Tesla je monopol, jen to ještě nevíme? Morgan Stanley nedokáže firmu ani ocenit...

Jan Horčík - 24 Červen 2019

Magazín Medium.com aktuálně přišel s článkem Corey Recvlohe nadepsaný "Tesla je monopol, jen to ještě nevíme". Úzce s tím souvisí i zpráva, že Morgan Stanley si nedokáže poradit s ohodnocením Tesly.auto elektromobily Tesla Autopilot robotické řízení autonomní

Tesla je těžký oříšek jak pro konkurenční automobilky, tak i finanční domy.
foto: Tesla

Letos v dubnu uspořádala Tesla tzv. Autonomy Day. Elon Musk na něm představil službu RoboTaxi (původně Tesla Network) a mluvil o svých dalších vizích týkajících se autonomního řízení. Kromě něj tam vystoupil také jistý Andrej Karpathy.

Andrej se narodil na Slovensku, v 15 odešel s rodiči do Kanady a vystudoval tam univerzitu. Později ještě absolvoval Stanford. Dnes je hlavním inženýrem projektu Tesla Autopilot.

Celý článek o tom, že Tesla je vlastně monopolem, o kterém ještě nevíme, se točí právě kolem autonomního řízení. V podstatě říká, že Tesla se snaží vytvořit zcela nové dopravní odvětví, aby ho mohla plně ovládnout.

Inspiraci přitom čerpá mimo jiné z práce Muskova přítele a kolegy z PayPalu, podnikatele, vizionáře a futuristy Petera Thiela. Základní idea zní zhruba takto: proč soutěžit v oborech, které jsou zaplněné konkurencí, když můžete vytvořit o obor vlastní a v něm sami rychle dosáhnout monopolu?

Právě v tom Corey Recvlohe vidí budoucnost Tesly a cíl, který Elon Musk sleduje už nejméně od roku 2013, kdy si poprvé začal pohrávat s myšlenkou na autonomní řízení svých elektromobilů.

Tesla má obrovskou konkurenční výhodu v tom, že má dnes tento systém nasazený ve stovkách tisíc automobilů, které každý den brázdí silnice téměř celého světa.

Samoučící se software se tedy neustále setkává s novými podněty, sám sebe vylepšuje, a rychle tak prošlapává cestu k plně autonomnímu řízení založenému primárně na zpracování obrazu.

Elon Musk proto aktuálně slibuje, že plně autonomní vozidla předvede už koncem letošního roku. Elonovo pojetí času je, jak známo, pokřivené, ale na druhou stranu, zatím v podstatě vždy dodržel, co slíbil - dříve, či později.

S obrovským netušeným potenciálem Tesly, která může velmi rychle zadupat konkurenci v oblasti robotického řízení, souvisí i aktuální problém finanční společnosti Morgan Stanley. Jeden z jejích analytiků totiž aktuálně prohlásil: "I nadále věříme, že Tesla je fundamentálně přeceněná, ale potenciálně strategicky podceněná."

Jestli tušíte, co jiného si z toho vzít, než "My v Morgan Stanley sakra nemáme ani šajn, o co tu jde," prosím nezdráhejte se s námi o svůj názor podělit v komentářích pod článkem.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

"Pricing Tesla is like trying to price the railroads in the 1850s-1870s. They developed the entire infrastructure that built the country from coast to coast and made an imaginable fortune over the next 100 years and beyond. When a company has to make the huge outlay to create this large of an infrastructure it is foolish to look for quarter to quarter ROI. Who knows where Tesla will settle out as s stock but as a money making machine they are building a global platform to make an equally gigantic impact."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

OT: TM3 perf. zrychlení 0-262 od Bjørna
0-100: 3,7
0-160: 8,3
0-200: 14,2
0-250: 31,3

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tesla je jediná firma, která masivně vyrábí elektromobily a zároveň vlastní proprietární systém autonomního řízení založený na kamerách (nízké pořizovací náklady) a Tesla Network jako dopravní službu. Nikdo nic podobného nemá a ani nevyvíjí.

