TÉMA:

LiFePO4


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Yogo – první skútr s výměnnými bateriemi

Britská společnost econogo představila jednomístný elektrický skútr, pro jehož dobíjení již nejste omezeni délkou prodlužovacího kabelu a nemusíte ani vlastnit garáž.

Elektrické skútry - econogo Yogo

Vectrix se vrací, tentokrát s lithiem!

Americký výrobce elektroskútrů Vectrix během první poloviny roku 2009 propustil většinu zaměstnanců a v září 2009 vyhlásil bankrot. Elektrické skútry vyráběné v Polsku se mohly pochlubit velmi dobrými vlastnostmi, ačkoliv některým zákazníkům údajně dělaly NiMH baterie problémy v podnebí s vyššími teplotami. Tak či onak, zdálo se, že s bankrotem se po Vectrixu slehla zem.  
Elektroskútry Vectrix VX1 GP Batteries

ECOS Harbinger - elektrický supersport s cenou pod 90 000 dolarů

ECOS Harbinger

Zajímavý produkt elektromobilistického světa přivedla na svět společnost ECOS Motors. Pod její střechou vznikl elektrický supersport ECOS Harbinger, který se tak pomalu stává konkurentem Tesly Roadster. Za cenu 89 995 dolarů si můžete koupit vůz s maximální rychlostí 188 km/h (117 mph) a dojezdem 240 km (150 mil) na jedno nabití. Rychlosti 100 km/h tento vůz dosáhne v čase kratším než 6 sekund.

 

Nové baterie z MITu a superkondenzátory, další krok kupředu?

aa-baterie-tuzkovka.jpg

Dva výzkumníci z , Byoungwoo Kang a Gerbrand Ceder, přišli s novým objevem, který by mohl konečně znamenat plné dobíjení v řádech minut nebo dokonce ještě rychleji. Pracovali na výzkumu nových materiálů pro výrobu , konkrétně lithium-železo-fosfátových (LiFePO4). Tyto materiály mají schopnost vydávat i nabírat energii velmi rychle, třeba v řádu sekund. O pár stovek kilometrů na jih podél východního pobřeží USA učinili další důležitý objev vědci z University of Maryland. Gary Rubloff a jeho kolegové z Korejského institutu pro pokročilou vědu a technologie zde pracují na výzkumu . Za pomoci využití se jim podařilo sestrojit superkondenzátor složený z 10 miliard miniaturních kondenzátorů na centimetr čtvereční, každý o velikosti zhruba 50 nm. Všechny jsou vzájemně propojené, a tak fungují jako jeden celek. "Naším hlavním výzkumným cílem je vyrobit hybridní baterio-kondenzátorový systém pro elektromobily," komentoval svůj záměr Rubloff. Podle posledních výsledků jsou na dobré cestě. Žádné podrobnosti o tom kdy bude možné nejnovější objevy využít v praxi bohužel zatím nejsou k dispozici.

 

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil