Chevrolet Volt

Chevrolet Volt (2011)

V listopadu 2010 uvede americká automobilka General Motors na svůj domácí trh revoluční automobil Chevrolet Volt. Jde o sériový hybrid neboli E-REV, tedy elektrické auto s rozšířeným dojezdem. Zní to složitě, ale není. Jde jen o to, že spalovací motor se v autě nepoužívá pro pohon náprav, nýbrž jako elektrický generátor. Ten dodává energii elektromotoru nebo baterii, které auto pohánějí.

elektromobily - zástrčka - konektor - standard - dobíjení - stanice

Evropa vymýšlí vlastní standard konektorů pro elektrická auta

Když na začátku 90. let přicházela první renesance do , byly to pionýrské časy. nepoužíval stejný dobíjecí konektor jako elektrická , a tak dobíjecí stanice musely mít několik různých zástrček. Automobilky se za tu dobu (ne)poučily, a tak se v aktuálně uchytil standard dobíjecího konektoru SAE J1772. V se mezitím dali dohromady , a a společně chtějí prosadit vlastní věc.   

Opel Ampera

Opel Ampera plug-in hybrid na testech v Německu

Opel Ampera je evropským bratrancem netrpělivě očekávaného plug-in hybridu Chevy Volt. General Motors sice mají problémy a s evropským Opelem handlují jak podomní prodavači, ale sám fakt, že se nové plug-in hybridy poblíž základny Opelu v Rüsselsheimu testují, je potěšující.

Zatímco Chevy Volt se má objevit na americkém trhu v listopadu 2010, Opel Ampera má přijít na evropský trh během roku 2011. Obě hybridní auta se budou nejprve vyrábět v americké továrně v Detroitu. Evropské továrny nezačnou výrobu dříve, než se objeví druhá generace vozů.

galerie: Opel Ampera
Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera

Inženýři z Rüsselsheimu se zaměří především na výkon hybridního systému pohonu Voltec (slovník: Voltec) a celkový dojem z jízdy. Dalšímu testování podrobí také lithium-iontové akumulátory. „Vývojové vzorky vozů Ampera – pratických čtyřmístných vozů s dostatečným úložným prostorem na to, aby mohly být prvními vozy v domácnosti – nejsou pouze teorie. Realitou se však stanou až v roce 2011,“ řekl Frank Weber, jeden z šéfů projektu. Cena Ampery by se údajně mohla pohybovat kolem 45 000 euro.

Honda Insight

Honda předvede letos svůj elektromobil, co na to Toyota?

Podle několika japonských deníků se už letos v říjnu chystá Honda na autosalonu v Tokiu předvést prototyp svého malého elektromobilu. Uvedení ostré produkční verze na trh bychom se pak údajně měli dočkat už během první poloviny druhé dekády tohoto století. Tedy do roku 2015.

Honda se tak připojuje k japonským automobilkám Nissan (který nedávno odhalil elektromobil Nissan Leaf) a Mitsubishi (iMiEV), které jsou prozatím v oblasti praktického nasazení elektromobilů nejdále. Například elektrické autíčko Mitsubishi iMiEV je aktuálně prakticky testováno na letišti ve Frankfurtu a mnoha dalších částech světa. ČÍST DÁL…

Fisker Karma

Fisker Karma plug-in hybrid ukázal co umí

Během pouhých dvou let se Henriku Fiskerovi a jeho partě z Fisker Automotive podařilo udělat z koncepčního nápadu skutečné auto. Před několika dny se jejich plug-in hybrid Fisker Karma poprvé proháněl po závodní dráze Mazda Raceway Laguna Seca. „Tahle ukázka reprezentuje významný posun pro Fisker Automotive i technologii plug-in hybridů. Budoucnost čistých aut je jasná,“ komentoval událost Fisker.

Fisker Karma Fisker Karma Fisker Karma

o výkonu 403 koňských sil dosáhnul na dráze rychlosti 160 km/h a nespotřeboval přitom ani kapku benzinu! Řídil jeden ze spoluzakladatelů Fisker Automotive a současný ředitel firmy Bernhard Koehler. Z nuly na sto umí sportovní sedan zrychlit během šesti sekund. Až 80 km dokáže Karma ujet zcela bez emisí na lithium-iontovou baterii, celkový dojezd je 500 km. Video uvnitř článku!