Formulace Zero Racer

Mercedes představil futuristický závoďák na vítr

Autosalon v Los Angeles je za dveřmi a v jeho rámci se také každý rok koná soutěž Design Challenge. Letos byli designéři konfrontování s tématem „závodní auto roku 2025“ a jako jeden z požadavků zaznělo také to, aby vozy byly schopny ujet ceý závod bez potřeby natankování, nebo aby nemohly bourat. Trojice designérů zaštítěná značkou Mercedes-Benz se k problému postavila velmi zajímavým způsobem a představila vůz Formulace Zero Racer. Jde o elektromobil s nuovými emisemi doplněný pohonem na vítr. Baterie jsou nabíjeny skrze solární panely umístěné na těle automobilu, v jeho přední části je pak umístěna větrná turbína, která také pomáhá dobíjet. Navíc automobil využívá i pevné plachty.

Formulace Zero Racer

Dálnice - solární panely jako zvukové bariéry

Dálnice jako zdroj energie?

Se zajímavým konceptem využití dálnic jakožto zdrojů energie přišla australská společnost Going Solar. V pilotním projektu spustila program, ve kterém podél australských dálnic podél Tullamarine Calder Interchange nainstalovala 500 m zvukových bariér – ze solárních panelů! Dálnice je umístěna poblíž obytné oblasti, a tak vyprodukovaná elektřina nemusí putovat nikam daleko, ale je hned na místě spotřebovávána. Ročně solární články vyrobí asi 18,7 MW energie, čímž pokryjí své náklady zhruba za 15 let. Originální řešení vyneslo společnosti Going Solar ocenění za nejlepší systém pro připojení k rozvodným sítím. Bylo by zajímavé zamyslet se, jak dál je možné dálnice, kor ty naše superdrahé, využít. Ostatně, nedávno jsme tu měli velmi zajímavou párty

Think Ox elektromobil

Think Ox – recyklovatelný elektromobil

Na Ženevském autosalonu představila automobilka Think Global svůj další elektromobil Think Ox. Jedná se o rodinný automobil, jehož interiér je z 95% vyroben z recyklovatelných materiálů. Na střeše automobilu je umístěn solární panel, který pohání audio systém či klimatizaci. Automobilka Think už dnes úspěšně propaguje svůj malý městký elektromobil Think City, model Ox by měl přijít na trh během následujících let.

Think Ox elektromobil

Solární vůz z dílny ČVUT

Rallye Barcelona-Toulouse hnaná fotovoltaikou

Již sedmý ročník závodu Rallye Solaire odstartoval v neděli ze španělské Barcelony s jediným cílem. Dostat se do Toulouse ve Francii, kde trasa podniku končí. Vozidla by měla 400km vzdálenost překonat za dobu kratší než jeden týden, což závisí vzhledem k jejich pohonu na počasí.
Do závodu se mohl přihlásit úplně každý, kdo splnil jednoduchou podmínku – energie pro pohon vozu musí pocházet ze solárních panelů umístěných přímo na vozidle.

Fiat Phylla

Fiat Phylla – elektromobil na italské slunce

Automobilka Fiat ve spolupráci s celou řadou dalších organizací prezentovala před pár dny v Turíně nový koncept ekologického automobilu Fiat Phylla. Jedná se o malý městský automobil využívající alternativních typů pohonu. Primárně je to vodík skrze palivové články a slunce skrze solární panely. Phylla je plně recyklovatelná, nevypouští žádné emise – pouze vodu. Maximální rychlost je 130 km/h, zrychlení z 0 na 50 km/h a šest sekund. V podvozku jsou umístěny lithium-iontové nebo lithium-polymerové baterie. Phylla údajně dokáže ujet až 18 km pouze na nabití pomocí solárních panelů.

GM instaluje solární panely

Po Seatu a Nissanu instaluje na střechu své továrny ve Španělsku solární panely také automobilka General Motors. Jedním z popudů je i skutečnost, že španělská vláda poskytuje na solární farmy štědré dotace. GM proto na střechu své továrny ve městečku Figueruelas, poblíž Zaragozy, nainstalují 80 akrů (320 000 m2) solárních panelů. O instalaci se postará francouzská společnost Veolia, projekt vyjde na 53 milionů euro.

Mitsubishi zvyšuje produkci solárních článků

Před časem jsem informovali o tom, že japonská Honda začíná vyrábět solární články. Aktuálně se objevily informace o tom, že také koncern Mitsubishi se hodlá v této oblasti výrazněji angažovat. Mitsubishi se však už dnes, narozdíl od Hondy, řadí na šesté místo mezi největšími světovými producenty solárních panelů. A v budoucnu prý hodlá výrobu i nadále zvyšovat. V současné době ročně produkuje 120 MW solárních panelů, kapacitu má na 150 MW a do dubna 2009 ji hodlá zvýšit na 230 MW. Mitsubishi však odhaduje, že do roku 2010 vzroste celosvětová poptávka po solárních panelech na 10 000 MW ročně, a tak chce do roku 2012 zvýšit svou produkci až na 500 MW. Solární energie, stejně jako další alternativní zdroje, momentálně zažívá celosvětový boom. Rapidně se ale šíří také v ČR.

zdroj: autobloggreen

SEAT instaluje na střechy solární panely

Španělská automobilka patřící pod koncern instaluje na střechy své továrny ve městě Martorell . To by mělo „ušetřit“ asi 11 700 tun CO2 ročně. Celkový výkon panelů je 8,5 MW, ročně vyprodukují 11,2 GWh . Postupně panely zaberou plochu až 206,000 m2. V nedaleké továrně El Prat de Llobregat instaloval nedávno také . vláda totiž momentálně poskytuje na podobné akce úlevy.

Volitan

Volitan – futuristická lodička z Turecka

Turecká návrhářska společnost DesignNobis přišla s velmi zajímavým konceptem jachty budoucnosti. Volitan je superlehká poháněná a . Je vybavena dvěma vrstvami , které pohánějí dva o výkonu 220 koní. Tělo lodi je vyrobeno ze supelehkých – karbonových vláken a kompozitů. Volitan má téměř nulové emise, přitom si poradí s prakticky jakýmkoliv počasím a mý výkon srovnatelný s jakoukoliv jinou jachtou. Přitom neztrácí ani vizuální atraktivitu, právě naopak. Jedná se zatím pouze o koncept, nicméně doufejme, že nějaký ekologicky nadšený miliardář si jich pár objedná.

Soběstačný ekologický mrakodrap

Ačkoliv hlavním posláním serveru Hybrid.cz je informovat o novinkách v alternativní dopravě, tentokrát uděláme malou výjimku.

Během posledních dnů se objevily hned dva úžasné architektonické návrhy nových mrakodrapů. Není náhodou, že oba by podle plánů měly být vystavěny v „pohádkovém“ Dubaji.

Prvním z nich je The Lighthouse, „zelený“ mrakodrap vysoký 400 m. Energii dokáže generovat pomocí tří obrovských větrných turbín s výkonem 225 kilowatt (29 m v průměru) a 4000 fotovoltaických článků umístěných na fasádě. Mrakodrap není energeticky 100% soběstačný, ale snížení přísunu energie má být až 65 %. Navrhla společnost Atkins.

Druhý mrakodrap nese název Burj al-Taqa („Energetická věž“) a je vysoký 322 metrů. Na jeho střeše je umístěna obrovská větrná turbína a po jeho těle i solární panely. Na mrakodrapu pracuje německý architekt Eckhard Gerber.

Autoskla jako solární panely

Společnost Octillion Corp. vyvíjí ve spolupráci s Univerzitou Illinois nový nanosilikonový fotovoltaický solární panel, který by bylo možné využít ve skle automobilů, a tím z nich vyrobit solární panely schopné doplňovat energii například v bateriích či hybridních automobilů. Skla se by zůstala stejně průhledná a ani technologii výroby by nebylo třeba výrazně měnit.

Venturi Eclectic se začne vyrábět během června 2007

Monacká společnost Venturi začne svůj jedinečný elektromobil Eclectic, poháněný solární a větrnou energií, vrábět už během června 2007. Eclectic byl poprvé představen na pařížském autosalonu minulé září. Střecha solárního automobilu, který ze všeho nejvíce připomíná první automobily z počátku 20. století, je pokryta solárními panely. Navíc má vůz také vrtulku, která pomáhá doplňovat baterie.