Tesla i Rivian pohořeli, předběhl je Nissan: v Číně představil elektrický pick-up

Zatímco v zákazníci netrpělivě čekají na elektrické pick-up trucky značek Tesla, Rivian a dalších, v Číně mezitím všechny předběhl Nissan.

Elektrický pick-up truck Dongfeng Rich 6 EV – vyráběný exkluzivně pouze pro Čínu.
foto: Dongfeng/Nissan

Nissan má na západních trzích dlouhodobě pouze dva elektromobily. Jeden z nejprodávanějších modelů vůbec, Nissan Leaf 40kWh, a také elektrickou dodávku Nissan e-NV200.

V Číně je to ale úplně jiná pohádka. Ve společném podniku s tamní automobilkou Dongfeng představil aktuálně Nissan elektrický pick-up truck Dongfeng Rich 6 EV.

V podstatě jde o elektrickou přestavbu pick-upového podvozku od Nissanu. S rozměry 5290/1850/1790 mm a rozvorem 3050 nejde o nijak zvlášť velký pick-up (dle amerických měřítek). Ložná plocha má rozměry 1510/1562/475 mm.

I díky tomu zvládá uvézt při hmotnosti 1983 kg až 490 kg nákladu, pět lidí a ujet 403 km NEDC (reálně tedy spíš kolem 300 km). Auto je vybaveno 68kWh baterií a 120kW/420Nm elektromotorem.

Maximální rychlost je omezena na 110 km/h. K dispozici je samozřejmě rychlonabíjení v čínském standardu, z 0 na 80 % dobije vůz za 45 minut. Cena elektromobilu po všech čínských dotacích je víc než příjemná: v přepočtu kolem 430 000 Kč.

21 Comments on “Tesla i Rivian pohořeli, předběhl je Nissan: v Číně představil elektrický pick-up”

    1. Konstatujete realitu, ale mě by spíš zajímalo, čím to
      Konstatujete realitu, ale mě by spíš zajímalo, čím to je, že u nás nemohou být takové ceny? Co to zapříčinilo?
      Už jsem se takhle podivoval když číňani vyjeli s tím ORA R1.
      Vlastně se nad tím podivuji do teď.

      Beru, že to musí přeplout polovinu planety, ale to přece nemůže cenu ztrojnásobit. Určitě mi někdo napíše protože – dovozní CLA. Ale Clo si přece stanovujeme my (Evropa), naši volení europoslanci.

      1. Ja si zase rikam,z e pokud je to velikosti trhu, tak prece EU
        Ja si zase rikam,z e pokud je to velikosti trhu, tak prece EU nemuze byt radove mensi, ne?
        No a pokud jde o cenu pracovni sily, tak nekde jsme cetl, ze uz v urcitych prumyslovych mistech Ciny je plat zamestnance vyssi jak u nas.
        Takze plne souhlasim: Proc, Irenko proc je to tam tak lacine a tady tak drahe? Kvalita? Bezpecnost? Byrokracie? Dotace?

      2. Cena za dovoz lodního kontejneru zboží z Číny do Evropy
        Cena za dovoz lodního kontejneru zboží z Číny do Evropy je cca 1000 USD. Je jasný, že auta se tak nepřepravují, ale tipoval bych že víc, jak 10.000 korun za auto by lodní přeprava i přes půlku planety stát neměla. Takže jádro pudla bude jinde. (cla, DPH, nenažranost státu …)

        1. Paradox převozu je znám. Příklad:
          Porsche Cayenne se

          Paradox převozu je znám. Příklad:

          Porsche Cayenne se vyrábí v Bratislavě v závodě v Devínské nové Vsi.

          O zhruba 30 kilometrů dále v prodejně „Porsche Inter Auto“ model „Porsche Cayenne S“ začíná od 94 827 € včetně DPH.
          Viac na https://porsche.sk/nove-modely/cayenne/cayenne-s

          O zhruba 9900 kilometrů dále v prodejně Porsche Downtown LA model „Porsche Cayenne S“ začíná od $92,480 = 82 409 € (manufacturer’s suggested retail price = maloobchodní cena doporučená výrobcem).
          Viac na https://www.porschedowntownla.com/new-vehicles/cayenne/#action=im_ajax_call&perform=get_results&trim%5B%5D=S&page=1&order=ASC&orderby=price

          A teď bábo raď, proč je tentýž model auta dovezen skoro o 10000 kilometrů dál levnější o 12 418 €? Jeví se, že převozem každých 1000 kilometrů auto zlevní o více než 1000 €.

          Auta dovezené z Činy by tedy měly být u nás ještě levnější než v Číně! 🙂 Vzdálenost Bratislava – Peking je zhruba 7420 kilometrů.

            1. NJN, ale DPH v USA neexistuje…(DPH v Evropě je daň
              NJN, ale DPH v USA neexistuje…(DPH v Evropě je daň státní v USA by musela být tzv. federální a to není) Mají tzv. Sales Tax, která je určena každým státem Unie jinak. Skládá se z state tax a local tax – cca půl na půl. Pultové ceny jsou uvedeny vždycky bez daně.

              V Delaware, Montana, Oregon, New Hampshire je například tato daň 0% . Průměr kolem 5-6% Nejvyšší daně maj nejchudší státy úplně v prdeli dole na jihu (Deep South) : Alabama, Tennessee, Louisiana – skoro 10%.

              (Montanu jsem projel víc krát skrz na skrz a potzvrzuji, že je tam levně, prázdno a krásně..:-)))

              Přehled tady:
              https://eu.usatoday.com/story/money/taxes/2018/03/27/states-highest-and-lowest-sales-taxes/452512002/

              P.S: Kalifornie: Sales Tax: 8,5% Evropa DPH průměr cca 19-20%

    2. Je to cena po započtení všech dotací a nejspíš bez
      Je to cena po započtení všech dotací a nejspíš bez daně. Takže reálně milion. To auto má 120kW výkon a 68kWh baterii, takže něco jako Leaf2 s trochu větší baterkou. Rychlost nabíjení ukazuje spíš někam lehce nad 50kWh. O výbavě a kvalitě zpracování nevíme nic.

    1. Taky jsem si nejdřív myslel, že jde o konkurenci, ale po
      Taky jsem si nejdřív myslel, že jde o konkurenci, ale po přečtení mi to došlo.

      Ten nadpis je myšlený ironicky :-)))

      tohle auto je jen pro čínu, baterie, dojezd, nabíjení je tak 10 let za opicema, velikost už vůbec není to co kupují američani.
      Takže o žádnou konkurenci nejde.

      Ale jak tu píšou ostatní, každý elektromobil se počítá 🙂

Napsat komentář