Světová premiéra modelu Škoda Scala: pět motorizací, CNG později, nová generace služeb Škoda Connect

Škoda Scala nahrazuje model Rapid. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 kW do 110 kW. Motor 1,0 G-TEC na zemní plyn (CNG) bude následovat v průběhu roku 2019.

V hale „Terminal“ na telavivském předměstí Petach Tikwa vyjela 6. prosince 2018 na scénu nová Škoda Scala.
foto: Škoda

Všechny motory mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem a splňují emisní normu Euro 6d‑TEMP. Pro model SCALA bude Škoda nabízet tři benzinové motory o objemu 1,0 a 1,5 l a jeden naftový motor o objemu 1,6 l. V průběhu roku 2019 bude následovat motor 1,0 G-TEC s provozem na ekologický zemní plyn (). Všechny motory jsou vybaveny rekuperací brzdné energie a Start-Stop systémem. Motor 1,5 TSI je navíc vybaven aktivním řízením válců (ACT).

Vrcholnou motorizaci vozu ŠKODA SCALA tvoří motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW a maximálním točivém momentu 250 Nm. Zvláštností tohoto motoru je aktivní řízení válců (ACT), které v případě malé zátěže automaticky vypíná oba prostřední válce, což řidič téměř nepostřehne, a snižuje tak spotřebu.

Jako první sériově vyráběný vůz Škoda v Evropě má na pátých dveřích namísto loga nápis Škoda.

Jako první sériově vyráběný vůz Škoda v Evropě má Scala na pátých dveřích namísto loga nápis Škoda.
foto: Škoda Auto

Tento čtyřválcový motor je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Ostatní benzinové motory jsou tříválcové a mají objem 1,0 l. Základní motor 1,0 TSI o výkonu 70 kW přenáší hnací sílu přes manuální pětistupňovou převodovku.

Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena také automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Mnoho asistenčních systémů vozu Škoda Scala bylo dosud známých pouze z vozů vyšších tříd. Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist), který je dostupný na přání, upozorňuje až do vzdálenosti 70 m, tedy o 50 m dále než asistent hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Detect), když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu.

Škoda Scala

Škoda Scala nabízí také vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světla.
foto: Škoda Auto

Na přání je nabízen také adaptivní tempomat (ACC), který je aktivní do rychlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist). Asistent hlídání jízdního pruhu (Lane Assist) a Front Assist včetně funkce nouzové brzdy jsou součástí standardní výbavy.

Moderní vzhled nového vozu Škoda Scala doplňuje nejnovější digitální technologie integrovaná ve voze. Flexibilně konfigurovatelný Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25”. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Nejlepší hodnoty v dané třídě vozů mají i displeje infotainment systémů o velikosti až 9,2“.

Škoda Scala je také díky standardně zabudované kartě eSIM jako první model značky Škoda stále online a nabízí všem zákazníkům funkce Tísňového volání a Proaktivní servisní služby. U nejvyšší verze infotainmentu Amundsen jsou k dispozici nově aplikace infotainmentu.

Pokročilé digitální služby

Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, je individuálně konfigurovatelný a nabízí řidiči pět různých režimů zobrazení. Nabídka zobrazení zahrnuje zobrazení Classic s velkým tachometrem a otáčkoměrem ve stylu analogových kruhových přístrojů, zobrazení Basic, Modern, zobrazení Sport a Extended, které po celé šíři displeje zobrazuje mapu navigačního systému Amundsen. Kromě toho je možné zobrazit různá uspořádání údajů o voze a o jízdě, rádiové stanice, aktivních asistenčních systémů nebo navigačních údajů.

Interiér Škoda Scala

Interiér Škoda Scala
foto: Škoda Auto

Paket online služeb vozu obsahuje mnoho infotainment funkcí, jako například služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access) a vybrané aplikace infotainmentu z nového online obchodu v automobilu (Škoda InCar Shop), který lze pohodlně ovládat na centrální obrazovce. Jsou to například aplikace Počasí, která zobrazuje počasí v celé Evropě, a aplikace Zprávy, s kterou lze odebírat news feedy přímo přes displej infotainment systému.

V budoucnu budou vyvinuty další aplikace, které budou i zpětně kompatibilní. Integrace služby Dopravní informace online umožňuje navigačnímu systému Amundsen výpočet přesnější a spolehlivější trasy s dobou jízdy v reálném čase, který je navíc rychlejší než u infotainment systému předchozí generace. V reálném čase jsou vypočítávány a upravovány možné objížďky v případě dopravní zácpy.

Přístrojový panel Škoda Scala

Přístrojový panel Škoda Scala
foto: Škoda Auto

Online podporu mají i funkce vyhledávání parkovacích míst a čerpacích stanic, které na displeji zobrazují volná parkovací místa a aktuální ceny paliv a mohou je zahrnout do aktuální trasy. Ve voze Škoda Scala se online a offline funkce navzájem plynule prolínají a cestující je nemusí manuálně přepínat. Online přístup na server ŠKODA také zlepšuje nové hlasové ovládání infotainment systému, které tak rozpozná i celé věty nebo nářečí.

Díky službám vzdáleného přístupu k vozu je možné pomocí přepracované aplikace Škoda Connect App pro mobilní telephony a smart hodinky nebo přes webový portál Škoda Connect z dálky zamknout nebo odemknout vůz (služba Remote Lock/Unlock) nebo zkontrolovat, zda jsou všechna okna zavřená. Kromě toho může řidič pohodlně na dálku nebo například z domova zjistit, kolik paliva zbývá v nádrži, nebo si zobrazit či archivovat další údaje o voze nebo k absolvované jízdě, jako stav najetých kilometrů nebo absolvované rychlosti.

Na přání zasílá vůz Scala push notifikace v případě, že je vůz odcizen, opustí definovanou oblast nebo překročí uloženou maximální rychlost. Služby vzdáleného přístupu k vozu (Remote Access) informuje také o tom, kde je vozidlo zaparkováno, nebo lze stisknutím tlačítka spustit směrová světla a houkačku, aby řidič vůz rychleji našel na velkém parkovišti. Aplikace umí i v případě předem naplánované cesty na základě aktuální dopravní situace upozornit na včasný odjezd.

V online obchodu v automobilu (Škoda InCar Shop) je možné si vybrat další datové balíčky. Díky nim mají pak cestující ve voze Scala k dispozici objem dat dostupný přes Wi-Fi hotspot.

Nová platforma

Vůz ŠKODA SCALA definuje novým charakterem, novou technologií a novým jménem zcela nově kompaktní třídu vozů značky ŠKODA. Proto se název SCALA, který pochází z latiny a v překladu znamená schody nebo žebřík, k novince skvěle hodí. Vůz s karoserií hatchback kombinuje emocionální design, vysokou funkčnost a nejmodernější možnosti konektivity a přenáší do sériově vyráběného vozu poprvé emocionální designový jazyk studie VISION RS. V nabídce je pět motorů s výkony od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). ŠKODA SCALA nabízí také vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, Bi-LED přední světlomety a full LED zadní světla, dostatek místa pro zavazadla i cestující a mnoho prvků Simply Clever. Model vstoupí na trh v první polovině roku 2019.

Až osmnáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled, jedinečné, prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavového stupně Style, dodává vozu Škoda Scala vlastní styl.

Až osmnáctipalcová kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled, jedinečné, prodloužené sklo pátých dveří, které je součástí výbavového stupně Style, dodává vozu Škoda Scala vlastní styl.
foto: Škoda Auto

Jako první model značky je Škoda Scala postavena na moderní modulární platformě MQB A0. Použitím moderní konstrukce a vysokopevnostní oceli snižuje MQB výrazně hmotnost vozu. Dlouhý rozvor 2 649 mm zajišťuje velkorysý prostor interiéru navzdory kompaktní délce vozu. Plynulé tvary a aerodynamická karoserie zajišťují velmi nízký součinitel odporu cx od 0,29.

Škoda Scala vstoupí na trh v první polovině roku 2019. Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier řekl: „Novým modelem otevíráme novou kapitolu vozů kompaktní třídy. Jedná se o zcela nový vůz, který ve třídě výrazně posouvá měřítka v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Dokládá to i svým novým názvem. Současně ŠKODA Scala skvěle prezentuje atraktivnost v duchu „smart understatement“, typickou pro značku Škoda. Jsme přesvědčeni, že se vozu ŠKoda Scala podaří nově nastavit měřítka kompaktních vozů značky Škoda.“

tisková zpráva

52 Comments on “Světová premiéra modelu Škoda Scala: pět motorizací, CNG později, nová generace služeb Škoda Connect”

    1. V již legendárním roce 2020, kdy VW gruppensex přepíše
      V již legendárním roce 2020, kdy VW gruppensex přepíše se svou armádou elektroaut světové dějiny zaplaví Škoda Českou republiku omračujícími 2000 elektroauty a plugin hybridy. Úplná revoluce! Budou toho plný média, aby vytvořili dojem, že už se něco změnilo. A zatím budou dál chrlit miliony spalovacích popelnic a rakovinometů, který nám dál budou zasírat vzduch. Greenwashing jako prase. :))))

      „Za rok 2020 chce Škoda prodat celkem 2 000 elektrických a plug-in-hybridních vozidel.“
      https://www.novinky.cz/clanek/proc-skoda-jeste-neprodava-elektromobil-nestaci-jen-postavit-auto-40071155

      (2000 EV jezdí po ČR už dnes, 1000 z toho v Praze.)

      Otázka je zda se tu těch 2000 elektrifikovanejch Škodovek vůbec prodá? Co myslíte? Možná je to pro českou kotlinku tak akorát :))

      1. Euro 6d už je čisté i reálně.
        Hlavní věc do budoucna je

        Euro 6d už je čisté i reálně.
        Hlavní věc do budoucna je nějak vytlačit Euro 4-5, které kvůli papírovému boji proti CO2 v EU, bohužel přinesli navýšená kvanta NOx z dieslu a do té doby neznámé masové nanosaze z přímovstřikovaných benzínů bez filtru.

  1. Opravdu nejvíc „eko“ auto od Škody v roce 2019 bude CNG?
    Opravdu nejvíc „eko“ auto od Škody v roce 2019 bude CNG? Vždyť to vůbec nikdo nechce, podíl klesá – letos už se ani nepřiblížil 1 % a od září už to jsou jenom kusovky (září 20, říjen 41, listopad 68 ks). Teď už jsou dokonce i u nás na tom líp čistý BEV s podílem ani ne 0,3 % (v civilizovaném světě 2,5 %). Se divím, že se jim vůbec vyplatí takový motor vyvíjet.

    1. Je docela zajímavé množství států světa s velkými
      Je docela zajímavé množství států světa s velkými přebytky plynu, a mezi nimi i Izrael s nově objeveným nalezištěm, co si právě přímo uzákonil podporu na plynová auta a omezování provozů na zahraniční ropu, a proto tam taky Škodovka Scalu globálně představila.
      Jinak v roce 2019 bude Škodovka už prodávat i plně elektrické CityGo.

      1. Měl bych pro Izrael řešení: Plynové elektrárny -> BEV
        Měl bych pro Izrael řešení: Plynové elektrárny -> BEV :-).
        Jinak bych moc nepočítal, že v roce 2019 dostane e-CitiGo víc než pár papalášů, co se s ním bude fotit jen z účelem zvýšení volebních preferencí. Ano, představena bude příští rok, ale dodávky v nějakém množství co by stálo za řeč rozhodně ne dřív než 2020 a pro normální lid spíš až na konci (prvních pár set kousků bude pro Car4Way, Dáme Jídlo apod.)

        1. cože?? 4L náký slačky za 500 do
          cože?? 4L náký slačky za 500 do motoru

          jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/

          a přidat 0,25L štavy z dinosauru za 1000 hotovotočit švícarskýhodinky šéfe 😉 hlavně slát na šáde rádobyvývoj 2018 :)))))) tys to snad ještě nezkoušel? :)))

        1. Tak to je opravdu duvod stravit v mrazu na dalnici nejakou tu
          Tak to je opravdu duvod stravit v mrazu na dalnici nejakou tu hodinku. To se vyplati, hlavne musis myslet politicky soudruhu. Ti ropni sejkove a vrazi z Wall Streetu se tresou pred tou pohromou, co se na ne vali.

          PS: TVL a tohle to ma volebni pravo, njn. ani demokracie neni dokonala.

  2. Vrcholná Šáde technologie rekuperace brzd energie TSI / ACT
    Vrcholná Šáde technologie rekuperace brzd energie TSI / ACT 2018 spočívá soudluzi v zdvojené olověné autobaterii 12V (každá na jedné straně auta vpředu u motoru) to aby kára byla vavážená 😉 Tato vrcholná technologie šáde vývoje zajistí dostatečnou rekuperaci z kopečka kerou využijete již při prvním nastartování :)))))))))))DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
    TESLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ;)))) amen

      1. noo možná má ještě 2x 12V zálohu fkufru to kdyby jí to
        noo možná má ještě 2x 12V zálohu fkufru to kdyby jí to na křižovatce kikslo ;)) Každopádně

        TESLA se nechystá krachovat ale naopak má prý prachů z akcií už dost a prej bude v březnu splácet dluh fpoho 😉 a vydávat i další boco 😉

        thestreet.com/investing/stocks/tesla-jumps-higher-after-jefferies-upgrade-passing-convertible-trigger-price-14803883

      1. Český LPG?? to je odpadní plyn při téměř jakýmkoli
        Český LPG?? to je odpadní plyn při téměř jakýmkoli zpracování ropy a ropa se zpracovává v čechách a nadále i bude ikdyby prodeje elektromobilů byly 1000x denně :)) a víc studuj at nejseš tak blbej a nemusíš se ptát na takový základy kerý sme tady probírali 1000krát za posledních nejmín 6 let ;)))

        1. Takže protože se propan s butanem rafinují v Česku z ropy,
          Takže protože se propan s butanem rafinují v Česku z ropy, která odněkud teče, je to ryze český výrobek A klasa a všichni kdo si to nemyslí jako ty jsou blbci.
          LPG je odpad úplně stejně jako benzín nebo nafta. Odpad je něco, co nemá využití a za jeho odběr se platí.

          1. je to ryze český výrobek je tvůj název díky ale
            je to ryze český výrobek je tvůj název díky ale každopádně je to vyrobeno v čechách a tudíž ČESKÝ LPG 😉

            kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/lpg/

            NIKOLO RUSKÝ CNG 😉

            kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng/

            a LPG je levný mimo jiné protože je to odpad z ropy na letecký benzín, pak autobenour, pak dízlblet, pak plasty, pak asfalt i při výrobě léků 😉 A jelikož je ho všude jako slaček a bez ropy se příštích 50 let (jesi vůbec teda budou) nadále neobejdeme tak furt LPG bude doslova chcát! 🙂 no a nebertovole dyž je to tak levný :))))))))))

    1. Napadlo mne jestli Škodovka nezačla používat Scuderi
      Napadlo mne jestli Škodovka nezačla používat Scuderi motory u kterých rekuperace funguje jednoduše. Jen se mi nechce věřit že by byli takhle pokrokoví a zkusili něco nového. Že by to byl hybrid je silně nepravděpodobné.
      Naopak vypínání dvou válců jsem už viděl u VW a děkuji nechci. Rozpojování vačkové hřídele vypadá hrůzostrašně a do budoucna se může stát nemalým zdrojem problému.

    2. U WLTP se už měří všechny verze auta, takže se začala
      U WLTP se už měří všechny verze auta, takže se začala konečně poctivě započítávat do udávané spotřeby i klimatizace.
      Takže většina nových aut v EU, bude brzo rekuperovat brzdnou energii minimálně na pomocné použití té elektřiny v klimatizacích a vytápění.

Napsat komentář