TÉMA:

nezaměstnanost


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Je Česká republika montovna? A stojí i padá její rozvoj na automobilovém průmyslu?

Dlouhá léta má Česko v Evropě pověst montovny. Země, kde se vyrábí součástky a díly převážně pro automobily, ale málo tu vznikají nové nápady a technologie. Je to ale stále ještě pravda?   auto Škoda Auto zaměstnavatel

Tesla nabízí přes 1600 volných míst

Automobilka Tesla Motors na svém webu inzeruje přes 1600 volných pracovních pozic. V současné době firma zaměstnává 14 000 lidí a doufá, že noví zaměstnanci jí pomohou konečně dosáhnout zisku.   auto továrna Tesla Motors Fremont

Amerika začíná budovat vysokorychlostní železnici

vsadily místo na a . Jak se ukazuje, zejména v zimě to může být problém. Vláda chce protlačit vybudování celonárodní sítě . Jeho Ray LaHodd říká, že půjde o významné dědictví současné generace.   
rychlovlaky-vysokorychlostní železnice USA

Největší problém automobilek: generaci Y auta nezajímají

Automobilky pomalu začínají chápat, že jejich (pra)staré produkty už dnes neletí. Vyvíjejí proto nové - , a . Jenže problém je možná hlubší. Řada lidí, kterým je dnes kolem dvaceti, totiž vůbec nechce a nepřemýšlí o něm.   
auto Ford Fiesta 2012

Kalifornie si schválila rychlovlak

Už v květnu se objevily zprávy o tom, že se v Kalifornii chystá rychlodráha z Los Angeles po San Francisco. Tehdy ještě bylo mnoho domácích obyvatel na vážkách, zda vůbec bude takový projekt, který spolkne mnoho desítek miliard dolarů, vůbec schválen. Nyní je o stavbě rychlovlaku definitivně rozhodnuto. Návrh 1A: Bezpečný, spolehlivý vysokorychlostní osobní vlak bude v průběhu následujících let vybudován. Od roku 2030 má začít vydělávat zhruba miliardu dolarů ročně, návratnost investice je údajně zaručena. Celkem půjde o 1300 km železnice, systém spojí kromě zmíněných měst také Sacramento či San Diego. Během dvou desetiletí podle obchodního plánu vytvoří 160 000 nových pracovních míst ve stavebnictví - což je jistě jeden z vítaných přínosů v době, kdy Amerika zažívá nejvyšší nezaměstnanost za dlouhá léta. Už v roce 2035 má však díky dráze existovat kolem 450 000 nových pracovních míst. Nový dopravní systém sníží závislost Kalifornie na ropě o 12,7 mil. barelů ročně a emise o 5,4 mld. tun oxidu uhličitého ročně. Zároveň "díky" tomu nebude muset být během následujících dvou dekád vybudováno na 4800 km dálnic a pět ranvejí, což lze považovat za velké vítězství železniční dopravy jako takové (souboj o miliardy dolarů to ale jistě nebyl bezbolestný, nedělejme si iluze). Lístek z L.A. do San Franciska má stát 55 dolarů a cesta potrvá dvě a půl hodiny. Autem by stejná cesta stála 86 dolarů a trvala výrazně déle, letadlem by byla více než dvakrát dražší.
Kalifornie - rychlodráha

 

Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil