
Evropská unie plánuje radikálně změnit pravidla pro vytápění dřevem
EU chce, aby kamna byla neustála připojená k elektřině. Nová pravidla pro krby a kamna mohou ohrozit český trh a zdražit vytápění dřevem.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
EU chce, aby kamna byla neustála připojená k elektřině. Nová pravidla pro krby a kamna mohou ohrozit český trh a zdražit vytápění dřevem.
Asociace pro ekologické vytápění dřevem (AEVD) si klade za cíl edukovat nové i stávající uživatele dřevospalujících topidel o tom, jak dosáhnout maximální efektivity vytápění při minimálním dopadu na životní prostředí.
Dřevěné pelety se vyplatí objednat dopředu na celou zimu, protože letos už pelety ani brikety určitě levnější nebudou.
UBM Development AG bude realizovat výstavbu projektu Timber Marina Tower, 113 metrů vysoké kancelářské budovy s dřevo-hybridní konstrukcí ve vídeňské čtvrti Handelskai.
Ekologický, všestranný a relativně levný materiál, který slouží nejen jako výplňový materiál do obalů, ale má širokou škálu možností využití.
Vývoj na komoditních trzích byl v posledním roce velmi nestálý. Jejich ceny vystřelily v reakci na invazi a v průběhu roka se pomalu stabilizovaly.
Společnost Skanska plánuje v České republice postavit první bytový dům ze dřeva s téměř 80 byty. Očekává výrazné snížení uhlíkové stopy i rychlejší výstavbu.
Finský lesnický gigant Stora Enso a firma Modvion postavily na švédském ostrově poblíž Göteborgu první dřevěnou věž pro větrnou elektrárnu.
Aktuální růst cen energií a nejistota ohledně dodávek ruského plynu výrazně nahrává popularitě vytápění dřevem. Roste zájem zejména o akumulační krbové systémy.
Češi znovu objevují kouzlo krbů a krbových kamen. Mezi hlavní důvody patří zejména aktuálně výrazně vyšší náklady na vytápění elektřinou …
Shell Eco-marathon Europe 2012, každoroční světová událost v oblasti šetrné mobility, proběhl už před časem. My se k němu dnes vracíme zejména pro jeden výjimečný počin: auto na vodík z lepenky a překližky britského týmu z Astonské univerzity z Birminghamu v Británii.
Hliníkový nebo karbonový rám jízdního kola je dnes běžná věc. Vyrábějí se jich kvanta. Málokdo ale vyrábí rámy pro jízdní kola za dřeva. Jednou z takových společností je Axalko Bike, která navázala spolupráci s dvojicí tesařů z Baskicka.
Lisování aut do malých úhledných kostek se na vrakovištích pomalu stává minulostí. Dnes je cílem recyklovat co možná největší množství materiálu. Jde však o energeticky velmi náročné operace. Co kdyby ale auto bylo převážně z odolného dřeva?