TÉMA:

Total


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Boom elektromobility už uznávají i ropné společnosti

Bloomberg New Energy Finance hlásí, že už dokonce i ropné společnosti si uvědomují, že elektrická auta jsou tu a už nikam nepůjdou.   auto čerpací stanice pistole benzinka

Automobilky a plynaři formují velkou alianci na podporu vodíku v dopravě

Toyota, BMW, Daimler, Honda a Hyundai spojují síly s giganty jako Shell a Total. Chtějí podpořit vodíkovou ekonomiku, a to investicí až 10 mld. euro.   auto na vodík Toyota Mirai

Total osadí 5000 čerpacích stanic solárními panely

Nadnárodní olejářský koncern Total ohlásil, že 5000 svých čerpacích stanic po celém světě osadí solárními elektrárnami. Investice se bude pohybovat kolem $300 mil.   Total osadí 5000 čerpacích stanic solárními panely

V Německu otevřena první dálniční vodíková pumpa

Toyota Mirai je první sériově vyráběné vodíkové auto. Ačkoliv Německo nedávno ustoupilo od plánu na 1 milion elektrických aut do roku 2020, vodíková ekonomika tam pořád ještě má šanci.   auto Guillaume Larroque (TOTAL), Markus Bachmeier (Linde), MdB Dorothee Bär (CSU), Alexander Ruscheinsky (VEDA), Prof. Dr. Herbert Kohler (Daimler), MdB Dr. Anja Weisgerber (CSU)

Autosalon Ženeva 2013: Peugeot 208 HYbrid FE

Společnosti Peugeot a Total, které se již dlouhé roky věnují zlepšování energetických výkonů automobilů, znovu spojily své inovační síly nad projektem Peugeot 208 HYbrid FE. Cílem bylo vytvořit vůz nabízející skutečné potěšení z řízení (zrychlení z 0 na 100 km/hod za 8 vteřin) a vykazující současně nízké emise CO2 (49 g/km).   auto Peugeot 208 FE hybrid autosalon Ženeva

Informace o zásobách ropy záměrně pokrucovány?

Britský deník The Guardian přinesl v rámci svého speciálu o budoucnosti ropy také velmi exkluzivní článek týkající se informačního zkreslení o současných zásobách. Podle něj je svět mnohem blíže bodu, kdy ropa opravdu dojde, než se dosud všeobecně předpokládalo.   
ekonomika - The Guardian - produkce ropy

Ropný magnát varuje: investujte, nebo bude málo ropy!

ropný vrtBritská stanice BBC vyzpovídala šéfa olejářského gigantu Total Christopha de Margerie. Ten upozornil, že pokud se jednotlivé národní korporace neodhodlají k dalším investicím do těžby ropy, mohl "by nastat problém". "Během dvou až tří let už bude pozdě," dodal Margerie.

O co jde? zasáhla prakticky všechna odvětví. Nejen, že poklesl prodej automobilů, a to až o desítky procent, ale snížila se i výroba řady průmyslových produktů. To znamená snížení zájmu o ropu, tedy i snížení ceny.

"Zásoby ropy existují, ale pokud nebudete investovat, nedostanou se na trh," řekl Margerie. Upozoril, že dnes se rozhoduje o tom jaká bude produkce mezi lety 2010 až 2015. A podle současných indícií bud výrazně nižší, než je teď, resp. než by bylo třeba.

Hrozí tedy podle něj nedostatek ropy. Stejně tak hrozí, že její cena opět stoupne na více než 100 dolarů za barle. Otázkou je, zda je to dobře nebo špatně? Odpovědí by snad mohlo být "jak pro koho". Automobilky významně investují do , vlády státu někdy dokonce zákonně požadují .

Plug-in hybridy si pomalu derou cestu na trh, stejně jako . To znamená pro koncové spotřebitele možnost na pohonných hmotách významně ušetřit. Pokud chtějí ropné koncerny udržet své zisky i přes klesající poptávku, bude třeba cenu ropy zvyšovat a společně s tím snižovat těžbu. Přesně jak říká Margerie.

Aktuálně vychází v USA kniha $20 Per Gallon (20 USD za galon) autora Christophera Steinera. Popisuje v ní každodenní život v době, kdy se bude cena ropy, resp. pohonných hmot postupně zvyšovat. Při ceně šest dolarů za galon údajně Američané přejdou na motory. Při deseti klesne počet aut. Při dvanácti se vylidní příměstské oblasti, 14 dolarů bude znamenat zánik společnosti Wal-Mart. A na 18 dolarech očekává Steiner ve Spojených státech konečně i . Tak uvidíme.

 

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter