Šéf Fordu: elektromobily u nás převáží za 10 let

Americký Ford se letos na autosalonu v Ženevě blýsknul elektromobilem Ford Tourneo Connect. Kromě toho chce ale mít, podobně jako Renault, do dvou let v nabídce také malý městský elektromobil a brzy potom i plug-in hybrid jako konkurenci Chevy Voltu, resp. Hondy Insight a Toyoty Prius. K tomu všemu navíc Alan Mullaly, šéf Fordu, nedávno prohlásil: „Během 10 až 12 let budete svědky přechodu velké části našeho portfolia na elektromobily,“ informuje agentura Reuters. Šéf Fordu je tedy dalším kdo věří v budoucnost na elektřinu. Po General Motors, kterážto automobilka stojí na prahu bankrotu, je Ford druhým největším výrobcem automobilů v USA. V současné době přehodnocuje své dlouhodobé plány a jak je vidět, soustředí se především na alternativní typy pohonů, zejména tedy elektřinu. „Deset let uteče jako vody a myslím, že během té doby se spotřeba spalovacích motorů výrazně zlepší,“ odpověděl Mullaly na otázku co očekává Ford během následujících deseti let. „Uvidíte více hybridů, ale také mnohem víc elektromobilů,“ dodal. Fordu se narozdíl od konkurence daří zbavovat se dluhů a vyhlídky automobilky nejsou špatné. „Můžeme dnes vyrábět auta v USA a můžeme to dělat se ziskem,“ řekl Mullaly. Restrukturalizace firmy může být podle Mullalyho slov dokončena bez vládní pomoci, narozdíl od General Motors a Chrysleru. „Šli jsme do Washingtonu abychom pomohli Chrysleru a GM, nepotřebovali jsme ty peníze,“ komentoval trochu alibisticky nedávný prosík u amerického Kongresu.

Ředitel Fordu: globální oteplování je skutečné

Tak už i automobilka Ford připouští, že globální oteplování je skutečné. Ba co víc, že je částečně způsobeno emisemi výfukových plynů automobilů. Sdělila to světu ústy svého ředitele Alana Mulallye, který jen tak mimochodem dostává pěkné miliony dolarů ročně za to, že se jeho firmě ale vůbec nedaří. Nedávno řekl:
„Velká většina dat indikuje, že teplota se zvýšila a já věřím, že korelace i analýza říkají, že je to především díky skleníkovým plynům, které zadržují teplo. Můžete to jednoduše svést na průmyslovou revoluci a využití všech našich zdrojů.“ … „Je to o udržitelnosti, o mobilitě, bezpečnosti je to o tom být správci našemu . To je ten nejdůležitější faktor, o který se ve Fordu staráme.“
Aneb poručíme větru dešti? Mulally sice uznal, že automobilový průmysl je částečně zodpovědný za , ale už neřekl co s tím hodlá dělat.