Tesla má objednávku na 130 elektrických tahačů Semi od Walmartu

Walmart je největší severoamerický maloobchodní řetězec. Už po představení elektrického tahače Tesla Semi měl zájem o 15 kusů, teď objednávku rozšířil na celkem 130.

Elektrický tahač Tesla Semi byl odhalen v roce 2017. Původně měl přijít na trh v roce 2019, později 2020 a nyní Elon Musk slibuje, že se konečně začne vyrábět příští rok.

Podle různých Muskových tvrzení nabídnou jednotlivé verze elektrotahače Tesla Semi dojezd 480 km nebo 800 km/965 km. Tesla s velkou pravděpodobností se zahájením sériové výroby vyčkávala na dobu, kdy začne ve velkém vyrábět své nové bateriové články 4680.

Tesla původně vybírala na Semi zálohu $5000, kterou později zvýšila na $20 000 pro základní verzi a $200 000 za verzi “Founders Series”. Walmart tedy musel složit zálohu přes $2 mil.

Walmart hodlá do roku 2022 konvertovat pětinu své nákladní flotily na elektřinu. Do roku 2028 pak má celá flotila využívat nějaký typ alternativního pohonu.

76 Comments on “Tesla má objednávku na 130 elektrických tahačů Semi od Walmartu”

  1. Jsem fakt asi věčný negativista, a ač ve mě tato zpráva
    Jsem fakt asi věčný negativista, a ač ve mě tato zpráva vyvolává převážně kladné dojmy – tak stále se tu nese stín toho, že pro vše nad 7,5 tuny je PODLE MNE baterek škoda. Nákladní, autobusová, lodní a letecká doprava se PODLE MNE na rozdíl od osobních aut (tam jsou baterie nejideálnější řešení) měla vydat cestou vodíku. V tomhle má (nebo už se pomalu dá psát MĚLA) automobilka NIKOLA prostě lepší koncept.
    Ale vzhledem k tomu, že se májí asi používat k redistribuci zboží mezi jednotlivými Wallmarty na „krátké“ vzdálenosti, a zásobování v rámci měst, tak se to dá zkousnout. A hlavně to tedy moc přeju Tesle. Tyto velké kšefty, jim umožní rozvíjet i ty titěrné produkty viz dva nové modely pod hranicí 25K USD (na kterých se nic moc nevydělá) pro nás malé individuální chudé a náročné zákazníčky.

    PS: jen mě tak ještě napadá, jak si to mám nějak srovnat s opakovanou informací tradiční automobilek, že na EV se jen prodělává… kdepak asi soudruzi dělají chybu? 🙂

    1. je fakt že SEMI nevyráví doposud seriově kvůje nedostatku
      je fakt že SEMI nevyráví doposud seriově kvůje nedostatku baterek ano
      https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-semi/

      ale NIKOLA prostě není lepší koncept ani vomylem… ;))

      https://kcc-hho.webnode.cz/znacka/nikola-corporation/

      Jediná šance pro kamiony (krom korupčního dízlu či zákazu vjezdu do měst) je zemák nebo troleje v kombinaci s trochou baterek, osobáky first samozřejmě 😉

      https://www.youtube.com/watch?v=27100u7IcII
      https://kcc-hho.webnode.cz/znacka/vw-scania/

      1. S těm trolejema, je to sporný.
        1) Je to řešení jen pro

        S těm trolejema, je to sporný.
        1) Je to řešení jen pro pozemní dopravní prostředky a pro lodě a letadla budeme hledat další třetí technologii???
        2) Vy alespoň uvádíte s nějakou malou baterií, která by mnoho situací řešila, ale jinak vzít jim možnost předjíždění / objíždění by byla tragédie. Jeden kamion zastaví pro technickou závadu, a co ty za ním?
        3) Trolej a dynamické dobíjení z legislativního hlediska spadají do drážních vozidel = buď změnit legislativu (což by bylo snazší), a nebo proškolit řidiče.
        4) Netuším ani z rychlíku, co by stála výstavba trolejové sítě v délkách statisíců kilometrů, ale pakatel to nebude.
        5) Co výpadek napájení? Stačí jeden frajer s řetězem (viz zhášeči na hlaváku v Praze), a zastavíte celý mnohakilometrový úsek.
        6) Co příkon. Kolik by tam muselo proudit, kdyby vám do úseku pod jednou větví vjelo třeba 50 kamionů?

        No nevím… fakt si myslím, že by se vyplatilo v oblasti průmyslové dopravy zamakat na vodíkových řešeních. Proto jsem zmiňoval Nikolu. U osobáků a dodávek je vodík nesmysl, tam jsou mnohem efektivnější baterie, ale nad 7,5 tuny by se to vyplatilo, a šlo by to použí i pro ty lodě a letadla.

        1. ad 1) pro lodě a letadla nic nehledáme, to vyřeší
          ad 1) pro lodě a letadla nic nehledáme, to vyřeší korouš
          ad 2) kamijony žádnou možnost předjíždění nemají, můžou být vůbec rádi že je trpíme na silnících, jinak pudou zpátky na železnici. nouzovýho objíždění se to přeci netýká mysli trochu, trojlej není jejich jediný zdroj energije
          ad 3) fofrový změny legislativy vyřeší korouš, proč myslíš asi tak vzniknul. řidiče není třeba školit, ty se to bud doučí nebo je nahradí autopilot a pudou napracák
          4) žádná výstavba troleje v délkách statisíců kilometrů nebude přeci, pouze dobíjecí úseky a parkoviště mysli už
          5) Co výpadek napájení? no mají ještě dízl/cng a baterky anebo parkoviště, není už kam spěchat, s koroušem… 😉
          6) o příkon se nestarej, na to nemáš kvalifikaci a símens má dost techniku neboj

          já ti dám zamakat na vodíkových řešeních, koukej studovat…

          https://youtu.be/jRbYWML8EO8?t=53

    2. Vodík je hodně špatné řešení. To už raději LNG/CNG. A
      Vodík je hodně špatné řešení. To už raději LNG/CNG. A Nikola je toho důkazem.

      Nalibovali hory doly a skutek utek. Před pár lety slibovali neskutečné dojezdy (1200 mil).

      Pak to loni revidovali silně dolů na 80kg vodíku, délka čerpání 10 minut a dojezd 800 mil. Na což jim lidé řekli že to je neskutečná blbost, že do toho trucku 80 kg vodíku nemůžou nikdy narvat.

      Pak začali tvrdit, že těch 80kg vodíku udělá 600 mil. K tomu ještě stihli naslibovat cenu vodíku o 80% nižší než má konkurence aniž by řekli jak to chtějí udělat.

      Teď tvrdí, že ten jejich prototyp má už je tam jenom 61kg vodíku, dojezd 450 mil a načerpat to trvá 45 minut, což jsou statistiky horší než má Tesla.

      https://twitter.com/ajtourville/status/1310228427396481024

      1. A ještě jste zapomněl, že se na ně provalilo, že ten
        A ještě jste zapomněl, že se na ně provalilo, že ten klip kde ten NIKOLA ONE jede, byl jen trik, že to jelo jen setrvačností s kopce.
        Jasně konkrétně NIKOLA to mrví, o tom žádná.
        Já spíš chtěl říct, že myšlenka – koncept FCEV je nevhodný pro osobáky, ale vhodný pro průmyslovou dopravu.

        PS: o zemním plynu, ať už v plynné nebo tekuté podobě, moc přesvědčený nejsem. Je to lepší než nafta nebo LPG, ale že bylo moudré do té technologie nějak intenzivně investovat čas a peníze přesvědčen nejsem.

        1. Jako byl to trochu trapas s tím klipem, ale zase tak moc bych
          Jako byl to trochu trapas s tím klipem, ale zase tak moc bych jim to nevyčítal. Je to 3 roky starý klip a prostě se to dalo brát jako že ještě neměli hotovou technologii. Problém je, že se za 3 roky nikam nedostali a hlavně celý ten koncept H2 je nesmyslný – drahý na pořízení i provoz, nic ekologického na tom není, značně neefektivní, spousta nezvládnutých technických problémů.

          LPG/CNG taky není žádná výhra, ale pokud se někdo nutně potřebuje zbavit nafty, tak je to zajímavé řešení. Přece jenom baterie se hodí pouze pro krátké cesty náklaďáků. Pak je limitující hmostnost. A ještě nějakou dobu bude.

          1. Pokud není technologie FCEV natolik promakaná, aby byla
            Pokud není technologie FCEV natolik promakaná, aby byla rentabilně použitelná – což je na zvážení, protože ještě před rokem si s ním třeba Mercedes byl dost jist jako s jasnou budoucností, a Toyota přímo vyrukovala se sériovým Miraiem, tak to asi funguje.
            Nemyslím si, že by bylo strategicky rozumné dělat mezikrok k LNG (CNG), a podle mne by se mělo tvrdě zainvestovat v rozvoji technologie FCEV pro průmysl.
            Opakuji, jeho uplatnění pro běžnou populaci vidím též bledě, ale pro průmysl (včetně těžké dopravy) je to podle mne nejideálnější cesta.

            PS: naprosto souhlasím, že BEV kamion na mezinárodní přepravu je nevhodný. BEV náklaďáky mohou dávat smyl pro zásobování či redistribuci zásob v rámci jednoho regionu / velkoměsta, ale na MKD se nehodí.

            1. Daimler vycúval z osobných vozidiel tento rok a Toyota, no
              Daimler vycúval z osobných vozidiel tento rok a Toyota, no tá sa stále snaží (Mirai tu je od 2014) a trocha Hyundai, ale ich osobné autá tuším nešli priamo zakúpiť. (možno kecám, detailne to nesledujem)

              Toyota Mirai sa v USA dala kúpiť za $59430. Jedna nádrž – 312 míľ za $75. (info z roku 2019)

              Za $55000 sa dá kúpiť model 3 performance, ten má ale iba 299 míľ dojazd. Alebo za $47000 LR AWD (322 míľ). A plné nabitie (doma) stojí v Kalifornií necelých $15, na supercharger zaplatia do $30.
              (zaokrúhlené dosť hore a to elektrina v Kalifornií patrí medzi najdrahšie)

              Asi by niečo dalo spraviť časom s cenou auta, ale veľký problém je nateraz cena vodíku.
              Trevor z Nikola motors síce hovoril, že dokážu znížiť cenu 3-4x, ale jeho slovám sa dá veriť ešte menej ako politikom.

              Aj tie Hyundai nákladné autá išli najskôr do Švajčiarska. Lebo tam „zero emission“ nákladné neplatia cestnú daň. Čo ak za rok dajú 100000km by vraj bolo cez 37000€ len na dani menej. Takže sa to len-tak tak zrovná s naftou.
              (Ale zas uznávam, že takto aspoň „nečmudí“ nafta pod nos)

              Medzinárodná doprava, k tomu sa neviem vyjadriť (i keď som mierne skeptický).
              Ale podľa pár info a prepočtov čo som videl (niektoré boli aj od vodičov), v USA by sa dalo použiť aj tam. Aj tam, aj tu sú povinné prestávky a jedna „nádrž“ na Tesla semi dá dosť km na to, aby to stačilo na jednu „šichtu“. Samozrejme problém je dostatočná nabíjacia infraštruktúra, ale rovnaký problém (ale drahší) má aj vodíková infraštruktúra.

              1. Předně se přiznám, že mi slovenština dělá problém,
                Předně se přiznám, že mi slovenština dělá problém, takže si zhruba u poloviny příspěvku nejsem jist přesným významem slov, tak se prosím nezlobte, pokud budu neadekvátně reagovat.

                Od počátku mluvím o vhodnosti technologie FCEV pro dopravu minimálně nad 7,5 t (kamiony, autobusy, lodě, letadla atd…). Na druhou stranu jsem opakovaně říkal, že pro osobní dopravu je zcela nevhodná. Pro osobáky je jednoznačně vhodnější bateriové úložiště.

                O Toyotě a Mercedesu jsem mluvil proto, že tu technologii jde zvládnout, nikoliv proto, že bych zrovna jejich produkty považoval za povedené. Zrovna Mirai považuji za velké šlápnutí vedle, ale i tak Toyotě za to dík, alespoň pro zbytek světa eliminovala slepou uličku, za to jí náleží dík.

                1. V pohode, ak by bolo treba skúsim písať česky , ale je
                  V pohode, ak by bolo treba skúsim písať česky , ale je riziko, že bude aj druhá polovica nepochopiteľná 🙂

                  Mirai som rozpísal, z dôvodu že ste ho spomenuli.
                  Ono často vidím ako sa operuje že „lepšie/vhodnejšie vozidlo“. Ale cena o nič lepšia, prevádzka duplom nie, tak na koniec zvyčajne ostane len hmotnosť. Lenže Mirai pohotovostná hmotnosť 1850kg, model 3 1847kg. (a napr. bmw 3 ak som dobre pozeral 1500-1700kg)

                  Ale ako píšete, v tomto nie sme v rozpore. Vodík a osobná doprava nevyzerá byť žiadna výhra.
                  V ťažkej doprave (aspoň v tej diaľkovej) by to snáď mohlo fungovať. Len tá cena vodíka.

                2. No tak, zcela mimo mísu, pokud ti není dvacet a míň a
                  No tak, zcela mimo mísu, pokud ti není dvacet a míň a máš problém se slovenštinou až tak,že „si zhruba u poloviny příspěvku nejsem jist přesným významem slov“ tak pámbů s tebou. Leccos to vysvětluje.

                3. Dvacet a méně mi skutečně (bohužel) není, kéž by bylo.
                  Dvacet a méně mi skutečně (bohužel) není, kéž by bylo. 🙂 přesto slovensky vskutku nerozumím, respektive rozumím málo. Sice povětšinou chápu význam vět, ale téměř v každé větě je několik slov, jejichž významem si nejsem jist, a nebo je rovnou vůbec neznám.
                  A mohu se jen pro zajímavost zeptat, z toho širokého pojmu „Leccos“ co konkrétně má neznalost Slovenšťiny vysvětluje?

                4. Tak promiňte, že jsem Vám způsobil bolest hlavy, nebo
                  Tak promiňte, že jsem Vám způsobil bolest hlavy, nebo podobné problémy. Nebyl to můj úmysl. Osobně moc nerozlišuji jestli čtu něco v SK nebo v CZ jazyce. Ale chápu, že ne každému to vyhovuje.
                  Takže se budu snažit psát česky. (Ale asi v rámci zrychlení to napíšu SK a hodím přes google translator jak tento text a opravím těch pár chyb, které si všimnu. Jiné nechám, protože přece jen češtinu na 100% neovládám.)

                  Text jsem začal psát v SK, ale když jsem první větu skončil slovem „hlavybôľ“, rozhodl jsem se to přeložit celé. 🙂

                5. Předně, bolení hlavy jsem mi nezpůsobil. To spíš Spetak
                  Předně, bolení hlavy jsem mi nezpůsobil. To spíš Spetak než já nějak těžce nesl, že já nerozumím slovensky.

                  Dále, vůbec jsem nepopíral Váš nárok psát ve svém mateřském jazyce, pouze jsem konstatoval svou neschopnost mu plně či dostatečně přesně rozumět.

                  A závěrem, je na Vás zda budete své příspěvky překládat, ale trochu mě překvapuje, proč Vám slovákům nevadí, že je v Čechách slovenšťna brána jako něco méně, než jiné cizí jazyky. Jste přece samostatný suverénní stát s vlastním jazykem stejně jako Evropské národy. Nikoho ale nenapadne, že by se podivoval nad tím, že někdo v ČR nerozumí třeba Španělštině. Když bude v televizi mluvit Španěl španělsky, automaticky tam budou buď titulky, nebo tlumočení, ale když mluví v televizi slovák, tak jim jako není dost dobrej na to, aby si někdo dal práci s titulky nebo překladem???
                  Mě by to na Vašem místě svým způsobem urazilo.

                6. Ja prosim take mam problemy se Slovenstinou. Po prelouskani
                  Ja prosim take mam problemy se Slovenstinou. Po prelouskani vsech neznamych slov pochopim vo co gou. Ale to by u Polstiny bylo podobne. Nechapu, proc Slovaci nepisou na ceske weby cesky. To i Ukrajinci maji vetsi snahu se prizpusobit a pisou cesky.

                7. Google translator umí i slovenštinu.
                  Nedávno jsem si musel

                  Google translator umí i slovenštinu.

                  Nedávno jsem si musel přeložit slovo „odobrené“.

                8. Ty toho Vendule ostatně nechápeš víc – v podstatě co Ti
                  Ty toho Vendule ostatně nechápeš víc – v podstatě co Ti nevysvětlí umělá neinteligence teslamrdky, tak to nechápeš. A česky sem píšeš jako žáček prvního stupně základky, co jej z vyučovacího procesu vyřadil covid. Pak se vymlouváš na to, že je Tvůj úřední jazyk skopčáčtina…. A Kerosynek je stejný meloun, to pak není divu, že so slovenčinou je na tom shodně jako Ty.

      2. Tak to video nemalo chybu. 😀
        A Nikola teraz rozposiela

        Tak to video nemalo chybu. 😀
        A Nikola teraz rozposiela hore-dole DMCA hlásenia.

        Kto neviete čo to je, tak ak vlastník audio-vizuálneho diela niekde nájde svoj výtvor, môže zaslať DMCA výzvu prevádzkovateľovi služby, kde sa to nachádza, musí zabezpečiť čo najskôr zneprístupnenie. A ten kto to zverejnil, má možnosť potom riešiť odvolanie.
        No a títo ľudia síce použili nejaké úryvky z materiálov od Nikola. Ale exituje tzv. „fair use“, pri ktorom sa dá bez licencie použiť materiál pri: komentároch, kritike, recenzií, paródií, spávach, výskume, … a nejaké ďalšie.
        A povedal by som, že práve to slovo „kritika“ vadí Nikola Motors. 🙂

  2. Je výhoda, že řidič sedí v kabině uprostřed? Pak musí
    Je výhoda, že řidič sedí v kabině uprostřed? Pak musí mít boční zrcátko vystrčené na takové dlouhé noze.

    Zajímalo by mne statistika kolikrát řidič potřebuje vidět vedle sebe a za sebe na obě strany a kolik jenom na jednu stranu.

    Není to jen shana za každou cenu se odlišovat od konkurence? Ukázat, že my jsme jiní, inovativní? Ale časem sa ta inovace může ukázat jako nepraktická?

    1. je to o kamerách, řidič potřebuje vidět všude kolem sebe
      je to o kamerách, řidič potřebuje vidět všude kolem sebe a dost kamionů má i zrcátko těsně pod čumák
      podle mě ten prostředek se odvíjí od toho, že dneska jezdí nejčastěji řidič sám a tedy využít výhod symetrie a umístit ho do centra dění

        1. U osobního vozidla hrá aerodynamika dominantní roli až od
          U osobního vozidla hrá aerodynamika dominantní roli až od 70 kmh a vyse. Zhruba kolem 70 kmh se zrovná areorodynamický odpor s valivým odporem. Do té doby od 0-70 kmh valivý odpor dominuje nad aeorodynamickým. Proto např. u traktorů nikdo moc neřeší aeorodynamiku. Kamiony jezdí jen mírně nad 90 kmh. Průměrná rychlost je menší, můj optimistický odhad kolem 70 kmh. Spíš to bude míň. Aerodynamika pomůže, ale dominantně není potřeba ji tolik řešit.

          Namísto mnoho kamer všude. Na kompletní pohled postačí jeden follow-me dron s jednou kamerou.

    2. U kamionu je prava strana asi rizikovejsi. Motaji se tam
      U kamionu je prava strana asi rizikovejsi. Motaji se tam kolisti, chodci, zaparkovana auta atd. Ale kdyz koukam na zrcatka tak u kamionu, autobusu i osobaku jsou na obou stranach stejne velka. Takze pri sedacce uprostred se vubec nic nezmeni.

  3. Dnes rano projizdim benzinky na D5 Rudna – plne nastartovanych
    Dnes rano projizdim benzinky na D5 Rudna – plne nastartovanych kamionu..to jim jako vazne hrabe?
    Proc si to nenabijet 4 hodiny a behem toho si topit odpadnim teplem? To je petrolhead smysleni.. nastartovat motor a nechat bezet celou noc.. a to je to prave orechove..zavedl bych jim vyfuky do kabin.

    1. Já zažil nedávno situaci kdy sedíme na terase restaurace a
      Já zažil nedávno situaci kdy sedíme na terase restaurace a obědváme. Přihasí si to kikina v naftový Octávce a zaparkuje hned vedle terasy. Vyběhne z auta a zmizí zadním vchodem kdesi v kuchyni s tím, že v autě nechá běžet motor a ten nám tam cca 5-10minut než se vrátí čudí u jídla pod nos.
      Už aby ty čmoudy zakázali!

                1. Myslim ze na posouzeni mame v CR hygienu ne?
                  Emisni a hlukove

                  Myslim ze na posouzeni mame v CR hygienu ne?

                  Emisni a hlukove limity.. to ze ta organizace je temer nefunkcni jako CTU nebo justice a jde to odzhora(prezidenta) dolu az po volice.. co chceme kdyz 80% volicu teto zeme je stejna verbez ;p

                  Zase uznejte, ze na to ze nekomu strcite svuj vyfuk do obyvaku nebo jidelny, pripadne kdyz veskery kour z komina jde nekomu primo do oken staci pouzit selsky rozum a je jasne, ze neco neni asi uplne OK 🙂

                2. Tak s cim jste krouzil na Ukraine a v Belorusku? Byl to tusim
                  Tak s cim jste krouzil na Ukraine a v Belorusku? Byl to tusim 8mi valec teto znacky. Tak se rozpovidejte. Jindy mate kecu a ted ticho po pesine.

                3. To si pletete, řídil jsem tam Grand Cherokeeho a Land
                  To si pletete, řídil jsem tam Grand Cherokeeho a Land Cruisera.

                4. Aha, podobne srackomety. Tak sorry.
                  Aha, podobne srackomety. Tak sorry.

                5. Možná sračkomety, ovšem se schopnostmi, na které žádný
                  Možná sračkomety, ovšem se schopnostmi, na které žádný existující elektromobil naprosto nemá.

        1. Tohle sis zapomněl přečíst:
          Zákon o silničním provozu

          Tohle sis zapomněl přečíst:

          Zákon o silničním provozu (zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích)

          § 7

          b) obtěžovat ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích ani jiné osoby zejména nadměrným hlukem, znečišťováním ovzduší, rozstřikováním kaluží, bláta nebo zbytečným ponecháním motoru stojícího vozidla v chodu,

          1. Ano, zákon znám a dovoluji si vás upozornit na slovo
            Ano, zákon znám a dovoluji si vás upozornit na slovo ZBYTEČNÝM. Pokud topíte, chladíte, máte obtíže se startováním, dobíjíte baterii nebo padesát dalších důvodů, které vás napadnou, nelze sankcionovat.
            Tak se zbytečně nerozrušujte.

                1. Pokud jste to nepochopil, nejsem elektromobilista.
                  Pokud jste to nepochopil, nejsem elektromobilista.

              1. Snad si nemyslíte, že podobné kraviny bych s policajtem
                Snad si nemyslíte, že podobné kraviny bych s policajtem řešil? Buď je to moje chyba kterou hned uznám a na místě vyřeším, nebo ať to pošlou do správního řízení a řeší to moje právnička.

                A konkrétně v tomto případě, co si pamatuji, stačí argumentace „vyžaduje to technologie instalovaná ve voze“. Tečka.

        1. Ve svycarsku a nemecku se uz hluk pomoci radaru/mikrofonu meri
          Ve svycarsku a nemecku se uz hluk pomoci radaru/mikrofonu meri a pokutuje, nevidim duvod proc by to nemelo jit doplnit o co2/prachovy senzor 🙂
          Pripadne to vybirat plosne.. vypoustis zplodiny – zaplat je, vypoustis hluk, zaplat.. viz. seriove a tuningove vyfuky motorek vs nove tiche asfalty a snizujici se rychlosti kvuli prekracovanym hlukovym limitum

            1. urcite ano, myslim detekci prachovych a nanocastic.. po
              urcite ano, myslim detekci prachovych a nanocastic.. po projeti auta se sundanym filtrem pevnych castic nebo po kamionech ci autobusech by to mohli byt zajimave pokuticky..
              + bych pokutoval i vsechny kvuli kterym si nemuzu v baraku vyvetrat od konce zari do konce kvetna (vsichni topi zpalovanim uhli ci drevem – coz by mi nevadilo, ale at si zplodiny nevypousti ale pekne zachytavaji)

                1. Jo, policie stoji u semaforu a namatkove bere vsechny kterym
                  Jo, policie stoji u semaforu a namatkove bere vsechny kterym vypadne cerna koudel z vyfuku.. aspon neco, ale trapne a malo ucinne.. seberou technickou a pak si ji stejne za baksis obratem kdekdo udela, je to moc levne..

                2. Má být technická rozumná a férovými, jasnými,
                  Má být technická rozumná a férovými, jasnými, jednoduchými a doržovanými pravidly…tedy měřit rozumné hodnoty a ne začít to blbostí s OBD2, kdy řada aut emise neudělá protože fake hlášky třeba z blbého zarušení..stačí jen vědět, jak se ty hlášky generují a kam se zapisují, pokud jste v situaci, že na stolici je auto v pr..a v servisu je ok a v dalším servisu je ok, ale na stolici zase v pr, je něco špatně, zažil jsem situaci, že auto nemohlo mít emise, protože do ME systému OBD hlásilo chybu v lambda sondách, jenže pokud se přešlo přes tu chybu, tak ty sondy normálně běhaly a regulovaly..

                3. Kdyz ma auto obd v perdeli, tak je rozbyte a nepatri do
                  Kdyz ma auto obd v perdeli, tak je rozbyte a nepatri do provozu. To by pak byla blba vymluva, ze vy jste brzdil, ale abs neslyselo co rika jeho periferie.

                4. Jojo nepřímý registr závad má vliv na funkcionalitu ABS
                  Jojo nepřímý registr závad má vliv na funkcionalitu ABS :D:D no vlastně v Tesle možná jo…a šéfuje tomu eastern prd

                5. At se jedna o nejaky registr jakychkoliv zavad je jedno. Rusi
                  At se jedna o nejaky registr jakychkoliv zavad je jedno. Rusi to komunikaci mezi jednotkami a auto neni zpusobile provozu.

                6. V tom případě není na světě žádný dopravní
                  V tom případě není na světě žádný dopravní prostředek s elektronikou způsobilý provozu – není otázka jestli, ale kdy a a za jakých podmínek se zaruší

                1. Jedna se zejmena o nasati vzduchu, potazmo vymenu
                  Jedna se zejmena o nasati vzduchu, potazmo vymenu vzduchu.

                  Stacilo by porovnat hmotnost naakumulovanych beznych smradu s hmotnosti emisi vypoustenych jakymkoliv kominem ci vyfukem..ad absurdum. Ve velkem technicaku je myslim jen CO2 udane u kazdeho fosilu, u kotlu se to asi moc neuvadi…

                2. Velký techničák obsahuje pouze informaci podle jaké
                  Velký techničák obsahuje pouze informaci podle jaké směrnice a z jakého roku auto splňuje emise – což by mělo při měření emisí vést na metodiku zkoušky – ale jen v ideálním světě, v realitě byli politici zase chytřejší, než technici a udělali pakoně, který dopadá, jak dopadá.
                  mimochodem třídu emisí má myslím v papírech i kotel – tedy min náš jí má

                3. CO2 se na STK nemeri. Je to CO.
                  CO2 se na STK nemeri. Je to CO.

          1. Tak ale to se dá snadno zařídit, opět se udělají
            Tak ale to se dá snadno zařídit, opět se udělají autoškoly tak, že umění řídit bude nějaká odborná znalost spojená se znalostí obsluhované techniky a hlubší znalostí techniky jízdy a je to vyřešeno – včetně emisí, hned půlka řidičů zmizí

    1. Netuším, co vám na tom vadí…já se docela těším na
      Netuším, co vám na tom vadí…já se docela těším na to, jak budou řešit parkoviště pro e-kamiony jako je Aires de Service De Communay Nord/Parque Vigiado Lyon Communay Sud a další podobně výživný parkoviště..dojezd 480 km a jeho násobky se pěkně blíží tomu, co se dá ujet za směnu do povinné pauzy…to pak může skutečně zvýšit bezpečnost dopravy – protože nebudou dispečeři honit řidiče, jak nadmuté kozy a ti zase nebudou moct stát všude na prasáka, protože budou muset pravidelně a pokorně hledat nabíječku (pohříchu volnou při současné hustotě kamionové dopravy)

Napsat komentář