Tesla: elektromobily Model S v Japonsku, upgrade pro Superchargery

Jan Horčík - 09 Září 2014

Elon Musk nedávno předal klíčky k prvním devíti elektromobilům Tesla Model S prodaným v Japonsku. Zároveň automobilka Tesla Motors pracuje na dalším zlepšování své domácí sítě rychlodobíjecích stanic Supercharger.auto Tesla Model S elektromobil elektrická auta

Elektromobil Tesla Model S se už dnes prodává prakticky na celém světě
foto: Tesla Motors

První elektromobily Tesla Model S v Japonsku putovaly např. k Yoshi Yamadovi, šéfovi společnosti Panasonic. Ten byl přítomen na ceremonii ze zjevného důvodu - Panasonic dodává automobilce Tesla Motors bateriové články ze kterých pak vyrábí pro své elektromobily baterie.

Ostatně, to také Elon Musk na slavnostní ceremonii zmínil. Doslova řekl: "Myslím, že je důležité o Modelu S zdůraznit, že jeho baterie se vyrábějí v Japonsku… srdce Modelu S je japonské. To je myslím skvělé."

Japonsko se dnes může pochlubit nejhustší sítí rychlodobíjecích stanic "domácího" standardu CHAdeMO (přes 2000). Proto se bude elektromobil Model S prodávat v Japonsku s adaptérem pro rychlodobíječky CHAdeMO.

Japonsko patří vedle a Evropy k největším trhům s elektromobily. Přesto Tesla ví, že v Japonsku nejspíš příliš mnoho zájemců neosloví - Japonci jsou totiž pověstní svým zájmem spíše o malá až velmi malá (kei) auta.

Pětimetrová Tesla Model S tam tedy najde pouze omezené využití. Např. šéf Panasonicu prohlásil, že ji nebude využívat on osobně, ale že půjde do firmy. Přesto je skvělé vidět, že Tesla má skutečně globální působnost.

Cena Tesla Model S začíná v Japonsku v přepočtu na 1,5 mil. korun (8,23 mil. jenů).

Nakonec stojí za zmínku také fakt, že Tesla neustále vylepšuje svou domácí (americkou) síť rychlodobíjecích stanic Supercharger. A to nejen co do počtu nově otevřených, ale i kvality těch již uvedených do provozu.

Aktuálně například zdvojnásobila počet stojanů ze čtyř na osm ve své stanici v kalifornském městečku Barstow, která patří k nejvytíženějším. Zároveň vylepšila její technologii tak, aby odpovídala té nejnovější, kterou má Tesla k dispozici.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla se musí obracet v hrobě, když automobilka s jeho jménem používá elektrická auta na baterie.

Obrázek uživatele Jolinar

prave naopak, slavi, protoze jeho asynchronni motor nasel noveho vyuziti :)
ostatni automobilky vyuzivaji synchronni motory.

Obrázek uživatele Aas

Mozno mal Sunkael na mysli Teslovu "radiant energy" namiesto baterie.
http://fuel-efficient-vehicles.org/energy-news/?page_id=953

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TESLA je náš miláček!!

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

a máme ji o dost víc radši než třeba škodovku protože do ni nemusíme čerpat smrdutý benzín ani naftu. Tatka ji v klidu doma přez noc nabíjí v garáži a jezdí opravdu levně. Takže nepodporujeme benzínky stejnak jsem tam nerada jezdila na to odporné páchnoucí místo

Obrázek uživatele Jolinar

+1 :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Japonci jsou totiž pověstní svým zájmem spíše o malá až velmi malá (kei) auta."

Tak to je sice pravda, ale i Japonci si potrpí na luxus a luxusní auta se tam prodávají také. Ne, že by zrovna Tesla byla buhví jak luxusní, ale rozhodně to není auto z kategorie běžných aut.
Hlavní problém je jinde - Japonci kupují téměř výhradně jen japonská auta.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za trefné doplnění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol