TÉMA:

vodíkové technologie


Vodík - palivo budoucnosti? O se diskutuje už dlouho. Testují se . Zatím však nejsou ekonomicky výhodná. Připravují je , i .

NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Elon Musk: palivové články jsou kravina!

Vtip týkající se vodíku praví, že jde o palivo budoucnosti - a navždy jím zůstane. Elon Musk, zakladatel Tesla Motors, je bezesporu jedním z těch, komu takový humor vyhovuje. V aktuálním proslovu v Mnichově se o vodíku vyjádřil napřímo a nevybíravě. Prý je to "bullshit".   auto rychlodobíjecí stanice elektromobilů Supercharger elektrické auto Tesla Model S

2015: Vodíková budoucnost klepe na dveře

Japonská automobilka Toyota hodlá uvést v roce 2015 do prodeje první sériově vyráběný vodíkový automobil, prozatím označovaný jako FCV-R. Podaří se Toyotě nastartovat vodíkovou revoluci, nebo jde o slepou vývojovou větev automobilismu?   Toyota FCV-R

FCEV

FCEV je zkratka pro “Fuel Cell Electric Vehicle”, tedy elektrické auto s palivovými články. Používá se především v USA k označení aut na vodík, které ke svému pohonu využívají místo baterií vodíkové palivové články. V letech 2009-2012 probíhal intenzivní vývoj těchto vozů, od roku 2013 se postupně dostávají na trh.   auto Honda FCX Clarity auto na vodík vodíkové palivové články

Americké ministerstvo energetiky zkouší auta Toyota na vodík

Americké ministerstvo energetiky (DOE), konkrétně Národní laboratoř obnovitelných zdrojů energie (NREL), získala aktuálně k testování čtyři auta na vodík značky Toyota. Cílem je posílit znalosti v oblasti pohonu na vodík, vodíkové infrastruktury, výroby vodíku a výkonnosti tohoto typu aut.   auto na vodík Toyota FCEV FCHV-adv NREL

Americká vláda omezí výzkum aut na vodík

Když nový americký prezident Barack Obama jmenoval za svého ministra energetiky Stevena Chu, radovali se především zastánci jaderných elektráren. Chu je známým propagátorem nejen jaderné energetiky, ale i alternativních zdrojů energie a boje proti globálnímu oteplování. Zastánce alternativních pohonů však nepotěší, že Chu se zároveň rozhodl v rámci nového rozpočtu (s rekordním deficitem 1,84 bil. dolarů) zásadním způsobem omezit výdaje na výzkum vodíkového pohonu. "Když jsme se sami sebe zeptali, zda je možné abychom během příštích řekněme 10 nebo 15 až 20 let konvertovali k vodíkové ekonomice, cítili jsme, že odpověď je 'ne'," prohlásil Steven Chu. Navrhnul proto škrty v souvisejících programech až o 59%, totiž z původně navrhovaných více než 100 mil. dolarů na pouhých 68 milionů. Hlavní důvodem škrtů má být spousta zásadních překážek z nichž tou největší je nerozvinutá celonárodní infrastruktura plnících stanic. Tohle si samozřejmě vyžádalo odezvu v kruzích, které se rozvojem vodíkových technologií zabývají, třeba americké Národní vodíkové asociaci (NHA). "Škrty navrhované ministerstvem energetiky v rámci programů pro výzkum vodíku a palivových článků ohrožují komercializaci celé rodiny technologií, které jsou výjimečně slibné a začínají si získávat pozornost trhu," píše se v tiskové zprávě NHA. Pravdou nicméně je, že namísto vodíkových aut půjdou peníze do dalšího rozvoje plug-in hybridních automobilů a také do výzkumu stacionárních palivových článků, které by mohly sloužit například v domácnostech v kombinaci s obnovitelnými zdroji energie.
vodíková auta v USA - škrty v rozpočtu na výzkum zřejmě oddálí masivní rozšíření této technologie

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?