Linde si vyrábí zelený vodík pro vysokozdvižné vozíky
V německém Aschaffenburgu nově vyrábí společnost Linde Material Handling pomocí vlastní infrastruktury ekologický, tzv. zelený vodík, jenž pohání flotilu 21 vysokozdvižných vozíků Linde.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
V německém Aschaffenburgu nově vyrábí společnost Linde Material Handling pomocí vlastní infrastruktury ekologický, tzv. zelený vodík, jenž pohání flotilu 21 vysokozdvižných vozíků Linde.
Provozovatelé vozíkových flotil využívající dieselové vysokozdvižné vozíky Linde, mohou nyní snížit své emise CO2 až o 90 %.
Podíl elektrických vozíků Jungheinrich s lithium-iontovými bateriemi roste neúměrně rychle. Dnes jsou lithium-iontové baterie standardním vybavením pro bezemisní elektromobilitu skladu.
A vodík dnes ještě jednou. Už víme, že Toyota v auta na vodík stále věří. Bez zajímavosti proto není ani zpráva z továrny BMW v USA, konkrétně ve městě se skvělým názvem Spartanburg. Továrna zaměstnávající 7000 lidí provozuje totiž také flotilu 230 zařízení pro manipulaci s materiálem, která využívají vodíkové palivové články.
Nissan představil novou řadu elektrických vysokozdvižných vozíků, které využívají lithium-iontové baterie vyvinuté ve spolupráci s NEC. Stejné baterie byly k vidění v konceptech elektromobilů Pivo 2 a Mixim už na frankfurtském autosalonu, a tak není od věci se zamyslet nad tím, jak daleko už Nissan pokročil s vývojem svého slibovaného osobního elektromobilu. Ten by měl být připraven v roce 2010 pro americký trh a o dva roky později také pro zbytek světa. Proti tomu nové vozíky půjdou do prodeje už příští rok.
Výfukové plyny nejsou nikdy žádoucí. Zvláště pak v uzavřených prostorách, tedy například ve skladech, kde je nutné se zbožím manipulovat pomocí vysokozdvižných vozíků. Proto se objevují stále častěji čistší alternativy k bežné manipulační technice. Ať už se jedná o stroje elektrické s akumulátorem či vozíky s palivovými články, emise nezmízí úplně. Pravda, ve skladu jde z výfuku jen vodní pára, elektřina i vodík se však musí někde vyrobit a to s sebou přináší nezanedbatelé exhalace. Pro některé však existuje řešení.
Japonská automobilka Toyota oznámila prototyp vysokozdvižného vozíku poháněného vodíkovými palivovými články už koncem roku 2005. Prototyp byl dokonce skutečně k vidění na výstavě ProMat v Chicagu.