Tradiční automobilky které vyrábí spalováky nebudou schopné konkurovat provozním cenám elektromobilů. Firmy které vyvíjejí samořízení postavené na Lidaru nebou schopny cenově konkurovat kvůli pořizovacím nákladům. Tesla nejenom změní dopravu jako takovou, ale udělá to vlastním systémem, s vlastními auty s nízkými pořizovacími a provozními náklady.

A to Musk nevytvořil Boring Company jenom tak náhodou, ale bude pod velkoměsty vrtat vlastní tunely a za používání si nechá platit. Prostě celý transportní systém bude úplně jiný než je dnes a Tesla na něj bude mít monopol.

Obrázek uživatele Kuk

Asi tak nějak, akorát opravdu musej dokázat dotáhnout to autonomní řízení a tenhle krok se může nepříjemně protáhnout.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Spíš jde o to, že dnešní akciové trhy se už neřídí fundamenty, logikou, matematikou ani ničím tak sprostým, jako spíše emocemi a nafouknutými bublinami. Morgani mají s podobným přístupem problém, protože se z odhadců s ekonomickým vzděláním musí stát psychologové davu. A taky věštírny budoucnosti.

No to je špatně nastavené chápání, kdy Vámi řečeno fundamentální analýza v dnešní ekonomice (a o minulé taky pochybuji) se řídí čistou spekulací NIC VÍC, osobou která vnese do této fundamentální analýzy své proměnné!!
Nemá to logiku a nebude mít, pokud nebudeme mluvit o krátkodobých výkyvech. Které skutečně odráží činy bohužel prachy jsou největší zloba lidstva.
Nicméně zpět k Tesle, Musk na začátku měl svůj byznis plán který zahrnoval TESLU (EV, nabíjecí stanice, autonomní řízení),BORING a i díky spekulacím dokáže krásně udržovat v chodu celý komplex u investorů a akciového trhu....a já mu fandím. O spaceX a úspěších ani mluvit nemusím.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Navíc emocemi naprosté menšiny akcionářů. Když vezmu třeba Teslu (ale jistě i jakékoli jiné akcie), tak tam určitě bude minimálně 3/4 akcií drženo dlouhodobě několik let bez ohledu na výkyvy, takže zbývá čtvrtina, z nich opět většina budou malé jednotky obchodů za rok, kdyby z nich opět čtvrtina obchodovala pravidelně krátkodobě, tak to máme již jen nějakých 6 % "pohyblivých" akcií, které rozhodují o ceně 100 % akcií. Pak je jasné, že když se nezanedbatelného podílu zbavila v prvním čtvrtletí T. Rowe, mohli tím klidně zdvojnásobit trh a je jasné, že cena musela jít raketově dolů jen zákonem nabídky/poptávky.
Nejsem ekonom, kdyžtak mě opravte, jestli tato úvaha je totálně mimo a případně proč.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nejsem ekonom, ale z čistě laického hlediska by mě zajímalo, jestli se někdy trhy vůbec logikou, matematikou apod. řídily?

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Jan Veselý

Bacha na to, logika a matematika nejsou věci, kterými by se "trhy" řídily. Matematika, logika, statistika, apod. se používají pro vytváření modelů chování trhu, pomocí kterých lze jejich chování s relativně slušnou pravděpodobností odhadnout.
Je to podobné jako s modelováním populací. Je to souhrn obrovského množství individuálních rozhodnutí (šukat x nešukat, s gumou x bez gumy, mít ještě jedno dítě, nechat si "to vzít", ...), ale suma všech těch rozhodnutí lze překvapivě dobře popsat diferenciální rovnicí a tu vyřešit a odhadnout tak, že globální populace lidí se stabilizuje někde kolem 10-11 miliard lidí, kde o tom rozdílu rozhodnou podmínky (mír, dostupnost jídla, hygieny a základní zdravotní péče) v subsaharské Africe.

Obrázek uživatele Kuk

Osud lidstva měli nejspíš v rukou ženy, které i když se to někomu nezdá a i když si to někteří nedokážou připustit, rohodovali ve větší míře o tom s kým budou mít dalšího potomka. Existuje teorie asi 10. matek, jimž byly přisouzeny určitá jména a která jsou pramatkamy celých národů. A možná to má i nějakou genetickou souvislost.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý
Obrázek uživatele Josef

Výjimky samozřejmě existovaly vždy, zvláště u firem, které prodávaly vzdušné zámky. Nicméně teď se iracionálně chová celý akciový trh a co pro něj dříve bylo špatné, je pro něj teď dobré... Trh se modlí za ekonomické zpomalení a další kvantitativní uvolňování. Což je trochu divné, když se nad tím zamyslíte...

To hodně záleží co konkrétně myslíte těmi "trhy".
Bez této definice, podle mě, nemá otázka smysl, protože by mohla zahrnovat celou ekonomii, což je neuvěřitelně rozsáhlý obor.

Nejobecnější odpověď by ale asi byla, že trh se řídí poptávkou jednotlivých lidí a ti se ani omylem neřídí logikou a matematikou. Mohu ji sice použít a někdy to v některých případech i dělají, ale konečné rozhodnutí, podle mě, nemůže být nikdy racionální už proto, protože člověk není vůbec schopen plné racionality.

Obrázek uživatele kayaker

Jelikož jsem z oboru, troufám si tvrdit, že to bez matematiky a hlavně statistiky a pravděpodobnosti nejde!

Ti drobkáři musí používat matematiku a statistiku. Ti psychopati, co trhy ovládají, nemusí nic, jen "vydávat zprávy" a dle toho hrabat majetek, sem tam rozpoutat války, svrhnout vlády, uvalit sankce apod. Je třeba se probrat, že nám EV nechtějí dovolit, to bychom se totiž stali méně zavislými na fosilním terorismu ;)

ekonomka Švihlíková:
https://is.gd/7KWL2n

Jestli se nepletu, je ekonomika sociální věda. Mně to přijde logické. Je to založené na přesouvání peněz na základě tvrzení, že něco je lepší než něco jiného.

Prostě vyrobte něco, přesvědčte lidi, že to potřebují (ideální příklad je Calgonit pro Pražáky) a už se sypou prašulky. Vychází to ze zdravého předpokladu, že lidi jsou hloupé ovce a je snadné jim něco nakukat. A já pořád říkám: podojit toho, kdo se chce nechat podojit.

Škoda, že nemám žádný business plán.

Obrázek uživatele Josef

Ekonomie. Ekonomika je soubor procesů vedoucích k výrobě a výměně statků. Ekonomie je věda pojednávající o ekonomice.

Díky! Nejsem z oboru, neměl bych do toho moc kecat. :-)

Obrázek uživatele Josef

V pohodě, já taky nejsem z oboru, tohle je běžná chyba, dělá ji kde kdo.

ty jsi naivka jako většina bohužel, příklad:

"10 Companies That Control Almost Everything We Eat"

https://www.businessinsider.com/10-companies-that-control-what-we-buy-2014-7

Zkušenost mluví o opaku.

omyl

Ne, jako ekonom vím, že trhy řídí banksteři a korporátní fašisti s cílem nahromadit více a více % majetku planety, což se daří i skrze krize. Kdo myslíš, že skupuje majetek na Ukrajině či Řecku, korporátní fašisti (včetně Číny, novodobého lídra psychopatů - v Číně se totiž lidé ve velkých městech stávají také zrůdami, na venkově a v malých městech jsou naopak ti nejvřelejší).

Obrázek uživatele Radovan

Byl bych z pozice systémového inženýra opatrný se slovem řídí, ovšem velmi ovlivňují nebo tvoří by se dalo použít. A koncentrace majetku ve spojení s tvorbou pravidel je k tomuto účelu ideální. Tedy vlastnit zprostředkovaně různé majetky (horizontálně, vertikálně, nahodile křížící se, protichůdně....) a ovlivňovat tvorbu pravidel na různých úrovních (obec, město, kraj, spolková země, členská země nějaké aliance, alianci jako takovou...) se může řízení více či méně blížit.
Ovšem pokud je více hráčů na trhu, ovlivňují se navzájem a těžko jednají ve shodě. Protože pak nastupuje ta matematika, statistika a další vědy, kdy se objeví vždy někdo, kdo udělá nečekané. Třeba blázen, co neví, že auto na baterky nemůže existovat, nikam nedojede, nikde si ho nenabijete, nesmí se s ním jezdit v dešti...
Každopádně sledovat, analyzovat a učit se na tom a o tom je docela zábava. Zvláště pak na akademické půdě, kde to neodnese vlastní peněženka.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

je vidět, že neznáš ani základní statistiku: pár lidí ovládá téměř půlku bohatství planety, 1 % pak skoro celou planetu. Pak už stačí jen zapojit mozek, co s tím asi dělají = nic pro dobro lidstva, to by pak 1/3 ročního rozpočtu uSS na zbraně stačila na vymýcení chudoby na celé planetě (tyto čísla taky očividně neznáš).

Více k pochopení, že nyní je stav podobný feudalismu, tedy spíše korporátnímu fašismu, ekonomka Švihlíková, je třeba otevřít oči:
https://is.gd/7KWL2n

No a tyto struktury samo EV nechtějí, to by se totiž lidé stali více nezávislými na ropném terorismu, tedy právě na nich.

Ještě se divím, že takový naivismus, co tu ukazuješ, vůbec ještě existuje. Ale je to dobré, že si ještě někdo myslí, že svět není veden tak špatně, tedy není veden psychopaty, jako skutečně je včetně zkorumpované akademické půdy (já se v těch kruzích také pohybuji, tak to vím dobře, jak nemocná propaganda nejen LGBT a genderismu dosazují "vzdělance" humanitních studií na vysoké posty a shrábnou milióny na grantech místo skutečné vědy či snahu o skutečné vzdělání) :)

Obrázek uživatele Radovan

Pravděpodobně jsme si nepotykali honzal. Tak u toho zůstanu.

Věřím jen té statistice, kterou jsem si sám zfalšoval. Ten předmět jsme měli, byl to vyloženě vyhazovací předmět a stačilo jemně změnit jeden parametr a bác, vyšlo to úplně jinak.

Každý dělá pro své dobro, je základní poučka. Američan zbrojí, aby ubránil své dosažené dobro. Chudoba na celé planetě je mu u zadku, protože dobře ví, že se o něj má postarat on sám. Včetně toho, že když některá země prudí třeba ohledně ropy nebo jiného pro něj potřebného statku, kterým si zajišťuje blahobyt svého zadku, tak ji přiskřípne. Pořád dělá jen očekávatelné věci.

Nezávislost je nebezpečná všem strukturám. Nejenže Vás mohou ovládat jiné struktury, než ty naše správné, ale dokonce - a to je vrchol - byste se mohl stát neovladatelným. To ví každá diktatura a proto kolektivismus a zabavování majetku. A EV s možností samovýroby energií jsou přesně ta nezávislost v bydlení i mobilitě. A díky internetu i v komunikaci, pro níž dnes potřebujete jen ono spojení, tvořené elektřinou. Vámi sobě vyráběnou.

Nevím, z čeho vychází Váš názor o mém naivismu stran vládnutí, vzdělání a dalšího. Nicméně mějte si ho. Jinak popisujete jen důsledky toho, že je školství státní a centrálně řízené. A stejná černá díra na peníze, jako zdravotnictví, bez ohledu na výsledky. Tedy vlastně zcela stejná. Tak jako se ve zdravotnictví platí za léčení a více pacientů, ne za zdravé lidi, tak se ve školství platí za učení a více školáků, ne za vzdělané lidi.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

přeložím tě: bla bla bla, nemám jediné číslo, netřeba číst :)

Obrázek uživatele Radovan

Asi nemá cenu reagovat na nezdvořáka, že?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

spíše příště vyjdi z nějakých znalostí ohledně statistiky, dojmů má kdokoliv až příliš, je třeba své dojmy trochu potvrzovat a dát nějaká čísla, jinak je to opravdu jen blábolení :)

jen s "nevěřím statisticke, co si sám nezfalšuji" moc daleko nedojdeš, statistika dnes rozhoduje ve všem, i třeba ve zdravotníctví (jakkoliv je to tam špatné), chce to rozhled, nejlépe i zdroje

Obrázek uživatele Radovan

Kterou část věty: "Asi nemá cenu reagovat na nezdvořáka, že?" jste nepochopil?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Josef

Máte to posunuté. 1 % vlastní polovinu majetku planety, 50 % bohatších vlastní 99,9 % majetku planety.

Že peníze vládnou světem a že zájmy různých skupin ovlivňují svět více než volby, to se ví dlouho, ale změnit to jde. Stačí být jen dost odhodlaný.

jsou různé statistiky, ale je co celkem jedno:

"The richest one percent own more than the other 99 percent put together."

závěr je stále stejný, mentálně nemocní je to 1 %, to vím i z okolí sebe, a právě ti kontrolují všechno, co se děje, včetně Milión chvilek pro demenci, a to Babiše nepodporují :)

Ano, stačí vytvořit nezávislý systém, ale zjistil jsem, že lidi jsou zbabělci a líní (i ti vysoce inteligentní), takže si to zaslouží :)

A tito psychopati, co si myslí, že jsou vyvolení, EV nechtějí dovolit u velkých fosilních teroristických výrobců :)

Obrázek uživatele Radovan

A legrace je v tom, že je to spočítáno na základě tržních ohodnocení různých majetků. Jako kdyby se třeba Aple dalo jíst (když má ve znaku to japko :-)), byla by k něčemu pro přežití golfová hřiště, letištní plochy, kilometry asfaltu, fabriky v nějakém řetězci atp.. Pořád je jen jedno bohatství, půda a mozek.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

ty moc o slovech "majetek" či "kontrola" majetku moc nevíš, co.... pak se nedivím, že máš tak naivní pohled na svět, začal bych třeba tady, jakkoliv tomu třeba nebudeš věřit, což se dnes překládá jako ona "naivita", jinak řečeno nekonzistentní myšlení s tím, že když přeci jen pár lidí kontroluje tolik majetku, přeci nemohou ovlivňovat vše důležité = nelogická a velmi naivní představa, tedy začni třeba zde:

"The Rothschild family is slowly but surely having their Central banks established in every country of this world, giving them incredible amount of wealth and power.

In the year of 2000 there were seven countries without a Rothschild owned or controlled Central Bank: Afghanistan,Iraq,Sudan,Libya,Cuba,North Korea,Iran
"

https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica2/esp_sociopol_rothschild59.htm

Tito lidé právě sedí na zdroji a zakazují fosilním výrobcům vyrobit použitelné EV. :)

Obrázek uživatele Radovan

Kterou část věty: "Asi nemá cenu reagovat na nezdvořáka, že?" jste nepochopil?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Krueger

Do roka 1000USD za akcii ;-)

Pokud opravdu nasadí FSD do provozu ještě letos nebo začátkem příštího roku a ten se ukáže jako poměrně spolehlivý, tak i více.

Obrázek uživatele Michelin

Kdepak. Runner42 rikal, ze nejpozdeji v listopadu zkrachujou...

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ale pro jistotu se pojistil tím, že neřekl kterého roku :D

Obrázek uživatele Michelin

:-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

No jo, runnerovi teče do bot, vsadil se o 500 €, že Tesla neprodá letos více než 240 tisíc modelu 3 (viz diskuze)
Fakt mě zajímá, jestli to pak dodrží nebo se bude snažit z toho vykroutit.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Marek_

Tady je citace z té diskuse, pokud to někoho zajímá:
"Já ti s radostí dám 500 Euro, pokud prodeje překonají 240 tisíc Modelů 3. Ty mi dáš 500 Euro, pokud prodeje nepřekonají 160 tisíc Modelů 3."

