Faceliftovaný Hyundai i30 má české ceny
Inovovaný Hyundai i30 z Nošovic si zachovává oblíbené motorizace a přidává bohatší výbavu již ve standardu. I nadále je na výběr ze tří karoserií – hatchback, fastback a kombi. Cena začíná na 429 990 Kč.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Inovovaný Hyundai i30 z Nošovic si zachovává oblíbené motorizace a přidává bohatší výbavu již ve standardu. I nadále je na výběr ze tří karoserií – hatchback, fastback a kombi. Cena začíná na 429 990 Kč.
Přiští generace rodinného hatchbacku Hyuindai i30 by mohla dostat plně elektrický nebo plug-in hybridní typ pohonu. Využije podobnou konfiguraci jako Hyundai Ioniq.
Německý magazín Auto Motor und Sport informuje, že automobilka Hyundai má na rok 2013 připraveného konkurenta pro Prius plug-in hybrid. Bude jím Hyundai i30 Plug-in, založený na aktuálně na autosalonu ve Frankfurtu představené nové verzi i30.
– oficiální stránky www.hyundai.com
– české stránky www.hyundai.cz
Korejsky znamená Hyundai „moderní“. Dnes je automobilka Hyundai čtvrtou největší na světě. Je součástí Hyundai Group, jihokorejského konglomerátu založeného v roce 1947. V roce 1998 se automobilová část Hyundai spojila s tehdejší dvojkou Jižní Koreje, automobilkou Kia, čímž vznikla skupina Hyundai Kia Automotive. Ta je dnes druhou největší automobilkou v Asii.
Minulý týden bylo v rámci balíku protikrizových opatření navrhovaných ČSSD schváleno šrotovné. Jakkoliv jde z ekonomického hlediska o rozporuplný krok, těšit nás může alespoň to, že jde o šrotovné, které bere v potaz pozměňovací návrh bývalého ministra životního prostředí Martina Bursíka. Šrotovné ve výši 30 000 korun se bude vyplácet při nákupu vozidla s benzinovým nebo naftovým motorem s cenou do 500 000 korun. Výměnou za to majitel musí nechat zlikvidovat automobil starší deseti let. Zvýhodněni budou lidé, kteří si budou chtít pořídit vůz s alternativním pohonem, například elektromobil, automobil s hybridním motorem nebo s pohonem na stlačený zemní plyn. V takovém případě bude šrotovné činit 60 000 korun a limit na cenu kupovaného vozu bude 700 000 korun. O peníze se bude žádat u Státního fondu životního prostředí. Žádat o příspěvek budou moci jen jednotlivci, nikoli firmy a podnikatelé, a to pouze ti, kteří nejsou plátci daně z přidané hodnoty. Šrotovné by mělo začít platit od letošního podzimu. Očekává se zvýšený zájem především o malé automobily jako Peugeot 107, Toyota Aygo nebo Citroen C1, která se vyrábějí v továrně v Kolíně, případně další jako Hyundai i30, Chevrolet Spark nebo Fiat Panda. Příjemný bonus 60 000 Kč v případě hybridních aut nebo aut na plyn už ale umožňuje i tuzemskému spotřebiteli začít přemýšlet o vozech jako Toyota Prius.
Korejská automobilka Hyundai připravuje pro kategorii vozů nižší střední třídy nový přírustek. Hyundai i30 byl vyvíjen jako typický evropský vůz, který se bude vyrábět v továrně v Nošovicích a prodávat se bude pouze v Evropě.
Důraz je od začátku kladen na nejen na nízkou cenu, ale především moderní koncepci, bezpečnost, ekologii a spotřebu. Hyundai i30 bude k dispozici v dieselové i benzinové podobě.
Benzinová čtvrnáctistovka Hyundai i30 si vezme při výkonu 80 kW velmi slušných 4,7 litru. Benzinový dvoulitr při výkonu 105 kW sežere 7,1 litru (kombinovaná spotřeba), zatímco dvoulitr diesel by se měl pochlubit spotřebou 5,4 litru. Emise CO2 mají mít velmi dobrou hodnotu 126 g/km.
V základní výbavě nabídne Hyundai i30 osm airbagů, centrální zamykání, palubní počítač, audiosystém s MP3 a CD a patnáctipalcová kola. První modely by z Nošovic měly sjet už v roce 2009, později se objeví také verze kombi.
Kompletní galerie vozu Hyundai i30