Sportovní elektromobil značky StudentCar s označením SCX vznikl na Vysoké škole báňské – technické univerzitě Ostrava. Projekt vývoje elektromobilu podpořila Technologická agentura ČR.
foto: StudentCar SCX
Vývojový tým odborníků a studentů StudentCar v průběhu čtyř let vyvinul tři generační stupně prototypu tohoto vozu. Elektromobil StudentCar SCX využívá čtyři elektromotory, bez převodovek.
Jde o koncept jedinečný nejen v porovnání s českou konkurencí, ale také celosvětově. Srdcem elektropohonu je baterie od hulínské firmy EVC, která dokáže dodávat energii pro čtyři samostatné synchronní elektromotory.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Ženeva 2015: Aston Martin DBX – elektromobil pro Bonda
Autosalon Ženeva 2015: Lexus LF-SA – luxusní malé auto
Autosalon Ženeva 2015: elektromobil QUANTiNO s dojezdem 1000 km
Elektromotory přímo přes poloosy přenášejí na kola úctyhodných 2100 Nm prakticky od nulových otáček. Díky tomu motory vystřelí elektromobil na rychlost 100 km/hod za 4,9 vteřiny a na 150 km/hod za 9,2 vteřiny.
Díky této koncepci pohonu, která umožňuje vektorování točivého momentu využívá vozidlo funkce aktivních elektronických diferenciálů, které vozidlu dodávají perfektní jízdní vlastnosti. Zatáčky SCX projíždí bez problémů ve vysokých rychlostech (s bočním přetížením více než 1 G).
V interiéru najdeme dvojici displejů a odnímatelný tableu. Ručně šitý kožený interiér je vyroben na zakázku. Narozdíl od mnoha jiných konceptů tento vůz úspěšně prošel schvalovacím řízením k provozu na pozemních komunikacích. Homologační zkoušky provedla společnost TÜV SÜD Czech s.r.o.
Něco málo z
Něco málo z parametrů:
Výkon: 220 kW
Dojezd: 180 Km
Zrychlení: 0-100 4,9s 0-150 9,2s
Hmotnost: 1360 Kg
Motor: 4 Ks BLDC kapalinou chlazený s točivým momentem 640 Nm a max ot. 1800 ot/min
Baterie: 300 Ks LiFEPO4 s kapacitou 17 kWh 320V
Rám: příhradový
Karoserie: Kompozitní materiál (fiberglass)
Nápravy: Lichoběžníkové
Dneska jsem kolem něj
Dneska jsem kolem něj šmejdil a se studentíky pokecal. Auto je to moc pěkné, ale ten tunel s bateriemi uprostřed má jednu zásadní nevýhodu, vůz není vhodný na autoerotiku (erotiku v autě 🙂
Vás zřejmě omezuje buď
Vás zřejmě omezuje buď nedostatek fantazie nebo ztuhlá páteř 🙂
(v nejhorším zkuste autoerotiku v autě)
HAHAHA 🙂
HAHAHA 🙂
Ano, kdo nezaváhal a
Ano, kdo nezaváhal a zúčastnil se workshopu k elektromobilitě na FEI VŠB-TU Ostrava – viz http://www.hybrid.cz/pozvanka-elektromobilni-workshop-v-ostrave – mohl si auto detailně prohlédnout, případně se v něm i svézt. A taky v dalších autech jako Peugeot Ion, Nissan Leaf, Smart ED, Suzuki Splash, BMW i3, Kaipan elektro, Peugeot Elektro 106, sútr Akumoto s jedinými dvěma výjimkami – oba pánové s Teslami Model S se spletli a dorazili místo v sobotu už v pátek. Bohužel v sobotu nemohli. A na elektrokole Agogs Silver Go se svezli jen 2 zájemci a pak stálo pro defekt jen jako exponát.
Suzuki Splash (nebo Opel
Suzuki Splash (nebo Opel Agila) je to jako spalovák, po (tovární) přestavbě je to German E-Cars Stromos.
Na i3 jsem zkoušel bouchat
Na i3 jsem zkoušel bouchat a klepat na kastli. Měla opravdu jiný zvuk než má plech. Ale neumím pochopit, proč ji neudělali o 30 cm delší a neudělali normální zadní dveře. Mít ale volných 700 000,- tak to okamžitě koupím.
700.000? Ja myslel, ze i3
700.000? Ja myslel, ze i3 stoji kolem milionu (presneji 900+ v zakladu bez REXu a bez rychlodobijeni)
Mě by zajímalo jak se s
Mě by zajímalo jak se s tím autem sportuje? Nebo je to myšleno ironicky, že je tak malé a vměstnat do něj lidi nebo náklad je vlastně sport??
Ještě napište něco
Ještě napište něco vtipného na téma proč jsou šachy sport.
V odkazu níže je dosti
V odkazu níže je dosti info včetně fotek a videa.
Všiměte si na display, že má nějaký problémek s ABS. 🙂
Jinak opravdu krásné! A na tu velikost baterie i slušný dojezd. 😉
http://www.denik.cz/z_domova/univerzitni-elektrosportak-za-deset-milionu-pujde-do-prodeje-20141007-e68q.html
Vysoká škola Báňská? to
Vysoká škola Báňská? to by to mohlo umět „krtkovat“
To samozřejmě umí,
To samozřejmě umí, včetně toho, že si i v centru města lehce a rychle vyrobí podzemní parkoviště, když není kde zaparkovat. Ovšem má to podmínku – řidičem musí být jedině pan Karas a musí být vydán povel: „Karas, krtkujem!“.
Spokojený absolvent VŠB-Technické univerzity Ostrava
thumb up 🙂
thumb up 🙂
Gratuluji,je to oku
Gratuluji,je to oku lahodící a hlavně koncepčně moc povedené autíčko.
Použít elektromotor na každé kolo bez převodovek,k tomu elektronické diferencialy.Jedinečné řešení ,jak na skvělé svezení po asfaltu ,tak i v terénu.Jen zvolit k danému použití vhodný podvozek a karosérii.S časem se objeví i vhodná energie a bude vymalováno!
Skvělá práce Ostravo!!!
No, nadšením bych
No, nadšením bych šetřil. Docela rád bych věděl, jak ty motory v kolech (nebo u kol) utěsní. Nebo budou jezdit jen za sucha ? Má vůbec nějaké seriově vyráběné el. auto podobný koncept ? Samozřejmě jako studentská práce je to skvělé, ale nic víc.
Nema to motory v kolech. Cti
Nema to motory v kolech. Cti pozorne a neplacej blbosti.
„Elektromotory přímo přes poloosy přenášejí na kola …“
Ach jo, kdyz nekdo neumi cist a hned se ke vsemu vyjadruje.
jj, fakt jsem se unáhlil ..
jj, fakt jsem se unáhlil .. 🙁
Tak toto není seriové
Tak toto není seriové auto, takže se nemůžou srovnávat. A čím více tím lépe. Je vidět, že to jde a to je hlavní.
Wow, neviem ake to ma
Wow, neviem ake to ma parametre, ale na rozdiel od rôznych „krabiciek“ toto vyzerá úžasne a verím že to tak aj jazdi ako píšu.
Skutočná perla !!!