elektromobily - zástrčka - konektor - standard - dobíjení - stanice

Evropa vymýšlí vlastní standard konektorů pro elektrická auta

Když na začátku 90. let přicházela první renesance do , byly to pionýrské časy. nepoužíval stejný dobíjecí konektor jako elektrická , a tak dobíjecí stanice musely mít několik různých zástrček. Automobilky se za tu dobu (ne)poučily, a tak se v aktuálně uchytil standard dobíjecího konektoru SAE J1772. V se mezitím dali dohromady , a a společně chtějí prosadit vlastní věc.   

elektromobily - E.ON dobíjecí stanice pro elektromobily - Galerie Vaňkovka Brno

V Brně uvedena do provozu první dobíjecí stanice v ČR

Energetická společnost uvedla do provozu svou historicky první pro . Tato dobíjecí stanice se nachází v prostorách krytého parkoviště nákupního centra Galerie Vaňkovka Brno a je vůbec první stanicí umístěnou v českém nákupním centru. Dobíjení elektromobilů bude pro návštěvníky nákupního centra zdarma. Spotřebovanou elektřinu bude ze svých nákladů hradit Galerie Vaňkovka.

autobusy - Sinautec

Superkondenzátory sú úsporné, ale potrebujú zvýšenie kapacity

Superkondenzátory spĺňajú mnohé požiadavky kladené na elektrické vozidlá (veľmi rýchle nabíjanie a vybíjanie, neobmedzený počet cyklov, atď). Ich hlavnou nevýhodou je, že nie sú zatiaľ schopné poskytnúť dostatok elektrickej energie. Firma SINAUTEC a Shanghai Aowei testuje superkondenzátory v mestskej doprave. Je ich ale možné zatiaľ použiť len pre elektrické autobusy, ktoré majú majú pevne stanovené trasy. Počas takejto jazdy sú potrebné pravidelné zastávky, kde je umožnené ich rýchle dobitie.  

Mitsubishi i MiEV

Elektromobily – kdy přijde ten správný čas?

budou jezdit na elektřinu, o tom dnes už nepochybuje snad nikdo. Dokonce ani světové automobilky ne. Tou základní otázkou, která nejspíš denodenně drnčí v hlavách všech příznivců elektrického pohonu, však je prosté „kdy?“ Kdy si budu moct koupit za dobrou cenu zajímavý elektromobil?

Už tři roky se magazín Hybrid.cz zabývá a palivy. Mezitím toho automobilky ze všech koutů světa naslibovaly spoustu, ale skutek utek. Mezi výjimkami potvrzujícími pravidlo najdeme například americkou společnost , která uvedla na trh elektrický sporťák . A , které tlačí svůj elektrický městský automobil .
Tesla Roadster
Ostatní dál jen slibují. Nejdřív měl být přelomovým rok , pak , nakonec , teď říká, že jeho elektrická revoluce začne v roce s modelem aktuálně představeným na . Elektrický pohon chtějí uvést i , , , a vlastně všichni důležití hráči na trhu. Jenže až za čas.  

značka dobíjení elektromobilů ve Francii

Dojezd elektromobilů? Chce to víc dobíjecích stanic, říká studie

Váš elektromobil ukazuje dojezd ještě 150 km. Jinými slovy: bezpečně můžete ujet ještě 150 km než bude třeba dobít baterii u dobíjecí stanice. Přesto, podle studie společnosti Aerovironment není většina řidičů ochotna ujet více než polovinu této vzdálenosti, tedy 75 km.

Test proběhl už před několika lety v Tokiu ve spolupráci s Tokyo Electric Power Co. Energetická společnost už tehdy testovala malou flotilu elektromobilů neznámé značky. Ačkoliv řidiči tvrdili, že údaji o dojezdu v autě daného výrobce věří, přesto nebyli ochotni jezdit dál než zmíněnou polovinu. Vždy si totiž chtěli podržet rezervu – podobně jako řidiči benzinového auta jen málokdy dojdou na „hladové oko“.  

Renault a EDF tuží spolupráci na elektromobilech

Francouzská automobilka Renault a energetická společnost EDF se údaně posunuly do další fáze spolupráce na vývoji elektromobilů. Uzavřely dohodu týkající se nabíjecího systému, který umožní komunikaci mezi dobíjecími stanicemi a elektromobily skrze to co nazývají „PLC“ (power line communication – komunikace skrz elektrické vedení). Díky tomu bude možné snadno vyměňovat data o identifikaci vozidla a placení přímo přes dobíjecí kabel. Jednoduše řečeno je to celé o maximálním uživatelském pohodlí pro řidiče a co moná nejnižších nákladech pro výrobce stanic i automobilů. Renault nyní bude technologii testovat a zajišťovat kompatibilitu se všemi svými budoucími elektromobil. Už letos na autosalonu Frankfurt chce představit tři.

Project Better Place - stanice pro výměnu baterií elektromobilů

Better Place zkouší získat Fiat-Chrysler

Americká společnost se silnými konexemi rozšiřuje své sítě po celém světě. Chce být jedničkou v oblasti pro . Nasmlouvánu má už léta alianci s , nedávno předvedla vlastní stanici pro výměnu baterií, postupně se domlouvá na rozšiřování pro elektromobily s vládami menších států i jednotlivých měst. Výměna baterií představuje v současné době jeden z nejrychlejších způsobů „dobití“ baterií, bohužel však nemá většinovou podporu automobilek.