Tesla má problém: přeplněné stanice Supercharger o svátcích

Jan Horčík - 02 Prosinec 2019

Den díkůvzdání je tradiční severoamerický svátek, který patří do období dožínek. Také je to tradiční čas, kdy se na nabíječkách Tesla Supercharger tvoří obrovské fronty.auto elektromobily Tesla u nabíjecí stanice Supercharger

Fronta elektromobilů Tesla čeká na nabíjení u nabíjecí stanice Tesla Supercharger na ulici 100 Madonna Rd, San Luis Obispo v Kalifornii.
foto: StevenMConroy

Tesla má se svátečními obdobími letitý problém a situace se pravidelně opakuje. Letos je ale multiplikována obrovským množstvím nově prodaných elektromobilů Tesla Model 3.

V období Dne díkuvzdání se miliony Američanů dají do pohybu a míří za svými rodinami často napříč celou zemí. Majitelé elektromobilů Tesla samozřejmě nejsou výjimkou, ba naopak.

Mnozí majitelé starších verzí elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X s radostí využívají doživotního čerpání energie u stanic Tesla Superchager zdarma. Výsledkem je to, co vidíte na videu.

Je nutno dodat, že tento obrázek je vidět pouze u těch nejvytíženějších stanic na kritických místech a Tesla se snaží problém řešit budováním nových nabíječek nebo rozšiřováním kapacity těch stávajících.

LiveLeak
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Takže si to shrňme, na tom videu čeká 15 Tesel na 14 superčádžr stojanů. Může nám nějaký Teslista znalyzovat zda je to skutečné "energetická krize" nebo vůbec problém či je to jen normální sváteční fronta? A taky za jak dlouho se ten poslední dostane k nabíječce?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele runner42

Napočítal jsem nejméně 50 aut, spíše více.

Pokud je tam 14 nabíječek, auta přijížděla postupně a každé bude nabíjet cca 60 minut, tak jedno stání se uvolní každých cca 4,5 minuty.

Pokud je před vámi 50 aut, budete čekat 225 minut a i s nabíjením vás čeká příjemný pětihodinový zážitek.

Což je z časového hlediska stejná situace, jako by u běžné osmistojanové pumpy před vámi stála kolona 320 aut v délce tří kilometrů.

Prostě elektrická lahůdka a pokrok :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Mohu se zeptat, kolik mate najeto km v BEV? Tam se totiz nabiji jinym zpusobem, takze 60 minut bych tipoval jen v pripade, ze nabiji nepouceny, nezkuseny analfabet (co neumi precist vykon nabijeni a nema predstavu, jak vypada logaritmicka fce).
Muzete prosim napsat, jak jste k tem 60ti minutam prisel? Michelin mi vezl auto na podvalu cca 450 km a hodinu by nabijel, pokud by vyjizdel s prazdnou (takhle to trvalo 3 x 15 minut)

Ta fronta Tesel na nabíjení byla k večeru mnohem delší.

http://www.drsnysvet.cz/americky-svatek-ukazal-problem-masove-elektromobility-2/

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

fronta na krocana zblíska ;))

http://www.drsnysvet.cz/americky-svatek-ukazal-problem-masove-elektromobility/

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Jednoduše řečeno ukázala se realita...ano Tesla to nějak řešit umí, takhle to nebude možno řešit paušálně... prostě při hromadném použití elektromobilů a pokud nevzniknout jednotky milionů dobíjecích míst v Evropě rovnoměrně rozprostření s možností krátkodových vykrytí peaků, takhle celá elektromobilita dopadne... to není jen krocan v USA stačí se podívat na Francii a její stěhování vlastních lidí v době dovolených. Nebo letní výměny turnusů na dovolených kontra evropské dálnice...

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby

Obrázek uživatele M.Krupka

Když přijdu k nám do večerky pozdě večer pro rohlíky a žádné tam již nejsou, nemá problém majitel večerky. On je všechny prodal a žádné mu nebudou tvrdnout. Problém mám já. On všechny rohlíky prodal a já si buď zajedu někam jinam, nebo budu bez rohlíků.
Tesla nemá problém. Tesla auta prodala a zajistila si díky tomu prodej elektřiny. Jediný kdo má problém, jsou majitelé vozů Tesla. Buď si zajedou nabíjet jinam, nebo si postojí frontu.
Pro Teslu je to jen další výzva, jak všechna auta "nakrmit".

Vzpomeňte si na to, až budete stát frontu v supermarketu v období Vánoc. Supermarket nemá rozhodně problém, že lidé přijedou, nakupují a stojí fronty. Supermarket je rád, že lidé chodí nakupovat. Až že stojí lidi fronty?? Však tam nikdo z Vás nemusí v době Vánoc jezdit.

V sedmdesátých letech se stála fronta na nedostatek benzínu, nikoliv na nedostatek čerpacích stanic. Bude-li nabíjecí stanice na každé vesnici co dva kilometry, myslím že tahle fronta bude již minulostí, tak jako fronta na benzín v sedmdesátých letech. Vyřešilo se to. Postavilo se velké množství zásobníků ropy.
Řekněte mi, proč by na každé vesnici v Horní Dolní nemohl stát nabíjecí stojan u každého trafa u něj baterie, která by vyrovnávala výkonové špičky? Ta baterie by se nabíjela i z místních zdrojů elektřiny, čímž by se mohlo omezit těžba uhlí a spotřeba fosilních paliv jako takových.

A teď hádanka. Kolik čerpacích stojanů(nikoli stanic) bylo v ČR v roce 1989 a kolik jich máme dnes??

Az bude fronta u nejake no name nabijecky, tak media budou take psat:VW, Audi, Nissan, Kia, Porsche, Tesla, Hyundai, .... maji problem?

Nejak se to do Evropy dostalo se zpozdenim. Tesla privezla na zminenou stanici mobilni nabijecku s osmi dalsimi superchargery. To cele ma vlastni akumlatorovy megapack s kapacitou 3000kWh. Takze asi velke zklamani pro uznavace cmoudu. Tesla reagovala a posilila nejvice zatizene stanice.

twitter.com/t3knerd/status/1199761497301192704/photo/1

Ešte by sa im k tomu hodila portable verzia veternej/solárnej elektrárne :)

Zohnať napojenie zodpovedajúceho príkonu asi nebude úplne jednoduché.

Jedna se o nabity akumulator Tesla Megapack. Maji to na valniku v kontejneru a vozi to kde je aktualni potreba. Mozna ze ten akumulator nabiji z FVE. A kdyz neni potreba posilit Superchargery, tak slouzi ten Megapack asi jako stabilizator site a vydelava prachy.

Jasné, to som pochopil, ale ono sa to tiež vybije a potrebuje naspäť dobiť.

Kdyby kazdy odebral 50kWh, tak to staci pro 60 aut. A mozna ze u kazdeho SC nejaky prikon maji v rezerve, tak se muzou i trochu refreshovat. Ale jo, mobilni FVE by to hezky doplnovala.

