Tesla Gigatovárna Berlín už se zase staví, zaměstná 10 500 lidí

Nejnovější video z 1. července ukazuje, že nedaleko Berlína už se zase čile buduje Gigatovárna Tesla.

Stavba první fáze figatovárny Berlín má trvat zhruba rok, začít vyrábět má už v červenci 2021. Následně ale budou probíhat další konstrukční práce.
foto: Tobias Lindh

Podle nejnovějších dokumentů z německé agentury dpa bude Tesla Gigatovárna Berlín zaměstnávat 10 500 lidí. Původní odhady hovořily až o 12 000 zaměstnancích.

Továrna bude fungovat ve třech směnách po 3000 až 3500 zaměstnancích. Ti by měli vyrábět až 500 000 aut ročně. Pro začátek by ale mělo stačit asi 150 000.

Prvním vyráběným elektromobilem bude převratná evropská verze Tesla Model Y. Posléze by se měl přidat také elektromobil Tesla Model 3.

Teslarati

35 Comments on “Tesla Gigatovárna Berlín už se zase staví, zaměstná 10 500 lidí”

      1. Chcete snad říct, že během koronakrize se kvalita může
        Chcete snad říct, že během koronakrize se kvalita může snížit? Vodárny mohou dodávat otrávenou vodu, ČEZ místo 230 V dodávat třeba 140 V?
        Mě, jako zákazníka, to opravdu nezajímá. Já když za něco zaplatím, tak chci stále očekávanou kvalitu, bez ohledu na nějaké podmínky. Proč mám za své stejné peníze dostat méně, než někdo jiný jen proto, že on si objednal o půl roku dříve? Tohle je fakt na palici.
        Mě fascinuje, jak Tesla fans neustále omlouvají chyby a přehmaty, které by u jiných automobilek dávno zvedlo vlnu pozdvižení. Takže je naprosto jedno, kdy to auto bylo vyrobeno, je to zmetek a Tesla má pořád co dohánět. Tečka.

          1. Znám, četl jsem tu knihu už jako dítě. Nedělám si
            Znám, četl jsem tu knihu už jako dítě. Nedělám si iluze, ono je to všude stejný. Je to jen o kontrole, která to pustí dál nebo ne.
            Nicméně i kdyby to vyrobil dement s IQ houpacího koně, tak to furt nemění nic na tom, že je to zmetek a umět si to přiznat.

            1. Jde o to, že pojem kvalita je v USA, Evropě nebo japonsku
              Jde o to, že pojem kvalita je v USA, Evropě nebo japonsku odlišný.Američani berou auto mnohem víc jako spotřební zboží(neřeší spáry, měkčené plasty atd), a tesla se za těch pár let co dělá větší serie postupně zlepšuje, a jestli se dostane na evropský nebo japonský standart je otázka, uvidíme jak na tom budou auta z Berlína.

          2. Mám US auto a vždy platilo, že důležitý je motor, aby
            Mám US auto a vždy platilo, že důležitý je motor, aby vydržel, ostatní je naprosto podružné a musí to být levné. V 70 tých letech stál nejluxusnější sériový Cadillac 17 tis. USD a nejluxusnější Mercedes 45 tis. USD. Americká auta na silnici plavala jak na vodě, kvalita zpracování celkem úděsná, jediný důležitý požadavek byl velký výkon a rychlost, mám pocit, že se to dodnes moc nezměnilo. Stejně jako první Apple počítač byl vyrobený v dřevěné krabici 🙂

        1. Samozřejmě že může. Tesla najížděla novou linku. To je
          Samozřejmě že může. Tesla najížděla novou linku. To je doba, kdy linka jede pomalu a zaučují se nezkušení lidé a extra se dbá na konrtolu. Jenomže zrovna v tu dobu musela Tesla z nařízení hygieniků fungovat několik týdnů pouze se 30 procenty zaměstnanců a koncem kvartálu honili čísla, aby nebyli ve ztrátě. Takže ano, může.

          1. Ne, nemůže. Normální automobilka takovéto auto nepustí
            Ne, nemůže. Normální automobilka takovéto auto nepustí dál a sešrotuje ho. Ještě jsem neviděl, že by třeba Škodovka dodala auto s popraskaným lakem se zdůvodněním, že lakovna se teprve zajíždí a auto předala zákazníkovi, že je vše v pořádku.
            By mě fakt zajímalo, když byste si za své peníze chtěl koupit Teslu a oni by Vám dodali napůl smontované auto, že černoši u linky zrovna stávkovali „Black live matters“ a že tady máte to auto, tak zda byste byl spokojen, že to je vlastně v pořádku, že na snížení kvality v době nepokojů mají vlastně právo.

            1. Ano může, ať už si pod normální automobilkou
              Ano může, ať už si pod normální automobilkou představíš co chceš, prostě se Tesla rozhodla že pojede dále, protože by zase byli stovky miliónů dolarů ve ztrátě a problém prostě přehodili na servis. Což je mimochodem běžný postup při najíždění linky u VŠECH automobilek. Můžu ti tady poslat desítky odkazů se závadami ostatních značek, ale tebe to stejně nezajímá. Prostě jak nechceš riskovat, že dostaneš šmejd, tak nekupuj první kusy z linky. Zvláště ty, vyrobené během epidemie.

              Mimochodem, žádné auta se nešrotujou, ale jdou normálně do opravy. Vážně si myslíš že automobilky šrotujou auta kvůli defektům?

              1. Je to jedno, proboha. Tak nesešrotují, ale opraví. To je
                Je to jedno, proboha. Tak nesešrotují, ale opraví. To je fuk. Prostě to takovéto auto se nemá dostat až k zákazníkovi. Tečka. Tyhle debaty, kdy někdo obhajuje něčí zmetkovitost jenom proto, že je do značky zamilovanej nikam nevedou.
                Jdu něco dělat. Přeji hezký zbytek dne.

                1. S tím, že tesla musí zabrať a zlepšiť kvalitu sa dá
                  S tím, že tesla musí zabrať a zlepšiť kvalitu sa dá súhlasiť, ale zas až tak čierno (no možno kúsok viac čierne ako biele, ale len mierne 🙂 by som to nevidel.
                  Pri tesle totiž pri každom nedostatku ľudia vyrobia 10min video na YouTube. Pri ostatných značkách je toho podľa mňa zanedbateľné množstvo zverejňované. A „noviny“ tiež radi spomínajú každý problém pri tesle. Určite to pritiahne viac ľudí = viac zobrazení = viac reklamy. 🙂

                  Tiež mám nejaké „jednotkové“ prípady, čo prešli kontrolami a predsa sa nezachytili (no ten druhý zachytili, ale nie vďaka kontrole kvality) a neskončili na youtube.

                  Na služobnom peugeote nám po pár dňoch pri otváraní takmer odpadli zadné dvere.
                  Kia prešla všetkými kontrolami a až posledný človek čo auto videl odspodu (nerobil výstupnú kontrolu a hneď potom išlo auto na distribučné parkovisko) si všimol, že rameno riadenia má šrób a žiadnu matku.

        2. Děkuju. Líp bych to nenapsal. Tady v Japonsku jsou občas
          Děkuju. Líp bych to nenapsal. Tady v Japonsku jsou občas vidět i americký auta ale nikdy jsem si nevšiml takových problémů. Možná že je pro zdejší trh speciálně kontrolují. Nějaký mezery no budiž ale třeba ty nezarovnany světla. To jako vážně? Ono klidně může být i tahle závadovost jeden z důvodu proč se Tesly prodávají v Japonsku zoufale málo. A to si tu Musk věřil. Taky Tesla neudává zdejší prodeje, podle mě zbabělost. Japonci když kupují drahé zboží tak čekají špičkovou kvalitu. Všem kteří jsou na mě naštvaní chci říct že zatím Teslu kupovat nechci takže mi to osobně je celkem jedno ale pokud budou takovýhle nedodělky prodávat, tak budou mít v budoucnosti problém. Tesla fans se vyčerpají a co potom. Zrovna tak kritizuji ostatní. Třeba Leaf má panely srovnány ale bez TMS baterie je to auto nevhodný na dlouhý cesty. Znovu jen podotýkám že Tesle přeji úspěch. A chápu že vyrábět auta není opravdu jednoduché. Nakonec jestli uspějí nerozhodnu já ale trh a regulátoři.
          Taky v diskuzi pod článkem Teslu málokdo obhajuje.

          Sakra nějak se nám ty teslí nešvary rozmáhají. https://youtu.be/Lz53mOsvO7w
          Že by to bylo tím že Tesla brzdy téměř nepoužívá? Možná únava z nedostatku práce.

          1. užs dělal někdy votročinu fkraválu 3 směny nanohou za
            užs dělal někdy votročinu fkraválu 3 směny nanohou za vejplatu fakcijích s bičem za zadkem?? neváhej! berlín na tebe čeká!! 100.000 propuštěných zevropských autodebilek na celých 3.000 možná 3,5 ílondá votroků do berlina to není žádný čóromórovle, jedinečná příležitost ;))

            PS: jen si nejsem jist jesi ty kraksny pak budou na ulici ftom davu dostatečně bezpečný… ;))

                1. Se ti zase sekla poloosa v palici, co?
                  Se ti zase sekla poloosa v palici, co?

                2. hele posledně poloosu sem to stáhnul z 380 na 180 tak mě
                  hele posledně poloosu sem to stáhnul z 380 na 180 tak mě moc nerozčiluj jo 😉

Napsat komentář