Švýcarská policie nahradila diesely elektromobilem Tesla Model X. Bude na to stačit?

Krajská policie v Basileji se místo sedmi velkých dieselových rozhodla investovat do elektromobilů Tesla Model X. Značka Tesla vůbec začíná být mezi policisty docela oblíbená.

Elektromobil Tesla Model X jako policejní auto pro provinciální policii v kanadském Ontariu.
foto: Ontario Provincial Police

Elektromobil Tesla Model X 100D nabízí podle oficiální tiskové zprávy ve výsledku nižší TCO (celkové náklady na vlastnictví) než obdobné dieselové auto, a to i přes vyšší pořizovací cenu.

Výrazně totiž klesnou například servisní náklady a náklady na palivo. Kromě toho si policie pochvaluje také dostatek prostoru uvnitř a pohon všech čtyř kol.

Basilej bude prvním místem v Evropě, kde se Tesla Model X promění v policejní auto. Elektromobily Tesla Model S už se ale využívají u policejních sborů například v Los Angeles, Denveru nebo Lucembursku.

Nemalá švýcarská investice ovšem má i své kritiky. Ti říkají, že Model X zatím nebyl jako policejní auto ve světě vůbec prověřen, a tak není jisté, že na tenhle úkol stačí. Navíc by prý bývalo lepší koupit levnější auta značky BMW nebo Mercedes. Jenže kdo by si chtěl pořád dokola kupovat staré hračky?

27 Comments on “Švýcarská policie nahradila diesely elektromobilem Tesla Model X. Bude na to stačit?”

    1. Jenže ona už to před 7 lety udělala svým usnesením, že
      Jenže ona už to před 7 lety udělala svým usnesením, že všechny vládní útvary musí mít do 5 let 25% vozidel na alternativní paliva. Jen nestanovila tresty za nesplnění. Byť zde by kromě veřejného bičování nic nepomohlo, pokuta, kterou zaplatí ministerstvo z rozpočtu bezu dopadu na politika/úředníka je stejně o ničem. Takže na to všichni okázale prdí….

  1. „Basilej bude prvním místem v Evropě, kde se Tesla Model X
    „Basilej bude prvním místem v Evropě, kde se Tesla Model X promění v policejní auto. Elektromobily Tesla Model S už se ale využívají u policejních sborů například v Los Angeles, Denveru nebo Lucembursku“

    A já si vždy myslel, že Lucembursko je v Evropě…

      1. 🙂 nakoniec je to velmi jednoduche – pri 200 tis. km je
        🙂 nakoniec je to velmi jednoduche – pri 200 tis. km je uspora 15 tis EUR

        A to ani neporovnavam dalsie predpokladane uspory:
        – udrzba
        – bezny servis (oleje, filtre)
        – komponenty ako brzdove dosticky, katalyzatory, filtre pevnych castic, …

        – zivotnost motora (500 tis. km a viac – vtedy by uspora predstavovala celu kupnu cenu beznych EV vratane TM3)

        Aj ked po case bude bez vymeny baterie auto ako druhe v rodine – na jazdenie „okolo komina“ 🙂

          1. Takto obecně napsat, že se vyrábí spalováky se
            Takto obecně napsat, že se vyrábí spalováky se životností 150 tis. km je dost zavádějící. Můžu napsat, že Range Rover za 3 mil. se životností motoru 150 tis. km (to prohlašují někteří prodejci) je proti Tesle X opravdu pitomá investice. Zrovna tak mohu prohlásit, že za cenu 3 mil. mohu mít 2x za sebou BMW X5 xD 40e (nákup po 3 letech protiúčtem) a pak to vychází zase jinak.

    1. Ale, no ta je uvedeno:
      „Elektromobil Tesla Model X 100D

      Ale, no ta je uvedeno:
      „Elektromobil Tesla Model X 100D nabízí podle oficiální tiskové zprávy ve výsledku nižší TCO (celkové náklady na vlastnictví) než obdobné dieselové auto, a to i přes vyšší pořizovací cenu.“
      Srovnávejme srovnatelné se srovnatelným….a nedělejme dogma, takhle se elektromobilita nikdy seriozní nestane.

      Vaše tvrzení je následující:
      A cuduj sa svete nie len mne vysliel elektromobil lacnejsie ako akykolvek spalovak 🙂 Tedy: elektromobil = Tesla S
      akykolvek spalovak = Dacia Logan v základní výbavě, dáme-li do věty:
      A cuduj sa svete nie len mne vysliel Tesla S lacnejsie ako Dacia Logan 🙂 – to je pěkná blbost ne?…
      Ale populisticky správně…jen to škodí racionální elektromobilitě

      1. A tak som to aj myslel – TCO pre Tesla Model X 100D ….
        A tak som to aj myslel – TCO pre Tesla Model X 100D …. nizsie ako TCO pre …obdobné dieselové auto, a to i přes vyšší pořizovací cenu.

        A rovnako TCO pre Elektromibil nizsie, ako TCO pre akykolvek obdobny automobil (rozumej v rovnakej triede).

        Takze aj TCO pre Ioniq nizsi ako TCO pre Octaviu (a to aj ked vezmete Octaviou s najnizsou vybavou a porovnate s Ioniq-om v jedinej dostupnej vybave na Slovensku = bez koze uplne vsetko).

Napsat komentář