Elon Musk kvůli nové verzi 8 asistenčního systému Tesla Autopilot svolal dokonce tiskovou konferenci. Je jasné, že Autopilot je pro automobilku Tesla zásadní téma.
foto: Tesla Motors
Právě problémy kolem technologie Tesla Autopilot jsou to, co v posledních týdnech v médiích nejvíc vře. Tesla si je toho vědoma a je to nejspíš i jeden z důvodů, proč se Elon Musk rozhodl k chystané v8 udělat tiskovku. Novinka se má objevit během týdne až dvou.
Ve verzi 8 se z radaru, přidaného do Tesla vozů v říjnu 2014 jakožto sekundární senzor doplňující přední kameru, stává senzor primární. To znamená, že Tesla musela zcela přepracovat způsob jakým radar vnímá svět kolem sebe. Toho bylo dosaženo mimo jiné díky novějším ovladačům od firmy Bosch, dodavatele radaru.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Autopilot je venku. Co všechno umí?
Radar dokáže, narozdíl od kamery, vidět skrze déšť, mlhu, sníh, prach. Kromě toho dokáže ale za pomoci odrazů „vidět“ i před auto, které jede před vámi. Díky tomu vám může pomoci vyhnout se například hromadné kolizi, které si řidič před vámi nevšiml.
„Myslím, že to bude skutečně dramatické zlepšení bezpečnosti vozidla, a to kompletně skrze software – nejsou třeba žádné další senzory,“ komentoval novinku Musk.
Elon Musk tvrdí, že nový Autopilot v8 dokáže snížit nehodovost až o 50 % v porovnání s manuálním řízením. Ale co víc, stejně jako celý Autopilot se i nový systém zpracování radarových informací učí v rámci celé flotily vozů Tesla. Časem by tak mohlo být procento ještě vyšší.
Mezi četná další malá vylepšení Autopilota patří schopnost sjíždět z dálnice (zatím jen v USA), výraznější upozornění pro řidiče, zesílení asistovaného brzdného účinku v případě pohotovosti, atd.
Vidim to hlavne na
Vidim to hlavne na kozmeticke upravy. Osobne si zacinam mysliet, ze ziadny autonomny system tesla nema. Tieto systemy su skor nebezpecne a mali by byt zakazane na vsetkych autach pokial nebudu kvalitnejsie.
Nikto nevraví, že má
Nikto nevraví, že má Tesla autonómny systém. Zatiaľ je to iba asistent. Asistent ktorý v niektorých prípadoch zabráni nehode by mal byť zakázaný? Na základe čoho? Okrem toho, majiteľa nikto nenúti používať ho.
A je to v betaverzi a před
A je to v betaverzi a před každým použitím odklikneš nějaký ujednání na obrazovce.
To povedz tomu vodicovi co
To povedz tomu vodicovi co zomrel. Pokial je to v betaverzii tak to nema co hladat v aute pre seriovu vyrobu.
Z mojho pohladu kazdy asistent je v betaverzii a je to velmi nebezpecna vec.
Proč bych to měl Joshovi
Proč bych to měl Joshovi Braunovi říkat, když on to věděl 1000x líp než já že jezdí s betou protože to byl v komunitě známý Tesla geek. To nebyl žádnej average driver. Geekovi dost težko rozmluvíš jeho zálibu. Té jako se postavit na start Bonevilu (dohledej si) a každýmu magorovi za volantem říkat, že se může snadno zabít a taky že se někteří zabijou. Nocuje jich tam fronta aby se tam vůbec dostali.
Tady se podívej na dost známý video jak mu autopilot zachránil prdel před idiotem s náklaďákem
https://www.youtube.com/watch?v=9I5rraWJq6E
Ano vedel ale naco je my
Ano vedel ale naco je my autonomny system na ktory sa neda 100% spolahnut?
Samozrejme to video som videl niekolko krat a samotny clovek by to dal taktiez. Tazko sa da teraz nieco hovorit ale ta smrtelna nehoda mohla byt kludne sposobena spolahnutim sa na autopilota a tym padom strata prehladu na ceste a sustredenia (koli autopilotovi).
100% jsou v tomto světě
100% jsou v tomto světě jen smrt a daně, to přece ví každý. Ostatní je na 99,99%, třeba volby v diktátorských režimech. Zbytek méně. 🙂
To nie je celkom tak. Napr.
