TÉMA:

solární vzducholodě


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Český startup chystá solární vzducholoď

Nastane renesance vzducholodí? Zakladatelé startupu Aeroprag 250 věří, že ano. Zkoušejí prorazit s ambiciózním projektem vzducholodi na solární pohon.   vzducholoď AeroPrag 250

Čína testuje špionážní solární vzducholoď

Vzducholodě jsou dnes už dávno zapomenutou technologií ze starých dob. Nebo ne? Číňané testují novou, která má pomoct jejich armádě.   Energie pro čínskou vzducholoď pochází ze solárních článků.

Stratosférická solární vzducholoď StratoBus

Francouzsko-italská společnost Thales Alenia Space vyvíjí stratosférickou bezpilotní vzducholoď StratoBus. Jejím posláním má být zajišťování komunikace, přenos dat případně pozorování povrchu a atmosféry Země.   Stratosférická vzducholoď StratoBus

Solární vzducholodě budoucností nákladní dopravy?

V roce 1783 uskutečnili Jean-François Pilâtre de Rozier a markýz d'Arlandes první let balonem. Ve 20. letech minulého století podnikaly vzducholodě běžně cesty přes Atlantik. Počátkem 21. století by nová generace vzducholodí mohla přinést revoluci v nákladní dopravě.   
vzducholodě - Lockeed Martin - vzducholoď

Španělé chtějí stavět transatlantické solární vzducholodě

Dvojice španělských nadšenců sdružených ve společnosti Turtle Airships už se nějakou tu dobu snaží přivést na svět vizi transatlantické solární vzducholodě. Prozatím mají velké plány, ale hluboko do kapsy. Aby ukázali, že jejich koncept má naději, snaží se nyní oba pánové vytvořit funkční prototyp, který by chtěli ukazovat případným investorům. "Naším cílem s tímhle modelem na dálkové ovládání je dostat na web nějaká videa a sehnat tak finance, které by nám pomohly pohnout se z místa. Abychom mohli postavit demonstrační model pro lidskou posádku," svěřil se Darrell Campbell, jeden z dvojice týpků z garáže, magazínu Autopia. Podle jeho slov by stavba prototypu pro jednoho člověka trvala tři měsíce.
solární vzducholodě Turtle Airships
V čem spočívá hlavní zvláštnost vzducholodí Turtle Airships? Především ve způsobu pohonu. Vnější plášť vzducholodí má být pokryt solárními články z mixu kadmia, india a germania, především pro lehkost těchto prvků. Tenkovrstvé solární články by měly dodat až 45 kW výkonu, což stačí zhruba na rychlost 65 km/h při normálních podmínkách. Zároveň chtějí do svých vzducholodí namontovat alespoň jeden, lépe však dva dieselové agregáty. Ty by pak sloužily jako generátory elektřiny a vznikl by tak de-facto hybridní pohon. To kdyby se náhodou zatáhlo - vzducholodě by měly létat relativně nízko.

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil