Toyota Prius 2010

Test: Toyota Prius – praktické zkušenosti a spotřeba

Podařilo se konstruktérům vyřešit hlavní problém minulé generace Priusu, tedy nešetrnou jízdu po dálnici? To je otázka, na kterou po týdnu stráveném s autem odpovídáme: částečně. Motor o větším objemu sice „saje“ o něco méně, ale přesto jsme naměřili průměrnou spotřebu na dálnici při rychlé cestě z Prahy do Brna na 5,9-6,2 l/100 km. Takovou hodnotu dnes sice papírově nabízejí i některé silnější diesely, ale ve skutečném provozu pak bývají hodnoty vyšší. Klidnější cesta Priusem z Brna zpět, držící se v rozmezí zákonem povolených rychlostních limitů, tj. do 130 km/h, může vcelku snadno spadnout i pod 6 litrů.  

Toyota Prius 2010 - test Toyota Prius 2010 Toyota Prius 2010 - test
Toyota Prius

Toyota Prius (2010)

Už třetí generace hybridního automobilu Toyota Prius spatřila světlo světa v roce 2009. Nejde, jak si mnozí vysnívali, o plug-in hybrid, ten má na trh dorazit teprve . Nový Prius má o něco silnější motor, aby lépe zvládal jízdu po , nicméně přesto nižší spotřebu i emise než jeho předchůdce. Ale co především, vypadá zas o něco lépe. Jde o plný hybrid, který dokáže ujet až 1,6 km čistě na elektřinu max. rychlostí 40 km/h. Hlavním soupeřem je novému v současné době výrazně levnější, přitom podobně „výkonná“ .

plný hybrid

Typ hybridního pohonu, který je někdy také označován jako „silný hybrid“, kdy automobil může být poháněn pouze spalovacím motorem, případně pouze elektromotorem, případně kombinací obojího. Takový typem hybridního pohonu disponuje Toyota (slovník: Hybrid Synergy Drive). Příklady hybridních aut označovaných jako plný hybrid můžou být např. Toyota Prius, Ford Escape, Toyota Camry Hybrid, Mercury Mariner Hybrid a další. Obvykle je možné přímo ve voze přepnout, zda chcete v daném okamžiku jet na baterii či na spalovací motor. Souvisejícím pojmem je paralelní hybrid.

Toyota Auris HSD

Autosalon IAA Frankfurt 2009: nový hybrid Toyota Auris HSD

Toyota odhalila informační oponu nad svým novým hybridem Toyota Auris HSD. Koncept představí už za pár dnů na autosalonu ve Frankfurtu. O pohon hybridního auta se stará 1.8l čtyřválec doplněný o systém hybridního pohonu Hybrid Synergy Drive stejný jako v Priusu.

Energii ventilačnímu systému dodávají solární panely umístěné ve střeše automobilu. S touhle vychytávkou přišel už letos představený Prius třetí generace a údajně je o tuto „fíčurku“ překvapivě vysoký zájem. Ostatně, přijít k autu do kterého celý den pere sluníčko a cítit se vevnitř jako v bavlnce, kdo by to nechtěl. ČÍST DÁL…

Toyota Auris HSD Toyota Auris HSD Toyota Auris HSD
Toyota Auris HSD Full Hybrid koncept

Autosalon Frankfurt 2009: Toyota ukáže Auris Hybrid a Prius plug-in hybrid

Světové premiéry se na letošním autosalonu Frankfurt dočká úplně nový koncept Toyota Auris Hybrid. Podle automobilky se jedná o důležitý mezník, kdy se Toyotě podařilo vměstnat její plně hybridní pohon do mainstreamového modelu. To je podle ní první krok k tomu, aby se pohonný systém Hybrid Synergy Drive (HSD) mohl rozletět po celé modelové šíři.

Dále Toyota předvede plug-in hybrid Toyota Prius (PHEV). Už počátkem roku má být 150 těchto vozů v Evropě testováno v letkách vybraných firemních zákazníků. Dalším novinkou ve Frankfurtu budou dva modely miniaturního vozítka Toyota iQ. Totiž iQ for Sports a iQ Collection.
plug-in Toyota Prius na autosalonu Frankfurt
Toyota iQ Collection

Toyota nabízí svůj hybridní pohon Hybrid Synergy Drive americkým General Motors

Toyota chce General Motors věnovat svou hybridní technologii?!

Podle japonského deníku Daily Yomiuri, který citoval anonymní zdroje z vyššího managementu japonské automobilky , se schyluje k velmi zajímavé dohodě. Toyota podle všeho hodlá věnovat svou hybridní technologii krachující americké automobilce . Úplně zadarmo. Toyota se údajně obává, že kolaps GM by mohl znamenat kolaps celého severoamerického trhu s automobily, což by poznamenalo nejen samotné automobilové továrny, ale především stovky a tisíce jejich dodavatelů. To by následně mělo neblahý vliv i na samotnou Toyotu. Navíc, pokud by GM věnovala svůj a další technologie pohánějící , de-facto by si tím pojistila pozici světově standardizovaného typu . Navíc by se údajně mohl dále urychlit jeho vývoj a snížování ceny. Celý tenhle plán by mohl být ještě jakž takž schůdný, pokud by mezi oběma automobilkami existovala nějaká kapitálová provázanost. Ta ale neexistuje, GM a Toyota pouze provozují v Kalifornii jednu společnou továrnu – to je ale tak vše, co spolu kdy měly společného. Podle magazínu GM-Volt.com jde tudíž o pouhé spekulace, což mu údajně potvrdily i některé zdroje blízké General Motors.