        1. Já bych nepodceňoval krajskenabijecky.cz Bohužel v MS kraji
          Já bych nepodceňoval krajskenabijecky.cz Bohužel v MS kraji se nám hadice s nekontaktním konektorem množí…… Takže na nabíječce ČEZU nabije, ale v Bruntále a širokém okolí kvůli 10mm přebývajícího plastu nee. To zase dalo práce vymyslet systém, který chrání uživatele za každou (a dost vysokou) cenu.

          1. Nekontaktní konektor?
            To jen pro toho kdo má Yazaki nebo-li

            Nekontaktní konektor?

            To jen pro toho kdo má Yazaki nebo-li mennekes typ.1.

            To ale problém taky není pokud sebou má dotyčný redukci.
            Spíš jde o to, že si ji nechce ale bude muset koupit aby mohl nabíjet i na těchto nabíječkách s kabelem. Nebo uřezat na stávajícím kabelu co má dotyčný do těch zásuvek o těch uváděných 10mm a možná i trochu víc a pak mu to půjde jak na zásuvku tak i na kabel ale nebude to zamykat!

      2. Předpokládám, že se bavíme o AC nabíjení.
        Zatím to

        Předpokládám, že se bavíme o AC nabíjení.
        Zatím to vypadá, že ji nabíjí z 1f zásuvky nějakým AC/DC nabíječem, ta ale nezvládne 7,4 kW ale jen 3,6 kW, takže by to muselo u většího výkonu být z 3f zásuvky.
        Pravděpodobně ta nabíječka nebude zabudovaná v motorce.

        Každopádně nejrozšířenější AC nabíjení v ČR/EU je mennekes typ.2 a jinak tomu ani do budoucna nebude. Takže pro Vás bude výhodné si pořídit redukci mennekes na 3f zásuvku.

        Poslal jsme jim dotaz, tak až mi odpoví, dám Vám vědět.

        1. U Zera je to tak, ze ma palubni 1fazovou nabijecku tusim 1,6kW
          U Zera je to tak, ze ma palubni 1fazovou nabijecku tusim 1,6kW a k ni muzete mit pridavnou externi nabijecku. Ta se kupuje bud jako origo prislusenstvi (jedna varianta je zabudovani do mista nadrze, jmenuje se charge tank, nebo externi take original) nebo casteji jako neoriginal (treba DigiNow) externi a tu si muzete skalovat, jsou jednofazove, takze nejcasteji si fandove koupi tri tyto 3,6kW externi nabijecky a nabiji z 3fazove pripojky. Proto se ptam, ktera zasuvka je nejrozsirenejsi, sic pocitam, ze si koupim jen jednu externi 7,6kW nabijecku na 1 fazi ( a nebo dopadnu tak jako zahranicni kolegove, cili 3 x 3,6kW , uvidime, zda nabijecka 7,6kW od Evexpertu umi nabijet baterii Zera – 116V max). Jo a k pripojeni techto externich dobijecu slouzi jeden specialni konektor, vyvedeny v oblasti elektromotoru Zera. Zajimave taky je, ze pro aktivaci dobijeni z ext. dobijece musite mit pripojeny palubni integrovany dobijec, ktery ale po zahajeni dobijeni externim dobijecem muzete odpojit- takove zkusenosti uzivatelu Zer v zahranici u predchozich modelu – letosni model jeste neodzkouseli.

          1. Jestli tomu dobře rozumím, tak si dokoupíte 2x 1fázový
            Jestli tomu dobře rozumím, tak si dokoupíte 2x 1fázový externí nabíječ 3,6 kW.
            Jde to zapojit na 1 fázi(potřebujete jištění 32A) ale i já Vám doporučuji to dát alespoň na 2 fáze, ne všude je k dispozici na stávajících Wallboxech 32A na fázi, aby jste mohl nabíjet plným výkonem. Když to bude ve 2 fázích, tak stačí jištění 16A v každé fázi a to většina wallboxů má.
            Těch 32A má, odhaduji tak 1/2 možná 2/3 nainstalovaných Wallboxů, zvenku se to tváří stejně jako maximum ale ve skutečnosti tam je jištění 16,20 nebo jen 25A a to by padalo!

            Pochybuji že někdo umí z jištění 1f, 16A dostat 7,6kW, ať je to expert jaký chce!
            Doporučuji napřed vyzkoušet, změřit a pak koupit.

            1. Tak je to passé, byl jsem na stánku EVmapy, kde vystavují
              Tak je to passé, byl jsem na stánku EVmapy, kde vystavují tyto dobíječe, ovšem jsou to AC „komunikační krabičky“, ne DC dobíječe, čili nic. Ale narazil jsem na stánek jedné rakouské společnosti, kterou ta myšlenka oslovila a zkusí jen tak pro zkoušku jeden takový dobíječ na 116V/2500W vyrobit a dá mě jej k dispozici na vyzkoušení – uvidíme, zda svoje předsevzetí splní 🙂

              1. Proč chcete nabíječ 116V/2500W?!
                U nás je síť 230V,

                Proč chcete nabíječ 116V/2500W?!
                U nás je síť 230V, jestli si myslíte, že dáte 2 do série, tak Vám zase nebude stačit výkon na 16A jištění!

                Myslím, že nejlepší řešení pro Vás, je vzít 2 (nebo nejlépe 3) stávající externí nabíječe, dát je do jedné krabice a mít kabel s koncovkou mennekes typ2 a nabije na všech současně nainstalovaných wallboxech maximálním výkonem.

                Pokud někde bude v zásuvce jen napojení z 1f, tak pojede jen jedna nabíječka v krabici, ale takový wallbox nedává žádný smysl, pro běžné nabíjení, snad jen jako nouzovka.

                1. Nabíječ 116V/2500W proto, že baterie má max. napětí
                  Nabíječ 116V/2500W proto, že baterie má max. napětí 116Voltů a víc jak 2500W z neznámé zásuvky (když pominu dobíjecí stanice) bych si brát netroufl. Jinak zbytek myšlenky máte stejný – krabice se třemi těmito dobíječi a podle možností počtu fází je připojit nebo ne, přesně tak to ostatní dělají.

                2. Aha, Vy píšete o DC straně a já o AC straně.
                  Takže

                  Aha, Vy píšete o DC straně a já o AC straně.

                  Takže chcete nižší výkon než dávají (těch 3,6kW) raději 2,5kW. je to možné ale moc Vám to nepomůže. Protože i těch 2,5 kW si vezme víc jak 10A ze sítě, no a když tam bude 16A, tak to zvládne i těch 3,6kW.
                  To raději chtějte 2-2,2 kW, tam by 10A stačilo ale zase se Vám prodlouží doba nabíjení a to na cestě nikdo nechce.

                3. Přesně. Bohužel ze zkušeností elektrikáře mohu říci,
                  Přesně. Bohužel ze zkušeností elektrikáře mohu říci, že 3600W kdejaká starší síť v domácnosti nedá, tam bych si troufl opravdu jen u veřejných nabíječek a to v případě, že bych tam byl sám. Jakmile by někdo stál vedle a taky neměl „chytrou“ nabíječku, tak bychom pravděpodobně vyhodili jistič, což už se xkrát stalo.

                4. Ale doma si můžete udělat extra přívod pro
                  Ale doma si můžete udělat extra přívod pro nabíjení.

                  Venku by to šlo už všude bez problémů.
                  Chytrá není nabíječka(většinou) ale elektroinstalace ve wallboxu, pokud dá maximální výkon pro dvě připojením a pak spadne, tak to nemá dostatečné jištění a nebo není chytrá na to aby snížila oběma spotřebu. Ten co to dělal, doufal při instalaci, že taková situace se nestane (nebo výjimečně), případně se to dá hned v místě nahodit. Né, každé auto nabíjí ve všech 3 fázích.
                  Většinou jsou ale jen jedno zásuvky a tam se druhý nepřipojí a tak Vám to padat určitě (99%) padat nebude (to by muselo být jištění 10A, nebo jiný problém = nerozepisuji).

      3. Resil jsem to s panem na Amperu. Dost v tom plaval. Nakonec
        Resil jsem to s panem na Amperu. Dost v tom plaval. Nakonec jsem vyrozumel, ze to umi nabijet palubni nabijeckou z jedne nebo dvou schuko zasuvek a nebo se da prikoupit DC rychlo nabijecka, ktera se da udajne vozit s sebou. Jak ta se, ale pripojuje jsem z nej nedostal.
        Kazdopadne byl fakt trochu mimo. Tvrdil mi treba sebevedome, ze s tou nejvetsi baterkou ujedu v pohode 300km, pritom je to podle jejich specifikaci 280km ve meste a 145km na dalnici.

Napsat komentář