Tesla dodala za minulé čtvrtletí 139 300 elektromobilů

Tesla potvrdila, že za 3. čtvrtletí 2020 dodala 139 300 elektromobilů. Vyrobila celkem 145 036 vozů.

Tesla neuvádí čtvrtletní prodeje jednotlivých modelů, ale celých výrobních programů.
foto: Tesla

Tesla opět překvapila, a to i ve čtvrtletí, kdy naprostá většina ostatních automobilek čelí zásadním propadům prodejů. Dosáhla historicky rekordních 139 300 dodaných elektromobilů.

Z toho celkem 16 992 vyrobených připadlo na Tesla Model S/Tesla Model X a 128 044 na Tesla Model 3/Tesla Model Y. Co se týká dodávek, šlo o 15 200 kusů, resp. 124 100 kusů.

Pro srovnání, za 2. čtvrtletí 2020 Tesla vyrobila 82 000 elektromobilů (továrna ve Fremontu několik týdnů stála) a dodala 90 000 aut. Zatím rekordním čtvrtletím co se týká dodávek bylo Q4 2019 s 112 000 elektromobily

tisková zpráva

145 Comments on “Tesla dodala za minulé čtvrtletí 139 300 elektromobilů”

  1. off
    Zbankrotovanej americkej uhlobaron sám umírá na nemoc

    off
    Zbankrotovanej americkej uhlobaron sám umírá na nemoc horníků čili silikózu plic (Pneumokoniózu) čili black lungs. Sám bývalý dlouholetý horník který systematicky bojoval proti zlepšení bezpečnosti práce i proti ekologickým opatřením a loboval za to i po bankrotu!!! Teda super idiot. Teď sám chce využít benefitů státního fondu Black lungs do kterého míto 155 milionů $ přispěl jen 1 milionem $. Evidentně zmetek až za hrob co si i po bankrotu vyplácel velké odměny. Výstavní ksindl.
    Murray Energy byla svého času největší soukromá společnost v USA těžící uhlí.

    Bankrupt and dying coal CEO Bob Murray files for black lung benefits he always opposed
    https://electrek.co/2020/10/01/bankrupt-and-dying-coal-ceo-bob-murray-files-for-black-lung-benefits-he-always-opposed/

        1. Bohužel je to tak. Tesla klame tělem díky někdy
          Bohužel je to tak. Tesla klame tělem díky někdy nedotažené kvalitě zpracování a překotnému vývoji systémů a softwéru, statisíce aut nadupaných senzory, kamerami výkoným vlastnim HW s funkčním OTA a napojeným cloudem co skenujou miliony km každej den to se dá dohánět těžko, zvláště s lumeny z Křemíkovýho údolí co ta data uměj použít. Dinosauři taky klamou tělem, maj zmáklý to co je vidět, čili výrobu zpracování i jízdní vlastnosti, ale to co není vidět čili software, úspornost, mangement baterií, nabíjení a pohonu tam už haprujou nebo to vyloženě podcenili jako VW s iD4 a plnýma letištema polomrtvejch plechovek.

        2. Obávám se, že ostatním automobilkam je nějaký náskok v
          Obávám se, že ostatním automobilkam je nějaký náskok v oblasti EV úplně v paži, dokud budou mít pořád dostupné trhy kde můžou prodávat ročně miliony spalovaku bez výrazných pokut tak tam budou ty spalovaky prodávat..

            1. Dvoutakt byl take vyhodnejsi. A jak rychle zmizel. Neni to jen
              Dvoutakt byl take vyhodnejsi. A jak rychle zmizel. Neni to jen o penezich. Dosud to bylo o nedostupnych atraktivnich modelech. Neni to tak davno, co existovala alternativa Nissan Leaf, Zoe a Tesla S/X. Leaf patri k nejosklivejsim autum, Zoe je prcek a Tesly drahe. Dnes je mnohem jinych modelu a EV uz neni exot. Pipeline je plna novinek a trh je ocekava. Spalovak bude stvanec, jak daňově, tak z pohledu zmeny lidi na smrad.

              1. 2T motor výhodnější? – to rozviňte, to by mě fakt
                2T motor výhodnější? – to rozviňte, to by mě fakt zajímalo (krom ceny, jednoduchosti konstrukce a motocyklového použití v čem). A že zmizel nepovídejte? Že by u lodních motorů přešli na 4T princip?
                Spalovák nebude štvanec, spalovák štvanec už je. Bohužel likvidace výfuku spalováku se stala pro řadu lidí modla, aniž by chápali souvislosti…takže pak se stává, že máme bordel z výfuku za 50 000 a uklidíme ho pořádkem za 150 000 a ve výsledku to nikdy neušetříme…ale hlavně, že je modla splněna

                1. V minulosti byla cela rada automobilu s dvoudobym motorem.
                  V minulosti byla cela rada automobilu s dvoudobym motorem. Dokonce i bmw vyrabel nejvetsi cast svych kocabek jako 2T. Az do roku 1965. O DDR autech netreba dlouho mluvit. I jine automobilky vyrabely 2T auta. Cena 2T je mnohem mensi, nez 4T motoru, jsou lehci a tudiz cele auto muze byt stihlejsi. A presto se vyvoj obratil k drahemu 4T. Presne to same bude pri odvraceni od 4T k EV. Lide si uvedomi, ze neni nutne dychat smrad. Jezdit se da pohodlne i bez smradu.

                2. NDR produkci zbytečné zmiňovat – byli rádi, že něco
                  NDR produkci zbytečné zmiňovat – byli rádi, že něco dělají a že jim tam zůstalo po válce aspoň nějaké děditství po Auto union.
                  BMW – opět dost irelevantní případ, byli rádi, že nezkrachovali spolu s Trabantem bylo BMW 700 označováno jako lidový vozík (kéž by dneska taková kategorie byla rozumně elektrifikována) a bylo poháněno motocyklovým motorem – u nás to taky mělo alternativu – Velorex (akorát to bylo víc dotažené, jako lidový vozík).
                  Spousta lidových aut – Brouk, Fiat 500, mini atd rovnou jezdila se 4T motorem.
                  Ještě jste u 2T motorů zapomněl na Saab, který snad jediný u větších aut ty 2T motory rozvíjel u větších aut, ale myslím, že tam to bylo dáno tím, kde se Saab vyráběl a prodával, že chtěli využívat toho, že u 2T motoru není třeba v zimě tolik čekat na ohřátí oleje, protože tam jde s benzínem..

                3. Zajimave auto bmw 700 2T.
                  Zajimave auto bmw 700 2T.

          1. Kdyz se pulka svetoveho trhu odstrihne od spalovaku, tak jak
            Kdyz se pulka svetoveho trhu odstrihne od spalovaku, tak jak se to projevi na vyrobe spalovaku? Zacne boj o preziti. Nektere automobilky kleknou, nebo prejdou na EV. Trh se uz pomalu meni. Treba ve Svycarsku je Tesla 3 nejprodavanejsi auto na trhu. Tesla odstrcila i dosud nejprodavanejsi Octavii. Ve Svycarsku nejsou zadne dotace a ejhle, lidi kupuji EV. EV se budou sirit podobnym tempem jako nejaka epidemie, kazde prodane EV nakazi dalsi motoristy. Jedinny rozdil je, ze z elektromobility se uz skoro nikdo nevyleci.

          1. Nabijite na max 80%, nebo vic? U meho Leaf 1 2013 je po 50.000
            Nabijite na max 80%, nebo vic? U meho Leaf 1 2013 je po 50.000 km 11 carek. Drive jsem jezdil dalky a potreboval jsem 100% nabijeni a DC. Ted jezdim s Leafem spis kratke cesty a 80% mam prednastavene a nabijim vetsinou 230V 14A.

            1. Mám trvale nastaveno 100%. 80 % by mi nestačilo. myslím,
              Mám trvale nastaveno 100%. 80 % by mi nestačilo. myslím, že zásadní je pomalé nabíjení a časté používání. My jsme v neusálém režimu jízda-nabíjení, jízda-nabíjení…. Také není dobré dobíjet každých 10%. Je lepší to nechat spadnout ke dvaceti a pak do plna. Leaf 2014.

          1. tak potom je vypovedna hodnota nepodlozena. Aj ja viem spravit
            tak potom je vypovedna hodnota nepodlozena. Aj ja viem spravit 150km ako pred dvoma rokmi. Staci, ze dobre fuka vietor, nemusim mat pustenu klimatizaciu alebo obujem ine pneu. A ked nepojdem do kopca, ale iba dolu, spravim aj 170. Iba SOH vypoveda o tom, ci je bateria na tom naozaj tak dobre ako tvrdite. Boli by ste uz druhy majitel, ktory dokaze popriet fyziku a realne skusenosti s bateriami Nissan.
            Prva ciarka zhasne pod 85, co je uz znacna degradacia.

            1. No samozřejmě že kecam a vymyslim si nesmyslne cisla. Vsem
              No samozřejmě že kecam a vymyslim si nesmyslne cisla. Vsem tady chcu vecpat, ze leaf je top pecka. Je mi jedno, jestli si myslite, ze kecam, ale nemam duvod. Pouzivam to na tago, jezdim porad stejne trasy, furt dokola, najel jsem to za dva a pul roku. Je mi absolutne jedno, jestli jezdim Leafem, citigem nebo ioniqem. Je pro me důležité, jak moc se co bude srat a hlavne jak daleko dojedu po x desitkach tisic km. Pokud bude dacia za slusne prachy, nemam problem to vymenit za daciu. Pokud teda budou baterky drzet jak me v leafu. Ale to asi budu muset zjistit sam, protože asi malokdo bude mit takove najezdy jako ja…. Bez nějakého chlubeni. To co pisu je realita. Nepotrebuju z leafa delat modlu nebo neco, jen pisu realny poznatek. Auto mam od novoty-2,5 let, mam najeto 191 000,baterie ukazuje vsechny carky a najedu prumerne o 20 km min.

                1. Nabijim v 90% doma. Na rychlou se stavim jednou za cas, kdyz
                  Nabijim v 90% doma. Na rychlou se stavim jednou za cas, kdyz vyloženě nedojedu a nebo o vikendu, kdyz je frmol a nevychází mi kilometry.
                  Citigo najedete vice.. Uplne bez problemu s nim najedu 300. Mam ho na seniortaxi.

                2. Podle mě to nabíjení doma je lepší, dost lidí nabíjí s
                  Podle mě to nabíjení doma je lepší, dost lidí nabíjí s autem s dojezdem 150 Km na DC, protože by jinak nikam nedojeli a pak se diví , že po 100 tis. Km je baterka v háji.

                  Citigo za ty peníze je super volba a navíc pokud opravdu dojede dál jak 40 kWh leaf2 tak to je pecka a přitom stojí poloviční peníze.

                3. Dojede. Aj kdyz byl leaf novy, tak daval prumerne 260 km….
                  Dojede. Aj kdyz byl leaf novy, tak daval prumerne 260 km…. Samo dalo se i pres 300,ale s citigem dam 300 bez snazeni. Pri trose snahy da 340- mam vyzkouseno. Jsem s nim moc spokojeny, dle me nejlepsi kup, co jsem mohl udelat.

    1. Mně na ojetých elektromobilech v inzerci zcela fascinuje to,
      Mně na ojetých elektromobilech v inzerci zcela fascinuje to, že pokud se tam bestiálně nelže, tak rozhodně to nejsou auta s vysokým průměrným nájezdem za rok a ani plný – vždyť většina má za 3 -5 let najeto do 50 – 60 tis km a jen občas se objeví něco s větším nájezdem.

      1. Ne kazdy ma potrebu jezdit stovky km denne. Az budu prodavat
        Ne kazdy ma potrebu jezdit stovky km denne. Az budu prodavat moje auta, tak budou mit take maly najezd. U spalovaku by to bylo uplne stejne. Nevim zda bych byl u vas verohodnejsi, kdybych jezdil jen tak a zbytecne. Ale fakt nevim kam bych mel jezdit aby se vam to libilo.

        1. No popravdě, čekal bych, že první, kdo bude využívat
          No popravdě, čekal bych, že první, kdo bude využívat elektromobily jsou ti, kdo hodně najezdí, aby se přemrštěná cena technologie rozměnila do km a mělo to i emisně hlavu a patu, aby se to auto emisně i s výrobou vyplatilo dřív, než bude krutě zastaralé, neb se můžeme snadno dostat do cyklu, že emise BEV budou se vším všudy horší než spalováku..

        1. Vkus je věc subjektivní. Uznávám, že soudobé Jeepy moc
          Vkus je věc subjektivní. Uznávám, že soudobé Jeepy moc krásy nepobraly a i Wagoneer je v interiéru v plné konfiguraci zbytečně přeplácaný.
          Pokud ale zvolíte variantu bez chrom a tisíce obrazovek, dostanete prostorné a bezpečné rodinné auto s vynikajícím motorem a terénní prostupností.

          Mě přijde krajně nevkusná Tesla Model Y, která svoji ohyzdnost doplňuje o šikanování posádky dobíjením, debilním výhledem z vozidla, terénnímí schopnostmi Škody Octavia a dalším nekonečným výčtem dílčích selhání. To považuji za nevkusné.

  2. Cesko ma za poslednich 7 dni 157 infikovanych na 100.000
    Cesko ma za poslednich 7 dni 157 infikovanych na 100.000 obyvatel. Nemecko 17 na 100.000 obyvatel.
    Za 24 h ma CR 37 infikovanych na 100.000. USA jakozto nejhorsi chudak pouze 16 na 100.000.
    Babis ma nas plne pod kontrolou, ale ten cinsky virus mu utika. Je to kampan. A zrovna pri volbach.

      1. To jo, jenže pokud je někde v kraji v koalici ano a něco se
        To jo, jenže pokud je někde v kraji v koalici ano a něco se povede, tak to zařídilo ano, pokud se něco nepovede, tak za to můžou koaliční partneři. Stejně tak ve vládě…a když se na něco přijde, tak je to kampaň…to jsou základní metody populismu.
        Vše co jde a hodí se odkudkoli, tak jistý pán a hlavně jeho marketintové týmy perfektně využijí v jeho prospěch..

    1. Babiš nechtěl dělat opatření do voleb, ale vymstilo se mu
      Babiš nechtěl dělat opatření do voleb, ale vymstilo se mu to. Babiš v těchto volbách pohoří. Kovaní soudruzi z TOP09, STAN, ODS, KDU, Pirátů a KSČM přijdou. On ale nemá tak věrné voliče, kterým by hrozilo zrušení neziskovky, takže nepřijdou. Důchodci se bojí a ostatní jeho voliči chodí až k parlamentním volbám. Tyto považují za nevýznamné.

      1. Trocha nadasázky 😀
        Nemyslím si, že by někdy celá

        Trocha nadasázky 😀

        Nemyslím si, že by někdy celá zkolabovala ale růst elektromobilů to určitě zpomalí. Nějak si neumím představit jak by to současné sítě mohly utáhnout když by se nahradila třeba v ČR jen polovina aut za elektriky. Jasně, všichni nenabíjí současně ale i tak je to velká zátěž během celého dne a nejvíc v bych řekl v noci. Zase je pravda, že díky tomu, že se většina nabije v noci kdy nejsou takové špičky v síti tak by to (možná?) šlo…

          1. Kdybyste místo této debaty radši sledovali cenu elektřiny
            Kdybyste místo této debaty radši sledovali cenu elektřiny na burze, tak byste si všimli, že dnes spadla do záporných hodnot. Tak jsem si dálkově zapnul nabíjení auta v garáži. Ušetřil jsem a ještě jsem pomohl chlapcům elektrárenským s regulací. Blackout nemusí být jenom z přetížení ale taky z toho, že když to není kam dávat tak vyskáčou ochrany a rozpadne se síť. V rozvoji elektromobility nevidím hrozbu ale pomoc s regulací.

                1. Blackout jsme asi neměli ale zažil jsem krizi kdy vypínali
                  Blackout jsme asi neměli ale zažil jsem krizi kdy vypínali fabriky, rozhlasové a TV vysílače. Nakonec přestali rušit Svobodnou Evropu tak jsem věděl, že už jde opravdu do tuhého. Ale nepamatuji si v kterém to bylo roce.

                2. Záleží, jak velký black out chcete. Letos v lednu (pardon,
                  Záleží, jak velký black out chcete. Letos v lednu (pardon, podle našeho záznamu byla v únoru) po vichřici byly různé obce na horách 2-3 dny bez elektriky, než pročistili trasaci vedení a vrátili kabely na sloupy. Samozřejmě týkalo se max pár stovek až tisícovek lidí v republice. Nicméně v dané oblasti to příjemné nebylo – naštěstí jsou na to většinou místní dobře připraveni a turisté se diví.
                  edit – vyjel jsem si z našeho brainu domu na horách:
                  10.2. – výpadek sítě 6:12 – síť obnovena22:08
                  21.2. – výpadek sítě 7:03
                  23.2. – síť obnovena 16:00
                  23.2. – výpadek sítě 23:44
                  24.2. – síť obnovena 3:40

                  drobnosti na hodinu nepočítám..

                3. Ano, máme záložní dieselagregáty. Rekord před pár lety
                  Ano, máme záložní dieselagregáty. Rekord před pár lety v zimě byl 10 dní bez proudu.

                  Místní ekofašos mi doporučili řešení pomocí fotovoltaické elektrárny a úložiště za několik mega 😀 😀 😀

                4. asi tak, prostě je pro největší nouzi doma
                  asi tak, prostě je pro největší nouzi doma elektrocentrála a kanystry… ono teda popravdě fotovoltaika s půlmetrem sněhu na střeše je takový příslovečný mrtvého zimník. Holt ač se to snaží hodně svědků elektronových prosadit, stále FVE a BEV nejsou univerzálním řešením pro každého – byť určitě opodstatnění a své místo na světě mají a rozhodně to pro konkrétní a určité aplikace nejsou řešení špatná…

              1. Ano, je potřeba elektroměr s anténkou pro průběhové
                Ano, je potřeba elektroměr s anténkou pro průběhové měření. Kdo má FVE tak ho dostane automaticky zdarma. Ceny lítají pěkně, zvláště o víkendech. Bohužel to je jen část za silovou elektřinu. Ty poplatky státu jsou pevné. Chtělo by udělat aby lítaly taky. Potom by to byla silná motivace pro lidi a ti ve snaze ušetřit by krásně regulovali síť.

        1. Pokud by se nahradily všechny pohonné hmoty včetně nafty
          Pokud by se nahradily všechny pohonné hmoty včetně nafty do kamionů a benzínu do sekaček, tak stačí dostavět Temelín a Dukovany.
          V noci je volná kapacita v síti pro nahrazení veškerého benzínu prodávaného v ČR. Maximálně by si zvýšený odběr vyžádal postavení dodatečných trafostanic na některých místech. Pokud by se měly dobíjet i kamiony, tak samozřejmě bude potřeba posílit sítě.

    1. Navzdory častým názorům, že rychlé dobíjení a obecně
      Navzdory častým názorům, že rychlé dobíjení a obecně elektromobilita způsobí v síti chaos, první studie a data přinášejí názory, že naopak elektromobilita může přinést dostupnou formou stabilizaci pro distribuční sítě, které aktuálně připojují více a více decentralizovaných a obnovitelných zdrojů elektrické energie. Pokud se rychlé dobíjení pojme správně a zákazníci se naučí akceptovat, že je s parametry možné hýbat, mohou být dnes poměrně problematické výkyvy způsobené proměnnými dodávkami energie z větrných a solárních elektráren využity jako bonus pro vozidla s rychlým dobíjením. Tyto elektromobily tak velice rychle dobijí zelenou energií a ještě pomohou stabilitě sítě.
      https://energetika.tzb-info.cz/elektroenergetika/21052-nabijeni-elektromobilu-zatizeni-site-a-rizeni-vykonu-cast-ii-rizeni-vykonu

    1. nj to se mu to tancuje dyž si jedna východogermánská
      nj to se mu to tancuje dyž si jedna východogermánská spolková země dlouhodobě vládou upozaděná najednou dělá co chce na úkor ostatních spolkových zemí, podporovaná nasr vládou na velkou autodebilní 4rku plesnivejch dědků ;)))

      https://autoforum.cz/tmp/magazin/aa/Angela_Merkel_IAA_2013_01_503_0.jpg

      aneb 2 se perou a 3tí (američan) směje 😉 I když ti 2va spíše : jeden druhýmu drží nůž pod krkem a druhej prvnímu řeže větev a zároven oboum hoří koudeluprdele :)))))))))))))))))))

  3. Svět automobilů se řítí do
    Svět automobilů se řítí do katastrofy

    https://www.televizeseznam.cz/video/brocast/svet-automobilu-se-riti-do-katastrofy-elektromobilita-je-slepa-ulicka-rika-josef-vrtal-64098157

    V hodně věcech souhlasím. Jenom svině napsali do titlku, že prý elektromobil je slepá ulička, ale host to nikdy neřekl a naopak tvrdil, že do města je to super. Jenom prostě nesouhlasí s tím totalitnímprosazováním a likvidací eropských aotmobilek. A s tím naprosto souhlasím.

    1. blbost, pepa je už starej a vycukanej neurotik, vodvařenej
      blbost, pepa je už starej a vycukanej neurotik, vodvařenej vyměnit 😉 jen tam blbě politicky kecá. nejde o žádný co2 (to je jen medyjální páka na autodebilky jak je přimět dělat čistý auto elektromobil) jde o jedovatý bordel z laufu a ropnou mafiji 😉

      1) jaká slepá ulička? co je to za debilní slovo, káry jezdí dobře fungují, nic slepýho tam není, jen nepakujou papalášům účty a to je jedině dobře. Je věcí polityků ty mafijány pozatvárat 😉
      2) eropský auto*ebilky si za problémy můžou sami. Měli 25 let na to dělat čistý káry, vysmívali se, kašlali na to, pakovali se, kolaborovali, podváděli… tak mají přeci co chtěli 😉

      https://www.autorevue.cz/sef-volkswagenu-o-svem-platu-430-milionu-rocne-uz-je-dost

      1. 1) On taky o slepé uličce nic neřekl. To si autoři
        1) On taky o slepé uličce nic neřekl. To si autoři vycucali z prstu. Právě naopak elektromobily chválil. Tedy až na pořizovací cenu.

        2) Trh mají určovat zákazníci a ne úřady a aktivisti. Když budou lidi chtít si připlatit za ekologičtější auto, tak super, ale vnucovat to je blbost. A navíc za 25 let se snížily emise u aut radikálně, takže nevím co plácáš, že na to kašlali.

        1. ani nápad, na dobrovolný přechod mělo lidstvo 25
          ani nápad, na dobrovolný přechod mělo lidstvo 25 let

          https://cs.wikipedia.org/wiki/Kj%C3%B3tsk%C3%BD_protokol

          https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/gm-ev1/

          ted už to pude po zlým čím víc se bude cukat

          https://www.worldometers.info/coronavirus/

          https://www.investicniweb.cz/news-byvaly-sef-volkswagenu-winterkorn-pujde-k-soudu-za-podvod/

            1. ale prdlajs prosimtě, snad si nemyslíš že sarscov2
              ale prdlajs prosimtě, snad si nemyslíš že sarscov2 vzniknul samovolně z netopejrů… ;)) to je jen medijální kavr (hozená deka rozuměj 😉 na civilisty to aby nevznikl chaos. Přemejšlej, proč asi tak Tesla akcelerovala/prodává/roste zrovna v době velkýho průseru za posl.100 let (kdy všichni ostatní pochcípávají nebo je to čeká 😉 snad ne kvůli těm pár kárám co vyrábí…. :)) „někdo“ „tam“ samozřejmě musel pořádně nablejt ;)… „to“ zařídit

              1. Co do toho zase pleteš covid, ježišmarja.
                A akciový trh

                Co do toho zase pleteš covid, ježišmarja.

                A akciový trh rostl, protože banky a investoři nalili do trhu enormní peníze, které natiskly vlády všech zemí světa.

                Je tohle nějaký tvůj pokus strhnout téma někam jinam od direktivních nařízení evropských úředníků k likvidaci evropské ekonomiky? Snahy pošahaných aktivistů z humanoidních univerzit ukázat se mezi stejně pošahanými politiky v Bruselu, kteří jsou tak odtržení od reality, že ani nechápou jak funguje ekonomický systém a co nás všechny živí.

                1. Nase posahana vlada zavadi nouzovy stav. Co s tim sledujou?
                  Nase posahana vlada zavadi nouzovy stav. Co s tim sledujou? Takove opatreni nemaji ani staty kde je situace daleko horsi. Na co mame Ustredni krizovy stab, kdyz vsechno komandovani prebral plukovnik Prymula. Co dela ruda mikina Hamacek? Neni nahodou ten stab urceny k rizeni krize? Ale jako spravny vojak srazi Prymula podpatky kdyz se sef zahneva.

                2. Ja akceptuji ochranna opatreni. Me vadi ta nabubrelost vlady.
                  Ja akceptuji ochranna opatreni. Me vadi ta nabubrelost vlady. Hlavne toho slovenskeho skreta co vsem do vseho keca jako vseved Kim cong un. Kam vitr na facebooku, tam plast jeho marketingoveho haraseni. Koncepce zadna a vsechno jen pretvarka. Treba jak zvanili pred kamerou s rouskou a bez kamery se chechtali bez rousek jak jsou obcane hloupi a jak to zbasti. I u Trumpa muze byt vse jinak. Pry se nakazil, ale mozna jeho poradci ho nechteji pustit do dalsi TV debaty, protoze je naprosto nekompetentni a boji se, ze to bude jeho konec. Mozna si take pripravuje duvod jak zduvodnit neuznani voleb. Je to stejny smejd jako ten ve Strakovce.

                3. „…ale mozna jeho poradci ho nechteji pustit do dalsi TV
                  „…ale mozna jeho poradci ho nechteji pustit do dalsi TV debaty“ …. sakrááá, to je zajmavá myšlenka, to by byla ještě legrace kdyby to byli předvolební čachry hmmm zajmavý

                4. Ronald Reagen byl tak uzvaneny a novinari meli zne, kdyz
                  Ronald Reagen byl tak uzvaneny a novinari meli zne, kdyz vychazel z Bileho domu k vrtulniku v zahrade a oni se ho mohli ptat na vse mozne. To byly perly jedna radost. Proto poradci urcili, ze kdyz vyleze z WH, musi byt turbina nastartovana. A bylo po ptakach. Prezident ma poradce a ti urcuji co a jak bude. Cele teamy delaji strategii a koukaji lidem na hubu jak to zerou. Nic neni nahoda, ani ta infekce. A Boris V GB a Bolsonaro v Brazilii meli po uzdraveni vyssi preference. Trump to nutne potrebuje.

                5. jj je to hrozny všude samej herec komediant a obyč lidi to
                  jj je to hrozny všude samej herec komediant a obyč lidi to pak vodsrrr

                6. Tak Donika odvezli do nemocnice. Doufejme ze mu napumpujou
                  Tak Donika odvezli do nemocnice. Doufejme ze mu napumpujou Savo do trubek.