To nie je celkom tak. Napr. 1+1 bude mat vzdy na 100% vysledok 2. Tym chcem povedat, ze pokial sa praktidcky vyluci fyzicke zlyhane hw (napr. jeho zalohovanim), tak stroje davaju 100% vysledok v ramci tolerancii. To ludia nedokazu. A momentalne to nedokaze ani tento asistent. Kedysi davno sme sa zamyslali nad konceptom autonomnej dopravy a verte mi, zatial sme este velmi daleko od niecoho takeho. Preto sa dost divim ked Musk vypisuje aky pokrok urobili. Ja verim, ze neurobili a teraz to vypada tak, ze iba uberaju z funkcionality povodneho riesenia resp. ho obmedzuju.
Na nic se nedá 100%
Na nic se nedá 100% spolehnout, to by nemuseli bejt pojišťovny. Systém je v betaverzi a jeho používání bylo něco jako testování léků na lidech. To taky není 100% bezpečný, ake může se tím pomoct ostatním.
Jeho smrtelná nehoda byla způsobená
1. Na 100% kamioňákem, kterej to tam naprosto bez zdravého úsudku posal při odbočení vlevo kolmo do cesty dosti rychle protijedoucímu sedanu Tesla. Americký kamiony nemusej mít boční zábrany proti zajetí pod návěs jako v Evropě takže to ustřihlo Tesle střechu.
2. Spekulace: řidič sedanu Tesla Joshua možná při jízdě zrovna sledoval na DVD film Harryho Potera, ale to je zatím pouhá spekulace. Přehravač DVD nalezen po nehodě v autě, zda byl během jízdy zapnut se neví. Pokud ano je to samozřejmě jeho fatalní nedbalost.
Tesla má aktivní některá
Tesla má aktivní některá bezpečnostní opatření i při vypnutém autopilotu. Navíc asi neznám technologii, která by šla do světa s tím, že je vychytaná, protože to prostě není možné. Vzhledem k počtu kilometrů, které vozy Tesla za den najezdí po celém světě a poměru jejich nehod je chybovost na kilometr tak malá, že by Tesla neměla nikdy možnost svůj autopilot zveřejnit, než by najeli alespoň blížící se počet kilometrů oproti těm, co najede celá flotila.
Netušíte o čem mluvíte.
Lenze tu sa mylite, ten
Lenze tu sa mylite, ten asistent nezabrani nehode!!! On totiz nie je aktivny pocas toho ako soferuje clovek resp. mu nezasahuje do riadenia. Pokial soferuje asistent tak clovek zas straca prehlad o situacii a defacto nema ako zabranit nehode (reakcny cas cloveka je podstatne vacsi nez u stroja). Cele je to postavene tak ze cloveka tyto asistenti iba odvadzaju od pozornosti, kedze sa nemusi venovat riadeniu, resp. sa pri riadeni nudi. Dava to falosny pocit bezpecia. Celkom by ma zaujimalo kolko nehod tyto asistenti uz sposobili a to ich nastastie pouziva minimum ludi.
A pak od toho odečíst
A pak od toho odečíst kolika nehodám zabránili.
Speciálně ten fanda co ho zabil ten kamioňák na Floridě dával předtím video jak ho autopilot zachránil jistou bouračkou, když se mu do pruhu přes tučnou čaru prudce natlačil náklaďák z levýho pruhu. Dohledej si na YT.
To jako, ze by ta bouracka
To jako, ze by ta bouracka byla jista, kdyby nemel AP a soustredil se na rizeni? Aha…
Kdo ti řek, že se
Kdo ti řek, že se nesoustředil na řízení? Aha…
Pises „jak ho autopilot
Pises „jak ho autopilot zachránil JISTOU bouračkou“, tak se ptam, jestli by ta bouracka byla jista jen v pripade selhani AP nebo i v pripade, ze by ridil clovek a jeho smysly/reakcni doba by na zvladnuti situace nestacily. Jedine v takovem pripade ma smysl rikat „AP zachranil“. Ale podle videa mi to tak neprijde, ten manevr se podle me dal predvidat (a i kdyby ne, dalo se na nej reagovat).
Bouračka byla jistá to je
Bouračka byla jistá to je fakt, autopilot to vyřešil taky fakt, soustředěný člověk by to taky vyřešil, ale nemusel by to dát úplně vždycky protože člověk holt není soustředěnej na 100% po celou dobu jízdy. To jestli jde ten jejich „AP“ až za hranici lidskejch schopností nevím a ani jsem o tom zatím neuvažoval.
Sám se snažím předvídat za roh, ale to co tam předved ten kokot s ním náklaďákem bylo setsakra nepříjemný. Pokud ti to připadá celkem ok, tak mě rozhodně ne. Já bych očekával že to pošle tak maximálně ob jeden pruh, ale von to tam máznul rovnou vo dva.
Videl som to a dal by to
Videl som to a dal by to kazdy sustredeny vodic. Pri zapnutom asistentovi je vodic nesustredeny a nema ako zabranit nehode pokial strati prehad o situcacii ci dokonca zaspi.
Toto je problem kazdeho asistenta nie len toho od Tesly.
Off
Bjorns si užívá s
Off
Bjorns si užívá s novým 30kWh Leafem
http://www.youtube.com/watch?v=rf0PJwNsffE
investicniweb.cz/zpravy-z-trh
investicniweb.cz/zpravy-z-trhu/2016/9/12/tesla-upravi-autopilota-aby-lepe-zabranil-smrtelnym-nehodam/
Off
S Boltem vylezou zejtra
Off
S Boltem vylezou zejtra 13. v USA, v Kanadě 19.
Dojezd bude samozřejmě větší díky Tesla M3 konkurenci. Konkurence to je vzpruha pro výrobce a benefitujem z toho my.
https://www.facebook.com/chevroletvolt/videos/10153917225096009/
Takze dojezd by mel byt
Takze dojezd by mel byt 200mil + ?
Ano. Viz video na odkazu,
Ano. Viz video na odkazu, kde animace končí čislovkou „2??“
Stejně tak na Bolt webu je všude napsáno more than 200 miles (dle EPA)
http://www.chevrolet.com/bolt-ev-electric-vehicle.html
mnohem hezčí než ten
mnohem hezčí než ten designový paskvil (lapač much) Tesla od Frantíka IncompetentHause, ale bohužel, technologicky je Tesla mnohem lepší, proto vítej Teslo!
Jestli vám přijde desing
Jestli vám přijde desing tesly jako lapač much tak by mě potom zajímalo co si myslíte o tom kusu hovna od GM.
ano, ten nekompetentní
ano, ten nekompetentní imbecil Frantík von ImbecilHause udělal předek tak, že se musí mýt pokaždé krátké jízdě od much 😉
Už je to venku – 238 mil,
Už je to venku – 238 mil, čili cca 383 km! A to se Tesla může zahrabat 🙂
Tesla se může jít
Tesla se může jít zahrabat? Vy se jděte zahrabat. Pokud by tesla neuvolnila patenty tak věřím tomu že by „konkurence“ neměla šanci. Počkejte si na další auto od tesly uvidiíte že předčí i těch 383 třeba i o sto kilometrů.
Tesla S P100D má dojezd
Tesla S P100D má dojezd minimálně 508 km. Ale to jen tak…
Další věc je ta, že dokud nebyla Tesla, žádná automobilka se o elektromobily nezajímala. Tesla je prostě všechny vyškolila.
Jenze za cenu P100D si ty
Jenze za cenu P100D si ty Bolty koupim 4 a muzu mit preprahaci stanice jak za dob dostavniku a dojezd pres 1000 mil… 🙂 I za cenu 60 (auto se stejnou baterrii, vyrazne lepsi aerodynamikou lec horsim dojezdem) mam ty Bolty dva…
Jenom aby se automobilky
Jenom aby se automobilky nedaly cestou spalovacích aut – a sice „co nejvíc baterií a co nejvíc kW výkon“. Klidně stačí 150km dojezd a motor kolem 50kW s možností krátkodobého přetížení. Cena kolem 1/4MKč a hurá….. Proč propánakrále stáhli ty iOny místo aby snižovali cenu nechápu.
1*
1*
Důvod je snad uplně jasný
Důvod je snad uplně jasný – protože to plánuje Tesla. Ostatní automobilky dělají jen to co dělají ostatní. Pokud tesla bude chtít udělat auta s vodotryskem hádejte co uvidíme u GM.
Ostatní automobilky dělaj
Ostatní automobilky dělaj jen to k čemu jsou donucený. Proč myslíte, že vzniknul Prius? Protože Kalifornie začala prudit s emisema. To nebyla žádná lidumilnost nebo nadšení Toyoty.