Tesla Autopilot v8: Elon Musk připravil zával novinek

Elon Musk kvůli nové verzi 8 asistenčního systému Tesla Autopilot svolal dokonce tiskovou konferenci. Je jasné, že Autopilot je pro automobilku Tesla zásadní téma.

Nový Tesla Autopilot v8 řeší díky využití radaru jakožto primárního senzoru spoustu nedostatků a zvyšuje celkovou bezpečnost technologie.
foto: Tesla Motors

Právě problémy kolem technologie Tesla Autopilot jsou to, co v posledních týdnech v médiích nejvíc vře. Tesla si je toho vědoma a je to nejspíš i jeden z důvodů, proč se Elon Musk rozhodl k chystané v8 udělat tiskovku. Novinka se má objevit během týdne až dvou.

Ve verzi 8 se z radaru, přidaného do Tesla vozů v říjnu 2014 jakožto sekundární senzor doplňující přední kameru, stává senzor primární. To znamená, že Tesla musela zcela přepracovat způsob jakým radar vnímá svět kolem sebe. Toho bylo dosaženo mimo jiné díky novějším ovladačům od firmy Bosch, dodavatele radaru.

Radar dokáže, narozdíl od kamery, vidět skrze déšť, mlhu, sníh, prach. Kromě toho dokáže ale za pomoci odrazů „vidět“ i před auto, které jede před vámi. Díky tomu vám může pomoci vyhnout se například hromadné kolizi, které si řidič před vámi nevšiml.

„Myslím, že to bude skutečně dramatické zlepšení bezpečnosti vozidla, a to kompletně skrze software – nejsou třeba žádné další senzory,“ komentoval novinku Musk.

Elon Musk tvrdí, že nový Autopilot v8 dokáže snížit nehodovost až o 50 % v porovnání s manuálním řízením. Ale co víc, stejně jako celý Autopilot se i nový systém zpracování radarových informací učí v rámci celé flotily vozů Tesla. Časem by tak mohlo být procento ještě vyšší.

Mezi četná další malá vylepšení Autopilota patří schopnost sjíždět z dálnice (zatím jen v ), výraznější upozornění pro řidiče, zesílení asistovaného brzdného účinku v případě pohotovosti, atd.

tisková zpráva

33 Comments on “Tesla Autopilot v8: Elon Musk připravil zával novinek”

          1. Proč bych to měl Joshovi
            Proč bych to měl Joshovi Braunovi říkat, když on to věděl 1000x líp než já že jezdí s betou protože to byl v komunitě známý Tesla geek. To nebyl žádnej average driver. Geekovi dost težko rozmluvíš jeho zálibu. Té jako se postavit na start Bonevilu (dohledej si) a každýmu magorovi za volantem říkat, že se může snadno zabít a taky že se někteří zabijou. Nocuje jich tam fronta aby se tam vůbec dostali.

            Tady se podívej na dost známý video jak mu autopilot zachránil prdel před idiotem s náklaďákem
            https://www.youtube.com/watch?v=9I5rraWJq6E

            1. Ano vedel ale naco je my
              Ano vedel ale naco je my autonomny system na ktory sa neda 100% spolahnut?

              Samozrejme to video som videl niekolko krat a samotny clovek by to dal taktiez. Tazko sa da teraz nieco hovorit ale ta smrtelna nehoda mohla byt kludne sposobena spolahnutim sa na autopilota a tym padom strata prehladu na ceste a sustredenia (koli autopilotovi).

                1. To nie je celkom tak. Napr.
                  To nie je celkom tak. Napr. 1+1 bude mat vzdy na 100% vysledok 2. Tym chcem povedat, ze pokial sa praktidcky vyluci fyzicke zlyhane hw (napr. jeho zalohovanim), tak stroje davaju 100% vysledok v ramci tolerancii. To ludia nedokazu. A momentalne to nedokaze ani tento asistent. Kedysi davno sme sa zamyslali nad konceptom autonomnej dopravy a verte mi, zatial sme este velmi daleko od niecoho takeho. Preto sa dost divim ked Musk vypisuje aky pokrok urobili. Ja verim, ze neurobili a teraz to vypada tak, ze iba uberaju z funkcionality povodneho riesenia resp. ho obmedzuju.

              1. Na nic se nedá 100%
                Na nic se nedá 100% spolehnout, to by nemuseli bejt pojišťovny. Systém je v betaverzi a jeho používání bylo něco jako testování léků na lidech. To taky není 100% bezpečný, ake může se tím pomoct ostatním.

                Jeho smrtelná nehoda byla způsobená
                1. Na 100% kamioňákem, kterej to tam naprosto bez zdravého úsudku posal při odbočení vlevo kolmo do cesty dosti rychle protijedoucímu sedanu Tesla. Americký kamiony nemusej mít boční zábrany proti zajetí pod návěs jako v Evropě takže to ustřihlo Tesle střechu.
                2. Spekulace: řidič sedanu Tesla Joshua možná při jízdě zrovna sledoval na DVD film Harryho Potera, ale to je zatím pouhá spekulace. Přehravač DVD nalezen po nehodě v autě, zda byl během jízdy zapnut se neví. Pokud ano je to samozřejmě jeho fatalní nedbalost.

          2. Tesla má aktivní některá
            Tesla má aktivní některá bezpečnostní opatření i při vypnutém autopilotu. Navíc asi neznám technologii, která by šla do světa s tím, že je vychytaná, protože to prostě není možné. Vzhledem k počtu kilometrů, které vozy Tesla za den najezdí po celém světě a poměru jejich nehod je chybovost na kilometr tak malá, že by Tesla neměla nikdy možnost svůj autopilot zveřejnit, než by najeli alespoň blížící se počet kilometrů oproti těm, co najede celá flotila.

            Netušíte o čem mluvíte.

      1. Lenze tu sa mylite, ten
        Lenze tu sa mylite, ten asistent nezabrani nehode!!! On totiz nie je aktivny pocas toho ako soferuje clovek resp. mu nezasahuje do riadenia. Pokial soferuje asistent tak clovek zas straca prehlad o situacii a defacto nema ako zabranit nehode (reakcny cas cloveka je podstatne vacsi nez u stroja). Cele je to postavene tak ze cloveka tyto asistenti iba odvadzaju od pozornosti, kedze sa nemusi venovat riadeniu, resp. sa pri riadeni nudi. Dava to falosny pocit bezpecia. Celkom by ma zaujimalo kolko nehod tyto asistenti uz sposobili a to ich nastastie pouziva minimum ludi.

        1. A pak od toho odečíst
          A pak od toho odečíst kolika nehodám zabránili.
          Speciálně ten fanda co ho zabil ten kamioňák na Floridě dával předtím video jak ho autopilot zachránil jistou bouračkou, když se mu do pruhu přes tučnou čaru prudce natlačil náklaďák z levýho pruhu. Dohledej si na YT.

              1. Pises „jak ho autopilot
                Pises „jak ho autopilot zachránil JISTOU bouračkou“, tak se ptam, jestli by ta bouracka byla jista jen v pripade selhani AP nebo i v pripade, ze by ridil clovek a jeho smysly/reakcni doba by na zvladnuti situace nestacily. Jedine v takovem pripade ma smysl rikat „AP zachranil“. Ale podle videa mi to tak neprijde, ten manevr se podle me dal predvidat (a i kdyby ne, dalo se na nej reagovat).

                1. Bouračka byla jistá to je
                  Bouračka byla jistá to je fakt, autopilot to vyřešil taky fakt, soustředěný člověk by to taky vyřešil, ale nemusel by to dát úplně vždycky protože člověk holt není soustředěnej na 100% po celou dobu jízdy. To jestli jde ten jejich „AP“ až za hranici lidskejch schopností nevím a ani jsem o tom zatím neuvažoval.
                  Sám se snažím předvídat za roh, ale to co tam předved ten kokot s ním náklaďákem bylo setsakra nepříjemný. Pokud ti to připadá celkem ok, tak mě rozhodně ne. Já bych očekával že to pošle tak maximálně ob jeden pruh, ale von to tam máznul rovnou vo dva.

    1. Jenom aby se automobilky
      Jenom aby se automobilky nedaly cestou spalovacích aut – a sice „co nejvíc baterií a co nejvíc kW výkon“. Klidně stačí 150km dojezd a motor kolem 50kW s možností krátkodobého přetížení. Cena kolem 1/4MKč a hurá….. Proč propánakrále stáhli ty iOny místo aby snižovali cenu nechápu.

Napsat komentář