Q1/2019:
Deliveries were approximately 63,000 vehicles, which was 110% more than the same quarter last year, but 31% less than last quarter. This included approximately 50,900 Model 3 and 12,100 Model S and X.

https://ir.tesla.com/news-releases/news-release-details/tesla-q1-2019-vehicle-production-deliveries

Teď otázka, jaké bude temto dodávek do konce roku. Pokud to bude kopírovat Q1, bude to plichta, nějakých 200 tisíc T3. Ale pokud se tempo zrychlí (to může napovědět už zpráva za Q2), tak je šance, že to bude více než 240 tis. Osobně, nevím na co bych si vsadil :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Na konci prvního čtvrtletí bylo prý 10000 aut na cestě k zákazníkům a drtivá většina TM3. Těch 240 tisíc je fakt sranda, je to navýšení pouhých 6000 ks každé čtvrtletí:
Q1: 51k (~3920/týden)
Q2: 57k (~4380/týden)
Q3: 63k (~4850/týden)
Q4: 69k (~5300/týden)
= 240k
Už teď prý jedou okolo 6000/týden a plán je navýšení na 7000/týden a k tomu ještě pár kusů určitě stačí vyjet do konce roku z čínské továrny.
K dnešnímu dni prý doručila Tesla jen v Severní Americe 49000 aut, když z toho odečteme 4000 TMS+TMX (loni to bylo něco málo přes 5000 a letos jsou prodeje nižší přes refrešem), tak to je 45000 TM3 + nějakých 25000 pro Evropu a zbytek světa, to už je 70000+51000= 121 tisíc, tedy jsou ve slabší polovině roku už za polovinou runnerovy nejoptimističtější předpovědi. Silnější druhá polovina bude navíc před ukončením daňových úlev v USA, to přidá dost minimálně na straně poptávky.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Marek_

Já jenom citoval tu sázku, aby bylo jasno o co šlo. Ale sám si netroufnu odhadnout, hlavně ne u Tesly :-) Ale docela jsem zvědavý, nakolik vám odhad vyjde, se k tomu pak můžete vrátit na konci roku a srovnat s realitou.

---

Lexus GS 450h Premium

Zatím to vypadá, že Q2 bude minimálně 80k dodaných vozů. Možná i 90k.

Obrázek uživatele Marek_

Model 3? Protože o ten jde v té sázce. Uvidíme už za pár dní, statistiku prodejů (deliveries) za Q1 vydala Tesla hned počátkem dubna, tak počítám příští týden bude za Q2.

---

Lexus GS 450h Premium

Myslím celkově. Modely S a X budou mít z toho tak 15.000 prodaných kusů.

Obrázek uživatele Marek_

No právě... sázka byla ohledně prodejů modelu 3.

---

Lexus GS 450h Premium

To nebude zase tak velký problém, jestli opravdu Tesla už vyrábí 1000 M3 denně.

Q1: 51k
Q2: 70k
Q3: 85k
Q4: 95k
2019: 301k

A to jsem konzervativní.

Obrázek uživatele Marek_

Uvidíme, sám jsem zvědavý.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Michelin

:-)
Tihle lide neumi prohravat. Nekolikrat se dostal v diskuzi do slepe ulicky a nez by uznal, ze se mylil tak prestal komunikovat a vesele ty svoje moudra siril dal jinde.

Takze bud bude delat mrtveho brouka a nebo bude tvrdit, ze takhle to nebylo, takhle tu sazku neformuloval, i kdyz mu dodate dukazy, ze jo.

Je to klasickej sociopat.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tak to by bylo super, kdyby zde skončil a začal šířit moudra jinde :). Jinak souhlasím, že to asi zkusí na něco uhrát.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele Michelin

No bohuzel ne uplne. On pokracuje treba hned ve vedlejsim vlakne.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Ale neupresnil ktorý rok :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Psst. Nedávejte mu návod, jak z toho vybruslit. :-)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?