Tesla bude vyrábět Model 3 v Číně

Zástupci automobilky Tesla Motors nedávno potvrdili, že většina práce se teď soustředí na Tesla Model 3. Podle nejnovějších informací by se tento levný elektromobil mohl vyrábět i v Číně.

Elektromobil Tesla Model S u Velké čínské zdi
foto: Tesla Motors

„Levný“ elektromobil Tesla Model 3 má být po Tesla Model S a Tesla Model X konečně tím autem, které Tesle pomůže dostat se do hlavního proudu.

Právě kvůli němu dnes v Nevadě staví Tesla gigatovárnu. Model 3 má přijít na trh v roce 2017 a o tři roky později už by Tesla chtěla vyrábět až 500 000 aut ročně. Většinu z toho bude tvořit právě Model 3.

, šéf Tesly, aktuálně při vystoupení na čínské univerzitě Tsinghua řekl, Model 3 pro Čínu se bude vyrábět v Číně. To výrazně sníží (údajně až o 30 %) náklady na logistiku i materiály.

Lokální výroba umožní Tesle vyhnout se vysokým dovozním clům a zjednoduší zákazníkům registraci auta. Kdykoliv chce ale zahraniční automobilka vyrábět auta v Číně, musí povolit vstup místního partnera – jiné čínské strojírenské/automobilové firmy.

Jak to bude v případě Tesly je zatím otázka. Bude ochotna dělit se o své know-how? Podle všeho Tesla o podrobnostech stále jedná.

Elektromobil Tesla Model 3 bude asi o pětinu menší než pětimetrová Tesla Model S. Cena by se měla pohybovat v přepočtu do jednoho milionu korun.

Ačkoliv dnes tvoří hlavní trhy pro elektromobily Tesla domácí Spojené státy a Evropa, Musk i další očekávají, že v budoucnu se hnacím motorem prodejů elektromobilů stane právě Čína.

Od ledna do října 2015 se v Číně prodalo celkem 3025 elektromobilů Model S. V Číně přitom musela Tesla nedávno propustit třetinu ze svých asi tamních 600 zaměstnanců, protože se nedařilo plnit cíle. Nepomohly ani personální rošády na nejvyšších místech.

Reuters, Teslarati

9 Comments on “Tesla bude vyrábět Model 3 v Číně”

  1. A taky by ty zlodeji z Cezu
    A taky by ty zlodeji z Cezu meli zridit dobijeci stanice a nechat lidi tankovat zdarma… Pak by rozvoj emobilu sel rychleji kupredu. Verim ze v CR je dost chytrych hlav i investoru co by sli sami do vyroby mensich eaut z dojezdem treba kolem 100km ( takova nakupni taska)… Ale co cekat od tech co nam vladnou, ty maji penez vic nez dost a tkzv. obycejny lidi je vubec nezajimaji, jen kdyz jsou volby

    1. Divil by jste se, jak moc
      Divil by jste se, jak moc místa pro osádku a náklad – a to je to, co mne u auta zajímá – je v Citroenu Berlingo r.v.2007 s délkou 413 cm. A jak o moc méně prostoru je v tomtéž současné generace s délkou 435 cm. A jak moc malý připadá zvenčí všem Peugeot Ion s 3,5 metrem délky, ovšem s rozvorem 2,5 metru, podobně jako má o mnoho delší Škoda Octavia. Osobně pokládám za tragédii, že auta se s každou generací zvětšují a prostor pro lidi a náklad zmenšuje.

Napsat komentář