Štítek: Asie
VIDEO: Kambodža představila vlastní elektromobil
Nedávno jsme tu měli malé elektrické auto italské společnosti Ingaeta, která přemýšlí o jeho výrobě v ČR. Dnes přinášíme ještě větší “podivnost”. Kambodža, resp. Kambodžské království o 14 milionech obyvatel, představilo vlastní elektromobil.
Automobilové emise – druhá nejrychleji rostoucí příčina úmrtí
V roce 2012 zemřelo na silnicích zdaleka nejméně lidí v moderní historii. Přesto nejsou auta podle prestižního lékařského žurnálu The Lancet (vychází od roku 1823) o nic méně nebezpečná. Automobilové emise jsou podle aktuálně vydané studie druhým nejrychleji rostoucím zabijákem na planetě. Hned po obezitě.
GE a EV World elektrifikují Singapur a Malajsii
Kuala Lumpur, hlavní město Malajsie, a Singapur, jeden z nejbohatších a nejvyspělejších městských států světa, se chystají na nástup elektromobilů. Obě metropole jsou finančními centry jihovýchodní Asie a zároveň infrastrukturními skvosty. Elektrická auta představí další stupeň vývoje tamní dopravy.
Čína podporuje infrastrukturu pro elektromobily, prodej vozidel však pokulhává
Hospodářství v Číně je na vzestupu. Nedávno Čína předstihla Japonsko a stala se druhou největší ekonomikou světa. Nejlidnatější země světa nyní dováží více aut než Spojené státy a vyváží více zboží než hlavní evropská továrna Německo. Rozvíjí rozsáhlý systém dálnic, vysokorychlostní železnice a značného rozšíření se díky investici 15 miliard dolarů dočkala i infrastruktura pro elektromobily.
Autosalon Soul: Hyundai představil své auto na vodík
Autosalon v Soulu v Jižní Koreji je zásadní událostí především pro asijské automobilky. Domácí Hyundai se samozřejmě snaží blýsknout jak se dá. Představil své auto na vodík – Blue2.
Auta na plyn jdou na odbyt čím dál tím líp
Prodej aut na zemní plyn (CNG) se podle aktuální studie společnosti Pike Research do roku 2016 celosvětově téměř zdvojnásobí. Proti 1,9 mil. prodaných aut v roce 2010 dosáhne až 3,2 mil. kusů.
V Soulu začínají jezdit elektrické autobusy
Jihokorejská metropole Soul v polovině minulého roku uvedla do provozu prvních 15 elektrických autobusů. Vyvinula je ve spolupráci s místním výrobcem autobusů. Do roku 2020 chce jejich počet zvýšit na 3800 a zároveň s tím výrazně podpořit rozvoj elektromobility.
Nissan + Mitsubishi = malá auta, elektromobily?
Podle Financial Times se Mitsubishi chystá rozšířit sed let starou dohodu o spolupráci s Nissanem. Automobilky se chtějí zaměřit na rozvíjející se trhy Asie, středního východu a také Japonsko. Chtějí tam nabídnout především malá levná auta. Spolupráce se možná dotkne i elektromobilů.
Asie klíčovým trhem budoucnosti pro auta do zásuvky
Oblast Asie a Pacifiku, tedy de-facto nejlidnatější kout země, se podle výzkumné společnosti Pike Research má stát hlavní oblastí rozvoje aut do zásuvky. V roce 2015 zde kumulativní prodeje mají dosáhnout 1,4 milionu kusů.
Asie ujíždí Evropě levnými elektromobily
Shenzhen (Čína). Asie žije elektromobily. 25. světové sympozium a výstava baterií, hybridů a elektromobilů (EVS25) v Shenzhenu ukázali nejnovější trendy v rozvoji nízkoemisní a bezemisní dopravy. Stovky vystavovatelů představily současná řešení pro lepší život ve městech a udržitelnou dopravu. Zástupce společnosti TILI Czech Republic s.r.o. mapoval možnosti spolupráce pro rozvoj elektromobility v České republice.
Francouz ujel 10 000 km na solárním elektrokole
Francouzský cyklista Florian Bailly si postavil elektrokolo schopné získávat energii z připojeného solárního panelu, který táhl za sebou na vozíku. Celkem na něm urazil 10 000 km při cestě z Francie do Japonska.
Hyundai
– oficiální stránky www.hyundai.com
– české stránky www.hyundai.cz
Korejsky znamená Hyundai „moderní“. Dnes je automobilka Hyundai čtvrtou největší na světě. Je součástí Hyundai Group, jihokorejského konglomerátu založeného v roce 1947. V roce 1998 se automobilová část Hyundai spojila s tehdejší dvojkou Jižní Koreje, automobilkou Kia, čímž vznikla skupina Hyundai Kia Automotive. Ta je dnes druhou největší automobilkou v Asii.
Renault a Bajaj Auto vyrobí levné malé auto pro rozvíjející se trhy
Rozvíjející se trhy v podobě Indiev, Vietnamu, Indonésie a dalších rostoucích asijských ekonomik, spolu s neustále o 10% stoupající Čínou, jsou pro světové automobilky sladkým lepem, na který se slétávají v hejnech. Svou nabídku ale musí přizpůsobit tamní poptávce. Renault Nissan Alliance a Bajaj Auto proto společně vyrobí konkurenci pro Tata Nano.
Tata hvězdou autosalonu v Novém Dillí
Automobilka Tata Motors se po zásluze stala hvězdou autosalonu v Novém Dillí. Představila řadu novinek, které zcela jistě dále popoženou rozvíjející se Indii a nejspíš i celou jihovýchodní Asii.