Je to, pravdepodobne, ošetrené tým, že sa o nejaké malé percento zníži výkon všetkých stojanov. Tak ako keď si zdielajú výkon dva spárované stojany (ak to je vôbec potrebné).
Jediné, čo mi na tom vadí je, keď to tam je privezené spalovacím ťahačom. To už Tesla mala dávno všetko riešiť so SEMI.

Tz elektromobily dobíjejí na maximální výkon pouze malé procento času. pak jde rychlost nabíjení dolů, takže celá stanice má dost rezervního výkonu navíc.

To je pravda ale pri plne vyťaženej stanici sa ubúdajúci výkon z jedného stojanu prenáša na druhý stojan, ktorý je spárovaný

To platí pouze u V2. V3 stojany jsou nezávislé a jsou schopny napájet na plný výkon všechny stojany naráz.

No a V2 jsou snad praktickycky vsechny SC v provozu ne?

Zatím ano, ale V3 se staví taky slušným tempem. A pokud někde V3 postaví, tak to bude asi na těch nejvíce exponovaných místech, kde se nestíhá během špiček.

Já se na to spíše dívám z pohledu potenciálu než aby mě zajímalo letošní díkuvzdání.

Elektromobilita snizuje pocet nasilne trestne cinnosti a mrtvych. Zatim nebylo hlaseno loupezne prepadeni nabijecky. U benzinek je to po celem svete na dennim poradku, obcas i v CR.

Obrázek uživatele runner42

Elektromobilita zvyšuje počet násilné trestné činnosti.
Počet hlášených loupežných přepadení řidičů postávajících u nabíječek stále stoupá.

Funguje to tak, že k řidiči desítky minut stojícímu u nabíječky bez obsluhy, částo v průmyslových zónách, přijde milý pán, ukáže vám zbraň a přátelsky vás požádá o všechny vaše cennosti.

A vám pak zůstane jen možnost vyplakat se na Tesla fóru,
https://forums.tesla.com/forum/forums/robbed-supercharger-burlington-nc

že jste vzal na lehkou váhu varování InsideEV

"...officers from the Barstow Police Department arrived at the electric vehicle charging station behind the restaurant around 11:54 p.m. Jan. 21 after a 911 call from the victim, who reported that he was robbed at gunpoint by two men at the charging station.
Unfortunately, this event is likely to be recurring at some Supercharger sites and here's why: expensive cars park to charge in the exact same location. Some of these locations are known to be in high-crime areas. Supercharger sites are full of $100,000 cars."

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

Pro problemove oblasti, kde ciha nebezpeci prepadeni bude Cybertruck idealni reseni. Jeste by to chtelo roboticky nabijeci kabel a ridic CT ma vystarano. No ale nejvetsi nebezpeci ciha pri nocni projizdce cesta z domu k autu a zpet. Majitel EV a spalovaku maji asi stejne riziko.

Nasel jste jeden pripad? Nic moc. U benzinek to je po celem svete na dennim poradku. A ze lupici zastreli pri tom obsluhu je smutna skutecnost. Kde lidi dobrovolne a cely stastni odevzdavaji znacnou cast svych vydelanych penez nejsou lupici daleko. U nabijecky se toci mnohem mene penez a to jeste bezhotovostne. Pro nektere jedince deprimujici vyhlidky do budoucna. Budou se muset preorientovat na jinou korist.

Obrázek uživatele runner42

Tvoje dementní argumentace mě nudí.
Vybral jsem náhodně dva případy a ty píšeš něco o tom, že jsem našel jeden. Klasická zoufalost.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cy ...

No priznavam, ze jsem ty pripady necetl. Ale v kazdem pripade pravdepodobnost klesa, protoze se tam nehromadi velka hotovost.

A chození pěšky taky zvyšuje kriminalitu. Těch lidí co už přepadli v parku a obrali v podchodech.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele M.Krupka

Top komentář. +1000

Pamatuji z doby spalovaci, ze v kolone pred benzinkou motory bezely celou dobu. Tolik smradu a nekdo to jeste obhajuje. No a kolony ve mestech a na dalnicich to same. Fuuuuj, hnus velebnosti. Zrovna vcera vecer jsem jel po okreskach a v kazdem meste kour z kominu jako pred 100 lety. Pak se nedivim, ze u takovych lidi nema EV sanci na uspech. No jo, vychodni rozvojova Evropa.

Obrázek uživatele M.Krupka

Dnes se stačí přijet podívat na hokej, nebo jinou kulturní akci. Tisíce aut stojí v zácpě směrem ke stadiónu. Pak po hokeji se tohle množství aut snaží dostat od stadiónu domů. Ten smrad dýchají všichni, včetně těch co jdou pěšky.
Za vrchol lenosti považuji, když se lidé autem snaží dostat až na náměstí, kde se má za pár minut rozsvítit vánoční strom.

Predebehnu Dlazdice a pisu v jeho smyslu:Kvalitni nafta voni, katalyzator cisti spinavy vzduch od koure z elektraren ktere jsou vyfukem EV. Greta je prevleceny Soros. Na vecny casy ...

Kouř z komína - je-li spalováno suché dříví - voní. Jedná se jen o závist těch, kdož ušetřením pár peněz při stavbě domu se navždy ochudili o ten nepopsatelný pocit spojený s roztápěním krbu a koukáním do plamenů..... Už nikdy si nedopřejí ten luxus vytopení interiéru na "trenýrkovou teplotu, stejně jako ve svých elektrokřápech klepou kosu a stírají nudli z nosu.... Zdarec Vendulo, Dlaždič.

Hm... Fakt som ušetril prachy pri stavbe vynechaním kotla a komína, ale nejak som to nestihol ľutovať a už vôbec nie závidieť.
Ak budem chcieť sledovať plameň, hodím na stenu krb na bioalkohol.
Luxus trenírkovej teploty mám trvale - kúrim na 24-25°C. Až moc.
Cena kúrenia ~160 € ročne (cca 4000 CZK za rok), pri čom nemám solár, FV, krb, ani nič také.
Zdarec, Roman, programátor :)

Prozradite, prosim, cim topite? TC? Asi mate i brutalne zatepleny dum, ze?

Pasivni dum uz neni nic nemozneho. Muj druhy dum -neni pasivni- o rozloze 120m2 s TČ zeme-voda a podlahovym topeni spotrebuje na vytapeni 1300kWh/rok. Neco kolem 3000 kc. TČ prikon 1,2kW, tepelny vykon 6kW. Znacka Wolf. Obvodove zdivo Heluz family 500mm. Zadna dalsi izolace. Okna 3vrstve. Bez sklepa, pouze prizemi. Stavajici domy jsou cerne diry na penize. Kdo zatepli a zmeni zpusob topeni, ten vydela. Bohuzel mnoho lidi ma svuj cesky pristup. Nicemu neverim, vsechno propaganda z Brusselu, Cezko je nejlepsi, Germanum to ukazem.

Koukam, co dela nova cihla a trojskla.
Ja mam dum z 1944, 45 cm plna cihla, vychodni stena (kryta z jedne strany otevrenym prujezdem, na druhe strane drevena vrata) jen 30 cm. Ma 140 m2. Pri rekonstrukci jsem daval dvojsklo (neuvedomuji si, ze by ve 2008 byla trojskla), do podlahy dal 10 cm polystyren, strom zateplil petkou. Natahl jsme trbky na podlahove topeni a mam TC o prikonu 3,5 kW. Loni jsme mel spotrebu elektriny neco pres 8 MWh. Mam jeste termicke panely, takze tak odhadem 40 % teple vody vyrobim efektivneji.
Odhaduji, ze na topeni a TUV padne tak 5 - 6 MWh (necelych 15 - 18 tis rocne), takz epokud bych dum zateplil (svepomoci tak 400 tis ?) a snizil spotrebu vytapeni a TUV na 4 tis rocne, tak se mi to zatepleni vrati za 40 let? Nevyslo by lepe, kdyz bych investoval misto zatepleni (ktere ma moc rad strakapoud) do FVE?
Kazdoapdne timto prispevkem chci rici, ze staci zvolit jednu variantu zatepleni / zmena tpeni a clovek usetri. Pokud zvoli obe, zaraz, muze to mit mensi finacni efekt (ale lepsi ekologicky, o ktery mne osobne jde vice) nez jen jedna z uvedenych.
Souhlasim, taky nemam rad, kdyz se hledaji chybi predevsim jinde nez u sebe. Taky bych vetsinu spatneho hazel na nas misto EU a hodne s epak zapomina, co dobreho nam EU prinesla (byl jsme zacatkem tydne v Bosne, takze jsem mohl porovnavat).

V podlaze mam 20cm polystyren a na strope 40cm mineralni vlakno. Izolace je i na zakladech do 1m hloubky. Samozrejme ze novy dum je jednodussi izolovat nez stavajici. Ale hodne domu v CR nema zadne zatepleni a nektere domy ani omytku. Mokra zed od deste je idealni vodic tepla. Hlavne ze za vsechno muze Kalousek...

Ted uz vim, ze 10 cm, ktere byly v dobe rekonstrukce nadstandartni, jsou malo. Skoda, ze jsem v te dobe nevedel to, co vim nyni.
Neni izolace zakaldu zbytecna, kdyz je pak silne izolovana podlaha? V zakladech dle me logiky daleko vic ovlivnuje teplotu vlhkost (stala teplota) nez vykyvy v atmosfere. Zkusim napsat jeste lepe. Kdyz je izolace v podlaze, nevidim logicky velky teplotni rozdil mezi vnitrni stenou zakaldu (bez sklepa) a stenou vnejsi. A pokud neni teplotni rozdil, je dle me zbytecna izolace.

Taky jsem to tak videl. Presvedcily me detailni vykresy na strankach Heluz. Tam jsou priklady tepelnych mostu a sokl je jeden z nich. Mozna ze lepsi nez polystyren na zakladech je vysypat prostor zakladu drcenym penovym sklem. Surovina neni az tak draha, ale doprava. Zalezi na vzdalenosti od fabriky. V CR je jedna nebo dve. Uz to tak nepamatuji. A penove sklo je izolacni extratrida. Bohuzel v deskove forme trochu drahe. Jeste jedna poznamka na pousmani. Ve stavebnim povoleni byla podminka mereni radonu a izolace. Jako jedinny stat v Evrope to mame povinne. Tak se projektovalo, peclive izolovalo a nakonec po tom nesteknul ani pes. A maloktera firma vubec neco o tom vi. Hlavne ze mame nejlepsi zakon na svete.

Penové sklo je trochu preceňované. Reálne nie je ako 100% zabezpečiť, aby bolo suché a keď nie je, neizoluje.
Svoje využitie má, ale nie je to tak priamočiare a jednoduché.

Penove sklo ma uzavrene pory a neni nasakave. Nasakavost se udava 0%. Uvedte zdroj kde jsou patricne udaje o snizeni tepelneho odporu nebo zvysene vodivosti.

Jeden známy použil dosky z penového skla na tepelné odizolovanie obvodových a nosných múrov od základov. Tým dokázal prepojiť tepelnú izoláciu fasády s podlahovou a vlastne nemá v dome žiadny tepelný most. Penové sklo je jediná tepelná izolácia s dostatočnou tlakovou únosnosťou. Základy tiež obložil nejakým styrodurom ale to už na izoláciu v dome nemá takmer žiadny vplyv.

Obrázek uživatele Kuk

Kolik to stálo postavit? To je ta cihla vyplněná polysterenem lepená PU sajrajtem místo malty?
V čem je to lepší než když se dělá zdivo s izolací?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je ta cihla, ale lepena tepelne izolacni maltou. Zadna pena. Vyhoda je, ze mate pevnou venkovni stenu. Nemusite se bat, ze vam to ptaci, mysi a sinice rozeberou. Muzete o zed oprit kolo a nic se nestane. A je potreba mene prace. Jde to hrozne rychle. Jedina vec, nesmi vam cihla zmoknout. Pak voda uvnitr vysycha pres pul roku!
Kdyz porovnate cenu za obvodove zdivo, tak rozdil mezi nejlevnejsi a nejdrazsi variantou je dost maly. Na topeni se vam ten rozdil rychle vrati.

Ma tato cihla vetsi tepelny odpor jak ytong?

Heluz family 500mm mel v dobe stavby pred 6ti lety nejvetsi tepelny odpor na trhu. Porobeton jsem pouzil na vnitrni zdivo. Na jejich webu je Tepelný odpor R: 9,19 m2K/W.

Primárnym zdrojom tepla je klimatizačná jednotka Midea MA-12NXD0-I.
Okrem toho sú ako záloha infrapanely a v kúpelke el. podlahovka.
Dom je z dvoch predĺžených kovových lodných kontajnerov. Zateplené s 25 cm EPS Greywall. 30 cm strop.

Obrázek uživatele Kuk

Zajímavé a od té klimošky používaš i tu venkovní část nebo jen tu uvnitř na vytápění? Co si dal před tu izolaci, nějakej plech, dřevo nebo omítku? Nemáš někde fotky toho?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Vonkajšia a vnútorná časť klimatizácie sú prepojené, samostatne nerobia nič :)
Na izolácií je zatiaľ iba sieťka+kléber, ešte pribudne fasádna omietka.

Foto aj s obkecom: https://www.modrastrecha.sk/blog/romciiik/album/kontajnerovy-dom-po-stietkovani-szsm7x/

Obrázek uživatele Kuk

Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Tak proč ten tvůj "voňavej" kouř z komína pouštíš do vzduchu?
Hezky si ho zaveď zpátky do domu a prožeň si ho přes svoje plýce, když je tak čistý a voňavý.
Nechápu proč ho musím já filtrovat přes svoje plíce.

Jsi sobec co obhajuje vypouštění jedů tím, že nepoužívá uhlí a že ze dřeva je toho méně a není to tak vidět. Jinak kouř ze dřeva je stejně hnusný jako z uhlí, jen ty a podobný sobci si myslí, že je to čistý.

Tak ještě jednou, když si myslíš, že je tak voňavý, tak ho nepouštěj sousedům do oken a hezky si komín ucpi a filtruj si ho přes svoje plíce. Ano pak budu s tebou souhlasit, že je to pěkné pokašláníčko a pěkně se ti bude koukat do plamenů a kouře až se budeš dusit.

Stejně sobecký a hejlování je proti dieselu. Lidi co mají benzín si myslí, že jsou kdoví jak ekologický, když nemají ten zlej diesel, přitom je to úplně jedno. Oba dva motory vypouštějí spousty jedů, které všichni dýcháme.

Muzete mi, prosim, rici, cim doma topite? Jak casto prikladate? :-) Ja za mlada topil roky uhlim a pulka vesnice, kde ziji, topi doted uhlim. Jeden soused topi i drevem (ale v klasickem kotli, drevozplynujicich vlozek stejne moc nevidam) a stejne pri roztapeni a prikladani produkuje drevo kour. No a sen o suchem (idealne tvrdem) dreve bych taky chtel pry dychani prozivat. Drevo date do razu a sucha je jen cast. No a pri te romantice ohne jste zapomnel na tu praci - nosite si bordel domu, otevrete dvirka, dalsi bordel se dostane do domu a pri pucovani to same. Navic kotel na uhli musite docela casto taky cistit. Pokud mate kotel ve sklepe (mimo obytny prostor), pak si neuzivate ohen a u starsich kotlu ani regulaci, takze roztopit, nechat rozhoret, zavrit klapku do komina, priskrtit vzduch, no a mate nedokonale horeni a cudite. Ja mel kotel v predsini (ktera vzhledem pripominala cernou kuchyni), kde jsem zase toto chodil regulovat kazdou chvili. Jenze to pri dnesnim komfortu uz je nemyslitelne. A to nepocitam, ze jste musel pravidelne prikladat (u dreva to je kazdou hodinu). Ano, jednu obrovskou vyhodu to melo - skladani uhli / dreva, to me totiz vzdy hodne bavilo (u uhli uz ne tolik moje plice)
Topim elektrinou, sedim (pracuji v sede) doma v trenkach a loni jsme platil za elektrinu necelych 23 tis. Je to moc?

A co se tyce elektrokrapu. Rano vstanu, zapnu si na DO vyhrivani. Po crtvrt hodine nasedam do tepleho auta. Do toho "prvniho v rodine" jsem take nastupoval v tricku, ale pri absenci vyhrivanych sedacek jsem prestal drkotat zubama za 7 km. Taky to odnesly zada. :-(

Mimochodem, pisu ted z Bosny (Banja Luky) a nepral bych ani zarytym odpurcum BEV a OZE tu ted dychat. Clovek rano vyleze z hotelu a hned specha do auta, aby nedychal ten stiplavy smrad (lide si tu uzivaji opravdoveho tepleho trenyrkoveho ohne :-) ). No a jeste jedna drobnost. Tesne po nabyti ucinnosti zakazu koureni ve verejnych prostorach se vyrojilo hodne kritiku a i dnes se par politiku najde, co by tento zakaz chtelo zmirnit. Byl jsem na obede a hned pri vstupu jsem si uvedomil, co znamena necilviliozvana zeme bez rudozelenych zakazu. Odpoledne uz jsem kombinaci predchozich faktoru zacal pokaslavat.

Muzete mi, prosim, rici, proc Vase rceni u me neplati? Co delam spatne, ze se nevejdu do Vasich tabulek? Je spatne, kdyz clovek zmeni mysleni a zpusob proto, aby potlacil nevyhody novych technologii a zvyraznil jejich prednosti? Je spatne pouzivat mozek? Verim, ze si u domu stale nekopete jamy na mamuty a misto toho zajdete pro maso do reznictvi, i kdyz ten lov mel vetsi vyhody pri jinem zpusobu mysleni.

Topím jednou týdně v kotli s dřevozplynující vložkou, kotel jede stále na plný (neškrcený výkon), protože akumulace. Stačí přikládat jednou za 3 hoďky - směs měkkého a tvrdého, opakuji suchého dříví - samozřejmě ve vyhrazené a od bytových prostor oddělené kotelně. Dříví je suché za 3-4 roky. Jinak mi stačí vytápět lokálně v krbových kamnech, byť jsem psal o trenýrkové teplotě, vždy spím při pootevřeném okně. Vyhřívání sedadel mám, nikdy jsem je nepoužil. Špatně je to, že o čem jste přesvědčen Vy a Vám podobní ve svém svatém přesvědčení tlačíte ostatním. Každý tlak zkrátka vyvolává protitlak..... Dlaždič.

Za vložku, plný výkon s akumuláciou a použitie vysušeného dreva chválim. Bodaj by to tak robili všetci. Keď je už spotreba vysoká (predpokladám že kWh budú kruté) tak aspoň to nespôsobuje až tak neznesiteľný bordel ako bežne.
Prikladanie raz za 3 hodiny sa mi vidí často. Značné obmedzenie komfortu. Ale snáď dom hneď nevychladne ak sa nepriloží.
Spánok pri pootvorenom okne je hrozné plytvanie energiou. V dnešnej dobe.. :/
Len si zrátajte tie náklady. Už len postavenie oddelenej kotolne, prístrešky pre drevo atď., je to kopa peňazí. Jasné, dá sa k tomu pristupovať tak, že "ja na to mám", ale takéto uvažovanie nechápem.
Myslím, že tu nikto nikoho do ničoho netlačí, veď tu ide o relatívne jednoducho vyčísliteľné argumenty a čísla vždy vyjdú na jednej alebo druhej strane. A ak aj nevyjdú na Vašej strane lepšie, nikto Vás nenúti to meniť. Subjektívny pocit spokojnosti je podstatný. Ale tváriť sa, že to robíte takto len preto, že okolie tlačí aby Ste to tak neobili, je detinské :)

A ten nepopisately pocit, ked idem okolo a musim cuchat ten smrad z kominov. To je fakt neopisatelny pocit.

Pockej ale ony sou jen 2 způsoby jak si uzit "ohen" v dome. Bud mas otevreny krb a tedy cely barak ti smrdi jak uzena krkovice, nebo mas krbovou vlozku a na nejaky zazitek z otevreneho ohne muzes rovnou zapomenout. Kterou variantu mas doma ty?

Dlazdic vytrhal okna a dvere a pali je na otevrenem ohni v kuchyni. Kour unika rovnou z dirave strechy. A jeho ropak jezdi na vyjety olej.

Ten zelený kouř vycházející z komína určitě není suché dříví :)

Byl to stiplavy kour ze spatne horicich kotlu na hnede uhli. Zadna romantika to nebyla. A v me Tesle jsem mel pohodovou teplotu. Akorat jsem po projeti zakourenym mestem musel vzdy poradne provetrat. A ty lidi co topi drevem, tak ty vidim kolem jezdit s karkou a schovanou pilou krast do lesa. Takovy cesky lidovy sport.

Nepřekvapí mně, že někdo, kdo zná svět a okolí jen z pohledu na tablet ve svém EV šrotu, denně hraje bojovku kde a za kolik, jak rychle, jak při tom nedostat na budku od někoho, kdo s nabíjením EV šrotu ještě nemá zkušenosti a něco tudíž blokuje o 15 min dýl..... Takový člověk fakt ještě nezaznamenal zmínku o kůrovcové kalamitě, že jsou levného dřěva tři a více pr.delí... No jo, ale dělat dříví, umazat si ručičky od pryskyřice - chápu, to se dnes nenosí, by si panáček zapatlal tabletík a co pak? Čus, Dlaždič.

Osobné útoky nevypovedajúce o ničom...
Napr. ja nemám problém s manuálnou prácou a do lesa po drevo som sa čo to tiež nachodil. Ale že by som to robil aj keď to nie je potrebné, iba preto že sa to dá?!
Ak je to iba voľnočasová aktivita, plne chápem. Skoro každý robí vo voľnom čase "neefektívnu", relatívne hlúpu činnosť, iba preto, že mu spôsobuje radosť. Niekto kope do lopty, iný rúbe drevo. Nech si robí každý čo chce, ak neškodí iným.
Osobne, les radšej nechám prírode...

Dlazdic zna reseni problemu jen ve stylu nekomu 'dat na budku' je dost priznacne pro urcitou skupinu obyvatel. Kdyz v hlave nic, tak se to kompenzuje hrubou silou.

Tesla nemá problém. Problém je nabíjanie zadarmo. Keď sa konečne zruší, tak fronty na nabíjačkách nebudú.

No to si uplne nemyslim, s koncem nabijeni zadarmo bude jeste vetsi nerovnost mezi nabijenim v beznem obdobi a o svatcich.... protoze lidi si budou nabijet doma, pri beznem jezdeni do prace, a prave jen kdyz pojedou na dovcu, nebo hromadne ve svatky, tak budou potrebovat dobit na SC.....

Ako som napisal dole, velka cast tesiel mala, ma a bude mat na SC nabijanie zadarmo (rozumej v cene auta) aj v buducnosti. Nepredpokladam, ze nabijanie zadarmo bude niekedy zrusene na S a X, ved si ho majitelia predplatili podstatne vecsou nakupnou cenou. Ked aj teraz vsetky predavane S a X maju nabijanie zadarmo (v cene auta) tak ho tazko mozu v blizkej buducnosti zrusit.

No to sice nijak s tim co jsem psal nesouvisi, ale samozrejme s tebou souhlasim...

To mají jenom starší modely a jenom S a X.

Aj vecsina novsich S a X ma nabijanie zadarmo cez kod...
Momentalne uplne nove S a X maju free SC nabijanie aj bez kodu, no len na prveho majitela. Starsie S a X pred 4/2017 maju maju free SC na auto aj po zmene majitela. Perf. TM3 maju na pol roka free SC, ostatne TM3 maju 1500 free SC km na kod (dostane ten co kod pouzije aj ten co ho poskytne).
Takze neplatenych SC nabijani je teraz a aj v buducnosti bude podstatna cast.
Platene nabijanie na Tesla SC ma rozumnu cenu:
CZ: 6.31 CZK pro kWh,
DE: € 0.33 pro kWh,
SK: € 0.25 pro kWh,
AT: € 0.28 pro kWh.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

a vono ještě jako je zadarmo??

https://connect.zive.cz/clanky/tesla-setri-a-konci-s-bezplatnym-nabijenim-svych-elektromobilu/sc-320-a-195098/default.aspx

http://www.hybrid.cz/tesla-oznamila-konec-nabijeni-zdarma-prichazeji-kredity

https://kcc-hho.webnode.cz/mapy-nabijecky/

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Koudelka Koudelka furt jsem něco postujes a nemáš aktuální info...S a X má zase SCH for free

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no vidišto, kdo se ftom tesláckým bordelu má viznat žejo, no tak sem něco postni, at sme chytřejší ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Len velmi malo majitelov tesiel S a X ma platene nabijanie na Tesla SC. Aj ked bezplatne nabijanie akoze zrusili, co bolo publikovane v kazdom mediu, realne dalej fungovalo na kod, ktorych ma kazdy majitel hociktorej tesly k dispozicii 5. Cize kto chcel, tak kod mal a teda aj bezplatne nabijanie na SC pre S a X. Kody majitelia tesiel poskytuju velmi radi, lebo poskytnutie hodu znamena aj odmenu pre toho kto kod poskytne. Ja som za poskytnutie jedneho kodu, ked kamarat dostal nabijanie S-ka zadarmo dostal 22kW wallbox (HPWC) s Elonovim podpisom :-))). Asi od zaciatku tohto roka maju majitelia novych S a X nabijanie zdarma aj bez kodu.

třeba tady

https://www.auto.cz/tesla-model-s-x-opet-nabizi-nabijeni-na-superchargeru-zdarma-130492

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Britský průzkumník jeskyní zúžil svou žalobu na pomluvu proti Muskovi a již nehledá náhradu škody ... 3. prosince

https://in.finance.yahoo.com/news/musks-defamation-trial-over-pedo-185606891.html

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Asi ho zastihli s nejakym chlapeckem in flagranti.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

..nj :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Tam přece šlo o to, že ten jeskyňář přijel za svou nezletilou "přítelkyní"... to bylo to, co bylo našimi novináři zamlčeno. S touto informací už dávalo smysl, že ho nazval "pedo-guy". Ať už to bylo oprávněně, nebo pomluva.

Jestli je tohle problém, tak ten má Tesla od počátku SuperChargerů. Ještě se nestalo aby nebyly SC přeplněné o svátcích. To je jako v obchoďácích.

