Tesla chce zaměstnat až 60 000 lidí v jedné továrně
Tesla odhalila, že v továrně Gigafactory Texas zaměstnává aktuálně 20 000 lidí. Ještě na konci minulého roku to bylo 12 000. A tím zdaleka nekončí!
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Tesla odhalila, že v továrně Gigafactory Texas zaměstnává aktuálně 20 000 lidí. Ještě na konci minulého roku to bylo 12 000. A tím zdaleka nekončí!
Automobilka Tesla Motors na svém webu inzeruje přes 1600 volných pracovních pozic. V současné době firma zaměstnává 14 000 lidí a doufá, že noví zaměstnanci jí pomohou konečně dosáhnout zisku.
Spojené státy americké vsadily místo železniční dopravy na leteckou a osobní automobilovou. Jak se ukazuje, zejména v zimě to může být problém. Vláda Baracka Obamy chce protlačit vybudování celonárodní sítě vysokorychlostní železnice. Jeho ministr dopravy Ray LaHodd říká, že půjde o významné dědictví současné generace.
Automobilky pomalu začínají chápat, že jejich (pra)staré produkty už dnes neletí. Vyvíjejí proto nové – hybridy, elektromobily a plug-in hybridy. Jenže problém je možná hlubší. Řada lidí, kterým je dnes kolem dvaceti, totiž auto vůbec nechce a nepřemýšlí o něm.
Už v květnu se objevily zprávy o tom, že se v Kalifornii chystá rychlodráha z Los Angeles po San Francisco. Tehdy ještě bylo mnoho domácích obyvatel na vážkách, zda vůbec bude takový projekt, který spolkne mnoho desítek miliard dolarů, vůbec schválen. Nyní je o stavbě rychlovlaku definitivně rozhodnuto. Návrh 1A: Bezpečný, spolehlivý vysokorychlostní osobní vlak bude v průběhu následujících let vybudován. Od roku 2030 má začít vydělávat zhruba miliardu dolarů ročně, návratnost investice je údajně zaručena. Celkem půjde o 1300 km železnice, systém spojí kromě zmíněných měst také Sacramento či San Diego. Během dvou desetiletí podle obchodního plánu vytvoří 160 000 nových pracovních míst ve stavebnictví – což je jistě jeden z vítaných přínosů v době, kdy Amerika zažívá nejvyšší nezaměstnanost za dlouhá léta. Už v roce 2035 má však díky dráze existovat kolem 450 000 nových pracovních míst. Nový dopravní systém sníží závislost Kalifornie na ropě o 12,7 mil. barelů ročně a emise o 5,4 mld. tun oxidu uhličitého ročně. Zároveň „díky“ tomu nebude muset být během následujících dvou dekád vybudováno na 4800 km dálnic a pět ranvejí, což lze považovat za velké vítězství železniční dopravy jako takové (souboj o miliardy dolarů to ale jistě nebyl bezbolestný, nedělejme si iluze). Lístek z L.A. do San Franciska má stát 55 dolarů a cesta potrvá dvě a půl hodiny. Autem by stejná cesta stála 86 dolarů a trvala výrazně déle, letadlem by byla více než dvakrát dražší.