                7. Jenom preventivně. Prý je zatím v dobré kondici.
                  Jenom preventivně. Prý je zatím v dobré kondici.

                8. V jeho nazvoslovi je pojem „dobry“ nejspis zalostny. Jinde
                  V jeho nazvoslovi je pojem „dobry“ nejspis zalostny. Jinde pisou ze mu davaji infuze s protilatkami.

                9. Já četl, že ho dneska viděli jak se baví s lidmi z
                  Já četl, že ho dneska viděli jak se baví s lidmi z bílého domu a prý nevypadal nemocný.

                10. Co tu sakra plácáte o Covidu?
                  Co tu sakra plácáte o Covidu?

                11. Co tu placate o posahanych z Brusselu. Staci kdyz volite
                  Co tu placate o posahanych z Brusselu. Staci kdyz volite nejake vypatlance kteri chteji vystoupit z EU.

                12. Pošahanci z Bruselu, kteří cíleně likvidují pilíře
                  Pošahanci z Bruselu, kteří cíleně likvidují pilíře evropské ekonomiky, což je automobilový průmysl. Blázni z evropské komise totálně odtržení od reality jsou to co EU opravdu ohrožuje.

                13. Cinane si neprejou nic vic, nez aby evropsky autoprumysl
                  Cinane si neprejou nic vic, nez aby evropsky autoprumysl spinkal dal na spalovacich vavrinech. Cina zaplavi svet EV a kdo jeste spinka, zemre ve spanku. A kdo to riziko nevidi a lamentuje smer Brussel, je naivni a nevi vo co gou.

                14. Ale já elektromobilitu podporuju, ale musí k přechodu
                  Ale já elektromobilitu podporuju, ale musí k přechodu dojít přirozeně s nástupem technologie a ne nějakými direktivními nařízeními a manipulací trhem přes dotace a zákazy. Evropa si nemůže hrát na RVHP, likvidovat si domácí průmysl a předstírat že koná dobro. Elektromobily můžou uspět pouze díky tržnímu prostředí a ne proti němu.

                15. A jak se chcete branit proti vlne EV z Ciny? To lze jen
                  A jak se chcete branit proti vlne EV z Ciny? To lze jen vlastnimi EV a ty se musi s pomoci dotaci urychlene vyrobit a dorucit na trh. Kdo se radne pripravi na invazi, ten uspeje a nedopadne jako drive vyrobci elektroniky. Placali se tak dlouho vzajeme po zadech az je japonska vlna utopila. Mate sice honosne reci o vuli zakazniku a trznim principu, ale to vam u pohrbu uz nebude stacit. Cina uz utoci. Ted je nutny pragmatismus a ne teoretizovani o nicem.

                16. Mluvíte opragmatismu a přitom obhajujete přesný opak.
                  Mluvíte opragmatismu a přitom obhajujete přesný opak. Pragmatismus je vyrábět to, co chtějí lidé a za co chcou utratit svoje peníze. S tím jak se bude rozvíjet technologie, tak se může taky měnit poptávka na kterou budou reagovat výrobci. Nutit automobilky, které živí Evropu do produkce elektromobilů, které nikdo ve větší míře nechce a automobilky je tak musejí prodávat se ztrátou jenom aby nemusely platit sankce a celé to financovat z daní přes dotace je přesný opak pragmatismu. A to jenom aby se honily nějaké absurdní CO2 limity. Ze snižování CO2 se stalo náboženství, které nemá žádný vědecký důvod.

                  To co Evropa potřebuje je stabilní hospodářství a silné automobilky, které budou ziskové protože prodávají to, co zákazník chce a hlasuje pro to svojí peněženkou.

                  Direktivní hospodářství jsme tady už měli a byla to tragédie. Kolik miliónů tun uhlí se vyrubalo a kolik oceli se vytavilo jenom proto, že si politici dali stranický závazek. A úplně to stejné se děje nyní u automobilek. Politici od stolu rozhodli kolik procent produkce musí být elektromobily a už neřeší kdo je koupí a když není poptávka, tak se prostě nasadí dotace.

                  Ronald Raegan správně řekl: „Pohled vlády na ekonomiku by se dal shrnout do několika krátkých frází: Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.“

                17. Mluvite jako kdysi sefove Nokie. Smartphone nikdo nechce,
                  Mluvite jako kdysi sefove Nokie. Smartphone nikdo nechce, nebudeme ho vyrabet, nase mobily jsou nejlepsi na trhu, jsme nejlepsi a blablabla.

                18. A můžete mi říct, kolik byla průměrná dotace na
                  A můžete mi říct, kolik byla průměrná dotace na smartphone a jaké byly penalizace za ne-smartphony? Stačí přibližně.

                  Nokia je přesně příklad toho, že nedokázali vyrábět to, o co měli lidé zájem.

                19. Tenkrat lide smartphony ani neznali. Muj prvni smartphone byl
                  Tenkrat lide smartphony ani neznali. Muj prvni smartphone byl cinsky a lidi se mi smali a rikali at to nikomu neukazuji, ze by me meli za blazna. Prumysl byl tak do sebe zahledeny, ze nevidel vyvoj v USA a Cine. Tentokrat se probudilo par lidi a tak Evropa zacina dohanet Cinu ve vyvoji a vyrobe EV. V autoprumyslu by byl prevalcovani Cinou existencni kolaps. Proto je nutne nasadit stimulacni prostredky a zcasti i donucovaci. Vite jak dopadli Polaci s konmi proti nemeckym tankum. Byli naprosto nepripraveni.

                20. Jen bych doplnil, že tady se hraje o to, že kdo bude mít
                  Jen bych doplnil, že tady se hraje o to, že kdo bude mít náskok v elektromobilitě, tak bude mít v budoucnu ohromnou výhodu. Je důležité si uvědomit, že nejsme na rozcestí (vodík nebo BEV) jako v roce 2000 a už tu není nejistota jako v roce 2010. Je rok 2020 a už je snad všem naprosto jasné (krom možná autofora 😀 ), že BEV bude technologie tohoto století.

                  Samozřejmě automobilky můžou ještě 5-10 let čekat a užívat si příjemých zisků z prodeje ICE aut, ale až toto skončí, tak ti co opravdu začali s technologii BEV dříve, tak vyhrají až nechutně, protože potom ICE auta nebude chtít nikdo. Ten přechod bude pro mnohé nečekaný a velice rychlý, ovšem to kdy přesně nastane neví nikdo. Dotace ten přechod pouze přibližují.

                21. Tady se nehraje, tady jde o kejhak a budoucnost evropskeho
                  Tady se nehraje, tady jde o kejhak a budoucnost evropskeho autoprumyslu. Jen dotace a razne protlaceni elektromobility muze automobilky zachranit. Cina je ve valecnem tazeni. Jejich EV jsou jejich zbrane. Jak ty dnesni, tak ty zitrejsi. Jsou o mnoho kroku napred. To neni zadna sranda.

                22. Pokud někoho mohou zachránit jen dotace, nemá právo na
                  Pokud někoho mohou zachránit jen dotace, nemá právo na existenci.

                23. Jeste budete proklinat svuj dnesni postoj.
                  Jeste budete proklinat svuj dnesni postoj.

                24. Jenže on má runner pravdu – dotacemi řízená ekonomika to
                  Jenže on má runner pravdu – dotacemi řízená ekonomika to byla za komunistů a dopadlo to blbě – ono totiž dotace mají tu nevýhodu, že pak není, kde brát.
                  Pokud chceme ekonomicky jako EU fungovat, tak musíme udělat to samé, co USA nebo Čína a to chránit si vlastní trh tím, že chceš dovážet? OK, takže min 40 procent toho bude vyrobeno u nás.
                  EU má největší problém, že se chová příliš liberálně a je otevřená všemu a všem…a pak to kreje dotacema…komu finálně končí dotace na FVE? Čině, protože se tam vše vyrábí…a kdo tím posiluje čína..aha a to nechceme… to už je pak jak bludnej kořen ekonomiky..
                  A členské státy se za posledních 15 let zachovaly ještě hůře – co šlo, tak přesunuly výroby do Číny – velkej trh bla bla, mega zisky bla bla.. a teď co? Pokud chceme být konkurence schopní, tak šup zpět a znova a lépe… ono vlastně eni emisní problém by nebyl takový, kdybychom se jako EU nesvázali blbě psanýma normama a nezkusili to řešit před downsizing s biturbem…

                  A jestli si myslíte, že za dotace si kupujeme nějaký čas, nebo možnost dovývoje…tak se podívejte, co udělala váda letos – deficit 500 mld – budou to splácet ještě děti současných dětí a? Větší chaos než na jaře…

                25. Evropske firmy maji v Cine tolik investic, ze je Cina drzi za
                  Evropske firmy maji v Cine tolik investic, ze je Cina drzi za koule. Evropa nemuze vyhlasit obchodni valku jako Trump. Uz jen blbe Cesko musi brat ohledy na Homecredit aby jim to nezavreli. Me to vase chlacholeni pripada jako kdyz vite, ze ma prijit povoden a vy nechcete vyskladat pytle s piskem pred dvere, protoze byste musel vydat nejake penize za pisek. Ale voda vam pak znici cele prizemi. Nekdy se hold musi neco zaplatit navic aby se tim zachranilo mnohem vic. Strategicke investice neprinasi hned hmatatelny zisk.

                26. Proč by mělo Česko brát ohled na Homecredit, když to ani
                  Proč by mělo Česko brát ohled na Homecredit, když to ani není česká firma.

                27. Taky si to rikam, ale dedek v LDN Lany to tak ridi.
                  Taky si to rikam, ale dedek v LDN Lany to tak ridi.

                28. Hraje se o kejhák, ale nekoukejte na to tak černě.
                  Hraje se o kejhák, ale nekoukejte na to tak černě. 🙂

                  Čína vyrábí auta už pěknou řadu let a BEV také a stejně tu prakticky žádné „dongfengy“ apod. nejezdí a moc jezdit nebudou(důvodů je vícero). Evropa na elektromobilitu šlape podle mě tak akorát a nejsme nijak zásadně pozadu. Jediný kdo je zatím trochu vepředu je Tesla, ale to je veřejně obchodovatelná akciová společnost a navíc bude i fabrika u nás, takže o hladu nebudeme. 🙂

                29. Polestar, bmw ix3 a dalsi jsou od jara v Evrope k mani.
                  Polestar, bmw ix3 a dalsi jsou od jara v Evrope k mani. Polestar je pry hodne dobry a to znamena, ze Cina je na spicce vyvoje. Bmw ix3 se uz zacal v Cine vyrabet, i pro Evropu. Lidem vylezou oci z dulku az uvidi tu invazi a nikdo uz nebude volat po zachrane spalovaku.

                30. Polestar je poměrně dobrý (pokud tedy z ničeho nic neumře
                  Polestar je poměrně dobrý (pokud tedy z ničeho nic neumře :D), ale že by nějak vyčníval se říct nedá(TM3 je lepší). Polestar je navíc Švédská automobilka, vývoj řídí Joakim Rydholm a ne nějaký Huy Dong :D. Já mluvím o čistě Čínských BEV značkách, kterých je spousta a vyrábějí staticícové série, ale za hranice Číny se moc nedostávají.
                  BMW je snad Německá automobilka. To, že se rozhodli zrovna tento typ skládat v Číně je normální rozhodnutí a ne nějaká čínská invaze. I4 budou zase vyrábět v Mnichově a to je teprve opravdu nobý BEV a technologická špička. 🙂

                  Vážně buďte v klidu. Žádná Čínksá invaze neprobíhá a v nejbližší době probíhat nebude. 🙂

                31. Ono je uplne fuk, zda je bmw nemecke, kdyz se bude vyrabet v
                  Ono je uplne fuk, zda je bmw nemecke, kdyz se bude vyrabet v Cine. Kazde takove auto nahradi jedno evropske a tim bude zamestnanost klesat. To same plati pro Polestar, XC40, Smart atd.

                32. Nesmyslné emise naopak automobilky drtí. Jinak by normálně
                  Nesmyslné emise naopak automobilky drtí. Jinak by normálně prodávaly své spalováky a Tesel by se prodalo minimum. EV má smysl až ještě hodně poklesne cena baterek.

                33. O tom nečekaně rychlém přechodu posloucháme kecy už
                  O tom nečekaně rychlém přechodu posloucháme kecy už dvanáct let, realita je ale naprosto jiná.

                  V roce 2008 byly v Čechách jednotky elektromobilů provozovaných nadšenci. O dvanáct let později přes masivní mediální masírku, daňové výhody a další podporu jich jsou 4 tisíce a veřejností jsou odmítány.

                  V roce 1915 byly v čechách jednotky automobilů. O dvanáct let později jich bylo 100 tisíc a veřejnost po nich toužila.

                  To je realita.

                34. Tak neposlouchejte kecy, ale reálné prognozy založené na
                  Tak neposlouchejte kecy, ale reálné prognozy založené na racionálních faktech. 😀

                  V roce 2008 byl BEV pro většinu lidí Sci-fi. Dnes už přemýšlí, zda jít alespoň do hybrida.

                  Pokud někdo v roce 2008 tvrdil, že masový přechod k EV je otázka 5-10 let tak byl prostě hloupý nebo neinformovaný a určitě byste mu neměl věřit.

                  Jaká mediální masírka? Máme tu přece autoforum, v TV všechny možné Autosalony, Seznam.cz a Idnes, kde se to hejty na BEV jen hemží. Daňové výhody jsou pro běžné lidi u nás směšně zanedbatelné a radši než podstoupit martýrium s žádostí o dotaci(pokud jsem tedy firma), tak si radši koupím auto bez dotace.

                  Nevím, kde jste přišel na jednotky automobilů v roce 1915, když jen automobilka Laurin a Klement vyráběla už od roku 1905 zhruba 100 kusů ročně. No a v roce 1920 bylo v ČSR registrováno něco kolem 5000 tisíc, takže podobný vývoj jako u BEV.

                  To je skutečná realita.

                35. ale prd tvl dyt ti to vysvětluju, ve stínu je to vo
                  ale prd tvl dyt ti to vysvětluju, ve stínu je to vo koroušoj. jo vlady tiskly vosto6st ale gap tesly nebyl vo nějakych investorech. za tim stoji pan velkej samozřejmě. se podivej na teslu :

                  2013÷2019 / $2B obama + 2B€ eu + vysaty rusko 14 a čína 15 = $50÷$350 s vodřenejma ušima před šanghají dokonce $180 musíme šetřit a to za 6 let 😉
                  a
                  2019÷2020 / najednou příkaz noušort kdesevzal tusevzal a $3B trump + $XB fed + €XB eu = 3Q2019 $250÷$2500 za 1 rok a svět rozesr… Ty snad nevidis že korouš je k eliminaci eko negativní činnosti lidstva a podpoře eko pozitivní činnosti tesly :))

    2. Pan Vrtal je slušný demagog a moderátor ho celkem zdatně
      Pan Vrtal je slušný demagog a moderátor ho celkem zdatně dotahuje. Kecy o tom jak hnusná EU dusí automobilky, že kvůli překročení maximální hmotnosti, nemohou na auto dát ani střešní nosič nebo tažné??? Co to je za žvásty? A odpovědí automobilek na tento požadavek je těžké SUV s aerodynamikou stodoly co se sotva vleze na parkovací místo? A chudinky automibilky, ony se neumí bránit… co budeme dělat až nám zkrachují, vždyť mimo automotive v Evropě nic máme! Asi nejen on se opil s klukama ze Škodovky… ale ti neplácali o odstranění nápisů z pneu kvůli emisí, ale o zadání jak snížit životnost motorů na úroveň karoserie… to asi nebyl požadavek EU. Dále ohrané kecy o výfuku BEV v elektrárně, emisích padesáti lodí větších než všech aut světa a zlatý hřeb moderátora, že Leaf je hybrid. Chudáček Vrtal nechápe, jak mohou v Kalifornii lidi jezdit osmiválcovými pick-upy, EPA je asi zcela nesmyslná organizace a pick-up by asi technických důvodů, nemohl jezdit coby BEV. No prostě mazec. Kdo tyhle kecy sleduje? Kdo jsou ti naivkové v počtu 20 154 zhlédnutí?

      1. Automobilky vyrábějí SUV a trucky, protože je lidí
        Automobilky vyrábějí SUV a trucky, protože je lidí chtějí. O to celé jde. Jakmile se tady nějaký eko diktátor neprohlásí za vládce všehomíra a nezačne lidem přidělovat VW Up, tak prostě automobilky velké SUV vyrábět budou.

Napsat komentář