Myslím, že stejně jako muslimy neodradí od víry fronty před Mekkou v době pouti, neodradí potenciální zájemce o Teslu ani podobné informace.
Nejsem zastánce konspiračních teorií , ale šířením podobných zpráv se intenzivně zabývají PR agentury všech dinosouřích automobilek. Logicky.
Ale i kdyby to nebylo dominantním jevem , tak podobné zprávy budou stále častější. Tesla se stává velkým fenoménem. Velmi podobných obrázků z klasických čerpaček bychom v době Díkuvzdání (a nejen) v USA mohli pořídit spoustu. Ale když nemůžete dát do titulku TESLA, tak to nebude nikdo číst. Takže to nevnímám negativně. Do SeaWorldu či Universe studia na Floridě jsem šel přestože mne čekaly hodinové fronty na atrakce. Ale. Je to fenomém a stojí to za to. Koneckonců stejně jako Tesla.
Je potřeba si vzít ponaučení, aby nás podobný problém nepřekvapil v Čechách.Což je asi hlavní důvod proč mají mnozí potřebu komentářů. Proto je potřeba kromě zastavení expanze Tesel do Čech

a) bránit rozšíření Díkuvzdání a podobných svátků do Čech
b) bojovat proti návštěvám rodin a rodinných příslušníků ,což můžeme již o těchto Vánocích. SMS nebo mail stačí k rodinné pohodě !
c) když už se rozhodnete jet automobilem tak si vyberte jiný den než konkrétní svátek. Na Dušičky, Vánoce či Velikonoce jezděte v létě, ale ještě před prázdninama v Německu.
d) když už musíte jet autem tak jedině spalovacím
e) pokud pojedete elektrickým tak si rozhodně nenabíjejte před cestou doma

ale hlavně :

- si nekupujte Teslu ! Budete mít spoustu času na psaní komentářů.

Telekonference jsou stále nedoceněné :)

1*
:-)

Nechci slevu zadarmo. Ne vážně. Podle mne nemá problém Tesla, ale jen ti co chtějí nabíjet. Pane Horčíku, pokud jste stejného názoru, opravte nadpis, prosím.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

...se milijony Američanů dají do pohybu a míří za svými rodinami často napříč celou zemí a Majitelé elektromobilů TESLA s nabíjením zdarma či zahubičku jsou samozřejmě fčele ... ;)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele M.Krupka

Kdyby u nás majitelé Škodovek měli benzín zdarma na jediné čerpací stanici, troufnu si říci, že by byla situace o dost horší. Ono stačí přijet na čerpací stanici ONO, kde je nafta a benzín o dvě kačky levnější a situace je velmi podobná.

To by vsichni prijeli s vlekem a velkou nadrzi. A fronta kamionu ktery by dovazely benzin a naftu by byla delsi nez ty cekajici Tesly v Kalifornii.

Preto tvrdím, že za túto situáciu môže nabíjanie zadarmo. Keby to aspon Tesla riešila tak, že tým, čo to zneužívajú (taxikári, zážitkové jazdy, miestni, atď... ), by to spoplatnili, tak ostatní ktorí používajú nabíjanie na SuC sporadicky v súlade spodmienkami (je určené na nabíjanie na cestách), by nemuseli čakať ani minutu na pripojenie k stojanu.
Absolútne potom zaniká tá obrovská výhoda "tankovania" doma. To sa so spalovacím autom dá iba vtedy, ak niekto palivo kradne.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Sice jste napsali "jen" ohromné fronty a ne jako na autofóru několikahodinové fronty, ale stejně je to blbost. Zkuste taky trochu počítat, nabíjí se tam 13 aut a fronta je dalších 15 Tesel, tomu říkáte ohromná fronta? 20-80 % mají za 20 minut a jistě tam je hromada těch, co bude nabíjet méně, takže si poslední auto počká kolik, 15 minut? Tomu říkám tragédie.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Co to tady zase meleš za blbosti? :D to už je opravdu zoufalost a nemoc tohle, tomu říkám tragédie :D
Zase se někdo dotknul nedotknutelné Tesly co? :D
15 aut ty troubo, to je šílený, uvědomuješ si to vůbec? :D 15 víš kolik to je 15 vůbec? Kdyby taková fronta byla u čerpačky tak budu nasranej jako kráva a tady se jedná o dobíjení, tvoje tabulky a statistiky, to je opravdu lahůdka :D

15 minut chápete to někdo? To je rychlejší než tankování ty hnupe :D :D Jak vůbec může někdo něco takového napsat :D
chlapče výpočty je jedna věc, realita je věc druhá, 15 minut v takové frontě budeš čekat něž se uvolní možná jedno místo před tebou a to ještě v lepším případě, šlo o lokalitu kde je nabíječek Tesla mraky a i tak to byl průser, další jasný důkaz toho, že elektromobilita v této podobě se nemůže prosadit.

Gratuluji, to video plné BEV (jedné z několika značek) jasně dokazuje, že elektromobilita se nemůže nikdy prosadit.

u cerpacky kde tankuju neni vyjimka ze je fronta i 20-30 aut, a proc by jako mel bejt nekdo nasranej ze tam stoji? o 200 metru dal je Shellka kde je palivo na litr drazsi o 3-5 korun a maj tam volno, auto tam vidam tankovat tak jednou za mesic :D

a pamatuju se, ze za komancu se obcas na benzin taky stalo, nekdy i hodiny, jedina benzinka v okruhu 40km byla tehdy kousek od naseho baraku, a bejvali tam v nejaky cas i fronty delsi 100 aut, takze pokud zrovna cekali treba na zavoz paliva, tak se tam na benzin stalo klidne i nekolik hodin ve ftonte :D, a to se bavime o 80 letech minuleho stoleti, tedy automobilizmus byl zajetej seriove nejakych 70 let? :D

Obrázek uživatele Marek_

Zajímavé... já tankuji tak 10 krát ddo měsíce a frontu jsem zažil naposledy někdy před půlrokem u Tank Ono v Plzni :-) A to byly přede mnou asi 3 auta a za 20 minut jsem byl na řade. U elektriky bych tam stál hoďku min.

Jinak, kousek od baráku mám taky Ono a tam není fronta nikdy, stejně tak jako u ostatních levných benzinek, co mají cenu tak max. plus koruna na Ono. No a to nemluvím o těch dražších, tam je pusto... až na Moll u Rozvadova, tam je docela provoz.

---

Lexus GS 450h Premium

Ona fronta na Superchargerech taky není každý den, rozhodně ne taková. Byla loni, letos se dala čekat taky. Fakt velké překvapení.
Je to V3 nabíječka, která umí u TM3 nabíjet až 120 km za 5 min, což se mi zdá už v poho...

Navíc Tesla letos tento problém adresovala mobilními nabíječkami, které můžou převést kde je nárazově potřeba:
https://www.teslarati.com/tesla-deploys-mobile-supercharger-megapack/

chodim okolo cerpacky ONO kazdy den vesmes 4x, pokazde tam je fronta prave proto ze je to v okoli jednoznacne nejlepvnejsi benzinka s cenou o 2-3 kacky na litr nez konkurence

a u tech superchargeru to na hodku fakt neni, pokud koukam spravene, je tam 14 stojanu a 3 nove jeste nespustene V3, a 15 Tesel ceka, nektere z tech modelu jsou Tesly 3 tedy ty umej nabit za mene nez 20 minut z 10 do 90%, takze i ten posledni v rade bude na nabijeni cekat mozna tak 35-40 minut maximalne, navic 19 mil odtamtud je dalsi supercharger s 8 stojany, dle mapy je tam do 20 mil take nespocet destination chargeru a nabijecky dalsich spolecnosti

ostatne tento Supercharger se takto plnil i minulej rok o dikuvzdani, a media z toho taky meli "vanoce", jsem si 100% jistej ze obdobne video se da poridit i na beznych cerpackach kdekoliv v USA, jenze to by vesmes media moc netahlo, protoze by tam nebylo Tesla, tedy to co dela ctenost mediim dnes vetsi, nez treba sraz supersportu a celebrit ;) a vesmes pro Teslu jen dobre, je to zase super reklama za kterou nedaj ani dolar :D

Obrázek uživatele Marek_

Tak já mám kousek od baráku Ono a tam fronty nejsou. Asi proto, že v okolí jsou i jiné levné benzinky, kde je cena třeba jenom o padesátník vyšší.

Podstata je ta, že mám na výběr... chci za každou cenu levně, postojím pár minut na Ono, pospíchám jedu o kousek dál a natankuji bez čekání. Nevím, jestli ti, co čekali u toho SC, tuto možnost měli. Možná je to obdobná situace jako s tím Ono, nevím.

Každopádbě je to zatím tak, že tankování je stále podstatně rychlejší než nabíjení. Takže fronta u nabiječky vede k podstatně delšímu čekání než fronta u benzinky. To snad je pochopitelné. A kompenzuje se to tím, že se těch stojanů u nabiječek buduje více. Pak je výsledkem dost nerovnoměrné zatížežení a prázdno u stojanů během většiny roku.

---

Lexus GS 450h Premium

elektromobilita je vesmes v plenkach, seriove se elektroauta vyrabej cca 10 let? Tesla cca 7 let?

mimochodem v USA jsou stale mista kde nejsou benzinky treba 200 mil a upozornuje na to i znacka aby si dotycni co tam jedou natankovali, z šepak treba 200 mil nebudou mit moznost natankovat, tady je holt smula ze v jeden den v roce se na nekolika superchargerech tvorej fronty, a Tesla na to reaguje tim ze tam postupne pridala dalsi stojany a modernizuje na stojany V3 s 250kW

vesmes tohle ukazuje jak dulezite nabijecky jsou a budou a jak na nich pujde do budoucna vydelavat mozna i lepe nez na fosilnich palivech, fronta cekajicich na tankovani paliva je snem kazdeho cerpadlare :D

200 mil k benzínce bude možná někde na Aljašce. Osobně jsem viděl nejvíc varování Next service 100 mil. USA jsou velká země, ale není to neobydlená pustina.

+1

a proč sem tohle píšeš, co to s tím má společného? :D
na čerpačce se i 30 aut dá za určitých okolností přežít, cca 15 minut a může člověk pokračovat, ale u nabíječky to je trochu rozdíl

navíc můžu jet k té druhé, v kalifornii žádná druhá volná ani dražší nebyla to je ten problém :D

a čekat fronty jako za komancu, co je to za argument? :D to mi moc pokrokové teda nepřijde :D

Jistěže 20 minut na čerpačce se dá přežít, zato 35 minut na nabíječce v žádném případě. Gratuliji panu demagogovi TrochaNadhledu! Dost lidí asi rádo vymění těch 15 minut času za čistý vzduch, ticho...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

40 minut budeš čekat než na tebe přijde řada neumíš počítat? a je to ojedinělý úkaz na čerpačkách kde je zrovna nával no, jednou do roka amíci na krocana aby jim nevystyd ftroubě holt počkaj :)) PS: na dalších wordenklifech se už tajně dělá po celých státech ;))) konečně po 100 letech taky že ;))))

https://www.youtube.com/watch?v=YhjHzdDYRXA

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

už tomu rozumím, když na 13 obsazených superčerdžrech čeká 15 aut a 12 jich nabíjí minimálně 30 min zadára to aby to čekání tý fronty vůbec za to stálo ;) a zbylý jsou rozbitý tak 12*30=360 min + 3*30= 450 min/13sc to dělá 40 minut čekačku toho posledního ;) zpráva je to populistickyrealistická to ano ale i tydle vobrázky sou už 2 roky starý takže žádná novinka v Baja California :)
https://www.youtube.com/watch?v=LTsjgPxYOmk

https://www.youtube.com/watch?v=BV3Gne_ZuOo

u velkokapacitních čerpaček jako má Bjorn fNorsku to pude vo dooooost rychlejc jéa ;)

https://www.youtube.com/watch?v=0OE4BnTh69c&t=1s

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Ne minimálně, ale maximálně 20 minut. Pokud to není hovado a nenabíjí do 100 % když za ním je fronta lidí, ale jen 20-80 % tak to má na 20 minut, pokud si chce sosnout třeba na 150 kiláků, tak klidně jen na 10 minut, průměr tak 15 minut, kdy se tam vleze dalších 13 aut a ten poslední už je skoro na řadě.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

ach jo to jsou bláboly co tu člověk musí číst

oni jedou třeba 1000 km a budou nabíjet na 100km když si vyčekali frontu dlouhou až ze sjezdu z dálnice :D aby za hodinu museli podstoupit to stejné o kus dál :D

spíš si myslím, že si každý dá oběd nebo večeři na 1-1,5 hod. a nechá si auto dobít během té doby na 80% aby už dojel do cíle

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

třeba 1000 km nepojedou neboj ;) za rohem 80km je další SC a pak další a další a další a další... to není jako fčezku :))

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

Jak jak, to bych chtel videt ten vypocet. Tech aut tam cekalo tak 30 mozna i vice a stojanu tam byla tak 15. Kdo by stal o to, ze plouzit 100km a pak zase znova cekal ve frotne? Za 20 minut nenabijete vubec nic.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Výpočet je jednoduchý (jen pro TrochuNadhledu to bude trošku oříšek, ale až mu maminka přestane vyměňovat plínky a dostane se na základku, tak to třeba taky zvládne :)).
Třeba zde je video, kde je ukázáno se softwarem někdy z dubna (od té doby to ještě o něco vylepšili a ještě zrychlili) nabíjení na běžných SC v2 5 % -> 60 % za 21 minut. 60 % TM3 LR je na reálných 300 km, s tím už se dá někam jet a dost pravděpodobně to bude dost na celou zbývající cestu drtivé většiny řidičů.
Jasně, může někdo nabíjet víc, někdo zase méně, proto nejobjektivněji můžeme vycházet z průměrné kapacity nabíjení na SC, která je 36 kWh, což odpovídá nějakým 17 minutám (taky hodně variabilní z jakého stavu se začalo nabíjet, ale tak přibližně).
Těch aut je tam ve frontě opravdu jen 15, obsazených nabíjecích míst 13, tj. za 20 minut statisticky velmi pravděpodobně začne poslední auto v řadě již nabíjet.
Výpočet pro TrochuNadhledu: Za hodinu se nabije 5 kWh, což je tak na 3 kilometry jízdy, k tomu si půlka lidí odběhne s dětmi do disneylandu a poslední auto přibližně 176. v řadě bude čekat do Štědrého dne, aby si i on mohl nabít na své 3 kilometry jízdy.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ja som ich tam narátal 120. Asi štyri krát som si to video pozrel spredu aj zozadu.
A potom, že karotka je dobrá pre oči :)))))))

Nie 30 ale 50 cakalo vo fronte, pozrite si video :)
Pravda, tesla neprejde viac ako 100km. Mozno len 50.
Pravda, 20 minut trva len pripojit konektor, to sa fakt nic nenabije :)

pekny den !

---

45.000 km s Citroen c-zero :)

Obrázek uživatele spetak

Hned je vidět, žes toho nanabíjel kvanta.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Než tam čekat, tak si raději nabiju na placené nabíječce.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

no to asi těžko, podobné to tam bylo na všech nabíječkách a to jich jen Tesla tam má stovky, jaké by to asi bylo kdyby 50% aut bylo EV??????

Je to jednoduché, nikam by se nejelo, protože čekačka by byla asi tak tři dny :D :D

Tomu říkám vizionářské auto budoucnosti ta Tesla chacha :D :D

v současné době je EV smysluplné stále jenom jako druhé auto do rodiny na cestování kolem domu, s vlastním domácím nabíjením, s menším dojezdem, s menší baterkou a tím také cenou

velkobaterkáče typu Tesla jsou největší nesmysl automobilového průmyslu

v současné době je EV smysluplné stále jenom jako druhé auto do rodiny na cestování kolem domu, s vlastním domácím nabíjením, s menším dojezdem, s menší baterkou a tím také cenou. PŘESNĚ můj případ, navíc mohu využívat noční proud, což dřív nešlo, jelikož jsem neměl ani elektrický bojler.

Jako druhe auto mame jak rikate Nissan Leaf. A jako prvni auto mame Tesla 3 LR. Vase problemy nesdilim.

Já to mám taky tak. Ale je to první auto. Protože právě těch cest okolo komínu mám nejvíc.
Spalovák jede jen jednou za čas.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Jasněže BEV je nesmysl, protože těch druhých aut do rodiny na cestování kolem domu, se v republice neuživí více než stovka, že? Proto všichni čadí ve městech spalováky a tak to zůstane.

Gratuluji. Jako první z tohoto fóra dostáváte můj soukromy ban. Tímto na vás reaguji naposledy.
Váš úkol je jen plivat na elektromobily a závidět lidem, kteří jsou schopni si na takovou hračku vydělat.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Ale jdi, Ty brebto. Plivat? Na EV leda ...rat. Konečně to tady na plná ústa napsal - ano, jedná se o hračku a proto ty žlučovité výlevy a ohánění se bany na všechny strany. Pokud bych Ti měl něco závidět tak jedině to neskutečné moře času, které v tom hraní bez mrknutí oka utopíš. Shánět mapy nabíječek, stahovat apky, studovat tarify, hrát na hoňku s Aviema v koloně..... Prostě jako malé děti..... Čus, Dlaždič.

Tak já tedy ty elektro hračky všem majitelům závidím. Zatím, i na mne snad dojde a povýším na majitele.

Na jare budu prodavat Peugeot Ion rok 2013. Treba by to byl dobry vstup do elektromobility. Take jsem s nim zacinal.

Jako druhé auto do rodiny, proč ne?

Obrázek uživatele spetak

Jasan Peťane, vydž ještě asi rok, ono to přijde, dočkáš se.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

Jo jo, to jsi trefil na hlavičku. Není nad to, mít dost času na svoje koníčky a dost peněz na svoje hračky. A pamatuj, kdo si hraje, nezlobí.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Dostáváš taky ban, protože s primitivama se nemá cenu bavit. (abych si to začal psát)
Já žádné nabíječky nehledám. 95% cest jezdím v akčním rádiusu. Elektromobil mi naopak čas šetří, protože se nemusím zdržovat každou chvilku s tankováním a nemusím se namáhat s výměnana olejů a dalšího nutného servisu.
5% cest mi obstará záložní spalovák (pro rejapaly, že musím mít druhé auto. To bych měl tak jako tak, protože prostě dvě auta v rodině potřebujem).

Z lidí co elektro viděli jen na obrázku a přesto mají plnou hubu keců jak to nefunguje a člověk pořád jen stojí u nabíječek si nic nedělám. Oni totiž jen závidí, že má někdo neco lepšího na co si on nevydělá.
Stejně tak jako závistivci pomlouvali první naftová auta, co si sem lidi dovezli ze západu. Od nich vzniklo heslo nafta patří do kamen, čistě z trucu. Sami to chtěli, ale neměli na to, tak aspoň pomlouvali a dál jezdili ve svojí Škodě 120.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

S tou naftou bych byl opatrnější.

Například já nafťáky "nemusím" čistě jen proto, že je to populistický vývoj mobility. Nafta byla určená pro náklaďáky pro dálkové cesty protože motor se jednou nastartoval a pak jel do alelujá v kuse. A to samé nazpátek a někdy ani nestihl vychladnout. A byl levnějš/dotovanější pro podporu podnikání/převozu zboží.
Ale pak se toho chytl nějaký chytrolín v automobilce a dal to do osobáku... no bodejť by mu za to malý človíček neutrhnul ruce při pohledu na benzince kde byla nafta výrazně levnější. To že to má nižší energii, horší odpich a že tomu nesvědčí krátké pojížďky? Bah! To zamázne levnější nafta.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Hlavne by mal dostať ban od pana Horčíka, pretože jediné, čo tu v diskusii predvádza sú urážky. Nič iné mu tak nejde.

Kdyby byly v řiti ryby...
Kdyby tam bylo 50% EVs, tak by tam bylo více nabíječek :D

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

dobrý by bylo konečně anténku do karosérije a nabíjet volnou energiji rovnou za jízdy z Teslova generátoru PS: už se testuje ;)))

https://www.youtube.com/watch?v=YhjHzdDYRXA

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /Jan Veselý... ...

No nazdar "volna energie"... to tady dlouho nebylo :D

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Cayman

a kdyby sme treba za energii z atomu platit nemuseli, tak by byla volna nebo nebyla?

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Realny komunismus se nastesti nepodarilo zavest, to je asi jediny zpusob, jak toho dosahnout.

Jinak vsechny funkcni zpusoby ziskavani energie vyzaduji nejake zdroje, takze neco stoji.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Nehovoriac o plytvaní v prípade nízkej ceny/ceny zdarma. Tak je to so všetkým, čo je lacné.

Aby nebyla blbost dále blbostí, je třeba přesvědčit dost lidí ...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?